-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Igaziból nem tudom mi a gyárija. Hosszú évekig a márkaszervizből vásároltam az olajszűrőt, mahle filter volt bent. Mindig megnéztem, mielőtt elhoztam. Egyik évben aztán alco szűrő volt a dobozban, mondom köszi ezt nem kérem (volt vele rossz tapasztalat céges autóban). Utána a bárdiból hoztam mahle szűrőt, tavaly viszont már nem volt náluk belőle, nem is tartják már azt a szűrőt. Így váltottam mann filterre. Jó ez a szűrő, fullos nagyon, a bárdinál német van belőle. A filterabc-s megy vissza. A többi szűrőm is mahle vagy mann filter.
-
sepsi0
őstag
Castrolt használtam eddig én is, motor 0W40, váltó 75W90.
Viszont a váltón megjelent egy érdekes hiba, amit másnál is olvastam. A 3as fokozatot úgy veszi be néha, mintha nem lenne a helyén és kerreg, ha ilyenkor kivettem üresbe és újra 3ba,akkor jó lett. Szerelőm nem tudott rá mit mondani, olaj cserekor nem volt egyáltalán reszelék a csavaron. Ma sem tudom mi ez a "hiba".
Viszont ajánlották a Totalt, amit tavasszal megkapott és nemrég eltünt a 3as fokozatban a hiba, aminek nagyon örülök.
A motor olajat meg azért váltottam le, mert Castrolban már nehéz volt 0W40ben megvenni a gyártói ajánlásnak megfelelő olajat (azt hiszem B3), mindig váltotat valamit a Castrol.
Meg kipróbáltam volna már mást is, nár vagy 20 éve csak Castrol.
Meg ugye sokan mondják, Japán autóba, Japán olajat. Csak éppen ENEOSban nincs GL-4 olaj.... -
TommyY2
tag
Gyárilag igen, de soha nem volt benne 0W-20 sajnos.
Nyolc évesen vettük a Splash-t (47e km-rel), ahogy néztem a szervizkönyvet, a garanciális időszakban is 10W-40 lett beletöltve a márkaszerviz által (ugyan így történt korábban a Scenic autómnál is, mint utólag kiderült) .
Mióta nálunk van, négy évig 5W-40-et töltött bele az akkori szerelőm (mondván, szívóba csak az a jó). Mióta kicsit beleástam magam az olajtémába (köszönet a fórumtagoknak), tavaly óta 5W-30 van benne (legközelebb Motul Eco-Lite lesz).TommyY
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
Jogos + tudom, hogy ez egy olajos fórum, de nem csak az olajszintre gondoltam. Menyét megevett-e valamit, olajfolyás/szivárgás, fagyálló mennyiség/szín rendben van-e (bár sok japánban ezt sem látod kapásból) Szíjak/feszítők/görgők állapota, falevelek kiszedése meg ilyen apró hülyeségek hogy egyáltalán merre hány méter.
-
dssport
tag
Teljes mértékben egyértelmű, hogy ezeknek a japán vasaknak a legjobb a töltési rendszerük. Suzuki pedig tipikusan mestere annak, hogy a legolcsóbb cuccokból épít tartós autót. Nincs semmi giccs csak működik. Ezért ,,féltem" őket kicsit, hogy manapság mikor megsokszorozódtak a hülyeséggátló akarom mondani vezetéstámogató rendszerek illetve központi csillivillicsoda kijelzők és multimédia, ilyen területen nehezebben fognak lépést tartani a konkurenciával. Az a korosztály akinek a videoton rádió volt a full extra, lassan kikopik és már templomba járni sem vesz új autót. Közeledik az idő, hogy a kockagyerekekből lesz ilyen-olyan családfő és az autó színe után az elektronikai kütyük kerülnek előtérbe.
-
Prodidzsáj
tag
Szia! Emlékszem az ajánlásra.
Egy hónap múlva megy az autó műszakira, és megcsináltatnám az éves szervízt is. Költséghatékony de még megfelelő megoldást keresek.
Tavaly viszonylag sokat költöttem rá (toronycsapágy, lengőkarok, féktarcsa, betét, fékpofa, fékolaj, meg 4 irridum gyertya) illetve jobb oldali féltengely SKF, de azzal rendesen becumiztam. 5000 km után kattog mintha 100 ezret mentem volna vele. Szóval idén a költséghatékony megoldás játszik, sajnos.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Mtz és Golf között mindenbe Unix G12+ megy traktoron sok az alu öntvény víztér, sima víz miatt látványos mélyedések keletkeztek több helyen. Fiathoz még nem értem el cserével, lehet majd csak vízpumpával fogom (183-at kibírt úgy néz ki, és attól nem félek, hogy vezérműszíjba belecsapjon valami ).
-
tboldi
nagyúr
Az M13A-nál meg annyiban módosul, hogy annak már legalább API SG kell.
Mondjuk nálunk 0W30-cal üzemel, jó kis földgázos Shell.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Eddig volt szimpatikus az olasz autó!
Pirosnál az olajszűrő és levegőszűrő csere gyerekjáték, üzemanyagszűrőcserét még nem láttam, de videó alapján, az se atomfizika.
-
2ozzmexy
aktív tag
A bimmerhez vettem egyet, aztán kiderült hogy nem érek vele semmit, aztán vissza vittem h az új csavarhoz nem jó, adtak egy torxot, de a régi is nálam maradt, szombaton visszavittem mindkettőt és vissza adták a pénzt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
K Norbi
addikt
Nekem a fő-főnök adja.
Unixnál is jár.
Csak egyre jobban kell nyalni, meg sajnálják az embertől.Hát olyan 90% ban Kauffertól rendelem a lomokat.
Ha valami sokkal olcsóbb, csak akkor megyek. De egyre ritkábban veszem igénybe.
Kéz kezet mos alapon megy.Vissza kell segítenem ám.
Általában ezek a visszasegítések meg ráfizetések szoktak lenni.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A Toyotáknál kell feltolni neki a szűrőt (szó szerint! a helye a kesztyűtartó mögötti egységben van), van egy ajtó alul, azt leveszed és kiesik a szűrő lefelé, csakhogy ott a padlólemez ami ugye felfelé görbül tehát megállítja, elhajtod majd ismét kihúz és így tovább. Szóval háromba kell törni cserénél, na ott örülsz ha bemegy a helyére és nem nézelődsz... Ki lehet bontani az egész egységet, úgy könnyebb, de ahhoz ki kell venni a kesztyűtartót amihez le kell venni a küszöb borítást amihez le kell venni a B oszlop borítást. Lekötni a csöveket, kicsavarozni az egységet és akkor mindenki happy, majd ugyanez vissza. Potom másfél óra szerelés és meg is vagy.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
grizlisandor
addikt
Autómba Beru került, ő volt a gyári beszállító, az egyesével volt csomagolva.
(#8825) Motion_Blur:
FilterABCn 5630, Kauffern 5420, nem kötelező, csak megjegyeztem.(#8827) Qru:
Ne aggódj, dobd be a kocsi adatot és tboldi vagy én kikeresem, melyik lehet kompatibilis a tiédhez.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen