- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ubuntu Linux
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózatokról alaposan
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Adobe Illustrator kérdések
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pitu
aktív tag
Sziasztok,
találtam egy nagyon jó állapotú g-astra-t. Annyi esztétikai hibája van, hogy az utasoldali légzsák bal oldalán a könnyítésnél van egy kb 5cm-es repedés. Szerintetek ezzel lehet valamit csinálni, meg lehet valahogy javítani (műszerfal csere nélkül)? Kép -> [link]
Köszönöm!
-
Pitu
aktív tag
sziasztok,
csütörtöktől egy 1.2-es G Astra tulaja vagyok Nem egy erőgép, de az igényeimnek megfelel. A családban van egy 1.4 8v F is, attól jobban megy. Ma megvolt az olajcsere, kb.fél liter hiányzott az előző csere óta, ami 9500km-el ezelőtt volt papír szerint.
Amivel nem boldogulok: a bal oldali tükör meg volt repedve, vettem hozzá üveglapot. Nagy nehezen kiszedtem, viszont vissza nem akar menni. (elektromos, fűthető) Középen bepattan egy golyó, ami a főtartó, viszont a függőleges és vizszintes nem akar bepattanni. A motorokkal kitoltam teljesen őket, de amikor nyomom a tükröt visszamennek.
Tudja valaki mit lehet ezzel csinálni? Nem jöttem rá, nyomni meg erősebben nem merem, bár nem tudom hogy van-e értelme.
Köszi!
-
Pitu
aktív tag
válasz Spancer RE #18209 üzenetére
futott km-t sem ír... bár ez se nagyon mérvadó.
-
Pitu
aktív tag
g astram abs visszajelzője a következőt csinálja: van hogy gyújtás után nem alszik ki és úgy is marad, van hogy kialszik és egy nagyobb gödör után világít, pár napja meg kb 60km alatt egyszer nem villant ki.
Rákötöttük computerre: azt mondja a jobb első keréknél gáz van. A kérdésem az hogy mi lehet vajon a gond? Mágnes gyűrű, vezérlő? Ill. mennyibe fáj ezek javítása, cseréje? -
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18354 üzenetére
jövőhéten megkérdezem szerelőmet, a komplett lánc készlet 35K a unixnál. Nem tudom hogy ilyenkor (első csere) elég-e csak a lánc, mert az kb. a fele az összegnek.
Munkadíj meg vidéken elég kedvező, 2 hete komplett első futóművet cseréltek/állítottak 12K-ért. Az anyag 20eFt volt. Igaz, azt nem tudom ez mennyi melóval jár.[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
2002, 40K-ból meg kellene lennie az anyagnak, a kérdés a munkadíj lesz.
SWAG/FEBI Vezérműlánc készlet Alvázszám: ->19DU0326 37739 FT v. 35486 FT Árban látom a különbséget, másban nem.Itt egy twinport videó, na az enyémnek még közel nincs ilyen hangja, szóval a szakik majd megmondják hogy mennyit mehetek még kb: [link]
(Komplett átvizsgáláson mondta a szervíz ahol átnézettem, hogy van már hangja a láncnak.) -
Pitu
aktív tag
válasz sziada5925 #18358 üzenetére
Nem tudtam hogy ennyire gáz ez a Febi...
-
Pitu
aktív tag
Beszéltem ma szerelővel a lánccserével kapcsolatban. Azt javasolta hosszabb útra semmiképp ne menjek már, mert a láncnyúlás belső kopást is okozhat. Szóval mihamarabb csere. A vízpumpát nem a lánc hajtja, de úgy gondolom cseréltetem azt is. 2002-es évjárat Z12XE motorkód ~150eKm.
Munkadíj 35-50K között, anyag is kb. a két ár között mozog. Csináltam két videót üzemhőfokon: [link] -
Pitu
aktív tag
válasz lujó55 #18387 üzenetére
Ok, majd leírok mindent. Olajcserém óta valamivel hangosabb. Az előző olaj "adalékdúsabb" lehetett. Ez a diesel hang engem eléggé zavar...
Pár hete vettem a gépet, lánccsere bele volt kalkulálva, csak nem ilyen hamar Annyit mondtam a szerelőnek, ha már szétszedik, akkor nézzenek meg ott mindent, nem szeretem a meglepetéseket. -
-
Pitu
aktív tag
ferdehátú g astra-nál mennyire macerás a pótféklámpa csere? (3-4 kiégett a sorból)
-
Pitu
aktív tag
Sziasztok!
Lassan 1 hete a szerelőnél áll az autóm a korábban említett vezérléscsere miatt.
Anyag: tömítések, márkás vízpumpa, bordásszíj, ALU fagyálló (rózsaszín), szimmering, 5w30-as olaj + szűrő, lánckészlet. Mindez ismerős boltoson keresztül ~70K!Úgy volt hogy holnapra kész a verda, erre felhív a szerelő, hogy összerakás után az olajpumpa felől valami csörgést hallott. Kiderült hogy az olajpumpa tönkrement. Azt mondta hogy valami javító készlet 50K hozzá.
Anyagilag és lelkileg is hazavágott a vas... Ha vásárlás előtt nem viszem jó pénzért átnézetni, azt mondanám hogy én hibáztam, mert laikus vagyok.
Most szerintetek mit csináljak ezzel az olajpumpás problémával? Kicsit kezd olyan érzésem is lenni hogy a szerelő le akar húzni, illetve hogy nem-e ő cseszett el valamit...
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18618 üzenetére
Igen, az olajpumpa nem volt tervezett. Holnap elmegyek személyesen is és megnézem mi történt.
Hétfőn reggel 8ra volt ott a kocsi, 10h után nem sokkal hívott hogy a lánc eléggé megnyúlt. Lediktálta mit kell vennem. Kedd 13h-ig beszereztem az alkatrészeket, elvittem.
Ma 13h-kor hívott. Van több autó is a műhelyükben, valószínű nem ezt csinálta végig.Miskolcon őket ajánlották kollégák, szülőfalumban volt bevállt szerelőm, de az 150km-re van...
Tiéd is láncos?
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
válasz lujó55 #18626 üzenetére
óra szerint 150ezer. nagy csalódás és bukta ez a kocsi nekem, 1 hónapja van nálam, de már nincs kedvem hozzá... 740K-ért vettem, és eddig 130K már elment rá (munkaköltség és szivattyú még nincs fizetve) Szóval lassan 1 misinél járok, és annyiért már másban gondolkodtam volna. Tudom hogy használt autó, rizikó..stb, de pont ezt a rizikót szerettem volna csökkenteni az átnézetéssel, és tessék!
onnantól kezdve hogy szétszedik a motort (akár vezérléscsere miatt), jöhetnek meglepetések. Menni meg már lassan nem is merek vele, mert ott a váltó, kuplung még, ami ki tudja mit produkál nekem ezek után.
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
most jöttem a szerelőtől. K.O. a lánc előtti öntvényben van az olajszivattyú, nem csak a szivattyú halt meg, hanem az öntvényből is kitört egy gyűrű. Újonnan gondolom ez több 100 ezres téma. Bontottan meg szintén rizikós. Kocsi áll, nekem meg a vérnyomásom 200...
-
-
Pitu
aktív tag
Teljesen igazad van. Csillapodok lassan.
Tudom hogy nem lát bele a szervíz a motorba. És azzal is tisztában vagyok hogy a használtautóra költeni kell (elsőfutómű + 4 nyárigumi + apróságok meg is voltak).
Kevés tartalékom maradt vásárlás után, így most anyagi csőd van. Nagy hiba volt, de megtanultam a leckét.A másik bosszantó dolog, hogy 1 hónapja van meg az autó, a pénz megy el rá, viszont nem tudom használni
Az olajpumpás dologhoz kép: [link]
Ahová mutat a nyíl, onnan kell lecsavarni a fedelet és ott lesz az olajszivattyú, ami az öntvénybe egy gyűrűbe fekszik bele. Ez a gyűrű tört kb. 8 darabra.Telefonon találtam Bp-en bontottat. Keveset futott, garanciális. A gyárira nem fogok/tudok több 100ezeret fizetni, csak a gyári pumpa magában majdnem 100ezer
-
Pitu
aktív tag
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18649 üzenetére
Jó, a csalódás túlzás, de pár órája még eléggé ideges voltam. Viszont, anno 5 évesen vettük a családi F-astra-t. Ott nem volt semmi átvizsgálás...stb. 8 év alatt ment bele kb 160ezer km, 60 ezer forintot nem költöttünk kopó alkatrészre! Jó mi vigyáztunk is rá, és az olajcserék is 10-15 ezrenként megtörténnek. A g-nek nem biztos hogy ilyen előélete volt...
Amit az átvizsgáláskor megtudtak nézni azok rendben vannak. Nagyobb javítás nyoma nincs a kasztnin, futóművet rendberaktam, hátó lengéscsillapítót kell majd cserélni (már be is szereztem akciósan, de várok még vele).
-
Pitu
aktív tag
Itt vannak a képek a törésről: [link]
-
Pitu
aktív tag
válasz lujó55 #18660 üzenetére
ez állóhelyzetben történt. a motornak szerintem dúrván kellene táncolnia a helyén ehhez. asszony mint szintén laikus mondta, hogy nem-e ejtette el a csóka a cuccot és akkor tört össze v. repedt meg
Nálam semmilyen ütközés, törés nem volt. De még az esélye se nagyon, mert 1 hónapja van meg az autó, de többet állt jóval, mint mentazt nem tudod hogy lehet ezt megfeszíteni összeszerelésnél pl.?
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
ez a tervezet a CNG-t is érinti?
-
Pitu
aktív tag
z12xe olajszivattyúnál ha a deknin lévő gyári szám egyezik (90 570 200), de az egyik "PIERBURG" gyártmány a másik "SEM", akkor azokat tekinthetem azonosnak?
-
Pitu
aktív tag
Srácok, megáll az eszem... a vezérléscserés kálváriámnak még mindig nincs vége. A kocsi 3 hete áll már szervízben. Olajszivattyú törés volt, ahogy ezt írtam, szereztem hozzá egy bontott z14xep-set, az nem volt jó, így kapott gyárit.
Ma reggel hívnak hogy mehetek az autóért. Beülök, indítom, erre rángatózva járt a motor, majd szépen lefulladt. Ezt eljátszotta 2-szer. Szerelőt felhív, mert csak a főnöke volt bent. Mondja hogy az aksi miatt, mert sokat állt az autó, menjek vele. Kimentem egy próbakörre, na kraft semmi, egyesben is nehezen, nagyobb gázadással indult meg. Az alapjárat is időnként ingadozik. Aztán jött a hab a tortán, leállítás és újraindítás után világított a szervízlámpa. Visszavittem nekik, mondtam hogy ez így nem ok...Most mit csináljak szerintetek? Mitől viselkedhet így az autó? Elég sok pénzem, idegem van már ebben...
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18933 üzenetére
mondtam neki hogy kompressziót is méressen. álmomban nem gondoltam volna hogy beviszem vezérléscserére az autót és egy rakás hibát csinálnak nekem...
laikusként kérdezem, de ha a vezérlést arrébb rakja akár 1 foggal, az nem vágja szét a szelepeket nekem azonnal?egyébként produkált olyat is hogy gázadásra szépen fulladt meg. kicsit meghűlt bennem a vér a forgalom kellős közepén... utóljára a zsigulim játszotta ezt, amikor a gyorsító fúvókám eltömődött.
-
Pitu
aktív tag
vezérléscsere óta, amikor bemelegszik a motor, enyhe égett gumiszagot érzek a motortérből. Ez természetes? kb. 50km-t mentem azóta városban, 10-15km-es szakaszok. Tömítőpasztára tudok gondolni, narancssárgás színe van... szelepfedéltömítés, ill. a vezérlés tömítése lett cserélve.
-
Pitu
aktív tag
válasz pempellini #19065 üzenetére
Milyen márkájú vezérlést tettek rá, vízpumpát is cseréltek? Nekem z12xe-n pár hete cseréltek, szóval együtt érzek veled...
-
Pitu
aktív tag
válasz pempellini #19073 üzenetére
Olajbeöntő sapkánál van hab?
Nekem amikor csinálták a vezérlést, eltört(ék) az olajszivattyú(t). A szerelő váltig állítja hogy anyaghiba...stb. Felhívtam a maxabo szervíz vezetőjét, és náluk még ilyen nem fordult elő... szóval egy megbízható szerelő aranyat ér. Számla meg a garancia miatt tényleg nem ártott volna. Én pl. tegnap a parkolóházban láttam 1-2 olajcseppet a kocsi alatt, nem tudom enyémből jött-e, de ha igen, akkor viszem vissza...
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen