- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Google Chrome
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Linux kezdőknek
- AutoCAD
-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
sziasztok,
teleobinak a lentiek közül melyiket ajánlanátok (és miért) egy Canon 70D-re a 17-55 IS USM fölé?
az egyik a 70-200 F4 (esetleg IS, csak az drága), a másik az új 55-250 IS STM obi.
nem ismerem a 70-200 fókuszálási sebességét és az IS-ét, hogy mennyire hatékony, de az végig F4. hátránya, hogy még használtan is jóval drágább.
a másik obi könnyű, jóval olcsóbb, STM-es (videózásnál, makróvideónál hasznos), és az előzetes infók alapján jónak tűnik. viszont nem tudom, mennyire féljek a műanyag felfogatástól. nem melóra kellene, így nem naponta háromszor, de azért cserélgetném.
előre is köszi!
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz indigo #15885 üzenetére
mindenképpen megosztom, én is várok komolyabb review-kat.
ezen a német fórumon vannak felhasználói vélemények, nagyon dícsérik, a 70-200-hoz hasonlítják a képminőségét. illetve a the digital picture összehasonlító oldal szerint is eléggé jó, a végén is jelentős javulás van a II-höz képest. a 70-200-hoz képest is összemérhető a képminősége.
ezek alapján az obi elég jónak néz ki, ráadásul kicsi és könnyű. az STM a 70D-n tényleg értelmes dolog, egy Raynox 250-el megfejelve gyönyörű makróvideókat lehet vele csinálni hangtalan autófókusszal, illetve az 55-ös eleje is az F4-en egészen használható lenne még videózásra (a kitobi 55-ön már 5.6-os).
eddig a 70-200 volt a cél, de IS nélkülit nem akartam, az inkább csak kintre jó. az IS-es meg drága, és kérdés, mennyit is használnám. az 55-250-nek meg nagyobb a lefedettsége, és több előnye is van.
-
Tin
veterán
válasz JackFeryll #15889 üzenetére
az anyagminőségre nem írtak ennél panaszt, a fókuszmotor meg stm, tehát gyorsabb és teljesen hangtalan is.
ha képminőségre felveszi a versenyt a 70-200-al a gyengébb tele oldali fényerő mellett is, akkor szerintem azért versenyképes darab lehet azoknak, akik nem dolgoznak, hanem fotóznak vele.
a 18-135-öt is nagyon dícsérték, sokáig gondolkoztam azon is, de a 17-55-öt nem cserélném le, túl jó ahhoz. az 50 alatti és 50 feletti kettes szett felosztás meg jobban is tetszik, mindkettő másra való, és egyikben sincs akkora kompromisszum.
-
Tin
veterán
válasz End-ru #15891 üzenetére
na erre leszek kíváncsi én is
értem hogy a kis mélységélesség miatt mondod, de egyébként is live view vagy videózás a cél, viszont az STM és a kis fókusztávkülönbségek miatt kis utat bejáró obi + a 70d dual autófókusza érdekes lehet... szerintem működhet, ha a téma jól elkülönül a háttértől, és a fókusz nem fokozatos hanem időszakos újrafókuszálás.
-
Tin
veterán
válasz WhiteWalker #15947 üzenetére
itt találsz obit, szavazatokkal, de a neten is elég sok cikk van a témában.
a vázat nem tervezted komolyabbra cserélni?
-
Tin
veterán
a nagy vita hevében az megvan hogy a csávónak cropos váza van?
az 50 az 80, a 85 az 135, a 70-200 az 110-320... csak mondom.
ráadásul ajánljátok a csodaüvegeket egy 1100D-re... 12MP, 2 fps RAW-ban...
szerintem adja el, vegyen egy használt 600D-t vagy 60D-t meg egy használt 135 F2-t.
-
Tin
veterán
válasz *Ropi* #15986 üzenetére
12 MP.... arról nem volt szó, hogy a lelátón ül, vagy a pálya széléről fotózik. ahogy arról sem, hogy egész alakost, vagy arcokat akar fotózni.
70-200 2.8 jólenne, de mire menne a 2 fps-el és a 12 MP-el?
3K-s kerettel egyértelműen eladnám az 1100D-t, vennék egy 600D-t vagy alig használt 60D-t, és a maradékból valamit. 135/2 vagy 70/200, kerettől függően használtan.
-
Tin
veterán
válasz WhiteWalker #16005 üzenetére
első körben keress egy komolyabb vázat, egy 600D-t vagy egy alig használt 60D-t. utóbbival már komolyabb képeket csinálhatsz, magasabb ISO-n is, és vágni is lehet belőle. ráadásul nem 2-3 képkockát tud másodpercenként. a mostani obidból (mi is az?) többet hozhat ki.
ha van 300K-d, add el az 1100D-t 50-ért, vegyél 150 körül egy megkímélt 60D-t és 200 körül egy használt 70-200 2.8-at. abból a pénzből erre a célra ez a legjobb.
de a többiek is beleszólhatnak...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz WhiteWalker #16008 üzenetére
szerintem ne újat vegyél, nagyon sokan adják el most az alig használt gépüket újabb vásárlás helyett bagóért, még garanciálisakat is. nézz körül az index canon eos adok-veszek topikban, és vegyél egy alig használtat sokkal olcsóbban. és ugyanott kereshetsz obit is.
-
Tin
veterán
akinek van Canon 18-135 STM vagy 55-250 STM obija, az meg tudná mondani, hogy ezeken az obikon a hagyományos fáziskülönbséges (viewfinderen keresztüli) autófókusz mennyire gyors egy gyorsabb USM obihoz hasonlítva, mondjuk végtelenről indítva?
a kérdés az lenne, hogy mondjuk egy gyorsabb vázon (Canon 7D/70D) sport/madár servofókuszos sorozatlövéshez használhatóak ezek, vagy azokhoz már lassú az autófókuszuk?
a wide és a tele vége is érdekelne, gondolom tele oldalon már lassabb.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Szipcsi #16097 üzenetére
bocs hogy beleugatok, de mit akarsz fotózni a fényerős obival? értem én hogy az 50 1.4 fókusza lassú, a 85 1.8 meg nem kicsit vignettál, de mi a cél?
85mm-el cropos vázon váll+fej portrékat fogsz jó eséllyel csinálni, egész alakosat már nem, tájképeket meg végképp nem.
amúgy tök jók a gyerek képei, látom 27mm-en csináltad F4-el. ehhez képest a 85mm húzós lesz
-
Tin
veterán
válasz Szipcsi #16102 üzenetére
elsősorban a gyújtótávot döntsd el. a kitobin és az 55-250-en ki tudod próbálni, milyen az 50 illetve a 85-ös gyújtótáv, a fényerő növelése csak a mélységélességet változtatja.
először ezt döntsd el. jó amúgy az 50 és a 85 is, a gyengeségeik nem fognak zavarni sztem, vignettálást torzítást kromatikus abberációt tudod utólag is javítani.
-
Tin
veterán
válasz Szipcsi #16106 üzenetére
most egy Canon 70D és egy 17-55 F2.8 IS USM. egyébként meg csak hobbifotós vagyok, szóval lényegében ugyanolyan kezdő mint te, csak előbbre járok.
régebben én is ugyanezeken a dolgokon agyaltam amin te, hogy szar a kitobi, kell egy fix, de melyik. 28-35 közötti a jó, de akkor meg nincs nagylátó. a fényerős fixek meg nem stabisak. a 17-55 viszont bevált, igaz hónapokig vártam egy jó használt darabra, de megérte. nekem az alapzoom volt a legfontosabb, van aki a fixekben hisz.
aztán persze kinek mi jön be. van, akinek a tele kell és madarakat fotóz, van aki portrézik, van aki általánosan kattintgat, vagy éppen makrózik, vagy imádja a nagylátószöget. van aki videózik, van aki nem.
mindenkinek magának kell kijárnia, hogy mi a fontos. az 50/1.8 szokott sokaknak az alapzoom után a következő lépés lenni a kis mélységélességű "művészkedéshez", mert olcsó, és a 85mm FFekvivalens gyújtótáv még lakásban is használható. a 85mm (135mm ekv) szerintem már nagyon szűk. az 50/1.8 nagyon műanyag, de tényleg olcsó, és ha tetszik, ott az 50/1.4 vagy a hamarosan érkező 50/1.8IS.
ha általános fotózásra kell fix obi, akkor 24-28-35mm körül keresgélj, kinek mi jön be. van belőle IS is, bár a 35/F2 kivételével F2.8-asok, azoknak épp most esett egy szépet az ára, de még mindig nem olcsók. vagy a stabi nélküli változatok használtan. de ez megint ugyanoda vezet: stabis alapzoom...
mellesleg a tele oldalon megvan ugyanez a dilemma. ha nem vagy kitömve pénzzel, megy a matek, mi lenne a jó. ha viszont van "fölös" párszázezred befektetni, akkor vegyél használtan az obikból jó áron, és ami nem jön be, árban eladhatod. így előbb-utóbb megtalálod a neked valót. vagy ha van fotós ismerős, kérj tőle kölcsön, és próbálgass. csak így lesz meg...
remélem valamennyit segítettem. az én tanácsom, hogy mindent vivő szuper objektíved úgysem lesz, szóval ha nincs sok pénzed, türelem, tanulás és próbálgatás.
-
Tin
veterán
válasz Szipcsi #16108 üzenetére
az 50/1.8 IS-t még be se jelentette a Canon, a pletykák szerint jövő év elején fog érkezni, szóval nem tudom.
az IS nélküli 50/1.8, ami használtan 20e körül megy, képminőségre nem vészes, ismerkedésre tökéletes, a fókuszálása persze lassú, de mondom, próbálkozni tökéletes.
-
Tin
veterán
szerintem ez meddő vita, senki nem vitatkozik azzal, hogy lehet telével is tájfotózni, sőt sok esetben pontosan az a jó (pl. egy kis ház egy dombtetőn, erdőrészlet, akármi), de nem 500mm-es obival a jellemző, mint a fenti kolléga írta.
és szerintem ha ez a két opció van, az 50mm alkalmasabb tájképekre, mint a 85mm, 26 vs 15 fok vízszintesen. -
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #16196 üzenetére
mindkettőnél jobb, de azért írtam fent a blende szűkülését, mert külön-külön a két obival nagyobb fényerőt tudsz elérni az egyes fókusztávolságokon, mint a 18-135-el.
17-55 vagy 15-85 obikat nézegess, ezek 100 felettiek, de jók. előbbi "fölé" bőven jó az 55-250, bár attól függ, mit fotózol. de ha ilyen nagyobb átfogású obit keresel, annál mindig lesznek kompromisszumok.
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #16199 üzenetére
milyen gépre kellene egyébként?
csak mert ha 1 obis felállásban gondolkozol (18-200), mert nem akarsz obikat cserélgetni, akkor miért nem veszel inkább bridge vagy hasonló gépet?
ha a képminőségre mész, akkor első körben a 18-55 és az 55-200 kétobis megoldást érdemes továbbvinni, így mindkét gyújtótávon jobban jársz. nincs 18-200-as obi még nagyon drágáért sem, ami ütős képminőségű.
alulra 17-55 vagy 15-85 (előbbi fényerősebb), fentre pedig 70-200 egyik változata vagy olcsóbb (pl 55-250), attól függ, mennyit használod.
vagy tényleg válts valami all-in-one megoldásra, azok sem rosszak ám...
-
Tin
veterán
válasz RoryBreaker #16351 üzenetére
ha igényes vagy, és bentre is kell, az út vége úgyis a 17-55 IS USM vagy pedig a fényerős fixek lesznek.
-
Tin
veterán
válasz SchumiBácsi #16362 üzenetére
nyáron a Canon egyszerűen árat csökkentett egy pár obin... itthonra most ért el, most fogytak ki a készletek, de itt sokkal jobban látszik.
pl. a 35/F2 IS USM, 28/F2.8 IS USM ára is csökkent egy nagyobbat.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz RoryBreaker #16507 üzenetére
vagy STM-es... egy igazán fényerős IS STM obi is kéne...
-
Tin
veterán
a 17-55 STM fókuszmotorral szerintem instant get, mert amúgy nagyon jó obi, ilyenem van nekem is.
nekem ami nagyon hiányzik, az a nagyon fényerős de stabis prime vonal. főleg, ha STM fókuszálással.
cropos vázra, benti fotóra és videóra milyen fix obit vennétek ami F2.8-nál fényerősebb, de stabis, és az átfogása is jó? ugye?....
-
Tin
veterán
rosszul fogalmaztam 17-55 USM-em van, de ha lenne egy új változata, ami STM, már cserélném is az USM-et, mert videóra (is) az lenne az igazi.
a másodikat is pongyolán fogalmaztam látószög-átfogásra gondoltam egyébként tudom, hogy a 35 F2 IS az egyetlen... ha lenne 24 vagy 28 F2 IS, az lenne az igazi, de azok meg 2.8-asok...
-
Tin
veterán
válasz forceberg #16520 üzenetére
sajnos a 24 IS és 28 IS az F2.8-as, a 35 IS az F2-es.
az 50 F1.4 helyett pletykálnak egy 50 F1.8 IS-ről (máshol F1.4 IS-ről), valamivel drágábban, kérdés mennyi az a valami
a 85-ösnél sem hiszem, hogy az érkező IS-es verzió megállna F2.8-nál, inkább ott is ilyen F2 környéke várható.
full frame-en "elég" az F2.8, elismerem
de ha már itt tartunk. valakinek személyes tapasztalata a Canon 35mm F2 IS-ről (az újról) APS-C vázon (vagy akár full frame-en)? teszteket olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Canon 55-250 STM
elég régóta akartam telezoom-ot, nagyon sokáig a 70-200 F4 IS állt a listán, de sajnos az még használtan is 200 felett van, újról ne is beszéljünk. IS nélkülit ebben a tartományban meg nem akartam, fotóra még csak-csak, de videóra használhatatlan.
az 55-250 STM-ről az első benyomások pozitívak voltak a neten, hónapok óta olvasgattam róla teszteket is. így végül, hogy le ne maradjak a 3 éves gari akcióról, megrendeltem. karira lesz, de ki kellett próbálnom, szóval csak röviden tudok írni róla.
- elég jól összerakott darab, bár műanyag, de nem kelt gagyi érzést
- tényleg hangtalan az STM fókusz
- meglepően közeli az MFD-je
- a fókuszálási sebessége gyors, nem USM szintű, de meglepően gyors, főleg, ha előtte már nagyjából megvan a fókusz. azt néztem, hogy gyorsan mozgó közeli objektumokra talán már kevés (oda már kellene egy jobb USM), de lassan vagy közepes sebességgel mozgókra bőven elég
- stabija jó; nem kiemelkedő, 2-3 FÉ közötti lehet, de kézből bőven jó fotóra-videóra
- gyors teszt volt a Raynox 250-esemmel: aztaaa, bár kicsit közel kell menni...
- sajnos a fényereje olyan amilyen, 65-től már F4.5, 100-tól már F5.0, és 155-től már F5.6, kintre viszont megfelelőezek alapján ez egy jó obi, viszont csak ezek alapján nem érne 100e forintot, akkor már inkább 120e körül használtan a 70-200 F4 a maga limitációival.
ami viszont miatt nagyon megéri, az a képe. döbbenetesen jó. olvastam róla, hogy szép és jó a képe, de mind a felbontása, mind a kontrasztja valami állati jó. 250mm-en kiloméretekre fekvő objektumokról is éles képet csinál. nagyon meglepődtem, hogy ez tényleg ennyire jó.
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #16913 üzenetére
az 55-250 STM obi borotvaéles nyitva is. tegnap próbálgattam, tényleg áll-leejtős képe van, ha van elég fény, középen és a széleken is.
a fókuszálási sebessége pedig százszor jobb a mikromotorosoknál, de az USM-et nem éri el, viszont kipróbáltam 100-al menő autókon az út mellől, és nem okozott gondot neki. amikor a végállások között kell végigmenni, na az lehetne gyorsabb, de kisebb változásokat simán lekövet.
a stabija meg jó, de nem kiemelkedő.
szerintem vastagon megéri az árát. a rajza és febontása miatt mindenképpen.
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #16917 üzenetére
55-250 STM 100e alatt van, gondolom a karácsony miatt nem esett még az ára, de nyugaton már olcsóbb. most 3 év gari van rá, így nem annyira izgulós a műanyag felépítés.
120e-ért sem vennék használt 70-200 F4-et. nagyobb, nehezebb, kisebb átfogású, és ugyanolyan rajzolatú. és stabi nélküli.
az 55-250 STM műanyag obinak tényleg drágának tűnik, de én mindenkinek javaslom, hogy próbálja ki, meg fog lepődni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz bagaba1 #17052 üzenetére
mi az oka az 55-250 IS II lecserélésének? fókuszálási sebesség, fényerő vagy képminőség? melyik mennyire?
ha a sebesség vagy a képminőség, a 70-300 IS USM-en vagy az 55-250 STM-en is elgondolkozhatsz, mindkettő nagy előrelépés mindkét esetben. ha a fényerő, akkor marad a 70-200 F4 IS.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz Damage #19506 üzenetére
bejön igaz?
nekem 1 hónapja van meg, de nagyon bejött. a fókusza gyors és tökhangtalan, az IS meg nagyon hasznos. nem valami fényerős obi, könnyen felszalad az ISO, de annyi baj legyen... mondjuk a széleslátó miatt többször lövök expozíciós sorozatot, de utómunkával minden megoldható.
videóra is használom rendesen, valami nagyon király a hangtalan fókusz és a széleslátószög miatt: kintre meg bőven elég a fényereje is.
remélem az obi profilja is kijön lassacskán, LR-hez is...
-
Tin
veterán
már nem azért, de a mai szenzoroknál ~20 MP-s képeknél nem tökmindegy az ISO mondjuk 500 alatt?
mindig ez a technológia, aztán a tényleg jól elkapott pillanatokat ábrázoló képek általában technikailag szarok... nem mindenki akar tökéletes termék- és modellfotózni.
-
Tin
veterán
de, ha videózik. nekem is 10-18 STM és 17-55 USM van, illetve egy 55-250 STM.
már hetekkel ezelőtt megrendeltem az 50 STM-et, beltérben sokszor egyszerűen kevés a 2.8, ráadásul az USM nem az igazi az autófókuszhoz, míg az STM király. videónál meg a gyengébb képminőség annyira nem számít, a codec többet elront, mint amennyit az obi...
-
Tin
veterán
válasz bbkmachine #23025 üzenetére
17-55 azért F2.8-on nem az igazi... F4-től, de inkább F5.6-tól már egész jó. volt régebben egy másik példányom is, az még élesebb volt, mint a mostani. de mondok mást, ott az 55-250 STM-em, az alul F4-en picit gyengébb, de F5.6-on már simán pariban van a 17-55-el.
"Ha a 85-öst lerekeszeled 2.8-ra, még akkor is mosottabb háttért kapsz, mint az 50-essel."
de ha eléggé hátralépsz, 250mm-ről is csinálhatsz eléggé mosott képeket F5.6-on...az 50/F1.8 STM olyanoknak jó, akiknek kell a fény, és esetleg videózni is akarnak. a 85-el egy cropos gépen már eléggé hátra kell lépni, ami persze nem baj, csak beltérben felesleges. az 50-essel viszont tök jó arc portrékat lehet csinálni beltérben is.
én úgy rendeltem meg az 50/STM-et, hogy van a 17-55 meg az 55-250 is...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz *Ropi* #23029 üzenetére
az első példányom az tényleg jó volt, nagyon éles, de azt nem használtam sokáig, mert azon kívül viszont már eléggé lötyögött szegény. az meg, ami a mai napig megvan évek óta, egészen jó, de borotvaéles a kép szélein is tényleg csak F5.6-tól, ettől függetlenül sokat használom F2.8-on.
-
Tin
veterán
az APS-C érzékelő miatt van az 1.6-os szorzó, nem az objektív miatt. a ráírt gyújtótávolság független a használt rendszertől. tehát egy 24mm-es objektív full frame-en 24mm lesz, aps-c-n pedig olyan, mintha full frame-re 38mm-est tennél fel. az EF-S obikra is igaz. tehát egyszerűsítve, nem a "felszorzott" számot írják rá, hanem azt, ami a gyutáv.
-
Tin
veterán
az egy baromi jó obi, és videózásra is király, csak a kezedbe fogod a kamerát, és a gyerekeket simán közelről videózod. meg a 10mm az valami állat jó... kicsi, könnyű, és persze műanyag, mint a legtöbb obi, csak azokra még van csavarozva egy fémlap a bajonettre.
új 50/1.8 STM van már valakinek? nekem megjött már, de alig tudtam lőni párat vele, első blikkre kicsit lassú és kicsit hangos fókusz, de szép képe van (árához képest), a régi 1.8 II-nél sokkal jobb szerintem, egy cseppet nekem cslaódás, hogy videózásra nem az igazi.
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #23197 üzenetére
az AF nem annyira gyors... nem lassú, de azért nem dobtam hanyatt magam tőle. persze nem olyan hangos, mint egy mikromotor, de van még 2 stm-es obim, azoknak nincs hangja, ennek viszont van.
a fókusza viszont tényleg pontos, és kevés fényben is betalál. még be kell állítanom, mert egy picit backfókuszos (sztem 2-3 körül), csak nem tudom hová tettem az ábrát.
a II-es verziónál sokkal jobb, szerintem aki dof-mókára keres olcsó obit ezen a gyutávon, annak tökéletes választás. videóhoz viszont kicsit lassú a fókuszálása, meg oda azért nem árt az IS.
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #23199 üzenetére
70D-vel használom én is. 10-18 szintén, meg 55-250. én beállítom, mert miért ne nem nagy meló, ráadásul ez nem is zoom, szal nincs is köztes pontatlanság. azt meg szeretem, ha tűéles. egyébként alapból is egész jó, de még jobb, ha tökéletes.
.DLL: igen, az könnyen lehet. ez is nyenyereg mint a 40-es.
egyébként jó kis obi, kezdem megkedvelni. igaz, eddig csak a 10-18 volt az, amibe azonnal beleszerettem.
-
Tin
veterán
válasz _seth_ #23199 üzenetére
na, most rászántam az időt és beállítottam, tényleg +3-at kellett belőni, most tűéles. és most frankón látszik is, hogy tényleg jó éles az obi. és mivel rengeteget szórakoztam a fókusszal, meg kell állapítanom, hogy még a necces szitukat is jól veszi, rááll, nem hibázik, teljesen jól működik.
az F1.8 persze nem az igazi pixel szinten, de F4 és F8 között nagyon szép a rajzolata. és igazából kevés fényben még az F1.8 is teljesen vállalható.
jó kis obi ez... persze a létjogosultsága a 17-55 IS mellett azért megkérdőjeleződik, de tág blendével azért lehet mókázni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Tippmix
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen