- HBO Max & OD topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rowon
veterán
Sziasztok,
Opel Corsa C 1.0 a "vas", 3 hengeres, benzines csoda (Z10XE motorkód). Úgy néz ki, hogy hengerfejes. Kiegyenlítőtartályban tiszta a hűtőfolyadék, az olaj is tiszta, ellenben a blokk elejénél, a hengerfej felett csöpög kifelé a hűtőfolyadék. Olajfogyasztás tisztességes, 1000 km / 1 liter. Szerintetek mi az, ami valószínűleg cserés lesz rajta? Megbontás nélkül gondolom nem lehet rájönni pontosan, de úgy nagyjából.
Az egyik szervíznél hasraütésre 400 ezret mondtak motorfelújításra. Kb. annyiba lenne, mint az autó értéke.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
-
mephi666
nagyúr
válasz Rowon #106104 üzenetére
F-nél 6 éve egy ilyen művelet kb 80 körül volt biztos emelkedtek azóta az árak, de a 400-at minimum felezném... oké, hogy sok pénz, de ha "csak" ennyi a gond és jól meg van csinálva, akkor egy időre jó lesz az... bontott motorral lehet fél év múlva lesz ilyen nyűg és akkor már nagy a ráfizetés
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Rowon
veterán
válasz mephi666 #106105 üzenetére
A helyzet az, hogy sok dolgot kicseréltem az idők folyamán a motoron és egy fél éve már engedi a vizet. Év elején megmutattam szerelőnek, aknából alánéztünk, hengerfej tetejénél szivárog a víz. Azt mondta, hogy ő ezzel nem hajlandó foglalkozni, mert nincs rá kapacitása. Úgy beszélt, mintha valami 8 hengeres motorról lenne szó, de mondom jólvan, nem erőszak a disznótor. Aztán vacilláltam, hogy mi legyen, de inkább megcsináltatom és jó lesz ez még vagy anyámnak, vagy valaki másnak a családból. 1.0-s benzines motor, keveset eszik, a kasztnin minimális rozsda van. Bevásárolni, városi autónak teljesen jó, csak az olajat kell benne rendesen cserélni (de ez mire nem igaz).
Bontott motort nem vennék, mert lutri.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
mephi666
nagyúr
válasz Rowon #106106 üzenetére
10ezret tévedtem itt a linken szedtem össze az F számláit, hogy mi-mennyi volt anno rajta... 2017 februári a hengerfejes számla... 28ezer volt anno a munkadíj, amit akkor tán még ilyen 7ezerrel számoltak... hengerfej síkolásnál most is lehet ezzel számolni, hogy a szétszedés-összerakás munkadíja se lesz kevés... viszont ha meg van normálisan csinálva, akkor nem kell hozzányúlni megint egy ideig
ui: keresni kéne tán másik szerelőt, aki nem dobálja vissza a munkát? biztos kényelmesebb olajat meg szűrőket cserélgetni 5-10 percek alatt, majd felszámolni rá 15ezerrel egy egész órát
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Rowon
veterán
válasz mephi666 #106109 üzenetére
Amúgy rejtély a tag, mert már szereltettem nála. Vittem az anyagot, a szelepfedél tömítést 5 ezerért cserélte, az olajszűrő ház tömítését és a középső kézifékkötelet 12 ezerért plusz öntött olajat a kocsiba. Szerintem ezek vállalható árak.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
ncc1701
veterán
válasz Rowon #106108 üzenetére
A fene érti, lehet annyi munkája van, h egyszerűbb dolgokkal is tud pénzt keresni, fene tudja. Az insignián a hűtőt szerelő haverral együtt cseréltük, szumma 5 órás művelet volt. Azt mondta (meg ugye láttam is, mert 4 kezes művelet volt), h egyedül nem ment volna. De mikor kocsit viszek hozzá, akkor ott vagyok mellette, a végén pont olyan retkes vagyok, mint a srác, mert mindent is csinálok. Meg van az a tipusú ember, aki csak leadja a kocsit, h szopjál vele.
Amúgy ha megfelel a vas, és ezt leszámíva rendben van, én is megtartanám. Annyi kotvák vacak van a használt piacon, h az elképesztő. Akármit veszel, arra kapásból költeni kell majd.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz mephi666 #106109 üzenetére
Meg esélyesen sejti, hogy az a munka mennyire szívás lesz egy olajcsere vagy hasonlóhoz képest.
Off autónál nekem is keresni kellett a szerelőt aki nekiáll diagolni napokig egy fantom hibát... persze akit találtam inkább kihívásnak vette, meg úgy hagytam ott az autót, hogy amikor van kedve nézi... mert ha úgy hagyom ott, hogy kellene X nap múlva akkor felszámolta volna a teljes időt amit ráfordított, hiszen mást nem tudott csinálni (a hiba olyan volt, hogy az autóval menni kellett minimum fél órát egyben és folyton nézni a diagot, hogy mikor, milyen lépésnél jön elő a dolog, hibakód nem volt sosem, így ezt ő megoldotta boltba menés stb. közben, nekem tankolni kellett csak az elején az autót).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
,
addikt
válasz mephi666 #106109 üzenetére
Nekem 2014-ben volt a B Vectrám hengerfejes. Akkor ez a mutatvány 120ezer Ft-ba került vezérléscserével együtt. Csak azért úsztam meg ilyen olcsón, mert a szerelő engedte, hogy saját magam szerezzek be mindent, amit kell, tehát az anyagár kb a fele, harmada lett annak, ami normál esetben lett volna. Most tuti, hogy a többszöröse lenne a végösszeg, ami pedig egyenlő lenne a gazdasági totálkárral sajnos.
-
Rowon
veterán
Most megkérdeztem egy másik szervízt, hogy mennyibe lenne egy hengerfejezés + vezérléscsere, gépműhely, munkadíj, mindennel együtt. 300k-t mondtak. Még lehet felhívok egy harmadik szervízt is, az hátha csak 200-at mond majd.
Vicc, komolyan.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
szabonagyur
félisten
válasz Rowon #106114 üzenetére
De ezen mi a vicc? Attól, hogy az autó értéke nincs ennyi még az alkatrész, de főleg a munkadíj az eléggé el van szállva. Nem véletlenül sok olcsó autó nincs karban tartva, mivel ha a tulaj a matekot nézi nem éri meg, ha azonban egy olaj, fék, gumi csere van azt érdemes megcsinálni, egy HF persze, hogy nem gazdaságos.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
,
addikt
válasz Rowon #106114 üzenetére
És akkor ilyen árak mellett még bekerülni sem lehet a szerelőkhöz. Nekem pár éve, amikor motorhibás lett az autóm, fölhívtam a környéken elérhető összes szerelőt/műhelyt, hogy mikor tudnák megnézni az autót? A legrövidebb határidő amit kaptam, az az volt, hogy 3 hónap múlva tudják megnézni, de még telefonban nyomatékosan fel is hívták a figyelmemet, hogy csak megnézni tudják, hozzányúlni a motorhoz akkor még nem tudnak, arra már csak egy jóval későbbi időpontot tudnának adni, mert annyira tele vannak munkával.
-
mephi666
nagyúr
válasz Rowon #106114 üzenetére
ja hogy vezérműszíjkészlettel együtt volt a 400-as ár is? a 300-as így már egy fokkal azért barátibb, amikor a B Zafinkhoz 40-50ezernél indulnak a szíjkészletek vízpumpával
ui: most nézem, hogy a C Corsa 1.0 XE láncos... 30-40ezertől indulnak a komplett készletek, ami azért nem sokkal kevesebb... szvsz amennyivel emelkedtek a gépműhely és szervizárak, 250-300 körül azért reális lehet már egy ilyen komplex műveletsor
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Rowon
veterán
válasz szabonagyur #106115 üzenetére
Nem, nem ezen vigyorogtam, hanem azon, hogy az első szervíz 400k-t mondott, a második pedig 300k-t. Ezért írtam, hogy a harmadik lehet, hogy 200k-t fog mondani.
Semmi sincs ingyen, ezzel tisztában vagyok. Nekem ehhez az autóhoz szinte mindenem van, téli-nyári kerékszett új acélfelnikkel, pár éves gumival, sok alkatrészt kicseréltem rajta. Egyszerűen nem éri meg eladnom, mert abszolút bukta lenne, így inkább felújítom a motort.
Valamire majd jó lesz.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
bul07
nagyúr
válasz Rowon #106114 üzenetére
Sajnos ez ilyen
Ismerős szerelő, mindent szerel autótól kombájnig
Meriva A van neki értéke kb 800-900e (2005-ös azt hiszem)
Megadta magát elkezdte javítani és venni hozzá a cuccokat, és buktak ki a hibák és lett sok sok minden cserélve, jött porlasztótól kezdve minden aztán gépműhely is, a végére 700e Ft-ot költött úgy rá hogy ő épített be minden alkatrésztEgy bontott motor 150e Ft lett volna
Oké hogy lutri a bontott motor de 700e Ft-ból szerelési díjjal együtt is kb 3x motort lehetett volna cserélni
Számolni kell és számolni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ncc1701
veterán
válasz Rowon #106118 üzenetére
Ha ez segít (gondolom, nem) az a insigniámra az elmúlt ~3 évben rálocsoltam kb 2 millát. Ami kb a piaci ára. De nekem megérte, mert tetszik. Nameg mert nem érintett érzékenyen ez a pénz.
Legutóbb sem kezdem el ugrálni az automata váltósnál, h dehát 10 éves a kocsi, sok a 840e javítás. Ez van, egy jóval drágábba is ennyi. Egy dsg váltós meg dupla lenne. -
Skyline15
tag
Sziasztok,
Opel Astra J 2010-es 1.4 benzin (A14XER) klíma "megadta magát", de erős a gyanú hogy csak a tekercs / relé a rossz. Valaki tudna segíteni bent hogy pontosan melyik relé lehet az amelyik a klímakompresszort vezérli? Jó pár órán át keresgéltem már, sajnos szerencse nélkül.
Előre is köszönöm,Richárd
"- Nagyapa, Te hős voltál a háborúban?. - Nem de örülök hogy hősökkel szolgálhattam."
-
gban
Közösségépítő
válasz Skyline15 #106122 üzenetére
Nekem is 2010-es, nekem is most adta meg magát, csak A16XER.
Hallottam némi sziszegést járó motornál, kikapcsolt klíma mellett, leállítva megszűnt.
Mivel fix hajtású a klíma, ez normális elvileg.
Aztán ugyanez beindításra, és már járó motornál abbahagyta.
Azt mondja a klímás, kilukadt a hűtő, mert olajfoltokat lát ott, és ahol az olaj kijön, ott a gáz is kijön, simán elöregedhetett az anyag szerinte, nem feltétlen kavicstól.
180g volt benne a 600 helyett.Nálad mi a tünet? Nem kapcsol? A LED se jelez vissza?
Nem ismerem, nem tudom van-e benne mindaz amit említettél.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Skyline15
tag
Benyomod a gombot, kiírja Climate control on, klíma kompresszor elindul (hallasz hangot, de kicsit "zörög" is), gázzal teli volt, mert először azt hittem hogy nincs bent gáz, de töltésnél nem igazán akart tölteni az autóba (túl nagy nyomás kellett volna neki), ment az egymásra mutogatás, egyik szerelő hogy kompresszor gond, másiknál meg hogy de a kompresszor megy, és nyomás gond van, de... Lényeg le lett most szedve a gáz, ki akarom mérni hogy nem-e a relé / tekercs a gond.
Szerencsére klímahűtőnek nincs gondja.
Lényeg, bekapcsolod, klíma kompresszornak van hangja, van bent gáz is, de mégse jön a hideg .
[ Szerkesztve ]
"- Nagyapa, Te hős voltál a háborúban?. - Nem de örülök hogy hősökkel szolgálhattam."
-
tag
válasz mikloss #106098 üzenetére
Update:
Kontakt sprayel kitisztítottam a MAF szenzort azóta nincs hiba.
Viszont egy másik javallatra kitisztítottam(kontaktspray szintén) a MAP szenzort is aminek esetleg köze lehetett a fenti hibakódhoz és milyen jól tettem.. Egy összefüggő korom/szén/égett cucc állt össze a szenzor körül, nemcsodálom nem mért jól/semmi...
Tanulság: ezután 20e-ként kitisztítom a MAF-ot meg MAP-ot is
Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #106129 üzenetére
Gőzöm sincs
De a szerelőm azt mondta, ez már fix hajtású, mint az újabb autók általában, és a klímás is azt mondta hogy fix hajtású.
Gondolom nem kuplunggal kapcsol be, ami sok hibalehetőséget jelentett, csak maga a működés kapcsol be elektronikusan.
De a leírtak közel se biztos hogy helyesekPostázást nem vállalok.
-
Markizmark
addikt
-
Skyline15
tag
Nem fix hajtású, ezért is keresem hátha valakinek van valami robbantott ábrája az A14XER Típusú motorhoz, mert egyszerűen sehol nem találom hogy melyik lehet a klíma kompresszor reléje (AC clutch relay)
"- Nagyapa, Te hős voltál a háborúban?. - Nem de örülök hogy hősökkel szolgálhattam."
-
Beni97
őstag
Sziasztok.
Nemrég vásároltam egy 2004-es G-astrát amiben rádiót szeretnék cserélni.
Előre is elnézést, nagyon hülye vagyok ezekhez, szóval bocsi hogy nem tudom minek mi a neve
A gyári rádiót szeretném kicserélni egy Sal vbt1100/RD-re(még nem vettem meg csak megnéztem). A gyárit sikerült is kiszedni a kerettel együtt és akkor láttam meg, hogy 3 soros a csatlakozása, a Sal-nak viszont csak 2 soros az a rész. Tudnátok abban segíteni, hogy milyen átalakítót kell vennem, hogy működő képesen betudjam rakni az új rádiót?Elsődlegesen csak a zene hallgatás miatt kell (esetleg hosszabb úton podcast), mert ahogy láttam hogy a rádió részéhez is kell valami adaptert/átalakítót vennem. Ez nem lenne fontos, max akkor vennék ha a fejegység átalakítójával együtt, egy oldalról meg tudnám rendelni. Viszont holnap meglátogatok egy-kettő autós boltot, csak nem tudom mit mutassak majd nekik mi kell nekem.
-
Sir Psycho
aktív tag
válasz Beni97 #106136 üzenetére
Ha jól emlékszem a Sal fejegységen már ISO csatlakozó van, így egy ISO csatlakozóra van szükséged, mivel az Astrában lévő hármas csatlakozó nem bontható. A harmadik sor egyébként a kormányról való vezérelhetőségért és a középső kijelzőn megjelenő rádió/zene információért felelős (ezt egy adapterrel szintén meg lehet oldani). A sal egyébként belépő kategóriás, sokat nem kell várni tőle. Ha kicsi pénzből kellene megoldani én inkább néznék használtan valami márkásabb fejegységet (Panasonic, Sony, Pioneer).
Az antenna aljzat süllyesztett, így ahhoz is kell adapter.
[ Szerkesztve ]
-
peet137
tag
Továbbra sem sikerült megoldást találni a jövő-menő szegény keverék hibára a Z16XE1 motornál... A jelenség a következő: általában több városi autózás után megjelenik a hiba, aztán egy idő után eltűnik. Opcom szerint nincs jelen... Aztán visszajön.
Olyan 2000-es fordulat környékén van egy fura hang, de csak akkor ha ott tartom a fordulatot. Olyan hang, mint amikor csörög a lánc (szíjas a motor...) Fülre jobb oldalról hallom, de ez lehet csalóka, mert minden vezeti a hangot szerencsére... Ott van elvileg az EGR (cseréltem már, kb 1 éves a cucc). Álló helyzetben nem sikerült szimulálni a dolgot, menni kell a verdával. Nem tudom, van-e összefüggés, de mintha akkor jönne vissza, amikor fogyóban van a benzin. Nem mindig, de általában. Szelepfedélben a vákuum minimális, picit húzza vissza az olajbetöltőt, de nem veszélyes, simán lejön a kupak.
Valami ötlet? -
addikt
válasz Sir Psycho #106137 üzenetére
+1 a másik (használt) magnónak
az a sal finoman fogalmazva is egy kupac ...Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Beni97
őstag
válasz Sir Psycho #106137 üzenetére
Voltam ma pár helye, sehol nem volt olyan csatlakozó, amit meg mondtak bolt nézzem meg az meg mától- 24-ig zárva van szerencsémre.
Ahogy néztem van JVC amin meg csak egy sor van a csatlakozásra, viszont ahhoz gyárilag adnak olyan átalakítót ami a JVC-be jó lesz és hasonló ISO csatlakozó mint amit linkeltél a másik fele a kábelnek. Szóval gondolom olyan ISO kábelt mindenképpen kell vennem.
A harmadik sorra is próbáltam egy kicsit keresni neten, de nem találtam olyat. -
bul07
nagyúr
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #106147 üzenetére
ez nem tudom mennyi, de elég meggyőző linkeltem már szerintem párszor, de nem lehet megunni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- HBO Max & OD topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Borderlands 2
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest