-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz
Real_Necro #15549 üzenetére
Hetvenkéccáz F/5 lesz az már, és 140-400 ami szerintem szűk lehet olykor. Oké madarazni megfelelő, kétszerezőt amúgy nem, max 1,7x-ezőt ajánlanak. Túl sok a minőségromlás 2x-ezőnél már
(#15552) sza.sa: Próbáltam az újabb 2.8-4 OS-t, de nem éreztem sok különbséget, akkor már 17-50 f/2.8 EX OS HSM ~130k-ért. F/4 vállalható még beltérben, vagy ha hetvenkéccázad van akkor az kiegészíti.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz
krisztynna #15568 üzenetére
70-300VC-t vegyél ha van rá pénzed, és ráérsz. Ráérés annyit jelent hogy előfordulhat vissza kell küldened szervizbe az obit kalibrálásra/hasonló dolgokra. De kapsz rá 5 év garit, persze valaki ennek ellenére sem vállalja be. Nekem még nem volt tapasztalatom, nem vettem ilyen obit de én is veszélyesebbnek képzelem a helyzetet szerintem mint amilyen, pont úgy mint te.
-
imyourfriend
őstag
Beszerzésre került egy Helios 44M típusú m42-es darab, átalakítóval használom nikon gépen csak bohóckodásra. Várható tőle elfogadható képminőség vagy ahhoz olyan objektívet kellett volna vegyek?
-
imyourfriend
őstag
Beszerzésre is került a Helios 44M 2/58, egész jó darabnak tűnik és nem zavar hogy poros.
-
imyourfriend
őstag
M42-es objektívvel Nikon vázon csodálkoztam hogy van élesség visszajelzés. Minden m42-nél van és minden Nikon vázon, vagy ez változó? Elnézést ha buta kérdést kérdeztem, csak ez a visszajelzés nagyban megkönnyíti a fotózást és ezért érdekel.
(#15607) _seth_: Nekem normál adapter, lencse nélküli csak egy fémlap az egész. És ha eltalálom akkor megvillan, szeretem is
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz
Motion_Blur #15705 üzenetére
Még mielőtt feltennéd a vázra nézd át tüzetesen, valóban olyan e mint amilyennek leírták. Kézzel nyisd ki tág rekeszre majd nézz át az objektíven hátulról, tekergesd a zoom és a fókuszgyűrűt hogy rendben működnek e. Majd tedd fel a vázra és teszteld le hogy jól fókuszál e (esetleg laptopon nézd meg a képeket), én elvégeznék egy tesztet állványról is ha nem okoz nagy gondot a cipelése. Állványgyűrű+ napellenző gondolom jár hozzá. Ha valami nem stimmel inkább kérdezd meg a fórumon mint beleszaladj egy nem 100%-osan működő példányba.
Telénél is ugyanazt kell megnézni mint alapzoom vagy nagylátónál + még stabit, de a leendő objektívedben ilyen nincs.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz
Big-Lacos #15767 üzenetére
Halszemnél nem kell sokat csavarni a fókuszon és végtelenbe ér. Vagy figyeled a visszajelzést statikus témánál (bár sötétben inkább türelemjátéknak tűnik) én nem vennék MF objektívet ha van más megoldás vagy egy közel olyan fényerejű AF-s üveg. Amely lehet hogy nem olyan fényerejű viszont egyszerűbb vele az élet gyengébb fényviszonyok között is.
-
imyourfriend
őstag
Legutóbb mikor voltam a győri lányok meccsén egyik hivatásos fotós használt HSM I-et, ami állítása szerint olykor nem szeret fókuszt találni. Canon vázakban nem vagyok otthon de elkél egy jobb váz, amely jó képet kell adjon ISO2000-nél (én 1/800s f/2.8 iso2000-en fotóztam). És ha a végén kell még csoportképet lőni vagy az elején egy sorban felálló képet akkor tényleg kitobi.
70-200 f/4L-el talán az a gond hogy 1Fé elveszett már és nehéz mit kezdeni azzal teremben.
Pedig olcsó megoldás lenne.
-
imyourfriend
őstag
válasz
WhiteWalker #15989 üzenetére
A képek közül elég sok bemozdult, rossz szögből lőtt (látni hogy fentebb vagy és a nézőtéren ülsz) alapvetően ez nem gond ha magadnak fotózol viszont másnak már gond lesz. Meg egy oldalról elkapott labdapattogtatós hölgy nem túl látványos, egy dobni készülő, vagy épp csatázó esetleg az ellenfél játékosával ütköző annál inkább. Pl az átlövő is ilyen, vagy amelyik a blokk mögül lő. A háló mögül ezek irtó szépek tudnak lenni, és látni is hogy van ott helyed. Mikor BL meccsen voltam Győrben akkor minden fotós onnan lőtt mert az egy szuperül védett és jó hely. Hobbi szinten te tudod eldönteni hogy megéri e a pénzt vagy sem. Esetleg kérj kölcsön egy fényerős telét valakitől ha van lehetőséged.
-
imyourfriend
őstag
válasz
WhiteWalker #15992 üzenetére
Nem gond az ha zajos egy fotó, lényeg hogy a megfelelő helyen éles legyen jól komponált és bemozdulásmentes. Sportfotó fotózás szemmel szerintem ennyi kívánnivalót hagy maga után. 1/640-1/800s elég lehet már. Lehet alul exponált picit, ez sem gond. Lényeg hogy nyitott rekeszen lődd és tapasztald ki hogy 2fps RAW megfelelő e vagy több kell. Szükség van egyáltalán arra a RAW formátumra? Nemzeti sport oldalát tudom ajánlani, nézegesd a képeket amik általában 1-1db képek és mind háló mögül lövik a pillanatot.
Ez már olyan szint amit nem feltétlen kell megcéloznod de sokat tanulhatsz belőle. De mivel fogalmunk sincs hogy hova kell, és kell e rá egyáltalán utómunka ezért előbb jó lenne ha beszámolnál erről a részéről is! Szerintem elég ide bőven a JPEG még az elején.
-
imyourfriend
őstag
válasz
_seth_ #16215 üzenetére
A kicsúszás egy alapjelenség a hosszukat változtató zoom objektíveknél. Ha nehéz az objektív feje akkor egyszerűen kicsúszik lefelé vagy visszacsúszik a tubusba. A lock kapcsolót ezért találták ki hogy hordozás közben ne csúszkáljon fel s alá. Nekem két objektívem is ilyen (17-70 és 120-400) de nem lehet velük mit kezdeni. Új korában még csak csak tartja magát aztán elkezd magától zoomolni az obi helyzetétől függően. Nem nehéz visszatartani viszont hosszú expós képeknél érdekes lehet a dolog.
-
imyourfriend
őstag
válasz
BigBlackDog #16262 üzenetére
Vegyél egy 55-200VR-t és használd örömmel, ha meg nem tetszik akkor adj tovább rajta gond nélkül majd vegyél olyant ami többet nyújt abban amiben szeretnéd és a tárcádnak is megfelel. Mint ajánlották van Sigma 17-70 2.8-4 OS mely nem túl fürge viszont elfogadható képet készít. Nehéz, sőt lehetetlen átlátni az igényeidet. 100-120 Eft és leakarsz fogni minden tartományt. Azt javaslom hogy döntsd el mit szeretsz fotózni a legjobban és olyan irányba indulj el. Hobbi szinten úgy érzem felesleges minden tartományba profi üveget tartani (csak ha nélkülözés nélkül megy). Persze velem is, mint szerintem elég sok fotóssal megesik hogy: szerettem volna elkapni azt a jó képet csak nem volt hozzá megfelelően jó minőségű felszerelésem. Első körben inkább tapasztald meg hogy kell e ez neked, mint megveszel pár drága cuccost és utána nem győzöd eladni.
-
imyourfriend
őstag
válasz
_seth_ #16314 üzenetére
Ha masszív és jó felépítésű jó minőségű lencsét akarsz akkor a 70-200/4, természetesen a stabi hiánya ez ellen szól, viszont te tudod mit szeretnél fotózni és milyen fényviszonyok között. Rákészülős képet szeretnél vagy egy gyorsan elkapott madárröptét pl. Ha úgy érzed inkább záridő prioritás van és mindig tudod tartani az 1/300-at akkor a 70-200/4 nyerő lehet, 200 és 300mm-eres gyútáv között nincs nagy különbség [link] Elképzelhető hogy ekv 300-on lőtt képből még bőven kivágható egy olyan jó minőségű kép mint amelyet ekv 450-en lősz tamronnal.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Bandinho #16322 üzenetére
Szólj ha találtál ilyent.
Valóban jó minőségű fotóhoz elkél egy AF-S 300/4, de egy 50-500-al vagy egy 120-400-al is el lehet követni jó képeket. Lesből fotózva elég lehet egy 55-200VR is, bár jobb lenne ha részletesen leírnád mégis mit mikor hol szeretnél fotózni. Milyen költségvetéssel.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Mikisys #16331 üzenetére
Csak legyen napsütés hozzá, vagy egy jó állvány. Személy szerint kíváncsi lennék pár kézből lőtt képre, valahogy nem tudom elképzelni hogy lehet állványról a szabadban madarazni. Más kérdés hogy ezek olcsóbbak mint egy 120-400 viszont ez alatt nem tudom elképzelni a madarazást. Záridő kell hozzá min 1/160, azt meg a stabi által ki lehet tartani még 400mm-eren is. Esetleg én gondolom túl jónak a dolgot hogy nem használok állványt? Vagy nem értem.
-
imyourfriend
őstag
válasz
RoryBreaker #16347 üzenetére
Nem fórumról való az illető, ő D800-on használta az újabb 17-70et, mert 1 nappal előtte tört össze az fx objektíve. Azt mondta hogy minőségi különbség nincs a kettő között.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Fandango #16418 üzenetére
3-4 év alatt rengeteget fejlődik a piac, amely objektíveket Sigma bemutatott azok pár év múlva már elérhető közelségben lesznek (pl gondolok itt a 18-35/1.8-ra). Vagy mikor megvettem a 17-70-et akkor a 17-50 2.8 stabis Sigma még sokkal drágább volt. Most meg már kezd elérhető áron lenni. És idén februárban vettem el se telt még egy év sem. Egy idő után biztos eljön hogy oké ez a szettem lesz. De később megint kiadnak pár olyan objektívet amiért érdemes ráfizetni a jelenlegire.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
+1, néha beltérben szűk tud lenni APS-C-re az 50-es, most így jártam én is. Viszont torzítása meg sokkal kisebb mint a 35-ösé.
más: Persze mióta megvettem az 50-est azóta az van csak fent, de a 35-öst jobban szerettem. Van a tükrös gépek RAW-jaiban annyi vágási lehetőség mely megoldja a 35 és 50-es obi közti látószög különbségét.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
Ha 2-3 évig használnék még DX-et vagy tovább akkor zavarna, így meg nem érdekel annyira. Elég lesz találnom egy számomra jó ár/érték arányú vázat majd, nem hogy még cseréljem az üvegemet is. De azon kívül hogy kiakartam próbálni az 50-est a leendő váltáson kívül más nem nagyon vitt rá.
-
imyourfriend
őstag
válasz
szunnyadopoc #16451 üzenetére
35-ösből é 50-esből kiindulva ha ezek a fixek a képsarkokban kicsit gyengébbek, akkor ugyanarról a helyről lőve előbb 35-össel majd kivágva az 50mm-eres gyútávnak megfelelő képméretet elhagysz némi képszélt. De szerintem ez nem túl jelentéktelen egy fix üvegnél. Másrészt játszik a torzítás. 35-ös fix jobban torzít mint 50-es. DX-re tervezett üvegnek annyi előnye lehet hogy azt olyan kivágásra tervezték amit egy FX-es üveg kivág egy FX vázon. Saját példámból merítve voltam úgy hogy eseményen 70-200al fotóztam, és néha szűk volt a 70mm-eres vég is, míg egy FX-es vázat használó fotósnak pont jó volt a 70-200 és nem kellett cserélgetnie. Pluszt nem kapsz csupán egyik DX-re lett tervezve másik pedig FX-re (javítson valaki ki ha rosszul mondom) törekedve arra hogy elérjék a valós 50mm-eres gyútávot.
-
imyourfriend
őstag
válasz
RoryBreaker #16507 üzenetére
Sigma 17-50 f/2.8 OS HSM esetleg, vagy a kitobi és egy 50/1.8 II?
-
imyourfriend
őstag
Ma belepillantottam Sigma 10-20 lencsébe és azt véltem felfedezni mintha 10mm-en óriási torzítás lenne 12-höz képest. Keresőben vizsgáltam a helyzetet és furcsa volt a 10mm-nél. Forceberg te tapasztaltál hasonlót?