- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #26499 üzenetére
Durva lehet a madison tömegét 125 köbcentivel mozgatni, legalábbis 50-60 fölött biztos.
Nemrég kipróbáltam az egyik kollégám 250-es madisonjat, kicsit könnyebb görgők voltak benne és 40-50-ig jobban ugrott, mint a 400-as madiosn gyári görgőkkel. De azért lehet érezni, hogy 160/190kg a vas. Kanyarodáskor és döntéskor egyértelműen lomhabb a kisebb blokkos gép, nem is értem, miért csinálták őket. Biztos csak azért, hogy legyen miből választani.
Azóta egy lépcsővel kisebb görgőket raktam a 400-ba is, sárga kontrasztrugóval, amitől sokkal jobb lett. Nem is értem a gyari készletet, azzal jól megy, de az en beállításommal 0-70-ig jobban ugrik, (kisebb a rezonancia is) és 100-nál van egy második nyomatek csúcsa, amikor úgy megindul mint állat és erősen gyorsul 120-130-ig. Aztán stop van, a 135-nagyon lassan jön be, de nem is lényeges. Fogyasztásban meg nem vettem észre változást, de teljesítményben egyértelműen jobb lett minden tartományban.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26502 üzenetére
Azért a motor tömegének elég jelentős része a blokk, és abban a 400-as nehéz.
Én is tapasztaltam, hogy a 250-es Madison is fürgén meg tud indulni... Egyszer
egy futár "versenyzett" velem: elég jól tudta tartani a lépést a városi forgalomban.
Persze nem 0-100 verseny volt, mert akkor valószínűleg lemaradt volna csúnyán. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26500 üzenetére
"de a Madison onnan jött, hogy ugyanaz a blokk... és bár utólag tudom, hogy kis szériás, gyerekbetegségekkel, de szerethető a karaktere"
Nagy kár, hogy ez a 400-as blokk kihalt. Volt hozzá gyári update csomag, amit mindketten beepitettunk és ezzel megszűntek a gyengeségei is. Egyszerű karbis gép, ami veszettül jól megy, gyárilag is, de főleg ha megpiszkaljuk a cvt váltót. Lehetett volna fejleszteni még... például ha raktak volna bele egy második balansztengelyt, meg dupla vezérműtengelyes lenne, mint a burgman. Nagy kár érte...
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26501 üzenetére
Tőlem olyat veszel amilyet szeretnél
Miért pikkeljek rád?
Nem az én pénzem, és nem is én fogom használni.
Csupán a racionális érveket tartom fontosnak.
Látszólag ugyan azzal a problémával fogsz küzdeni, csak ha új a motor, akkor nem lesz fontos.
Mint korábban is írtam, a lényeg, hogy boldogságot okozzon. Jól érezd magad rajta, és azt az örömöt adja, amit vársz tőle.
Csupán ebbe a boldogságba egyenlőre úgy tűnik az új motor vásárlása tartozik.
Egyszerűen elég lenne annyi, hogy újat akarok, mert a szívem vágya, és most meg merem lépni anyagilag.
Legyen Japán mert más nem jöhet szóba. Van rá xx forint.
A végeredmény PCX.
És innen minden is ésszerű érv lesz mellette.
Nah erről gondolom azt, hogy önmegnyugtatás, és emellett jó lenne egy megerősítés másoktól.
Racionálisnak még talán ez sem.
Évi 5000Km és a garanciális idő alatt sem sikerülne egy érdemleges szervizelési km vallumot bele tenni. De hátha sikerül, és többet használod, mint a jelenlegit.
Két év alatt elég a jármű árának a fele, csak azzal hogy áll a garázsba.
Egy olyan járműnél amit a városi adjad neki, majd eldobod és kész használatra terveztek.
Mindenki úgy vásárol ahogy akar. Ez csak az én véleményem. És semmi köze a te döntésedhez.
Én a próbaülésnél próbálnék egy dobozzal szerelt verziót kóstolgatni, amibe bele van cuccolva úgy 15kg. Kíváncsi lennék milyen érzete lenne. Engem ezek a dobozok zavarnak.
De van akit nemDigitXT:
Isten ments, hogy meg győzzek valakit is. És nem is hangzott el tőlem, hogy ilyet kell vennie.
Csupán ellentmondásosak az érvek.
De sztem ezt hívják önmeggyőzésnek. És ha a kiszemelt boldogságot ad, akkor az a lényeg.
Révbe ért a dolog.
De el kell fogadni azt is, ha van ellenérv.
Ha meg a döntés megerősítése az elvárt a fórumozásban, akkor a végén, mikor meglesz az új, megerősítem, bárki bármilyen választását. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #26505 üzenetére
De sztem ezt hívják önmeggyőzésnek.
Persze, a lelki kielégülés alapja, hogy megfelelő legyen az önigazolás.
Ugyehogyugye! Ám ez csak a már meglévő vasaknál értelmezhető. Amikor az
ember keres, akkor egy szempontrendszer szerint keres, de még nem lehet a
döntése végleges, hiszen talán csak elméletileg felelne meg a kiszemelt vas...
Majd kiderül. Ha a döntése végleges és rossznak bizonyult, utána lehet együtt
érzően bólogatni, hogy de legalább szép piros. Vagy kárörvendően mondani,
hogy én megmondtam, de te nem hallgattál rám. Biztos vagyok benne, hogy a
fórumozók között mind a kettőre találnánk példát. Ez a HSZ is itt marad, majd
vissza lehet keresni 8 év múlva, mint a most 8 éveseket: esetleg röhögni rajta?De el kell fogadni azt is, ha van ellenérv.
Eeegen, viszont el kell engedni azt az "ajánlást", amit az érdeklődő kizárt.
Azért, mert, csak: kizárta, és kész. Innentől amellett érvelni folyamat valóban
olyan, mintha pikkelnél rá. És rá akarnál mutatni, hogy ő azért hülye, mert.
Racionalitás, itt? Mikor igazából nincs szüksége(!) közlekedőedényre, hanem
csak a lelki béke érdekében szeretne motorozgatni. Ebben racionalitás nincs:
ez érzelmi kérdés. Ha nem tehetem meg, álmodozás. Ha megtehetem, akkor
meg egy olyan döntés, ami lehet, hogy boldog gurulgatós éveket hoz, minden
hiba nélkül, hiszen nem egy ki tudja hogy lerúgott vasról lenne szó, hanem új
motorról, garanciával. Igen, értékveszés, igen olcsóbban is "meg lehet úszni",
de mi van, ha ezen a ponton azt mondja: nem akarom megúszni. Itt és most,
ennyit kiadok rá, mert megengedhetem, ettől leszek boldog. Legyen így![ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #26502 üzenetére
Akkoriban, ilyenek voltak.
Azért a 400-as blokkért lehet nem kár, ha elengedték. Inkább azt sajnálom, hogy beakadtak. Azért a mai napig egy szemnek formás vas a Madison, vagy pók.
A sok sablon japán mellett felüdülés.
A mostani 150-es tud annyit motorerőbe kb ,mint egy 5 évvel ezelőtti 125-ös.
A súllyal kompenzáltak. a mostani kiadások könnyebbek.
Technikailag nagy durranás nincs. ABS jó dolog. garancia jó dolog.
Kb itt is ért véget az előnyöknek.fajlagosan ezeken a legkisebb a haszonkulcs, a legkevesebb is a fejlesztés.
ezekből a mennyiség után van inkább pénz. -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26506 üzenetére
Itt marad a részemről az összes hsz
Régen és most és a jövőben is ezek lesznek a dilemma alapjai.
Innen indultunk,Tuti félre értettem.
Tehát akkor, PCX vagy PCX-et válasszam kérdés hangzott el?
Mert ha félre értette, márpedig úgy tűnik igen.
Akkor a válaszom az, hogy egyértelműen a PCX a jobb választás
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26509 üzenetére
"A krumplileves legyen krumplileves." Alias a robogó legyen robogó, teljesen
hülyék vagyunk, hogy rámondjuk, hogy a szerpentinen le lehet dönteni, mert
nem lehet, hiszen ez robogó, eleve a sportos robogó értelmetlen, s 400 ccm
meg eleve felesleges egy robogóba. A robogó nem motor, aki motorozna, az
vegyen motort. Túrázni is alkalmatlan a CVT, városba meg sok a Madison.Valamit kihagytam? Mindegyik érvbe külön-külön van igazságfaktor, és én
se vagyok teljesen normális, hogy (idestova 9 éve) megtartottam ezt az öreg
pénznyelő batárt, de hát az a kategória (évek óta), hogy eladni értelmetlen...Ez a legjobb motor a világon? Kizárt. A legjobb robogó? Dehogyis. Vennék-e
helyette Forza 300-at ABS-szel? Szerintem simán, de csak ki kéne próbálni
(meg nem ártana, ha valaki átutalná a vételárát). Vennék-e helyette SH-t, uis
ugyanaz a blokk? Kizárt: elismerem minden előnyét, de nem az én stílusom.
Racionális dolog elutasítani egy típust "forma" alapján? Szerintem igen.(Vennék-e Benelli Velvet 400-ast? Állatkodni lehet. Túrázni biztosan nem.)
Szerk: de hogy feljebb is mondjak. Vennék-e 650-es Burgit? Teljesen kizárt,
amilyen felhasználásra nekem kell, arra abszolút túlméretezett történet...
(És ha lehet, nem a felhasználást igazítom a vashoz, hanem inkább fordítva:
pedig anno megpróbáltam a Madisonnal "mini-túrázni", de rá kellett jönnöm,
hogy nem az én műfajom. Eluntam magam a hosszú úton, főleg hazafelé...)Szerk2: mint az közismert 250-es Majám volt a Madison mellett. Pipec kis
igásló volt, a legkevesebbet arra költöttem. A városba bőven elég volt. Miért
nem azt tartottam meg, ha már? Racionálisabb lett volna... Valószínűleg.
De érdekel ez engem így utólag? Dehogy inkább azt bánom, hogy nem fért
bele tartalék motornak, mert aztán a Madisonnal megint voltak gondok, tök
jó lett volna ha nem kell kölcsön motorért rohangálni, hanem van talonban...Miért tartunk ki a mások által irracionálisnak látott döntéseink mellett?
Mert a mi döntéseink. Ennyi. Nyilván úgy nem túl jó kérdezni, hogy A vagy
B-t válasszam, miközben közlöm, hogy egyébként A (és a C meg felejtős).
Ez egy beszélgetés. Nem rajtunk múlik, az idő majd eldönti mi lesz belőle.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #26508 üzenetére
Én is bele akarok kotyogni...
Amiket itt leírtatok, pontosan az zajlik az ember fejében vásárlás előtt, főleg ha sok pénzért újat akar venni. A kikezdhetetlen észérvek és tények harca a látvány keltette érzelmekkel szemben.Nemrég a madisonnal én is így jártam, bár nem új vétel volt, de legelőször a formája tetszett meg és hogy nagyon megy. Ha akkor komolyan veszem, hogy kis szériás a blokk és bezárt a gyár, ráadásul horror árban vannak az alaktreszek, biztosan nem veszem meg. De nem bántam meg, igaz fel kellett újítani. Az volt a szerencsém, hogy a felújítást mutatta a motor állapota és ára is és a tulaj sem tagadta. Sőt, amikor kiszedtem a főtengelyt és fény derült a valódi bajokra, magától kifizette a komplett főtengely felújítás árát, 65 ezer forintot. Ha másképp alakul és kevésbé rendes embertől veszem, akkor más szájízzel lennék.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26508 üzenetére
Nem, a "választás" a vadiúj PCX125 vagy SYM VF185i esetleg az NMAX125/155 között zajlott, ebben próbáltam volna némi segítséget kérni tőletek (azóta már az "egész" internetet végig bújtam tesztekért, videókért, szóval kicsit előrébb vagyok...). Ezek "nagyjából" beleférnek az elképzelésembe, porckorongsérvvel, az öreg nagymotor helyett. Pehelykönnyűek, biztosan könnyebben (de legalábbis szívesebben) felszállok rájuk mint a meglévő GS500-ra, van - a SYM kivételével - értékelhető csomagterük (egynapos túrára nem kell dobozolni), és ezek azok, amiket majd - az öreg motor eladása után - talán ki is bírok majd fizetni (ha addig nem megy fel sokkal az áruk). A 155-ös NMAX az már MOST túl drága, ráadásul csak a katalógusban / árlistán létező modell, egy nyomorult darab nincs a kereskedésekben belőle. Se kipróbálni, se megvenni nem lehet- csak "berendelni".
A SYM azóta kiesett, az NMAX-ból csak a 125-ös elérhető gyakorlatilag, az is 100 ezerrel drágább a Hondánál, továbbá nekem különösebben nem is tetszik. Drágábbakat meg nem tudok megfizetni, itt vidéken, távmunkában a mérnöki fizetés sem túl jó, 58 évesen sem.
Mivel két és fél évig intenzíven 125-ösöztem, így el tudom fogadni hogy sebességben csak 80-90 lesz az utazóm - nem örülök neki, de elfogadom. Nagyjából 5-10 évre terveznék vele (illetve addig, amíg a betegségeim és a korom miatt egyáltalán fel tudok rá ülni). A 15 éves, de amúgy hibátlan GS-t most jó áron el lehetne még passzolni, így ezért gondolkodom feltétlenül újban. Ezen kívül bizonyos "extrákhoz" ragaszkodnék, a legfontosabb ezek közül az ABS - taknyoltam már el megcsúszó elsőkerék miatt. Ja, és nem szeretek szívni - a GS-sel ezt eddig teljesen megúsztam, a kötelező karbantartáson kívül egyetlen gyújtás-jeladótekercs baja volt, pedig van benne bő 70 ezer km - ezért nem kell használt.
Reméltem, hogy a topikban van valakinek PCX-e, akitől kaphatok némi gyakorlati tapasztalatot. Ha baj hogy kérdezek, agyalok, álmodozom akkor szóljatok rám, ritkábban fogom ezt tenni a későbbiekben....
Szóval: van-e emberi áron a PCX-nél jobb vétel újonnan, hasonló (de nem rosszabb) tulajdonságokkal és felszereltséggel?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #26509 üzenetére
Ha annyira életképes lett volna, akkor tovább fejlesztik.
Bedarálta a konkurencia.
Valószínűleg költségileg fajlagosan nem jó konstrukciós megoldásokkal indult. És áttértek a Piaggio blokkokra ők is.
A 400ccm blokkok a Kymconál is Burgmannál is tovább éltek. A Burgonya még el is jutott a 400cc,-ig az idők múlásával.
De sokkal többre értékelem a Madisont a nyűgjeivel mint a japánt a nyűgjeivel.
Európai adottságú emberek fejlesztették európai adottságú embereknek. Erre a nagy tohonya 125-re is jobb ráülni, mint a korabeli kis kotlókergetőkre.
Az Ázsia meg oda fókuszált.
A szemét olasz Aprilia abba az időbe megette a 400-as burgmanokat.
Ez itthon felért egy sátánista fajgyűlölettel.
Pedig ez a tény.
Felépítésében, futóműben, fékben, teljesítménybe, konfortba. Nem tegnap kezdtek az olaszok sem robogót készíteni.
Csak hát a Japán a szent xar idehaza. Mert az mindent kibír, és egy csepp xadó olajjal elmegy a holdra, 2*.
Mondom ezt úgy, hogy most is japán van. De azt a rottyant olaszt sírom vissza mégis.
És a következő rottyantóm pedig kínai lesz csak azért is,
Hát ilyen ez.
Az autó legalább olasz maradt.
Az a blokk már olyan amilyen, értelmes felhasználó kezében bitang sok időt el tud még menni. Sajnos az idő múlásával egyre nehezebb fő alkatrészt találni.
Szóval vigyázz rá, és átesik az értéke, elkezd felértékelődni idővel. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26510 üzenetére
Sokáig én is így gondoltam, hogy robogóba sok a 400ccm... de most már teljesen másképpen gondolom. Biztonsagos és élvezhető teljesítményt ad, olyan mint egy klasszikus motorozás, de kenyelmesebb és nem kell váltani, jobban ráérek nézni az utat és a tájat. A tököm tele van már a millió váltással, amit az előző motorjaimon kellett. Persze szerettem azokat is, sőt inkább imádtam, de ezt jobban élvezem. És most már azt is értem, hogy miért olyan nagy királyság egy 750-es túra robogó. Hosszú távon nagyon sokat számít, hogy nem kell kuplungoz, váltogatni. Sok hely, lehet pakolni, kenyelmes ülés és pozíció... lehet ez már a korral jár, mert 45 vagyok, de nem bánom. Nagyon szuper a 400-as madisonnal szerpentinezni, ha már érzi az ember a gépet. Haladni is lehet vele. Azt elismerem viszont, hogy városba nem túl ideális a mérete miatt, de ingázni és túrázni nagyon jó.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #26512 üzenetére
Ha baj hogy kérdezek, agyalok, álmodozom akkor szóljatok rám, ritkábban fogom ezt tenni a későbbiekben....
Isten ments, hónapok óta nem volt ilyen pörgés a topikban... Én élvezem.
Attól, hogy nem mindenben értünk egyet, normális hangnemben ez szórakoztató.
Nyilván ha elkezdenénk egymás szempontrendszerét gúnyolni, akkor kevésbé.
De hát ki tenne ilyet? (Azért is kértem elnézést a pejoratív kifejezésért: az ember
hajlamos a saját szempontjain túl máson nem gondolkodni. "Könnyebb az élet.") -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26515 üzenetére
Akkor mondjatok még "szempontrendszereket", amire én esetleg nem gondoltam, de hasznos lehet a választás szempontjából!
- a PCX-szel egyelőre az a legnagyobb aggodalmam, hogy kicsik a kerekei az általam megszokott motorokéhoz képest. Mivel soha nem robogóztam, így fogalmam sincs, hogy ez az aggodalom jogos-e részemről? Például...
- vagy: bírni szokta-e egy 125-ös robesz a gyakorlatilag konstans nyélgázon hajtást? Mivel országútra kell, így ott fog üzemelni szegény. A motorja szokott megdögleni ilyen kínzáskor, a variátorszíj, vagy mire számíthatok? (a kis csopper meglepően jól bírta ezt az üzemmódot)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26512 üzenetére
Értelek, de még nem száltál fel egyikre sem
Bocs nem kekeckedek.Hogy van e újonnan jobb vétel? Az év most kezdődött el.
Az egész rákfenéje, az pénz korlát. Sajnálom, hogy nincs több a dologra. Én is a délvidéken élek, így van rálátásom,
De ez az ár, mire neked aktuális lesz, legalább 15% de inkább többel lesz drágább.
A szezon kezdés megtolja, és ezt prognosztizálják előre.És továbbra sem minden használt robogó szar.
Ezek a 2021 es modellek EURO 6 normához kötöttek. Kvázi még jobban kell kínozni őket, hogy mennyek is.Itt vannak az Sh tulajok. nekem nagyobb visszaigazolás nem kell.
Az ő tapasztalatukat elhiszem, a rigó Jancsi tesztelését erősen fenntartással kezelem.
Csak azért kizárni egy járművet, mert nem szimpatikus a váz kialakítása...
Nem tudom. Sajnos ezt a részét nem értem.
Én az Európai robogókat sem tartom rosszabbnak, de ez csak én véleményem.Egy igazolt futású 4-5 éves vas mitől rosszabb a szalonból vásároltnál?
Ok nincs garancia, ezt aláírom.Nem könnyű döntés, megértelek egyébként.
De jelenleg van időd, hogy átgondolhasd.
És van lehetőséged semmit sem kizárni, amíg rá nem másztál.Mikor az Apriliát vettem ,úgy indultam el, Olasz szemetet nem viszek haza.
Boldog vagyok, amit attól a motortól kaptam, és megtanította, hogy baromságokkal teli előítéletekkel indultam el vasat venni.Kérlek álmodozz! És továbbra is keresgélj. Ettől olyan piszok izgalmas ez a szakasz.
Ez a fórum is ezért van. Elég pókhálós és öregedett a fórum állománya, mégis visszatérőek.
Sok fórumba már lecserélődtek a tagok, mert szimplán motort váltott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #26489 üzenetére
Egyszer felültem huszi nemtudoménmijére (vmi sportos dög, majd előkeresem).
Kicsike motor, szinte alig fértem el rajta, furcsa érzés volt. De felszállni rá???
Nem azért, mert annyira öreg vagyok, csak hát lusta, és kevésbé hajlékony...
Tornamutatvány volt kb. amit ha YT-ra feltöltenénk, mehetett volna a börleszkbe.
Meg sem próbáltam menni vele... pedig biztos brutális erő volt benne (sor4 600),
gyönyörű hanggal (szolid sportkipuff). Kár lett volna összetörni a gépet / magam.Ui: anno Safety Hungary-n a CB500-akra se volt egyszerű felülni... utána menni
már adta magát, de valahogy ez az átlépős dolog, nekem sose volt világom...
(Ja igen, a doboz, és annak tartókonzolja nehezítő tényező lehet adott esetben,
márpedig doboz kell, mert különben hova rakom a cuccom, ha megállok vhol.
Még egy robogónál van hely az ülés alatt, ezeken max. a szerszámkészletnek.
Robogóknál is probléma nagyobb méretű sisak elhelyezése az ülés alá, nem is
beszélve a gerincvédő elrakásáról. Pedig azt is jó elrakni, mert meleg nyári nap
szerintem elég szar érzés full motoros felszerelésben mászkálni megállás után:
most az, hogy ez vkinek nem tetszik, hát istenem... Nekem ez alapfelszerelés:
kis Maján nem volt doboz, felkókányoltam rá, de úgy, hogy éppen be tudjak így
állni vele a pincébe. Szükségmegoldás. Félig az utas ülésen volt, de tökéletes,
mert utast soha nem kellett vinnem. Később, amikor már nem volt kényszer ez
a pincés parkolás kapott rendes konzolt, és tudtam utast is vinni néha. Juhú...)csongi:
"Csak azért kizárni egy járművet, mert nem szimpatikus a váz kialakítása..."
Van ilyen, fogadd el. Mégpedig azért, mert semmi nem kényszerít rá... elég
sokféle kialakítás kapható, van választási lehetőség, ha az embernek van zsé.
Képzeljünk el egy olyan világot, ahol az egyetlen(!) kapható robogó az SH, és
az összes többi batáros túramotor. Természetesen mennék SH-t venni. Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26518 üzenetére
Nem a "váz kialakítása miatt", hanem mivel soha nem robogóztam, így mindig volt egy tank a lábaim között, amibe kapaszkodtam kanyarba döntéskor vagy éppen vészfékezéskor. Simán leesnék a robogóról, ha nincs a lábaim között "valami", vagy nem tudom magamat előre kitámasztani. Ez egy városi 20 perces úton biztos megszokható, de én órákig szeretnék menni egy huzamban (na jó, háromnegyed óránként elgémberedett tagjaim kinyújtóztatása és cigiszünet... ... ezt most is csinálom, sőt KOCSIVAL is! Már nem bagózok benne.)
szerk: az SH nekem amúgyis túl drága, így nagyon nem gondolkodtam rajta. De "pofára" sem tetszik, egyszerűen nem az én világom az "olaszos" dizájn.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26518 üzenetére
Egy valami ne kerülje el a figyelmed.
Az alap probléma, a porckorong sérv. ha neked nincs, nem tudom milyen azzal szenvedni.
Nekem nyílt gerincem van, és pár év múlva én is eljutok a váltás helyzetébe.
Elfogadom, hogy ez valakinek fontos.
Ezen túltettem magam már.
A 150 es csarabeo is egy csúnya valami. mégis jól éreztem magam rajta. Kényelmes volt, praktikus kezelhető. -
#50433536
törölt tag
válasz Bogyó bá' #26519 üzenetére
Jajj ez nekem is nagyon furcsa volt az első évben, amikor megvettük az első kisrobogonkat. A tank nagyon hiányzott a labaim közül, fura érzés volt úgy motorozni. Most már teljesen megszoktam és nem is hiányzik. A motor átlépése meg pláne nem hiányzik. Nekem is a derekam szokott fájni és nem tett jót neki a felszállás. Mindig rá kellett készülni a felszállásra, nehogy meghúzzam magam.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26520 üzenetére
Persze, ha nem tudnék felülni a Madisonra, menne a levesbe...
Megjegyzem, az a faramuci helyzet van, hogy jó egy éve nem ültem
rajta, a rollert meg kvázi motorpótléknak tuningoltam fel... (Valóban
nem tudom, hogy probléma-e az alagút átlépése? Szerencsére még
nem az, nekem, így nem vagyok rákényszerítve laposabb taposóra.)Szerk: nekem nincs bajom a Scarabeo kinézetével. Kicsit retró, de...
Az SH-val sincs különösebb bajom kinézetre, nekem ez másról szól.
(Ha nem tudom oda rakni a lábam, ahová akarom, nem kényelmes*:
egy csomó motort azért zárok ki: a Velvet is határeset volt emiatt...
A Madison nekem bejött, de ha rajta hagytam volna a háttámlát, az
már nem fasza, szorongás egy méretes motoron. Ellentmondásos.)*: nem tudom jobban megfogalmazni. Mintha csak úgy rajta ülnék,
aztán lesz ami lesz... Erős fékezéskor nekem nagyon sokat számít,
hogy a testsúlyomat nem karból kell a kormányon át megtartanom
(biztos lenne erre technika az SH-n is, de annyit nem mentem vele,
hogy alkalmazkodjak hozzá: pár km-t próbálgattam max.) Ez van...
Valószínűleg meg tudnám szokni, ha muszáj, de mivel nem az...astro: egyszer az aksi fedél is kiugrott a helyéről.
Úgy-úgy, nekem is volt már ilyen. Sőt, a tanksapka takarólemeze is.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26522 üzenetére
Az egy következő lépcsőfok, ami korral jár, hogy még az alagutat se tudja átlépni az ember. De még akkor is lehet váltani sima padlós dobogóra. Még szerencse, mert a korosodassal nem csökken a vágy a motorozásra.
Egyébként az alagut tetejét én is állandóan lesarkazom, egyszer az aksi fedél is kiugrott a helyéről.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26519 üzenetére
Ez csak megszokás kérdése.
A kis kerék befolyással lesz a komforta.
Itt jobban oda kell figyelni a teleszkópok állapotára.
Kicsi az önsúly, pattogósabb lesz. De ez ilyen. Feszesnek kell lenni.Ettől használható. A kanyarodás- döntés érzés is más, de megszokható és meg is szerethető.
Mondjuk úgy, könnyedén fogod dobálni a GS után. Mintha bicikliznél.A csótányt ne vedd alapul. ccm azonosság van, más nincs.
Tehetsz te bármilyen csoda hálós vázat. Ezekkel a villaszögekkel, és a konstrukcióval blokk felfogatással ha megrázod a kormányt berázod a hátulját is. Ilyenek. majd megszokod. Ez nem az ördög műve.
14/13 colos kerekek, és a gumi profilt nézve, könnyű lesz táncba vinni.
Hogy ezt a nyelezéses üzemet mennyi fogja szeretni? Nem tudom, de sanszos, hogy nem.
Maradjunk annyiba hogy az a 70-es utazóval még jól érzi magát. El is megy sokat.
Csak, hogy neked mekkora felüdülés lesz a 100km/óra motorozás? Ezt nem tudom.
Itt az áttételek is a városi használatra vannak hangolva.
Ott ne kelljen tötyögni. Legyen gyorsulás. De a fizika az fizika marad. Jól gyorsul, de az utolsó egy harmad egy szenvedés. A variátoros áttételek velejárója marad, vagy lent vagy fent. Egyébként sem koncepció a gyártónak, hogy egy 125-ös motorral 100as utazót menjél.
Ahhoz vegyél nagyobbat. . Ez sem változott meg az elmúlt 6 évben. Sőt még inkább efelé haladunk. -
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26522 üzenetére
Ez testi adottság kérdése, hogy nehéz vagy sem.
A lábemelés sem könnyű néha. De most, vagy közép állványon áll, és úgy szállok fel.
Vagy az oldalán van és úgy. Sokkal könnyebb, mint tornázni a felső súlyponttal 250kb társaságában.A Pcx képek alapján, ha az átlépő lábfejet túl kell emelni a térd magasságán. és még tekergetni kell hozzá a lábfejet, hogy átférjen az alagúton, akkor megint csak az oldal támaszos fellépés lesz a biztonságosabb. Egy klasszikus fogom a motort a keréken, és a beakadó láb, káprázatos takarózáshoz vezet. ha ezt megfejeli a másik oldalon alacsonyabb talajszint... áhh. Már fáj.
A régi női vázas bicikliket tudom felhozni példának. Ezeken is idővel alakítottak, és egy teljesen hajlított megoldással oldották meg. Előtte annyi taknyolást láttam azokkal a vázakkal, és pont az idősebb korosztálynál. De én fiatalon is tudtam ugyan azt -
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26525 üzenetére
Ez egy előzés volt.
Az hogy a teknikás alföldön megtett statikus 10-20km folyamatos nyelezést mennyire fogja kultiválni, nem tudom. Lehet a Hondások tudnak valamit mondani erre.
De szerintem nem akarsz majd te 100-al menni
hamarabb elmegy tőle a te kedved
Azt látod, hogy az aszfalton lévő kis árnyékot is leközvetíti a futómű a pilóta felé?
Szóval ezzel a komforttal számolhatsz. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #26526 üzenetére
Ehhez képest anyós pedálról átlépős felszállásokat mutatott be, amíg
biciklivel járt boltba, csak néztem! Ez is egy technika, működött neki...
Mit neki női váz. (Amit ha jól tudom, a szoknya miatt találtak ki, s nem
a porckorong sérvben szenvedők segítésére, de lehet rosszul tudtam.)Ja nem hord szoknyát, nadrágos típus. De már nem sokat megy ki...
Amúgy rohadt egyszerű: ha Bogyó bá Fehérváron magára borítja azt a
PCX-et a szalonban, akkor nem lesz adás-vétel = folytatódik a keresés.
(De csak azért megpróbálni lebeszélni, mert esetleg nem lesz neki jó?) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26527 üzenetére
Itt egy másik video ugyanattól a fickótól: én pont ugyanezt szeretném csinálni, csak nem Dobogókőn, hanem a Mecsekben, vagy éppen a Bakonyban (bár az már 400 km egy napra...)
Hol a hiba, miért nem lesz / lehet ez jó nekem?
Egyébként motoros futár az illető, ez a munkaeszköze, tehát a sajátját "gyilkolja", nm egy újság tesztelője.
#26528DigitXT: éppen hogy akkor lesz adásvétel, mert kifizettetik velem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kaktusz2
tag
Először is BUÉK mindenkinek,az elmult 2nap csak a sok hsz olvasásra ment,rá.Jó látni ezt a pörgést.Szeretnék kérdezni,mégpedig 400 burgira ,fordulat mérőt lehet-e és ha,lehet hogyan és milyent édemes ,beszerezni.Elöre is köszönöm.
-
#50433536
törölt tag
válasz Bogyó bá' #26529 üzenetére
A videókból azt látom, hogy ennek a vasnak 70-80 között van a tartós tempója és kb 95-100 lehet a vége, ha nem csal az óra. Kanyargós úton úgysem lehet gyorsabban menni, meg minek is, akkor hol marad a túra élménye. Teljesen vállalható, sőt szerethető vasnak tűnik.
Autópályára azért nem mennék vele. Még a 400-as robogómmal se megyek pályára, nekem túl veszélyesnek tűnik.
Jó lenne egy PCX 125 a feleségemnek, ha már nyárom megcsinálta korlátranra is a jogsit, mehetnénk együtt túrázni. Csak hát ahhoz még erősödni kéne anyagilag.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26528 üzenetére
Én nem lebeszélni akarom. Ezt értsétek meg.
Alternatívát mondok, és egy lehetséges dologra hívom fel a figyelmét. Nem valós mert nem próbálta, de lehetséges.
Továbbá értem a súly dolgot is.
Ehhez azért tegyük hozzá, hogy kezelhetőségben egy 170Kg-os robogó súlypontja a padlón van. A GS ehhez képest magasabb egyensúlyozási figyelmet kér.
Annak a súlypontja lényegesen feljebb van. Ebből fakadóan az állóhelyzeti megtartásnál is jobban kell tartani.
Tehát mire gondolok. Mellé állsz a motornak, és nyújtott karral kitolod a motort oldalra kormánynál. Sztem a 170kg robit megtartod, a gs-t már hmm. határeset sztem. -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #26531 üzenetére
Ezt én sem tudom
Bogyóbá.
Ez a motor ennyit tud. Kb mindent láttál.
A GS után a lelked kirázza, erre készülj fel. Feszes figyelés, és koncentrálás lesz nem nézelődés. Egy kátyú és kb leizzadsz, vés remélem nem lesz ritmus zavarod.
Ez a videóból nem annyira jön le. De az van.
Ehhez társul a kis keskeny kormány.
Mindezek ellnére, egy világjáró motorok lehet. A lényeg, a korlátait kell elfogadnod, kompromisszumot kötnöd magaddal.
Nekem a videó egy robogózást mutatott, amit nem élveznék egy ilyen kis valamivel.
Ezekre az utakra, kis túrákra már futómű kell, még ha robesz akkor is.
De jó lenne ha tudnál menni egy hasonszőrű valamivel ami lehet használt is.
Csak hogy érezd és ne csak lásd. -
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26534 üzenetére
Értem, ezért írtam a 170-et. Az meg kb egy 250-300 vas.
Mégsem fogod annyinak érezni.
Tologatásánál igen. De egyensúlyozásban nem.
És a 200kg-hoz képest egy 170Kg motor is más kávéház lesz.
A deauvillem mellett a banditot egy kezesbáránnyak érzem. Pedig alig van közte pár kiló difi.
A lényeg én azt látom, hogy tökön szúrás ekkora visszalépés 2021-be.
20 évvel ezelőtt a választék sokkal xarabb volt. Most jobban lehet evickélni.
És szerintem lehet jobb döntést hozni.
De ha szerelem diktál, nincs más választás. Meg kell szerezni az a arát :d -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26536 üzenetére
Ok, nagyon köszönöm hogy megnézted - na, így már elfogadom teljes mértékben a véleményedet. A videó alapján én együtt tudnék vele élni, azt hiszem - ha az üléspróbát kényelmesnek fog tűnni, persze.
Viszont akkor továbbra sem tudom, hogy az olcsó újak közül melyik lehetne jobb? A nagy kereke ellenére ebben a - régi - tesztben az SH sem szerepelt jobban sajnos (sőt): [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #26530 üzenetére
Hogyne lehetne. Én KOSO mérőt javasolnék, Madisonon is az van.
De nem az már, ami régen, hanem a vízhőmérős. Váltás jelző LED
ugye robogón nem szükséges, a vízhőfok viszont hasznos infó.
Mondjuk a linkelt videón pont nem jó a jeladó, összevissza mutat.15000-ig skálázott mérce eleve nem ideális, de "dupla jelet" adva
rá 7500-ig még leolvasható, ami már elég volt kb. 120-130-ig...
(Burgi váltója egyezik a Madisonnal. Varió/kuplung: a végáttételt
fejből nem tudom, ám ismerve a takarékos fogyasztásukat, elég
9000 rpm. Madison 8600-nál leszabályoz, de jól görgőzve ennek
a közelébe se kerül, a teljesítmény csúcsa környékén marad...) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #26540 üzenetére
Autónál sem... Amúgy létezik háromkerekű occón?
Hirtelen a Tricity ugrott be, rákerestem, de nem olcsó. -
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26542 üzenetére
Egy AIXAM kabrio?
Nezegettem arakat.
Sztem 5ev koruli, 2-300ccm vasat talalni, 10 ezer km korulit nem lehetetlen.A 125 kategoriaba egyszeruen purutyka az osszes.
Tenyleg futar motorok. :).Kymco people
ami uj arban elrheto jo felszereltseggel. Csak hat a kialakitas nem tetszik.
Ezt a proba ules, vagy proba kor dontheti el.
Ha teheted sztem ne varj tavaszig.En nezelodnek kersekedesekben proba ules.
Roli baratom, deauvill szerelmes volt. Azt mondta mindegy mit mondok neki az lesz. :).
3 het probaules sorozat utan, bandittal kozlekedik. :D.
Vegigultunk kb 6-8 motort. Megertette neki miert nem lett jo valasztas a dovi..
-
Grillo
senior tag
válasz yodamastah #26549 üzenetére
Hát, lehet a lánya is dögös és fiatal. És akkor anyu sem csapkod meg, max a drága motor miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen