- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 11
- Amazon Prime Video
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Adobe Lightroom topic
- Linux kezdőknek
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HWSW
tag
-
ntomka
nagyúr
Ennyi. Ha már szólt az autópálya és klíma példa, pont ezzel a típussal és motorral toltam nem egyszer a fent írt módon. Nem éreztem kevésnek, sőt. Ha nem 150-170-nel megy az ember, hanem betartja a határokat, akkor teljesen elég mindenre. Tudni kell miben ül az ember: ez egy családias kombi, A-ból B-be. Akinek ez nem elég, nem ilyen autót vesz. 1.2, 1.4-re ehhez a kasztnihoz én is kevésnek mondanám, de 1.6 már teljesen jól mozgatja.
Tudok rosszabbat is: mondeo kollégának ugyanilyen motorral. 300kg-mal nehezebb és emiatt nem csak nem megy, hanem képtelen normális fogyasztást összehozni vele. Mondtam is neki, hogy 1.8-2.0-val ugyanilyen fogyasztása lenne, de legalább menne is.SZVSZ van annyi tartalék is benne, hogy egy-két bátrabb manővert is be szoktam vállalni terheléstől függően.
[ Szerkesztve ]
ツ Headphones on - World off
-
ArthurShelby
addikt
Azért a súly lóerő arányt is vedd figyelembe, az F astra sokkal könnyebb mint a H. Illetve az is szempont, hogy hol mire használod.
Anno volt, hogy Deawo Tico-val közlekedtem, abba 800 köbcentis motor volt, és dinamikusan lehetett vele utazni városban 1 fővel. Ha már valaki beült melléd, vagy országútra tévedtél, akkor már a dinamikusságnak lőttek.Másrészt szerintem viszonyítás is. Barátom mikor átült az ezres szuzukiból a 2001-es 1.6-os focusba (1700kiló fele van asszem), akkor odáig volt, hogy most már könnyebben meg tudja előzni az országúton a kombányt. Nyilván egy előzés egy astra gsi-vel még könnyebb lenne (cserébe többet is fogyasztana).
Abban igazzad van, hogy utcára néha már feleslegesen sok lóerő van egy kocsiban, de mivel ez szubjektív így mindenki ízlés szerint máshol húzza meg a határt (valakinek 700, valakinél 500ló, nálad ezekszerint az 1.6 szívóbenzin, ami kb 120ló), viszont az kijelenthető, hogy határ az van (csak nemtudni hol).
A másik baj, hogy mi emberek (és főleg mi férfiak), szeretjük összehasonlítgatni, így hiába mondja valaki azt, hogy neki 700 ló elég, ha a szomszédnak 750lovas, akkor érezheti azt, hogy a szomszédé kicsit jobb (lehetne ugyanezt tesla-val 0-100-zal).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
stickermajom
addikt
Azért a "lemaradok 20-30 métert, megnézem, hogy a következő egyenesben nem akar-e egy A320 leszállni, visszaszúrok kettőt, padló, szélárnyék, kivágódás" nálam kimeríti az "előzést is meg kell gondolni erősen" fogalmát ahogy korábban írtam, de semmiképpen nem lesz "mint az állat" művelet.
És én tényleg el tudom képzelni, mert itt áll a 60 lovas F a parkolóban, amit asszony használt amíg nem lett a J neki. -
FoLey-v
addikt
Amikor 1.4-es Golf IV-el kezdtem el előzgetni,mert sietős kedvemben voltam. Bár kínlódás is volt maga a 75 lovassal,de ahogy írtad úgy alkalmazkodtam.
Nekem csak egy Z16XEP motorkódú H Astrám van,erre telt az összegből,ahhoz képest milyen felszerelések vannak benne. Autópályán 4 fővel mentem 140-170-el is,jó nem egy erőgép,de ezzel a 105 lovassal már kényelmesebb volt vezetni.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
ArthurShelby
addikt
Lehet így is előzni, hogy meggurítjuk (csináltam már én is ilyet), és utána nekifutásból előzünk, de ez már koránt sem ideális, erre mondják szerintem, hogy gyenge autó.
Lehet a meggurítás fejleszt, nyilván nem hátrány a jó ütemérzék, de ez csak egy szelete a vezetésnek. Én inkább azt mondanám, hogy egy gyenge kocsiból egy jó sofőr többet ki tud hozni.
Egyébként ahogy tudom a szembe jövő autó sebességét a legnehezebb megbecsülni, ezért tud balesetveszélyes lenni az előzés.Viszont azzal nagyon egyetértek, hogy néhányan az autópályán nem tudnak sávot váltani. Ott át kell úszni a másik sávba, nem a kormányt rángatni. A másik vesszőparipám, hogy nem indexelnek visszafele az emberek.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
stickermajom
addikt
Már másodszor sugallod, hogy a vezetési tudás hiánya miatt mondom, hogy a kis szívók vérszegények. Szerintem meglepődnél.
Az öreg Trabival kezdtem a pályafutásom, onnan még a kocka Swift is hiperűrugrás volt. Most is egy 125 lovas autót hajtok, mert hétköznapra bőven elég, pedig belefért volna több is a keretbe. Írtam is: a nyomaték kevés az 1.6-ban, illetve ahogy említették az EuroV-VI miatt ez a 110-120 lóerő már nem az a lóerő.. -
FoLey-v
addikt
Igen megtanultam előzni,mert engem így tanítottak meg és lestem el. Sok ilyen vezetőt látok hogy a másik autó seggén van és úgy kezdi meg az előzést. Sőt valaki az utolsó pillanatban sorol vissza a saját sávjába.
4 fővel Autópályán 100-110-es tempóval evett a computer szerint 7-9 litert. 110 fölött meg 9-10-et is.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
bul07
nagyúr
Közben meglett a száma opel.7zap.com oldalon, de még így se találok megvehető példányt
[link]Szerintetek ha nem találok akkor ha csak simán le lesz véve és nem lesz pótolva akkor mekkora probléma lehet belőle?
El van rohadva és nyeklik nyaklik beleér hangja van
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
_seth_
veterán
Küldj egy alvázszámot és holnap megnézem a gyári programban, hogy milyen cikkszámon rendelhető jelenleg.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nagyúr
Köszi!
Asszem' be kell szerezni egy torx dugókulcs készlet is.
Após tud hegeszteni.Ja és persze pöttyögteti az olajat szegény öreg. Most, 20 évesen kezdte. Ha jól látom, olajteknő (vagy hogy hívják) tömítésnél.
Hiába... öregszik.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
asvald
senior tag
Igen megy ! Ebben a formátumba!
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
mohabá 007
aktív tag
Annak valóban szelelnie kell, az vezeti el a szelepfedélben az alapjáraton keletkező kartergázt, a fojtószelep alá, de annak semmi köze a kérdező által leírt problémákhoz.
A videóhoz pegig csak annyit, olyan "okostojás" akar másokat oktatni, aki maga is oktatásra szorul.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
Klasszikus, amíg nem vagy pék és nem tudsz jobb zsemlét sütni, addig a neved csitt.
Nem, még mindig nem így megy
Ha kontárkodik valaki és feltölti, akkor ez van, ívet fog kapni. Ha nem kontárkodsz és olyan munkát végzel, hogy ihaj, de nem csinálsz róla videót, mert eszköz-idő-szimpla érzék nincs ehhez, akkor jó, hogy nem még az ő anyját
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
AMD Power
titán
Jó kérdés..... nem látok alatta foltot. De az a 7 liter feletti fogyasztás ebben az időben nekem soknak tűnik. Ok 4 évszakos a gumi ami rajta van és ez a E10 95 lehet ,hogy többet eszik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
-
bul07
nagyúr
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
DjDanee87
addikt
Úgy próbálkozom, hogy előbb a hátulját teszem be a hátlap alá, kb 45 fokos szögben emelve az elejét, hátha akkor a fül alá bemegy, majd próbálom a helyére pattintani elöl de nem sok sikerrel. Összesen már több mint 1 órát próbálkoztunk vele páran a családból, de nincs még a helyén sajnos.
Találtam neten egy képet/leírást a kiszedéséről: [link]
nem sokat segítNéha olyan amúgy, mintha elöl bepattanna a helyére, de csupán addig amíg ránehezedünk, magától nem marad ott. Olyan mintha elöl nem akarna az ülés alján lévő rúd bemenni a fekete nyelv alá [ezen a képen
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
senior tag
-
aktív tag
Igazi orvosautó :-) Elképzelem ahogy a nepper az irodában rakja össze a kártyákat, és rejti el az ülés alá. :-). Na jó, nem gonoszkodom, lehet hogy az én itthoni 2014-ben újként forgalomba helyezett kocsimmal is már 3X körbejárták a földet, a 2018-as első vizsgáig.
.[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
aktív tag
Részemről a sokadik fos után éppen ott tartottam hogy hozatok egyet kintről, már le volt beszélve egy emberkével hogy elkezdi nézni. Nem voltak óriási elvárások a B Zafirával kapcsolatosan, mondjuk az, hogy a 70%-ban nincsen hátul elektromos ablak, egy kicsit fura volt, dehát német autó, és ők csak azért szeretnek fizetni amit használnak. A sokadik murvás nepperen voltam túl, ahol megvehettem volna a kétnyelvű adásvételivel, vagy dupla átírással a neppertől, ami pedig normálisan felszereltként, (értsd ezalatt 4 elektromos ablak, normális klíma, függönylégzsák), normális kereskedőnél volt, vagy magánszemély adta el, azokat nagyon hamar elvitték, ha nem voltak heroináron. (Még a 7 személyes támogatás előtt járunk). De végül meglett, nincsen rá panaszom, normális helyen vettük, úgy tűnik hogy rendben van.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
mohabá 007
aktív tag
Van, de már évek óta nem járt itt. Az olajos topik - ban megtalálod.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
félisten
A bemelegedés nagyban függ a kinti hőmérséklettől. Ezek a motorok egyébként is lassan melegszenek be. Mikor jobb idő van, azért hamarabb megmozdul a mutató. Télen én ha tudom, hogy többet megyek vele, szoktam is itthon járatni, nem szeretek hideg autóban utazni.
A mutató nálam így áll, mikor üzemmeleg a motor:
Ha jól tudom, a termosztátjuk is 89 fokos, szóval ha nálad 80 fokon megáll, az biztosan nem jó. Nálam még szerencsére nem kellett cserélni, a gyári termosztát van benne. Én az ilyen dolgot megvenném a gyárit. Vagy ha esetleg van ismerős a márkaszervizben, megnézni mi van a gyári dobozban és olyat venni máshol olcsóbban. Én a mahle olajszűrővel jártam így annó. Jóval olcsóbban vásároltam ugyanazt a mahle szűrőt mahle dobozban, mint ha gm-es dobozban vettem volna.
Ez az y17dt amúgy olyan, hogy ha télen mínuszokban üzemmeleg motorral autózol, majd megállsz mondjuk a vasúti átjárónál, járó motornál simán visszahül a motor. Gondolom ez a jó hatásfoka miatt lehet. Többet kivesz a fűtés a rendszerből, mint amennyi felesleges hő keletkezik. Az összes y17dt ilyen volt amivel jártam, a céges kocsim is ilyen volt és több is volt belőle. Új korukban is ugyanezt csinálták. Mondjuk az 1,6 cr tdi caddy is olyan volt, hogy télen ha mondjuk az útviszonyok miatt csak 50-60-al tudtál haladni, fűtés szinte nem volt benne, csal langyos levegőt fújt. Vadiúj kocsiról van szó. Mondjuk harmadikban már pörgött a motor és jobban fűtött.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Az a megszokott mondás, hogy hidegen ne járassuk sokat egy helyben az autót, hanem amint lehet induljunk el. Te ezt keverted úgy néz ki az alapjáraton való járatással. A motort járathatod évekig is alapjáraton (csak ne legyen hideg a mondás szerint), semmi baja nem lesz, tökéletes a kenése természetesen. Egyébként a hideg motor probléma is főként a benzinesekre igaz (a dúsabb és nehezebben párolgó keverék miatt), a dízeleket nagyon nem izgatja, de inkább semennyire. Járathatja faterod a dízelét nyugodtan, semmi baja nem lesz, max a környezetért kell aggódnia. Ha ártana a hideg járatás a dízelnek, akkor nálam már csak az üres blokk zörögne. Ezzel szemben most van ereje teljében a motor, pedig már jó sokat ketyegett aranyom. A dízellel úgy tudsz kib@szni, ha hidegen pörgeted, illetve ha nem belevaló az olaj. Meg persze a hulladék üzemanyaggal, de most nem ez volt a téma. Bár az üzemanyag is csak a közös nyomócsöveseknél/pd rendszereknél számít, ezek az adagolósok kb mindennel elketyegnek.
[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
(#95823) Lauda, (#95824) FoLey-v, (#95825) e.vid és (#95826) bul07:
Köszönöm.
A belsőlevegő keringetés az alap, szerencsére a csappantyút sikerült megcsinálni végleges formában (végálláskapcsolós mostmár, nem csak ellenállás van a motor elé téve).
Láttam, hogy erre az van írva, hogy klíma is kell, de pl. ebben azt írja, hogy kikapcsolt klíma kell... Ez zavart meg.bul07: A meleg motoros tippet köszönöm, ezt nem tudtam, akkor előtte megyek az autóval egy kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Gaming notebook topik
- Hardcore café
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen processzort vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest