- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
atomanti19
aktív tag
válasz atomanti19 #26067 üzenetére
Honda FJS 600-ról mik a vélemények, tapasztalatok?
500-800k közt van jó pár, itthoni tulajoktól.Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
yodamastah
őstag
válasz atomanti19 #26101 üzenetére
Egyszer ültem egy ilyenen. Igazi bálna dög 2 személyes utazó robogó. Akkor vegyél ilyet ha erre használnád. Futómű nem valami sportos, inkább kényelmes, hintaló. Fék meg elég harmat elő ehhez a súlyhoz. Amit 600-ért odaadnak, az nem véletlen olcsó.
Látok 750ért 13e km-el egy 16 éves hazai példányt. Ha ez igaz, azt meg kell venni
[ Szerkesztve ]
-
atomanti19
aktív tag
válasz yodamastah #26102 üzenetére
2005, 3tuli, jszp szerint valós.
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
yodamastah
őstag
válasz atomanti19 #26103 üzenetére
Egy 16 éves motort úgyis át kell nézetned. Pár dolog biztos el van öregedve és csere lesz. 13e ha igaz, akkor sokat állt...
2017ben vettem 550ért egy 250es xmaxot 10évesen 6e km volt benne. És tényleg annyi volt. Átnéztük haverral, egy csavar nem volt még kitekerve sehol. Az a gumi volt rajta amivel kijött a szalonból. 2 esés (csúszás) volt benne, el sem tüntették a nyomokat. Vannak ilyen vételek de nem ez a jellemző.
-
csongi
Topikgazda
válasz atomanti19 #26101 üzenetére
Nem rosszak.
De ABS legyen, anélküli kiadás fékje harmatos. Nehéz vasak.
240Kg+. Fogyasztás inkább 6L mint kevesebb. -
beholder00
tag
válasz yodamastah #26083 üzenetére
[Szép új világ], pont ma néztem itt ír árat rá
-
yodamastah
őstag
válasz beholder00 #26106 üzenetére
MY2018.
-
#50433536
törölt tag
Hali!
Indításkor kattog az önindító relé. Három próbálkozás után általában beindul.
Ki lehet valahogy szűrni méréssel, hogy mi lehet a hiba oka? Hogy a relé a rossz (mert beégett), vagy kontakt hiba van a kabelezesben a saruknál, esetleg az önindító forgó része testel le?
Az önindítót kizárnám, mert ha elkezd forogni, akkor forog simán, nem akad meg. Egy éve szét volt szedve ellenőrzésre és a csapágyak nem kotyogtak, nem hiszem hogy letestel a forgó rész.
A relét szétszedtem, bár ne tettem volna, alig bírtam összerakni, a tekercset is ki kellett forrasztani... de az érintkezőket nem lehetett kiszedni roncsolas nélkül, ezért nem tudtam megcsiszolni. Azért kicsit beláttam a réz lemezek alá és eléggé hiányos az anyag, biztos be van már égve valamennyire. Befújtam kontaktsprével, de az ilyenkor csak halottnak a csók.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26110 üzenetére
Ja, ez volt az első, amit megnéztem . Egy nap pihi után az aksi feszültség 13.5V volt és indításkor sem esett 12.5 alá. Szerintem az aksi jól van, és télen bent volt a házban. Mondjuk tavaly vettem, nagyon nyűgös lennék, ha a garancia lejárta után egy hónappal megadná magát.
Azért lehet hogy rákötöm a másik aksit is, hátha mégis...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26110 üzenetére
Nem tudom hogy miért csak most mértem rá, de úgy néz ki, hogy a két éves feszültség szabályozó nem működik, kis gázra is felszalad 18 voltra a feszültség.
Az aksi feszkó pedig tényleg beesik akár 6 voltra is indításkor. Akkor kezd kattogni. Ezt sem értem, hogy tegnap miért nem vettem észre, pedig indításkor rajta volt a multimeter. Biztos az éjszakás műszak, vagy a hidegfront...
Még jó, hogy készítettem ilyen szerelő nyílásokat a díszítő lemez alá, nem kell leszednem az alsó borítást és onnan mókolni.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26115 üzenetére
Ez mekkora fostalicska! Szegény akkut szépen megfőzte...
Javaslok egy műszerfali feszmérő beszerelést / használatot.Még ha nem is 100% pontos (átmeneti ellenállások itt-ott), a
18V-ra bőven jó lett volna, hogy időben figyelmeztessen.(Nekem mondjuk a fedkomp is sipákolni kezdene 15V fölött,
de az overkill, egy sima vízálló feszmérő is csodákra képes.) -
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #26115 üzenetére
Ez az ize valami honnan van?
Csak hogy ne fussunk mi is zatonyra ha szembe jonne.Ha tekercsek megmenekultek akkor jo.
De zarlatot 230V al kell nezni. A multimeter loszar.
Kotesi modot vedd figyelmebe.
Illetve Legalabb 24V al es 100W terhelest adj neki. Ha xar akkor ez megmutatja.Ha vissza teszed a gyarit, akkor annak szinazonosnak kellene lennie.
3 sarga a tekercsekre megy .[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #26119 üzenetére
Az oem-en vettem a gagyi cuccot, a madisonhoz ajánlották, mint a gyári olcsóbb alternatívája...
Tudom hogy nagyobb fesszel kéne mérni a testzárlatot, de nincs olyan műszerem, a melóból meg nem tudom hazahozni. Egyébként elég drága dolog.
A régi feszültség szabályzó sem az eredeti már, azért nincs rajta a gyári csatlakozó,, most forrasztom eppen. Legalább ennyi haszna mégis van a gagyi cuccnak, higy kaptam hozzá egy csatlakozót.
A motoron úgy van a szín jelölés, hogy három zöld jön a generatortól, ezen kívül van egy fekete meg egy piros. A fekete vezeték lehet a test, mert az van egy potenciálon a gép test pontjával, a piros meg az aksi vezeték pozitív végével van egy kötésen.
Csak a régi szabályzón is úgy van-e... Nagy eséllyel úgy van, de szeretek biztosra menni a piros es fekete bekötve. A japánok csak nem rontották el...
-
#50433536
törölt tag
Beszereltem a régit, leszabályoz 13.7 voltnál. Nem is melegszik annyira, mint a kínai gagyi, az már új korában is sokkal látványosabban melegedett.
Vissza raktam a tavalyi aksit, ami nem tartja a feszültséget, de egy óra töltés után beindult vele. Ha rendszeresen járok vele, akkor nem gond, csak ha leáll a gép két hétre, akkor mar lassan tekeri.A következő hetet kihúzom vele, amíg még jó idő van.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26111 üzenetére
Most bányásztam ki az én döglött akkumat. Szó szerint bontani kellett
hozzá a kasztnit, de hát ez az én hülyeségem. 19A-re taksálta a gép.
De nem merte kijelenteni, hogy szr, pedig... Az új meg még nem is érte
el a 14.4V-ot, szóval még lehetne tölteni, de már így is 360A-t mutatott.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26122 üzenetére
A felső képen feltöltést javasol? Lehet azért nem minősíette rosznak, mert a feszültség szerint lemerült aksinak mérte, így az indító áram is alacsony. Bár igazából nem tudom hogy működnek ezek. Mit mérnek, ha nem az akkumulátorban savat? Vagy teszteli is valami ellenállással?
Gondolkodtam rajta, hogy veszek egyet a Lidl-ben, de nem bíztam benne, nem értem hogy működik.
Milyen aksit vettél újnak és mit kellett bontani?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26123 üzenetére
Műterhelést kapcsol rá ms nagyságrendű ideig, és a feszültségesésből
következtet az akku tulajdonságaira. Ha erre járna Brogyi fórumtárs, jól
el tudná magyarázni, nekem nem szakmám. Amúgy hasznos kis kütyü!Btw. most, hogy még rádugtam tölteni kicsit az akkut... Normális, hogy
a lezárt dugók ellenére némi pezsgést hallani? (Elvileg lassan végeznie
kellene a töltőnek, mivel már 14.2V mérhető... túl nagy áram pedig nem
folyhat hiszen max. 0.8-at tud, szóval elforralni talán nem fogja, de na...
Ma reggel savazták fel, és töltötték az üzletben kb. 3-4 órát. ..Valami új,
EU-s rendelet miatt nem adhatják el szárazon - nehogy a savból inkább
bombát gyártson a motoros akku helyett. Agyrém, de hát ez van...)Mit kellett bontani? Az akku körül mindent. Konkrétan a negatív saru ki
se látszott a gyári ablakban. Most vmivel kisebb akkut vettem, teljesen
tök mindegy, hogy 25Ah-t teszek tönkre, ha nem használom, vagy 18-at.
Ha meg használom, akkor tölti magát rendesen... max. néha rátöltök.Ui: nem, ez a tesztelő azért nem Lidl alsópolcos, de persze nem is 50K.
Talán vmi 20K-ba fájt anno, de már jó pár éve vettem, Brogyi tanácsára. -
#50433536
törölt tag
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26125 üzenetére
Szerintem is. 18V nem barátja. Ezek szerint ez a gyári helyre is elfér?
Csak mert anno egy picit nagyobb tartót gyártottam, aztán úgy maradt.
(Teszem hozzá, ilyeneket kellett bontani a kiszedéséhez, hogy lambda-
szonda vezérlés... De hát mondom, hogy az én hülyeségeim ezek.)Szerk: na igen,14.7V elvileg az AGM-ek teljes feszültsége, de a kis töltő
ilyet nem is tud, a nagy 7A-t meg nem akarom rögtön ráereszteni, sőt...Szerk2: ilyen volt a nagy akku helyén. Nem szerelés-barát megoldás.
Szerk 3: akárhogy nézegetem, szerintem a gyári helyre ez se férne be...
Vagy a kábel nem fér el, vagy nem tudom: azért a régi kisebb volt.
VS.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26127 üzenetére
Ja bocsi, úgy értettem az ugyanilyent, hogy ugyanilyen. Közben
kicsit túrtam a keresőt, és megtalálta a 9Ah-t. Akkor az Exide,
meg AGM, de azért nem teljesen ugyanolyan, ha kisebb méretű.Egyelőre itt hagyhatom, nem? (Eredetileg 12 óra beüzemelésről
volt szó, de mivel mondtam, hogy van töltőm adták korábban...)17 fok, 14.24V, halk pezsgés, töltő meg okos, majd leáll ha kész.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26126 üzenetére
Bocsi, először nem néztem hány amperórás amit felraktál.
A gyári indító kábelek 6-os sodrott vezetékek(6mm2 keresztmetszet), ami 4mm-es átmérőt jelent. A Te vezetékeid elég indító áramot közvetítenek?
Így van, hagyhatod egész éjszakára, ha a töltőd magától átvált csepptöltésre.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #26129 üzenetére
Mivel be szokott indulni, és nem cseréltem őket nagyobbra: igen.
(Ha szar ütemben kapja el, és megszorul indítás helyett, akkor elég
sok áram mehet át valóban, de amúgy névleg 650W az indítómotor
ami csak 54A 12V esetén, és viszonylag rövid ideig tart az egész...)Ui: a rollerem ránt be 91A-t csúcsban, tyúkbeleken: az leéghet, igen!
A magam részéről: a tápkábele 10AWG, azaz pont ilyen 6 mm²...
Ezzel nincs is baj. Ami durván melegszik az a fázis vezeték, rohadt
vékony valami, aztán azon kb. 180A is szaladgálhat indulásnál...
(Annak rendje és módja szerint egyszer össze is égett a cucc LOL.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Még valami eszembe jutott játék közben... nekem azt tanácsolta az eladó, hogy a sav betöltése után pár óráig ne hazsnáljam. Gondolom ez a tölrésre is igaz lehet...
-
#50433536
törölt tag
Új téma, még két éve vettem a madisonba ledes égőket. Nem használtam végül,mert a fényerővel nem voltam megelégedve, gyakorlatilag ugyanúgy világít, mint a gyari 35/35 wattos hagyományos égők. Most kíváncsiságból megmertem a fogyasztását, hogy legalább abban jók-e, konkretan bíztam benne, hogy legalább takarékosak.
A webshop adatai alapján ezek 35 wattos égők. Gondoltam ugyanannyit fogyaszt, mint a hagyományos, de ledes, úgyhogy biztoasan fenyesebben világít. De persze nem, ahogy azt már két éve is megállapítottam.
Nos az áramfelvetel alapján valóban 37 wattot fogyaszt, de nem világít. Tökéletesen ugyanannyi fényt ad, mint a gyári égők.
Ezt le kell írnom még egyszer! Ledes égő, ami ugyanennyit fogyaszt, mint a hagyományos égő, és ugyanannyi fényt is ad. Remek kínai termék. Bánom, hogy nem küldtem vissza a webshopnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26135 üzenetére
Hát igen ... Olcsó hús. A feszültség szabályzó és ez a led is a legolcsóbb kategoria volt. Persze nem volt olcsó, csak a gyarihoz képest. Így még drága is volt, hogy xar ar egész.
Vajon a 8 ezer forintos led is ilyen gagyi lett volna?
Emlékszem, figyelmeztettél rá, xarok ezek is, dehát a saját tapasztalatnàl nincs jobb tanító mester.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz #50433536 #26115 üzenetére
Ilyen nyákot/board-ot prezentáltunk volna szakközépben az öreg elektro tanárunknak anno szerintem nem marad épp idegszála...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
válasz Micsurin #26137 üzenetére
Alkoholos filccel szebbet rajzolok, itthon lemarom vaskloridban és nagyító nélkül is szebben felforrasztom az ellenállásokat. Ezek hitvány utánzatok. Csak az a baj, hogy nehéz kiszűrni. Újonnan, kívülről jól nézett ki ez is. Ráadásul nem a legolcsóbbat vettem meg, de igaz hogy az olcsóbbak között válogattam tényleg. Szóval nem is tudom..
Mi kel ahhoz, hogy jó alkatrészt vegyen az ember.. csak a gyári jó horror összegért? Nincs fokozatosság? A középáras termék is ugyanolyan rossz, mint a legolcsóbb? Vagy csak nem volt szerencsém?
Egyébként simán elképzelhetőnek tartom, sőt két kínai mikroszkóp vásárlásakor meg is tapasztaltam, hogy más tulajdonságokkal és más árkategóriában is eladják ugyanazt a rossz-közepes terméket. Más doboz, más árazás, de ugyanaz a termék van a dobozban.
Konkrétan tavaly vettem egy közepes telejsítményű és olcsó, valamint egy közép-felső kategóriás drágább mikroszkópot a neten. Most van két tökéletesen ugyanolyan, alsó kategóriás mikroszkópom. Kidobtam pár tízezrest az ablakon és még a fogyasztó védelemhez se fordulhatok. Pedig nagyon jó értékelése volt mindkét eladónak, több száz és ezer pozítív visszajelzéssel. Gondolom hamis volt az is, pénzért vették a sok pozítív visszajelzést. Kína, szeretlek![ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz #50433536 #26138 üzenetére
Simán nem volt szerencséd fogtam már ki olcsón jót és hitványat is.
A korábban linkelt magyar feszszab speciel pont előbbi, a Hyosung gyárilag híresen szar feszszabokat gyárt pont emiatt Mecseki azzal az utángyártottal csoport szinten volt szentként kezelve mert nem kellett évente kettő cserélni a srácoknak akkut, szabályzót, tekercset.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
Megint megvolt a 160km-es túra a Dunakanyarba, nagyon simán fut a Madison az új Pirelli Angel gumikkal. Megint két személlyel ment a túra, nagyon jól megy a vas.
Az elmúlt két hétben lekoptattam a formaleválasztó réteget, úgyhogy nagyon jól tapad kanyarban. Ilyesztően jól... nagyon észen kell lenni, mert könnyen megbátorodik az ember. Egyedül motorozva már voltam úgy, hogy egyértelműen éreztem, csak a gumi tart az íven. Az már a határ lehetett, nem is akarom megismételni. Nem biztos, hgy legközelebb is sikerül, plána közúton.. por meg kavicsok az út szélén.
Érdekes, hogy a bekoptatás elején, kb az első 30-50km-ig, rendesen lehetett érezni, hogy nem tapad annyira, mint a bekoptatott elődje. A Heidenau K62 gumival nem volt ilyen érzésem, már az első kilométertől nagyon tapadt a mikroredők miatt, amik persze lekopnak 500-1000km alatt.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #26141 üzenetére
Ha már ez a téma, vizes reggeleken a körforgókban -lehetőségekhez képest - ledöntitek a motort, vagy próbáltok egyenes motor mellett kidőlni?
-
vicces
addikt
Sztem ha lassan mész - mint ahogy a rendőrség is - nyomd le nyugodtan a kanyarban, körforgalomban. De ha nagyobb lendülettel érkezel akkor inkább ne. Inkább csak te döljél. Bár szerintem akkor úgyis előbb marsz rá mind a két fékre még a kanyar előtt .. és akkor meg már annyira lelassulsz, hogy mindegy.
:)
-
Burt1793
veterán
válasz bajnokpityu #26143 üzenetére
Ha a motort dönti az ember és közben a másik irányba teszi a súlypontját, akkor azért meg lehet oldani, hogy ne legyen erő a teljes súlypont és a kerék talppont helyzete miatt. Voltam egyszer terepmotor tréningen, ott így kanyarodtunk, de valahogy robogóval ez fura, főleg körforgalomban, utcán az álló autók között gyökkettővel szlalomozva ez beválik.
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #26142 üzenetére
Én csak a felsőtestemet szoktam berakni, nem ülök ki robogón (macerás az üléspozíció miatt, meg hülyén néz ki). Így kisebb döntési szög kell ugyanahhoz a kanyarsebességhez.
Motort magad alá berakni akkor jó szerintem, ha gyorsan kell ide oda dobálni a motort, azaz nincs idő rendesen kiülni. Valamint ha a tapadás teljesen bizonytalan. Ha alattad a motor sokkal jobban lehet kontrollálni a csúszkálást mászkálást, mintha mellette fekszel. Supermotosok pl ezért rakják maguk alá a motort, és nem kiülnek. A szűk poros pályán így lehet gyorsan ide oda dobálni a motort, és jól konotrollálni a folyamatos csúszkálást. Meg persze a motor felépítése is ehhez a pózhoz passzol. Terepmotor ugyanez. Ott aztán folyamatosan jár alattad a motor. Meg teperen eleve ülni sem lehet rajta, nem hogy kiülni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #26143 üzenetére
Függőleges motor nem kanyarodik. Azaz döntesz te ott is Max nem akkorát Én estem már el olajon, az kb olyan mint akihúznák alólad a talajt. Óvatos tempóval is pofára esel. Az persze igaz, ha visszatapad, akkor kisebb tempóval esélyesebb hogy nem esel el. Valamint ha mégis elesel, kisebbet fogsz esni. Szóval jogos az óvatosság.
-
kaktusz2
tag
válasz yodamastah #26141 üzenetére
-
mokus1
addikt
Mennyire normális szerintetek az a jelenség, ha a sztenderddel,, állítom" le a motort és benne hagyom a kulcsot akkor félperc-perc múlva elindul felfelé a hutoviz hőmérséklete és elindul a hűtőventi.
Ez normális jelenség? Nyilván még fűti a vizet a blokk de keringés már nincs. Emiatt lehet?
Yamaha x city
-
kcsa
veterán
válasz mokus1 #26149 üzenetére
Van keringés, méghozzá gravitációs elven: termosztát még nyitva mert forró a motor, viszont kényszerkeringés már nincs. Létezik ilyen elven működő motor-előmelegítő is.
(ui.: sztender, sztenderrel - stander)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen