- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Reklámblokkolók topikja
- Synology NAS
- Programozás topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- Windows 10
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #10407 üzenetére
Megtörtént a cserebere, kíváncsi leszek majd a hosszabb távú tapasztalatokra. Eddig még nem használtam 0W20-at a Jazz-ben, csak 0W30-at, amit nem evett, úgyhogy bízom benne, hogy a 20-ast sem fogja, hiszen túl nagy különbség nincs köztük. Hangban egyelőre nem vettem észre változást, korábban is finoman járt, mint egy
DoxaSeiko (ha már japán ).A leengedett Shellel meg nem volt semmi rendkívüli, sötétbarna és a benzinszagú volt, ahogy eddig mindig, semmi égett szag vagy ilyesmi.
De ugye ez szopóbenzin szelepekre spricceléssel.Kövi tavasszal meg majd váltóolajat is cserélek a motorolaj mellett, várhatóan addigra még drágább lesz a Honda MTF-3.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz tboldi #10701 üzenetére
De ez fordítva is igaz, mi értelme nagy felárral megvenni az új fejlesztésű olajat ha olcsóbb is teljesíti a gyártói követelményeket és pont olyan jó mint egy új fejlesztés
pl
XY olaj régi fejlesztésű olaj 5W-30 1000Ft/l
XY olaj új fejlesztésű olaj 5W-30 2000Ft/l
És az adott kocsiba teljesen megfelel a régi fejlesztésű olaj, az új se jobb semmibe abba a motorba, se nem eszik kevesebbet benzinből, se nem ég meg kevésbé, se nem eszik kevesebb olajat már ha egyáltalán van olajfogyasztásAkkor mégis miért kellene a drágább olaj
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tibbike01
őstag
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #10895 üzenetére
Ma is szereléssel töltöttem a napom nagy részét, a MiTót vettem kezelésbe, de egy ponton meg kellett szakítanom a műveletet, mert az olajleeresztő csavar is úgy döntött, hogy megszakad.
Elképzelhető, hogy nem én vagy apum nyaltuk el, és így érkezhetett Svájcból, ugyanis már az olaj leengedésekor is csak pörgött egy darabig, és csak azután kezdett kifelé jönni, most pedig nem lehet megszorítani. Jelenleg olaj nélkül áll az autó a garázsban, és már csak annyi lenne hátra, hogy meghúzzam a csavart és beletöltsem az új olajat.
A lehető leggyorsabb megoldás a komplett teknő cseréje, gépműhellyel és új menet vágásával nincs kedvem szórakozni (mindenképp több idő, és tippem szerint sokkal olcsóbb sem lenne).Legalább a gyertyák és a szűrők újak, azokkal nem volt semmi fennakadás.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #10925 üzenetére
Csavar: én is feszegetném körben két oldalról is akár, először csak kést betéve, aztán csavarhúzó, csak megindul… vagy le kell venni olajjal együtt Ha nem O-gyűrű van a csavarban, hanem fém tömítő karika lenne rajta, akkor próbálnám a karika és a csavar között feszíteni, ne sérüljön a karter, hátha később javítva jó lesz még… (Kilós ár duplája körül lehet el is viszik vagy javítva rendes pénzért) Minden mindegy alapon lehet pörgetni is a csavart még sokat, tönkreteszi teljesen a menetet és kb kihúzod. Hegesztésről nekem az jutott eszembe, hogy ha ugyanilyen menetes szárat lehetne varrni rá, akkor egy kis körítéssel ki is húzhatná saját magát.
HeliCoil az csak annyi, hogy derékszögben legyen behajtva és kész, egy menetfúró meg a rugó-szerű szűkítő+behajtója, DIY kategória. Olcsóbban BaerCoil is ilyen, vagy más kialakításban TimeSert is jó cucc, talán ide konkrétan gyújtógyertya menet javítószett is megteszi ha pont akkora az átmérő és menetemelkedés (aztán lehet rosszul rémlik). Abban nem vagyok 10% biztos, hogy a HeliCoil metrikus szabvány menet a külső oldalon vagy sem, adott esetben lehet megspórolható a menetfúró is, ha már van olyan méretű. Ilyen helyre behajtani sem nagy ügy, fogóval vagy beflexelt végű gömbvassal is neki mernék állni. Piros (erősebbik) Loctite-ot kapna a biztonság kedvéért. Leginkább kritikus valószínűleg a derékszögűség, leszerelt karterrel nem olyan nagy ügy az sem, állványos fúró előny. Szűk 2 éve javítottunk motorban hf csavar menetet - illetve tőcsavaros lett a biztonság kedvéért -, ott egyrészt lejjebb fúrtunk, hogy hosszabb legyen a menet, másrészt a sérült részt felkentük Loctite FE Rapid vasreszelékes epoxival, support szerint gyakorlatilag tudnia kell nagyjából amit az öntvény alapból, bár itt a hosszabb menettel nincs már veszély sem lényegében, tart mint a Taft. -
csiga8
senior tag
válasz tboldi #10925 üzenetére
Magad is meg tudod oldani a problémát.
Nekem M4-től M10-ig van menetes javító betétem itthon, leggyakrabban az M5 és M6 van használva. Csak ajánlani tudom: [link]
M16-ig van belőle, csak csavart kell keresned hozzá.
Kisgépek ( magnézium öntvény) hengertalpcsavar meneteit, hengerben ( alu öntvény) lévő menetes furatokat ( kipufogó csavar) szoktam vele felújítani. A betétet minden esetben Autoweld CX-80 [link] hő, olaj és benzinálló ragasztóval ragasztom be.
Onnantól az a betét maximum csak kifúrható. Jobb lesz, mint gyárilag.
Bár önmetsző, én szoktam menetet vágni neki, hogy be tudjam ragasztani.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #11609 üzenetére
Nincs sehol ebből a Petronas-ból.
Asbee: Nem találtam MO-n. UK biztos van, de ott sem lehetett választani szállítást ide.
troll81: Itt is a 70W-75W-ig van csak.
Beszéltem egy Shell bolttal, az az olaj le van foglalva néhány gyártónak, ő még a flakon címkéjét sem találta a neten. Lehet, hogy még évek, mire lesz belőle mezei embernek 1 literesbe.
A Shell keresője ezt adta ki neki Rio-hoz: S6 Gxme 75W-80
Nézett nekem Castrol keresőt, az is kiadja a legjobbjukat ami van.
Azt mondja, hogy az a gáz, hogy ezeket is csak azért adja ki, mert mindegyik mindenképpen ajánl valamit a saját kínálatából, és, mivel nincs 70W-s ezért ajánlják azt ami van.
Én meg azóta megnéztem a LIQUI MOLY keresőjét. Az is kiadja ami van. Történetesen ez az amit a Bárdiba is mondtak:
LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75WEz a Liqui végül is a jelölése alapján nyáron sűrűbb lenne, mint amilyen kellene nekem? Tehát az egy fokozatú az lényegében 70W-70W lenne, csak nem így jelölik?
Új hozzászólás Aktív témák
- Fallout 4
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xbox 360
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- LEGO klub
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- GTA V
- Reklámblokkolók topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen