Új hozzászólás Aktív témák

  • brumi1024

    veterán

    válasz ßrainiac #71343 üzenetére

    Itt a képen látszik, hogy a D üzemmód mellett van egy +/- is, az a "manuális mód", amikor is a váltókar rövid előre hátra pöccintésével lehet váltani fel illetve le. Utóbbit egyébként ilyenkor is automatikusan csinálja, tehát nem lehet 6-osban elindulni 0-ról :) Erre mondtam azt, hogy használat alatt nekem kényelmetlen, mert egy idő után rááll a kezedlábad arra, hogy nincs kuplung és az autó dodzsem üzemmódban megy, és nekem pl ilyenkor szokatlan lenyúlni és előrepöccinteni a váltót. Opcionálisan rendelhető ezekhez kormány mögötti váltófül, ahol általában a jobb oldali felváltás a bal a le. Ezzel már bele lehet szólni a váltóprogramba, és mindenféle manuális mód nélkül felülbírálni a váltót (de az egy idő után konstans sebességnél visszaveszi az irányítást és vált helyetted), tehát a vissza kettő+kövér gáz egyszerűbben megoldható két húzással és egy rugással :) Ez azért hasznos, mert a váltó megpróbálja kitalálni, hogy te mikor akarsz nagy hévvel menni és mikor finoman (gázpedál lenyomás sebessége + helyzete alapján) és úgy váltogat, de mondjuk egy 50-ről előzéskor egyszerűbb a kézi kettő visszaváltás, főleg ha gyorsan kell cselekedni. Erre a problémára egyébként a másik megoldás a kick-down, ami tulajdonképpen egy kapcsoló a gázpedál végállásánál, lenyomáskor érezhetően kattan a végén egyet, ez a 80-90% és a padlógáz közti kapcsoló, ezt lenyomva tudja a váltó, hogy te most nagyon menni akarsz és optimálisan visszavált és teljes gázzal megindul. Na de ahova ez sok (azért van olyan helyzet), oda kényelmesebb a váltófülekkel visszaváltani és finomabban megindulni.

    A lényeg egyébként annyi, hogy tök más egy ilyet vezetni, de ha ráérez az ember akkor ez is jó móka, én nem értek egyet az "automata megöli a vezetést" érveléssel. Jó az amerikai automaták nagy része igen, de az már más kérdés.

Új hozzászólás Aktív témák