-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz newmoonlight #164740 üzenetére
Honnan szívja a gázolajat az állófűtés? Nem kehet, hogy valahol ilyenkor buborék kerül az üzemanyag rendszerbe?
-
Mágus2
Közösségépítő
Ebben már van elég tartalék. Helyenként repülő jegy is kell. [link]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Morris #164840 üzenetére
Szerintem a só okozta. Pályatempóban bejut a víz a motortérbe. Azoknál az autóknál gyakori, amelyeket pályán hajtottak. Városi autóban még nem láttam. Csak esztétikai gond, nem okoz problémát. Az én motorterem ettől sokkal durvább, de az ment 130k km-t 2,5 év alatt pályán, soha nem volt mosva a motortere....
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #164922 üzenetére
Ez a régi obd1-hez volt. G2, toledo1, régi polo, audi 80, 100. A new beetle rendes obd2 csatival van. Ha nem ment a diag a motorvezérlővel, az nem emiatt nem ment. Sokszor segít egy akksi saru le-fel reset. Holnap este leszek ilyen alh octavia mellett, rádugom a delphi-t hogy mit mutat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibi.234 #164935 üzenetére
Sok baja nem lehet, szar a turbó, vagy kifúj valahol. Amúgy minden sebességben jól kellene mennie. Ami nekem érdekes, hogy pont az első két fokozatban gyenge, amikor a legjobban kellene mennie a rövid áttét miat... Nem olajos az összekötő cső a fojtószelep és a műanyag turbó cső között?
A turbóra hibakódot kellene dobnia, ha megkínzod teljes gázon, terhelésen valami komolyabb emelkedőn, ahol nem tud leforogni a 4. fokozat.
Ha sehol nem fúj ki, akkor meg kell nézni hogyan épül fel a turbó nyomás az elvárthoz képest. Ott kiderül, hogy mi a baja. Ehhez egyszerre kell élő adatot gyűjteni az elvárt és a mért turbó nyomásról lehetőleg minél tovább padlógázon haladva, minél nagyobb fokozatban.
Részterhelésen 1.6-nál bekavarhat a szívósor csappantyú sor, azt is le lehet kapni, megnézni, nem tört-e el benne néhány műanyag tengely.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #164943 üzenetére
Az 1.6-hoz ez nem jó és nem is kell, mert ott a villanymotor nem áttéttel és karral mozgatja a tengelyt, hanem direktben. A linkelt készlet 2.0TDI-hez való. Saša szerencsés ilyen szempontból. Megoldották csappantyú nélkül... hiába a CFH motorcsalád vitathatatlan ellőnye, hogy leborotválták róla ezeket a dolgokat, se kiegyenlítő tengelyes cucc, se csappantyúk. Mondjuk 250 000 kilométernél nekem is le kell dobni a kádat és kicseérlni az olajban futó szíjat, ami az olajpumpát hajtja, ehhez a vezérlést is le kell bontani, de valamit valamiért.
CFH-ban és az 1.6 CAY motorokban is ilyen olajpumpa van, ez a jó öreg VAG pumpa az ős TDI korszakból egy szíjas hajtással.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz net84 #164945 üzenetére
Matrica a csomagtartóban vagy a szervizkönybven A PR-kódokból 100%-ra meg tudom mondani, milyen fék van rajta. Elől biztosan 288, de hátul csak 256 lenne? Olyan nem is volt, csak 255 vagy 260 [link]
Matricán lesz kód: 1KD vagy 1KZ,1KJ
Hátulra csak a gyári bosch-t venném, előlre zimmermann, ATE, vagy a gyári audi logós Jurid, nálam utóbbi van, ami szintén eléggé porol elleneben kussban van, nem sikít, amire elég érzékeny a fülem.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #164959 üzenetére
Miért fontos ez? Fixen felírném, mikor volt cserélve, és 15k km után cserélném, mutasson, amit akat.
Pénteken resetelted és mentél 500km-t. Akkor 29500km jön ki, vagy két év. Aznap, mikor reseteled, nem tér magához. Régebbi VAG első 1000km alatt a reset után nem is utat semmit csak .---. van, nem tudja mikor kell cserélni, majd az első 1000km-ből utána kiszámolja. Ez nem fix intervallum, sok a változó.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #164976 üzenetére
80 fokos olajnál 2000 fordulaton legalább 2 bar nyomás kell, hogy legyen, alapjáraton meg 1,2-1-6 bar.
Mennyire szoktad magas fordulaton használni az autót? Magasabb fordulaton jobban felkeményednek a tőkék.
Amúgy simán lehet jó az olajnyomás és puha a tőke, ha el vannak tömődve a hengerfejben a kapillárisok, amik a tőkéket nyomják fel olajjal. Nem volt nagyon koxos a hengerfej belül a tőkéknél?
Át kellene öblíteni a motort vagy kétszer adalékkal meg valami olcsó olajjal, utána bemelegíteni és jó magas fordulaton megjáratni pályán. Attól szépen ki fog tisztulni és elmúlik a tőke hang, ha amúgy a nyomás rendben.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #164988 üzenetére
Legtöbb öblítő adalékkal nem szabad menni, hozzáöntöd az olajhoz és járatod helyben 10 percig, majd lecseréled az olajat. Bárhonnan kihordhat lerakódást és eldugulhat máshol, szóval egyik ilyen motor öbítőt sem tudom nyugotdt szívvel alánlani.
Vidd ki pályára, hajtsd meg rendesen, hátha magához tér.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Richard #165056 üzenetére
1200-as fordulaton nem járkálunk az autóval, ha DSG, akkor nem tudsz ellene mit tenni, de a manuális váltóssal biztosan nem szabad ilyen fordulaton járni, mert nem tesz jót a motornak.
Regeneráláskor megváltozik a befecskendezés és megemelkedi a turbónyomás, hogy ne legyen teljesítmény csökkenés, érzetre kicsit jobban is megy ilyenkor a szekér, szerintem nagyobb a nyomaték alacsony fordulaton, azért nem remeg. Ha manuális, ne használd abban a tartományban. 1500 fölött kell autózni és úgy is kell váltani, hogy ne essen alá a fordulat motorfékezésnél és gyorsításnál sem. Ezzel sok későbbi problémát meg lehet előzni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Richard #165067 üzenetére
Ez összefügg azzal hogy említettet, hogy zörög a szívócső vége, ami a zárhídhoz van erősítve ,vagy az egész auró remeg és érezni ülésen, kormányon, padlólemezen?
Ennek a rezgése közismert hiba, a bekarikázott csavaroknál elreped a ház, ha valaki erre támaszkodik, onnantól zörög, ha meg a fedele lazul le, azon is csak ideig-óráig segít az új fedél. Nálam így lett javítva, amikor másodszor esett le az a fefdél, eldöntöttem, hogy rögzítem, persze levehetőnek kell lennie, nem lehet felragasztani. Fúróval és kábel kötegelővel 5 perc alatt javítható. Nézd meg, hogy a csavarokon lóg-e a háza, ha igen, nagy alátét kell, vagy ha teljesen letört valamelyik fül, akkor csere.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Richard #165070 üzenetére
A másik dolog, ami meg tudja viccelni az embert az a vízelvezető cső a légszűrőház alján. Nem szabad hogy valamihez hozzáérjen.
Sok autóban láttam helytelenül berakva, mint ahogy itt is a képen, az a cső szabadon forgatható, alámpa mellett van egy nagy lyuk, oda kell lennie bevezetve és nem érhet hozzá semmihez:
Nézz le a lámpa mögött a légszárőház sarkánál, hogy a helyén van-e.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #165096 üzenetére
Játszhat ez is, van a vezérműtengelynek jeladója, de ahhoz is fel kell rakni a vezérlés reteszt, hogy mindenhol ül-e, akkor fogod tudni, hogy biztos jeladó. Vagy ki lehet cserélni csak úgy, és remélni... de a remény nem szokott elég lenni az autószerelésben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- OLED TV topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen