Új hozzászólás Aktív témák
-
zorg
csendes tag
válasz Feketelaszlo #1950 üzenetére
Köszönöm szépen. Milyen árba dolgozhatnak? Honlapon nem találok róla infót. vagy csak felületesen néztem...
-
Feketelaszlo
senior tag
-
zorg
csendes tag
válasz Feketelaszlo #1952 üzenetére
Köszi. Én is ennyinek gondoltam.
-
Vigneau
félisten
válasz Virág et. #1940 üzenetére
Nekem még nem a Black Prince 120LE-s volt, hanem a 2005-ös 110LE-s 1.6 VTR ebből a Coupe-ból. Kicsit torkos az 1.6-os, meg kell hagyni. Volt vele elektromos gondom, 2x is elment benne a féklámpakapcsoló. Zabálta az izzókat is. Ettől függetlenül szerettem, mert ment, mint a meszes, no meg igen remek, időtálló volt a formája.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
-
Studi
addikt
Én 8,5-ből elvagyok a 407-essel, igaz főleg a nullás környékén, és a város szélén járok, az igazi budapesti városozást kerülni tudom. De ez két literes, és szerintem két mázsával nehezebb is.
Asszony 1.4-es benyás Golfját ugyanilyen körülmények mellett hat alatt tartom simán, igaz cserébe nem is nagyon megy. 7,5-nél többet beletaposni viszont művészet, ahhoz lámpától lámpáig gyorsulni kell, vagy pályán 150 végig.
Anyám ősi 1.6-os 306-osa evett 8.5-9-et, de azt még nem rajzolták, hanem baltával faragták tervezés közben.Szóval a 8 vegyesben nem kevés manapság egy kompakttól. Persze vállalható, ha más területeken kompenzálni tudja az előnyét.
-
Virág et.
senior tag
válasz echterion #1958 üzenetére
Tizenpáréve dízellel (is) járok, de egyik se francia volt. Volt, hogy beleborult 50-150e forint, de hosszú távon még így is megérte.
Amit nem tudok, hogy 200e futásteljesítmény felett ezek a modernebb francia dízelek mennyire érzékenyek/problémásak.
Nyilván egy alap karbantartás be van tervezve, de nagyon nem szeretnék pld. egy befecskendező-cserével szembesülni fél év múlva. Ha ilyesmi csak a széthajtott példányoknál fordul elő akkor érdemes keresgélnem, de ha 300e kilométer körül az esetek nagy részében szükséges, akkor inkább nézek mást. -
tresh
addikt
Persze , nagyba függ a használattól. De egy szopó benga dinamikusan vezetve 50-50 arányba ha eljár 8 liter körül az szerintem hibátlan. Pl a Xasarákba lévő 1.6 16v nálam a psa szopóbenga csúcsát képviseli, mert ha jó a lábad 6,5-el lazán el kolbászolsz és nem vagy vele forgalmi akadály. Gombokból fenntartható, van egy két "típushibája" pl hátsó híd, de ma már az se jelent akkora kiadást. Alapból nem vagyok hasra esve a citrom autóktól de a xsara, és a 2011-től gyártott c4 -et nagyon tudom ajánlani utóbbit 1.6 hdivel.
-
Feketelaszlo
senior tag
A piac már kevésbé, mert míg az előző C4-ből csúcs években elkelt 200.000 darab is Európában, addig ez sajnos 50.000/év eladási darabszámmal vegetál, azt is inkább a frankofón országokban hozza össze közbeszerzésekből meg céges eladásokból. A tesó új 308-as szintén - hiába lett év autója, itthon nagyítóval kell keresni a forgalomban. Persze lehet magyarázni a válsággal, az SUV-k térnyerésével meg mindennel, de sajnos a kategóriatársakhoz képest is kevés fogy belőlük. Kíváncsi vagyok, hogy szervezik át a marketinget az Opel-fúzió után, de ha az eddigi trend folytatódik, akkor lehet, hogy a következő C4-et Magyarországra már be se vezeti a vezérképviselet (ahogy a 108/C1 kombót is kihagyták, pedig Szlovákiában és Romániában is elérhető, sőt a Toyota is importálja a sajátját).
-
tresh
addikt
válasz Feketelaszlo #1969 üzenetére
PSA forgalma eladott autók tekintetében eddig is inkább az anyaországba generálódott. A másik oldal a motor értékesítések és a rengeteg fúzió az olaszokkal, németekkel. Pl fordok dízel motorjai mind psa fejlesztés. De akár a rönyó is remekelhet ebbe a pl a mercedesnek szállított dízel motorjaival (1.5dci). Tehát a piacon jelen vannak és idehaza is rengeteg francia psa, rönyő szívű technika rohangál csak a csomagolás más. Illetve azt gondolom idehaza is inkább a tgk terén hasítanak. Személyautók terén mindig is karcsú volt a felhozatal, részben a sok "pék" autószerlelőnek köszönhetően, részben a sok francia rom "olcsó húsnak híg a leve" autóknak. Az opel-el való "összeolvadás" szerintem pont a személyautók terén hozhat nekik nagy előre lépést.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ebben igazad van, de azért a 206, a Xsara Picasso vagy a már említett C4 azért idehaza is sikeres tudott lenni - az meg hogy most jó autók ellenére sem tudnak eladni szerintem a gazdasági környezet mellett kicsit az elcseszett hazai üzletpolitika számlájára is írható.
Persze nem akarok ebben nagyon elmélyülni (a hazai forgalmazónak viszont kéne), mert tényleg elég zűrös ügy, hogy az átlag új autóvásárló milyen preferencia-rendszer alapján költi el a millióit, de míg a nyugati piacok "telítettek", addig itthon már évek óta két számjegyű %-al növekszik a piac. Itt lehet bankot robbantani - nem ott. Ahogy nézem ez pl. a Toyotának meg a koreaiaknak be is jön, mert ha bár nem ők a legnépszerűbbek, de sokadrangú szereplőkből eléggé előre léptek értékesítésben - kb. oda, ahol régen a Peugeot-Citroen volt. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
gyorsan érdeklődnék, hogy egy régi - 2001-es - 206-os, 1.4-es mennyire vehető?
Mik az ismert típushibái?
Köszönöm, üdv! -
echterion
nagyúr
Sziasztok! 607-esem helyzetjelzője kiégett, kicseréltem mkmdkettőt ledesre. A lekapcsolt állapotban hibás izzót jelző hibaüzit el lehet valahogy tüntetni? Minden induláskor dobja, akkor hagyja el, ha felkapcsolom a világítást.
**********
-
őstag
válasz echterion #1974 üzenetére
C4 (1. gen) ilyet vettem helyzetjelzőbe, nem picsog be rá, viszont egy ideje azt játssza, hogy levett gyújtással is halványan világít. A kérdés az, hogy az izzók gagyik (ár alapján simán lehet), vagy az elektronika hülyült meg tőlük.
Ha lezárom központival, amikor átvált eco módba lekapcsolja őket.[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
echterion
nagyúr
válasz kalmanchris #1975 üzenetére
Tényleg?
Nem akarok bele olyat. Ha nincs más, akkor hadd nyafizzon, nem vészes a dolog, csak jó lenne kiütni belőle valahogy ezt a csekkolást, ha lehet. Na, majd még olvasgatok kicsit más fórumokon is.**********
-
kalmanchris
tag
Miért kell ledes izzó? Fiatalság-bolondság? Azt megérteném.
-
-
őstag
válasz kalmanchris #1979 üzenetére
Tompítottnak nem használnék LED-es izzót, de helyzetjelzőnek eddig praktikusabb:
- nem ég ki 2 havonta
- mivel egy tejüveg szerű sávot világít be, nem tud vakítani ennél a típusnál (C4 fényszóró felső sávot világítja meg)Ha beadják a kulcsot nézek bele valami jobb w5w-t, de eddig a normál kategóriásokkal PSA vonalon nem volt jó tapasztalatom, ették őket rendszeresen (C3 1. gen, C4 1. gen, P 206 több évjárat).
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Predator2
addikt
Helló
Egyik kollégám autót szeretne vásárolni. A kiszemelt egy Citroen Grand C4 Picasso, 2011-es évjárat 153.000Km van a kocsiban.
Összességben mi a véleményetek a kocsiról? Milyen betegségei vannak+lehetnek a 1.6HDi motornak?
Ebben a kocsiban van már kettős tömegű és részecske szűrő is?
Bosch befecskendezős?THX
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz molnarpeter #1984 üzenetére
80km-es távokat menne vele gyakrabban!
Milyen motorikus gondok jellemzők a kocsira? (2011-es)
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
őstag
válasz Predator2 #1985 üzenetére
Nekem még egy 2006-os C4-ben van, igaz ez részecskeszűrő mentes még.
Eddig főleg a szenzorok szivattak, a hőgomba pl. pénteken mondta be az unalmast.
Egy EGR csere volt vétel után (173ezer km), hűtőventilátor jeladó, most meg a hőgomba lesz.
Azt nézzétek meg izzitógyertya volt-e benne cserélve, mert mint kiderült az enyémben nem, az meg ha beleszakad akkor nem olcsó buli.
Továbbá 200ezer km környékén már a kettőstömegű jelzi a csere igényét nálam, némi adott fordulaton fellépő rezonancia formájában, ami még nem halálos, de rohadt idegesítő, hogy pont 130-nál rázza a leginkább.[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
TayRol
veterán
Üdv!
Szemezek 2011 utáni automata C5 kombival. Milyen motorral érdemes venni évi 35e km-re (40% város, 60% autópálya) 2 felnőtt 2 gyerek sok csomag kombóval? Esetleg ha valakinek van eladó (minél kevesebb km-rel) szóljon nyugodtan.
Most 1.6 dCi 2011-es Grand Scenic 3-asunk van.
-
Clain
tag
Sziasztok!
Használ valaki Peugoet 1.6HDI motort 112Le /2012-es évjárat/ automata váltóval? Van esetleg valakinek tapasztalat/véleménye erről a konstrukcióról? Pro/kontra
Jók a franciák automata váltói, illetve motorja? Van esetleg valami gyakori hiba?Köszönöm
-
őstag
Szia,
Automata, mint EGS6/EGT6/MCP6?
Vagy EAT6? Utóbbi ha jól rémlik már nem a manuálisra ráaggatott aktuátoros dolog.Nekem egy C4 van MCP6-tal, az első 3 amennyire sikerült a vásárláskor utánakérdeznem kb. ugyan az.
Ha nem zavar, hogy némileg bólogatós a váltás, cserébe nem vesz le a teljesítményből, nem növeli a fogyasztást, akkor jó lehet.
A váltási tempó átlagos, nem egy DSG szint, de nem szokott összezavarodni. 200ezer kilométernéként kettős tömegű + kuplungcsere bejátszhat.
9 évig Sensodrive-oztam, így nem merem azt mondani hogy jók az automatáik, az MCP6-tal még csak 30ezer km-n vagyunk túl, eddig szeretem. Főleg mert ha a sensodrive elment 30ezret nagy hiba nélkül, akkor örülhettemJobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
Ez szerintem ahhoz hasonló, mint ami az enyémben van.
Én szeretem, nem is zavar a bólogatása. Sport mód kell neki előzésekhez, mert különben elváltogat felfele hiába taposod, ami azért tud necces lenni.Ha próbakörre mész, azt nézd meg, hogy simán kapcsol-e fel-le, ne gondolkozzon sokat, működjön a kick-down (padlózásra visszakapcsoljon 1-2 fokozatot), meg nézz rá a sport módra, ott a fordulatot tovább engedi.
De reméljük ír ide nálam hozzáértőbb is, én csak mezei user vagyok Citroen beütéssel.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Clain
tag
válasz molnarpeter #1993 üzenetére
Hasznalt
2012 gyàrtàsù
Korrekt, gondos maganszemelytol -
TayRol
veterán
válasz molnarpeter #1993 üzenetére
És a 2011-12-es 2.0 hdi c5 kombi automata váltója mennyire kényes szerkezet?
-
Clain
tag
válasz molnarpeter #1995 üzenetére
50-50%
Varos es autopalya -
TayRol
veterán
2011 és azutáni C5 automata kombi esetében a 2.2 hdi rosszabb (dragabb javítású) választás a 2.0 hdi-nél?
-
molnarpeter
nagyúr
Elvileg sima tiptronic, 60 ezrenként olajcsere (nagyon sok méterrel nem merném megvenni, ha nem cserélték soha). 2.0 HDI annyival elterjedtebb és bevált, hogy én annál maradnék, azonos váltó esetén a kisebb nyomaték is kíméletesebb. 2.2-t a furgonokban annyira nem szeretik (az Ford eredetű, ez nem tudom konkrétan ugyanaz-e).
Clain: hetente ki tudod vinni a városból? Őszintén szólva lehet jobb lenne egy Prius+. Városban EGR, ott a hagyományos kuplung a váltóban, és az egyéb dízel kockázatok hosszú távon, valamint a fogyasztás sem lenne túl kedvező rövid utakkal.
-
TayRol
veterán
válasz molnarpeter #1999 üzenetére
Az a baj az olaj cseréjét nehéz bemondásra elhinni - illetve leellenőrizni. Ha jól tudom, ez a 2.2 nem az a fordos 2.2.