Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz AMD Power #25150 üzenetére

    Vegyünk egy átlag 1.4-1.6 benzines autót. Az fogyaszt 7litert százon. Egy ilyen Fabia meg nagyon max. 5-öt. Az minden megtett kilométerre -2deci a dízel javára. Halkan jegyzem meg a benzin megint szépen utolérte a gázolaj árát, a mellettünk lévő MOL kúton 4forinttal olcsóbb a gázolaj mint a 95-ös benya. Számoljunk mindössze évi 8000 kilométerrel.

    Dízel: 8000km x 0,05liter = 400liter x 443forint = 177.200 forint.
    177.200 : 8000 = 22,15 forint / 1km.

    Benzines: 8000km x 0,07liter = 560liter x 447forint = 250.320 forint.
    250.320 : 8000 = 31,29 forint / 1km.

    Már ennyire alacsony futás mellett is megspórol az ember 73.120 forintot az üzemanyagon / év. És azért az átlag ennél többet autózik. Az egy havi lakás törlesztőrészlet vagy egy egy hetes Balatoni nyaralás a családostól.

    És itt az a veszély sem áll fent, hogy jujj mi lesz ha elromlik a bonyolult drága dízeltechnika. Mi lenne. Semmi. Ebből szerencsére hiányzik minden ami egy mai dízel motorban nyugtalankodásra adhat okot. Egy 1.4 benzinesnek 3000rpm körül van 125Nm nyomatéka és onnan szépen esni kezd a görbe. Az SDI-nek 1600-2800 között végig megvan a 125Nm. Sokkal rugalmasabb motor ezért jobb vezetni mint egy benzinest. Közvetlen befecskendezéses így nem okádja a füstöt mint egy kamrás dízel. Nagyon jó cucc az. De hát te is szívódízelt hajtottál a mostani előtt pontosan tisztában vagy a konstrukció előnyeivel. :)

    A demokrácia a csőcselék uralma

Új hozzászólás Aktív témák