-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
válasz fero02 #19535 üzenetére
PD technológia sosem volt Opelben, meg semmiben, csak VW motorban. Az egy mehanikus szerkezet, semmi köze nincs az elektromos nagynyomású befecskendezéshez,. Közvetlen befecskendezés, pedig azt jelenti, hogy nem szívócsőben történik a befecskendés, hanem direktben a dugattyú égésterében. Ehhez meg pláne nincs köze az 1.7-es motornak, de még a H Astrájénak sem. Ne keverjük a szezont a faszo**al!!!
[ Szerkesztve ]
-
sNORh
addikt
És ha nekem megfelel ez a teljesitmeny is, melyiket inkább? 1.6 benzines vagy 2.0 diesel
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
pempellini
senior tag
Sziasztok!
Opel Corsa C 1,2 Twinport Szívósorról tud itt valaki nyilatkozni?
Esetleg keni vágja a témát.Gigabyte Z77X-UD3H,Intel I5 3470@3800mhz,Chieftech 450w,Sapphire 7770 vapor-x 1Gb,Zalman 9700 cu.
-
Pitu
aktív tag
Távirányítót ma felprogramozták biztonsági kód nélkül. Működik szépen
Ami viszont aggaszt: kb 130km-t autóztunk egyhuzamba, majd egy nagyobb kanyar után elkezdett kerregni a motor, megálltam a puszta közepén, a hidrotőkék felől jött a hang. Nem tudtam mit tenni, tovább indultunk folyamatosan fülelve, kb fél perc múlva eltünt a hang. Majd félóra múlva ismét előjött, szintén egy erősebb fordulás után. 3000-es fordulatra pörgetve ismét csönd. Mi a fene lehet ez? Egyre erősebb a gyanúm hogy az olaj ami benne van egy kalap .....
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
-
neduddki
nagyúr
HI!
"Közvetlen befecskendezés, pedig azt jelenti, hogy nem szívócsőben történik a befecskendés, hanem direktben a dugattyú égésterében. " tenyeg ne keverjuk a szezona f.szommal, mert dizelesk eseten nem a szivocsobe torteni a befecskendezes az osztott egesteru motoroknal, hanem egy elokamraba /nemet, olasz/ v. orvenykamraba /francia/:
"A felső sorban az ún. előkamrás típusok láthatók. Az előkamra térfogata a főégéstér 25-40 %-át teszi ki. A befecskendezés az előkamrába történik. A befecskendezett tüzelőanyag meggyullad, a hőmérséklet rohamosan emelkedik. A kialakuló nagy nyomás az előkamrából nagy sebességgel kipréseli a gázt, amely még sok elégetlen tüzelőanyagot tartalmaz. Ennek a keveréknek a hőmérséklete igen magas, s amint a főégéstérbe átlép, és ott friss levegővel találkozik, folyamatosan el is ég. Az átáramlás sebességét az átömlési keresztmetszettel tudjuk befolyásolni. A nagyobb sebesség jobb keveredést, s a tüzelőanyag-szemcsék további szétporlasztását eredményezi. Ez utóbbi következtében a befecskendezésnek nem kell olyan finomnak lennie, mint közvetlen befecskendezéskor, ezért egylyukú porlasztó is megfelel, ami sokkal kevésbé kényes, mint a több - apró - lyukú. Ugyanakkor a gáznak ide-oda való áramlása a nagy keresztmetszet-változások miatt egyrészt jelentős belső súrlódással jár, másrészt az égést elnyújtja. Az égés elhúzódását meg lehet előzni, ha a befecskendezést korábban kezdjük, de csak akkora adaggal, ami a gyújtáshoz éppen elegendő. Amikor a főadag befecskendezése megkezdődik, az előkamrában uralkodó hőmérséklet már elegendő a második lépcsőben befecskendezett tüzelőanyag gyors gyulladáshoz. Ezt a kétlépcsős befecskendezést többféleképpen meg lehet valósítani, legegyszerűbben csapos porlasztó fúvókával (lásd ott).Az előkamra különleges vállfaja a ún. örvénykamra (d és e). A dugattyú által bepréselt levegő a kamrában örvényleni kezd, ami elősegíti a keverékképzést, emiatt a szűkítésnek nem kell olyan mértékűnek lennie, mint a hagyományos előkamráknál. A befecskendezés iránya nem közömbös. Az örvénylő levegővel szembe vagy rá keresztbe való befecskendezéskor az effektív középnyomás és a fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás kedvezőtlenebb, a gyújtás viszont kedvezőbb, a motor könnyebben indul, lágyabban jár, mint akkor, ha a befecskendezés az örvénylés irányával megegyező. Speciális fúvókával (pl. Pinteaux, lásd ott!) két sugarat lehet előállítani: egy kisebbet az örvénylésre merőlegesen, egy nagyobbat az örvénylés irányába. (Kisebb fordulatszámon a gyújtósugár a másikhoz képest viszonylag megnő!)
Különleges osztott égéstér és közvetlen befecskendezés látható a f ábrán. Az ún. légkamra térfogata a főégéstér 5...20 %-a. A légkamra az égésfolyamat második felében jut szerephez: amíg a sűrítés, majd a befecskendezés tart, addig tiszta levegő préselődik a légkamrába. Az expanzió megkezdése után ez a levegő kiáramlik, s elősegíti az égés befejezését. " from
udv
neduddki
mod: majdnem elfejtttem: az 1.7as motorbol cdti neven igenis volt cr dizel, astraban es tavajj nyaron Merovabn is volt hozza szerencsem tobbiben nem tudom, de e szerint mg corsa is
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Szplöttyy
senior tag
Konkrét bajt nem tudom, vagyis az okot, de szinte az összes adagolóhibás, vagy az lesz, és nincs hozzá bontott, mert kint is szinte csak adagolóhibás van, eladó. Aranyárban megy hozzá az adagoló, itt felénk is nagyon keresett a 2.0dízelhez az adagoló, de nincs senkinek sem.
Smoke & Torque
-
pempellini
senior tag
Én már rég óta szenved ezzel,cseréltettem hidrotőkét és nem oldotta meg a gondom.
Kelepel de mintha nem is onnét jönne a hang hanem a szívósor felől.
Cserélgettem az olajat de de semmi nem nem változik.Gigabyte Z77X-UD3H,Intel I5 3470@3800mhz,Chieftech 450w,Sapphire 7770 vapor-x 1Gb,Zalman 9700 cu.
-
sNORh
addikt
válasz Szplöttyy #19566 üzenetére
Most nézegetem a Német piacot, fél áron vannak az itthoniakhoz képest, nagyon szépek(gondolom burzsuly németek mind fűtött garázsban tartják). Egy 1.8-asért kimegyek, ha bátyám megy jövőhónapba vissza melózni.
Külföldi vásárlásról esetleg van tapasztalotok? Egy két jótanács esetleg, mire figyeljek oda?Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
Pitu
aktív tag
válasz pempellini #19567 üzenetére
Átmosást csináltál v. csak szimplán olajcsere? Ahogy írtam, nálam hirtelen lassítás v. éles kanyar után kerreg 1-2 percig, de magas fordulaton elhallgat. Nálad is ez van?
-
pempellini
senior tag
Nem,nekem hidegen indításnál csinálja.pár másodpercig.
Mindig használok motormosót olajcserénél elejétől fogva.
Hát én nem nagyon értek hozzá de az nem hidrotőke tünet,valami más lesz szerintem.Gigabyte Z77X-UD3H,Intel I5 3470@3800mhz,Chieftech 450w,Sapphire 7770 vapor-x 1Gb,Zalman 9700 cu.
-
neduddki
nagyúr
H!
akkor me nem aszt itod, raadsul most nezem, hogy "[...] Az egy mehanikus szerkezet, semmi köze nincs az elektromos nagynyomású befecskendezéshez", hogy ne lenen huszen a ket funkciot integratakegybe a nyomas kialakitas mechanikus meghajtason torteik, de a befecskendezes elktrmsoan szbajozottan
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
akos86
aktív tag
Sziasztok!
Nem olyan rég írtam hogy az autóm F Astra X16XEL nehezen indul és hibakód is van benne (47-es) továbbá kigyorsításnál rángat. Jelenleg ott tart a történet, hogy kicseréltem a gyújtás kábeleket egy vadi újra, a próbaút során a rángatás teljesen megszűnt. Csak azért írom le ezt, hátha van aki pont ilyen hibajelenséggel küzd. Remélem hogy a reggeli első indítás is olyan lesz amilyennek lennie kell.
Köszönöm az eddigi segítségeket kollégák!
[ Szerkesztve ]
3dfx, gone but never forgotten...
-
erikke17
őstag
válasz fero02 #19508 üzenetére
Áhh ez az autó egyszerűen tökéletes úgy ahogy van.. Gyönyörű környezetbarát maga a technológia is amit alkalmaztak egyszerűen mesteri, csak ugye a borsos ár..
De kipróbálnék egy ilyet...||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
zolikaDB
veterán
Az ilyen baromságot is el lehet adni?
-
bambano
titán
válasz Szplöttyy #19577 üzenetére
egyéb buhera nélkül is van egy kis tartalék a motorban, valamennyit lehet rajta tekerni. persze nem sokat, de valamennyit.
viszont ha sikerül a motor töltésén javítani valamilyen trükkel, akkor egy ilyen cucc elengedhetetlen, hogy tényleg megjöjjenek a lóerők. szoktak új hengerfejet buherálni, más szívócsatornákkal, polírozni az alkatrészek belső felületét, van, aki kisebbnek hitt ellenállású légszűrőt rak be, stb. és persze a feltöltés, ott mindig húznak a befecskendezésen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szplöttyy
senior tag
válasz bambano #19578 üzenetére
Tisztában vagyok én is a tuning alapjaival, de azért egy utólag feltöltött motorhoz egy stand alone írható ECU dukál szerintem, ez a játszunk a hőszenzorral megoldás, elég hogyismondjam. Gagyi? Aztán lehet hogy tévedek, és a valóságban tényleg erősebb lesz tőle az autó, hiszen ki nem próbáltam, de nem hiszek benne.
Smoke & Torque
-
bambano
titán
válasz Szplöttyy #19579 üzenetére
le van írva a webjükön, úgy működik, mint a "szivató" hatás az ecuban. majd teszteld le a saját autódat, ha jön egy kis hideg idő.
abszolút értelemben erősebb lesz tőle az autó, de hogy összességében van-e értelme és mennyi, az erősen kétséges. nekem az szokott az ilyenekkel a bajom lenni, hogy hoz valamennyit, csak nem ugrásszerű, érdemi eredményt. Berakja egy 65 lovas autóba, lesz 68 vagy akár 72 lóerő is, na és aztán? rákölt még egy halom pénzt, és akkor lesz 75 ló, annak kárára, hogy csökken az élettartam (ezt főleg kisköbcentis, szívó benzinesre értem, amit írok). miközben meg ha vett volna vagy venne egy, a saját lábához motorizált autót, mondjuk 150 lóerővel, akkor érezné, hogy húha, az tényleg megy. ráadásul gyári állapotában, és a motor állapota is megőrződik, mert azt arra tervezték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szplöttyy
senior tag
válasz bambano #19580 üzenetére
Hát ezaz, hogy ezzel a szivató hatással, én tapasztalatom szerint sokat nem lehet elérni, na jó, a ladámnál, még mikor megvolt, ha picit ráhúztam jobban harapott. Végeredményben egyetértünk, abban, hogy nem éri meg. Szívó benzinest tuningolni, amúgy sem.
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
válasz bambano #19582 üzenetére
Ezzel egyet értek, de van az a szint, amit széria autó nem teljesít/nem kapod azt az élményt, esetleg a pénz is szabhat határt.
Opelnél maradva, max 2millió forintből lehetne építeni, egy pályafutóműves C20LET F Astra GSi-t, ami igen brutális lenne, és ezt az élményt/teljesítményt szériautóban bőven 10millió forint felett lehet keresni.
Smoke & Torque
-
bambano
titán
válasz Szplöttyy #19583 üzenetére
szerintem meg nem, mert f astra korú autónál fiatalabb, erős opelt is lehet már venni bőven 10 misi alatt. Az opc corsák pl. újonnan is 8 körül voltak, pár évesen olcsóbban is megvan.
de szerintem az emberek zöme nem pályázik, csak gyorshajtana országúton és/vagy előzgetne. Ilyen autót meg árulnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Szplöttyy #19583 üzenetére
Nekem pl. nem azért kell a kraft, hogy a szerpentinen kiélvezzek kidobott nafta árán egy egyébként használhatatlan GSI-t. Hanem azért, hogy a zsúfolt főutakon nem legyen életveszély egy előzés, vagy ne kelljen egy kamiont 40km-en át követni.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
sNORh
addikt
A 2.0 DI és 2.0 DTI között mi a különbség? google a barátom volt, de nem segített
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
neduddki
nagyúr
-
-
neduddki
nagyúr
válasz Szplöttyy #19592 üzenetére
HI!
mondom dtl nem td, tuddo mi a kulomseg?
udv
neduddki
p.s. az +1 botu es soorend kiveletleve, amugy a dtl is az opel munka a szar:- )
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz Szplöttyy #19596 üzenetére
HI!
szeritnem nemt tod vay csak en em ertem? mod: :- ), hosszuk tisztaba: mi az a 1.7dtl? es miert rossz?
udv
neduddki
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Szplöttyy
senior tag
válasz neduddki #19597 üzenetére
DTL az az F Astra német dízele, azt hogy miért rossz, nem tudom megmondani, de akinek volt a környéken mind hengerfejes, meg szar mindig. A DTi az meg már G astra technika CR rendszerrel és 16szeleppel, úgyemlékszem. Egy dolgot tudok én, hogy opelból csak X17DT-t Isuzu dízelt vennék, én személy szerint.
Smoke & Torque
-
erikke17
őstag
Üdv, unokatesómnak Vectra C 2.2DTI motorral szerelt autója van, azt mondja minap mikor ment haza műszerfalon a kilométer óránál ami van az a kis LCD panel, hogy egy narancssárga felkiáltó jel volt, mondom nézzük meg mi a hibakód.
Kézifék be, gáz fék kinyom gyújtás ráad semmi reakció, hogy kimutatná a hibakód..
Mit csináltunk rosszul?Szerk: Még valami, miért irhatja ki mindig neki mikor ráadja gyújtást, hogy Check parking light? Holott világit rendesen a parkolója..
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
neduddki
nagyúr
válasz Szplöttyy #19598 üzenetére
HI!
szoval: az 1.7dtl az az isuzu alapu blok csokkentett nymasu feltotessel mod: bocskmaratt: opel modifikzioval, (fejlesztesnek neveztek, de hat...), ugyansi az juro3 mar szivodiellel nehezn volt tarthao radsul kelet vmi meg ocsobb ezert csinaltka ezt meg ezt,csak sikeresel elbaltaztak mert a motor-valto rendszer rezonanciai a hejjet, hogy kioltottak volan egymast erositettek ezert ezek az otok bizonyos egyuttalalsoknal gyakorlatilag szetraztak az otot, volt amejjik alapjaraton /hasonloan a 3hengeres swifthez az elejen/ van emejjik 110km/h-nel, az opel tuodd a gondrol /ki nem ha ok nem/, de em nagyon izlett a foguk a beismereshez, nem is volt sokaig yoran applikaltka a isuzu-t:- )
a dti az kozvetlen befecskendezos, de adagolos, epp te irtad korabban hogy elBszott az osszes adalogo, /cr-nel meg max ngynyomasu szivartjurol beszelunk/, a cr az opelnel a keesztsegben a cdti /osszatok be a ksi es nagybotuket:- )/ neet kaptaudv
neduddki
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs