- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #26847 üzenetére
Azon milyen ABS van? Szivattyús esetleg?
Folyadék csere alkalmával, nem lett a szenzornál valami elmozdítva?
ABS vészfékezésnél pumpálni is kellene valamennyit, vagy nem?
ricsi99: Asszem beholder00 fórumtárs megadta a kérdésre a választ.
Kiváncsi leszek lesz e még következő 10ezer km abba a blokkba?
A lényeg nem jó, ha ennyire alacsony az alapjárat. De a tied te tudod.Lábjegyzet.
Ilyenkor mindig elgondolkozom a mindent is megkapott hírdetéséeken.
Nem személyes. -
gps76
őstag
válasz beholder00 #26849 üzenetére
Nem véletlen 1600 körüli az alapjárat, 1 henger, 4 ütem, csak minden második fordulatra jut munkaütem, kell a fordulatszám ami átlendíti a kipufogás-szívás-sűrítés ütemén. Ha megnézed, minél több hengeres egy motor annál alacsonyabb lehet az alapjárat.
-
#50433536
törölt tag
-
HANDO88
senior tag
Üdv srácok.
Segitsetek légyszi.
Tapasztalat, vélemény érdekelne Kymco Xciting 250-ről. Horgász motor lenne 20-40 km-es távokon.2006-os.
Előre is köszönöm.Vagyok aki voltam,leszek aki vagyok.
-
csongi
Topikgazda
válasz HANDO88 #26856 üzenetére
Hatranya: Nehez. pakolhatosag neleg szukos.
Elonye. Fekrendszer, idojaras elleni vedelem.
Horgaszni jarni sztem nem a legjobb valasztas.
Ha nem vagy beszoritva A2-be, talan van jobb valasztas.
2-300 ccm-be, inkabb People kialakitasban gondolkoznek.
xciting inkabb kis cirkalo. -
csongi
Topikgazda
válasz HANDO88 #26858 üzenetére
Ha neked azt tetszik,azt kell venni. Aztán a korlátaihoz alkalmazkodsz.
Tarkor vágta nyomon felakadni, arról lecibálni, a széttört haslemezt hegesztgetni meg ilyenek. Nem nagy dolgok ezek, egy 190Kg-os kis kerekes robesszal aminek 180mm a hasmagassága
Egy People sem sokkal lehet több, vagy kb annyi. De a 16colos kerék gördülékenysége és a mínusz 30kg súlyelőny erősen előnyt jelent.
Amiket láttam, igen csak fél millát karcolja, ami nem egy lepukkant külsőre.
De az Olasz vér, meghatározza a létét.Egy KLE 500 endurót is el lehet hozni ebben az árban. És nem szenvedés lesz a dologból.
Persze, ha aszfaltozott horgász helyekre jársz, akkor a robesz egy kiváló eszköz. -
beholder00
tag
Sziasztok
Szembe jött egy ilyen protektoring. Szerintetek milyen lehet? link
-
Reaper
őstag
Hali, már a második Varta hulladékot dobom ki [kép] . Kéne valami normális akku helyette. Az autóimban a Banner cuccok beváltak, zselés is jó lenne, csak nem tudom, hogy ezekbe is bele lehet rakni mindent ami befér, vagy van más is amire figyelni kell. Mármint az indító áram, stb kívül. Xmax 250, olyan kéne ami kibírja, hogy ritkán van használva. Ha tudtok ebben tanácsot adni
-
Reaper
őstag
válasz DigitXT #26863 üzenetére
Direkt lekötöttem a kormányfűtést, amikor tudtam, hogy nem fog kelleni, akkor a kábelt is leszedtem róla, csak mivel nem túl kényelmes ki-be rakosgatni, benne hagytam. De tényleg kb 2 hónapot állt és kampó.
Ezt a Vartát is most gondoltam feltöltöm, szépen elkezdte forralni a savat a régi töltővel, rátettem az okosat, az csak egy errort írt.
De akkor nagy szabvány nincs? Ami befér és legnagyobb Ah?
Pl ez? [link][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #26864 üzenetére
Azt csak Te tudod, hogy mekkora akku fér be. Lehet, hogy van pár mm
mozgástér az eredeti gyári akku mérethez képest. Viszont a 8Ah vs. 9:
semmit nem fog megoldani. Arányaiban annyi, hogy az előbbi 8 napot
bír ki, a másik meg 9-et, szóval nem úszod meg a rátöltögetést sajnos.Ha nagyon nincs használva a vas, egy csepptöltő is rajta hagyható. De
pl. amúgy az "okosabb" töltők sem fognak kárt tenni az akkuban, tehát
nem fogja felforralni, hanem késznek nyilvánítja és visszaáll 13.6V-ra...Én az extra műszerek tápját kapcsolom le, mert vmi 30mA-t szipkáztak
anno a mérések szerint, s kb. 2x akkora akkut raktam be, így is lemerül,
muszáj néha feltölteni. Különben az új akku is tönkre megy igen hamar.
(Konkrétan a kis töltő nem is akarta feléleszteni alig egy hónap után.)Ui: a zselés akku létezik, csak ez nem az: szünetmentes tápegységbe pl.
jó az, nem kell nagy (indító) áram, viszont folyamatosan töltésen van kb.
Aztán meg ha avatkozni kell, szépen lemerül akár teljesen: a motor akku
pont fordítva, néha indít nagy árammal, de huzamosabb ideig nem tartja
ki, és menet közben inkább puffer szerepe van (a generátor tölti szépen).
Kivéve persze a kicentizett generátor és a piros lámpánál (fékezve) állás
esetét, amikor kevesebb a töltés, mint a fogyasztók igénye. Kellemetlen.Szóval a motorokba ajánlott akku az AGM, felitatott elektrolitos: nem tud
kifolyni borulás esetén, azaz mindenképp felhasználóbarátabb cucc.[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
válasz Reaper #26862 üzenetére
Riasztó /miegyébb csoda kütyük mind fogyasztanak.
Szerkessz be az ülés alá egy olyan megszakítót mint pl ami az elektromos bringákban van.
1.) Tuti lopásgátló. 2.) Fixen lekötsz mindent az akku-ról.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Reaper
őstag
válasz DigitXT #26865 üzenetére
Köszi, sajnálatos dolog ez, de ahogy te is mondtad, ez az akku is járt már úgy, hogy az "okos" töltő annyit mondott, hogy vegyek másikat. 11V-ot tudott volna. A régi nagy töltő az simán rendbe hozta, csak olyat meg láttam már kigyulladni
Kéne valami fix töltő, amihez nem kell kibontani az egészet. Volt rajta valami, de a töltőt nem kaptam meg hozzá annó és tuti, hogy rosszul keresem, de google sem segített, folyamatosan a kormányra szerelhető fix telefontőltő reklámokat, cikkeket dobálja csak.
Érdekes, amit a zselés akkuról mondasz, mintha rémlene, hogy valamelyik autómban az van, vagy volt, bár, most nem láttam ráírva sehol se, lehet ez már a szenilitás -
astrojoe12
tag
Sziasztok!
(igen, új profil ugynazzal a névvel és email címmel, egy kis ziccer történt...)
Egy kis segítség kellene aksi töltővel kapcsolatban. Van egy kis intelligens töltőm, direkt kisebb akkumulátorokhoz. A két robogó és a fűnyíró aksiját szoktam tölteni vele. Azt vettem észre, hogy ha ezzel tölötm az aksikat, akkor olyan, mintha nem lennének teljesen feltöltve. Pl a fűnyíró aksi csak 4-5 indítást bír ki egy töltéssel, a régi 10-15 helyett. Ez a kis töltő 13.6Volt feszültséggel tölt maximum, aztán csepptöltésre vált. Van egy autós töltőm is, az viszont 14.3-14.5 Volttal tölt a töltés vége felé, 0.8-1.0 amperrel. (aztán csepptöltésre vált)Ha az autós aksival töltöm a kisebb aksikat, akkor teljesen jól működnek, leadják a teljesítményt. Viszont ez a töltő 20-360Ah akkumulátorokhoz van, ezek meg csak 7-9Ah.
A kisebik töltő nem jól működik?
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #26870 üzenetére
Folyamatos 13.6-tal sosem fogja teljesen feltölteni, attól, hogy kisebb az akku,
ugyanúgy 14.4V-nak kell lenni a töltési végfeszültségnek, csak az áram kisebb. -
bajnokpityu
félisten
[link] ára jó, sőt kiváló. piaggo tud-e már blokkot építeni?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #26873 üzenetére
Mikor nem tudott?
Azon sem lnnek meglepve, ha Minarelli blokk lenne benne.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #26873 üzenetére
Jó a kasztni formája is. (Csak az a Keeway felirat ne lenne...)
-
bajnokpityu
félisten
válasz csongi #26874 üzenetére
2/2 első gazdás pár éves piaggo 4t volt katasztrofális motorkár áldozata külföldi ismerősök között. a szervizes csak legyintett, h ezek ilyenek.
300ccm ből 19 ló mondjuk nem túl sok, de ebből talán ki lehet találni, h ki gyárthatja a blokkot.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Reaper
őstag
válasz bajnokpityu #26873 üzenetére
Tényleg szép, meg biztos jó, de az az egy sisak méretű tároló egy kicsit kevéske.
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #26876 üzenetére
Lassan ezekbe a kategóriákba pár gyártó van aki blokkot gyárt.
A nagy nevek is vásárolni fogják a blokkot."a szervizes csak legyintett, h ezek ilyenek."
Arra is kíváncsi lennék, vajon az előírt felhasználási módokat is betartották?
A mai Eu normával nem is lesz több ekkora ccm-ben.
Mindenből vissza vettek.
A 300 sem 300, csak 280. -
runner 125
nagyúr
Hi,
Srácok, 300-350-400ccm környékén milyen ajánlott típusok vannak a piacon 1m-ig, ami nem fotelrobogó, hanem viszonylag kompakt?
Kellene valami jó időre futkozni, de ne okozzon gondot neki ha 90km-re kell elugranom mondjuk konstans 110-zel, szóval ne forogja ott szét magát.
Annó a Benelli Velvet 400 volt ilyen kompakt de nagy blokkal szerelt robi, most egyet látok, de elég pusztulat állapotban.. Ha lenne patika simán vennék.
SH300 gondolom erre jó lehet, de ezek a 10-13 éves darabok formailag, ah.. nagyon távol áll tőlem.
Van más?
Köszkösz!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26880 üzenetére
Az SH300 egyáltalán nem kompakt. Nagyobb, mint a Madison.
Amúgy a Velvet az tényleg egy seggrakéta, igazi sleeper, de a kis
szériás (Madison 400) blokkja miatt felejtős. Ráadásul a hűtését
is elcseszték, tehát városi használatban simán fel lehet forralni...
Madison esetében azzal nincs gond, minden mással persze lesz.
Nekem ilyen Forza 300 jönne be, még ha picit fotel feeling is...
Vagy a legutóbb linkelt Keeway is kényelmesnek néz ki formára... -
bajnokpityu
félisten
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #26880 üzenetére
Ez nehéz ügy lesz.
Számtalan típus közül lehet válogatni. A Kínai cuccok közül is.
De az állapot, nah az lesz egy nehéz dolog.
Sok értelmet nem is látok a Velvetben. 400ccm egy töpszli vázba, a hazai utakra instant szenvedés lehet szerintem.
Érdemes 15col vagy nagyobb kerék méretekbe gondolkozni.
Ebben az ársávban japánok a 10év körüliek mozognak amik nem lepukkantak.
Távol kelet termékei közól a Kymco300GTI.
Eu-s. beverly 300 vagy ugyan ez Aprilia kiadásában. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #26883 üzenetére
Egyébként messze nem olyan "töpszli" az a váz, mint az ember gondolja,
viszont meglehetősen kényelmetlen volt a próbakörön, el is engedtem.Szerk: kerékméretfétisbe ismét nem mennék bele, de azoknál a vasaknál,
melyek hátsó kereke malom, sajnos nem igazán van csomagtartó...
Szóval az is egy kompromisszum. Mondhatni elveszíti robogó jellegét.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Köszi nektek!
Az X-Max 300-400 qrva jó lenne, de hihetetlen milyen beteg áruk van. Jó mostanság nem vettem motort, de iszonyat a drágulás itt is.. most ha abból indulok ki, h 3 éve 2 millióért adtam el a 17.000-et futott, mikrokarcmentes 8 éves VFR800-amat, azért kemény, h most egy hasonló futású és korú X-Max 300-400 1,7.
Szóval ez a része nekem egyelőre emészthetetlen. Nem írom le és nem nézem le őket, nyilván jók, megbízhatóak, gondolom a futómű is sokat fejlődött robogó fronton, de na.. nekem tényleg csak autópótlónak kéne jó időre, rövid szakaszokra.
Szóval még arra is nagy esély van, h 1-et se szánok rá és veszek egy ronda dagi 400-as Majesty-t 500 körül, vagy valami kínait."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26886 üzenetére
Neked lehet, hogy elég a doboz, meg túrázásra jól jön 50L tank, de
amúgy városban rohangálni nem kell: tároló hely kell a cuccoknak.
Elmész A-ból B-be, ott kell hagyni a felszerelést: dobozba sisak, ill.
kesztyű, meg térdvédő oké, de gerincvédő nem fér mellé. Azaz, ha
nincs gerincvédő méretű csomagtartód, szopó ágra kerülsz...Ui: érdekes módon még a Velvetbe is belefért a Pro L2 + a kabát...
Amúgy egyszer nem estem le az útról* a Madisonnal a kerékméret
miatt (pedig ugye az szar 13"): amikor estem, akkor én hibáztam...*: igaz messze nem mentem annyit, mint te, főleg nem országúton.
(A legendásan jó minőségű pesti utakat kellett a futóműnek bírnia.)Runner: 400-as Maját ne, azon kívül, hogy batáros fotel lomha is.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #26888 üzenetére
Helyzetfüggő, én sok cuccot aggatok a robira A és B között, pl tollasütőt is rendszeresen, menetközben pont beférek, amikor parkolok, akkor van lehetőségem szekrényt, fogast használni, vagy a céges mélygarázsban a motorra kitenni a holmit.
Az 50 literes tank erős túlzás. Most 9 literes, sztem az a tároló az ülés alatt 15 liter lehet, nem kell, de a 23 literes tank menő lenne, viszont utálok hetente tankolni. Spritmonitorban 200 feletti tankolásom van és az első 1.5 évet nem is írtam.
A TDM futóműve se atyaúristen mondjuk 120 felett. Fullra van keményítve előfeszítés, csillapítás elöl-hátul, Magyarországon nem sokat használom, külföldön meg jók az utak, viszont így is megdöbbentő a különbség rugózásban, ha néha motorral megyek be Budapestre. Sehol sincs az sh300 futóműve. Mondjuk mostanában sztem mindkettő futóművével foglalkozom majd. TDM kap hátsó teló felújítást, Sh meg olajcserét a szárakban, hátul meg nem tudom, de persze ez nem fog változtatni a különbségen, SH-t ismerem gyerekkora óta.
Lehet, hogy nem olyan kistestű az sh, de sokkal könnyebben manőverezhető a kanapéknál. Álló autók között élmény vele a szlalom.
A 18g-os pulleyk már itt várnak pár hónapja, várom a 72 ezer km-t, kb. még egy hónap, terveim szerint azzal tökéletes lesz a hajtás. Amúgy a szíj már biztos nagyon kopott, 130nál van a stopja, új szíjnál a motor fogy el szűk 150nél (óra szerint), aztán a kopással csökken ez az érték.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26889 üzenetére
Abszolút helyzetfüggő, megértem. De amikor mondjuk egy boltba mész
be, ott nincs lehetőség kint hagyni ráterítve a kabátot. Magyarán vagy
megsülsz, vagy mégse mész boltba. Nekem ilyen dolgok miatt van ugye
csomagtartófétisem, másnak meg a szar utak miatt kerékméret: ez van.Amúgy az SH úgy nagy, hogy... Szóval hosszú. Meg magas. Keskenyebb,
az tény, nem nagy a segge, de összességében semmiképp se "kompakt".
Manőverezhetőség megint más kérdés... a Madison ugye nehezebb nála
jóval, de úgy lehet dobálni ide-oda, mint egy biciklit (©AndrewTdi).Én meg majdnem azért "estem le az útról" a Nexus-szal, mert konkrétan
birkózni kellett vele (Madison után): hogy ez mennyire múlik épp a kerék
méret különbségen (inercia), meg az esetleg alacsonyabb súlyponton.
(Amúgy lassan össze kellene nekem is rakni, szeptemberben kapott egy
új akkut. De azóta se kötöttem vissza a lambda-szondát, stb. Lustaság?)Szerk: én is utálok gyakran tankolni. Ebben a legjobb az első, bérelt Sym
Mio50 4T... lett volna. 2L alatt evett (viszont nem ment), erre hazavágták
egy 4L tankkal. Mintha muszáj lenne 200 km-enként kútra járni. Agyrém!
(Madison 12L, de simán beveri a 6 lityit, így pontosan ugyanolyan szar...)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #26890 üzenetére
Boltba bemegyek kabátban, hátizsákot kiveszem a dobozból (abba pakolom, amit veszek), sisakot berakom a helyére. Időjáráshoz megfelelően vannak a bélések a kabátban, nem kell megsülni. Sőt, a boltokat általában szarrá klímázzák. Mindegy, nekem ezzel nincs problémám.
SH125 menő, valamivel 7 liternél nagyobb a tankja (kis sisak ülés alá is befér, de van doboza is) és normál üzemben 2 litert fogyaszt százon, ott már van hatótáv, de mehetsz 70-80-nal végig...
Oké, a manőverezhetőség is szokható, nagymotort is be lehet tenni sok helyre, csak kicsit nehezebb. Most pl volt vmi meccs a Puskásban szerdán, végig állt a hungária, szép nyugisan csorogtam előre, de a legtöbb motoros inkább állt a dugóban... -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26891 üzenetére
Jogos, nekem kabátból is egy olcsó van (mondhatnám ugyanaz, mint
amit vettem 13 évvel ezelőtt, de egyszer lecseréltem... ugyanolyanra):
ha meleg van, abban nem lehet megmaradni. De már motoron sem.25 fok fölött ezért inkább protektoring, bár az is szarrá van kopva már.
Mondjuk megmentette a könyököm rolleres esésnél, szóval kiszolgált.
Ui: Madison tényleg könnyen dönthető, cserébe ugye nem marad íven:
az a ~200 kg menet közben abszolút nem zavaró (sorok közt is hasít).
(Miközben persze visszaülve egy sokkal könnyebb, kisebb motorra, az
még könnyebben terelgethető. Szóval valóban megszokás kérdése.)Ja, én sosem mentem klasszikus kanapéval, csak tervben volt, mindig.
Ja bocs, mégis: nagy Maja. Na az, ráadásul 12" keréken, hát: más volt!
Magabiztosabban mentem a Madisonnal, ki tudja, tán a kerék miatt?Amúgy a terv egy 400-as Maja lett volna, de lebeszéltek róla anno.
[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
Sziasztok!
A 250-es Yamaha XMAX blokkos robogók megbízhatóak injektorral és katalizatorral? Van valami nyűg velük, ami sokba kerülhet és figyelni kell rá vásárláskor?"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
A megbizhatatlan Kymco Grand Dinknek mennie kell, helyette keresek olyan kanapét amivel fellehet azért menni pályára is, nagyobb kerékmérettel rendelkezik (dinken 12esek vannak) és kb ennyi, legyen kényelmes és nézzen ki jól. Ezt a Grand Dinket nem tudtam megszeretni, de azért nem temetném a márkát- Xciting 500 R mennyire vehető tipus? Szerelő Burgmant ajánlotta. 1 misinél többet nem költenék rá a vásárlásra. Csak ingázásra-városban rohangálásra lenne használva.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
vendingo
veterán
Üdv
Vélemény tapasztalat van valakinek honda fes 150-nel? Megbízhatóság, fogyasztás?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #26894 üzenetére
Városi futkározás vagy autópálya?
Nem mindegy.
De egy köztes darab lehet a 300-as.
Az 500-as nagy városba. Nem véletlen állt le vele, és lett 400-as. Bőven elég.
Vendigo:
melyik évjárat?
Ha ugyan az a cucc van benne, mint a Phanteon 150-be, akkor inkább keresnék egy karbis robogót
Erre ECUT találni fájni fog, a hondánál ha sikerül rendelni akkor az motor ára lesz.
De könnyen lehet azt sem tudják létezett ilyen rendszerük .
Az első injektorok egyike volt, és csak ez a típus kapta meg. Nem vitték tovább.
Én egy 2003-al jártam végig a mindent is. És nagy nehezen sikerült találnom Ebay-en. 80 ezer volt. Nem hiszem, hogy olcsóbb lett.
És élő adatot a hondánál sem sikerült kiolvasni. Nem sikerült beállítani rendesen.
élő adat nélkül, meg tapogatózás.
Kb 2,5-3 Liter fogyi volt.A 250-es karbis, kb 3-3,5 eszik csukló függő.
De már ennyire kis kerekű ekkora ccm-s robira nem ülnék vissza. -
Vismajor01
addikt
válasz csongi #26899 üzenetére
Hát figy, egyelőre nincs fix mert nem kell bejárnom a munkahelyemre.
Ha bekéne, akkor az vagy 50km körbe az M0n, vagy másik iroda, ami sokkal valoszinubb az 30km ebből 10km pálya 20km keresztül a városon. Anyámhoz 30km szintén végig M0, tesókig 5km de az M5. Emellett leugrani balcsira etc.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest