- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
palfitom
félisten
válasz DigitXT #26200 üzenetére
Első és hátsó féktárcsa + fékbetét csere + teljes átvizsgálás volt a terv. Ezeken felül még meghajtó-szíj csere + meghajtó rész ellenőrzés, takarítás volt (mert az előző kókler zsírozott ott is ahol nem kellene), ülés-teló csere, izzó csere is befigyelt. Tavasszal kap teljes szervizt is a gépezet.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
palfitom
félisten
válasz #50433536 #26203 üzenetére
Nem kérdeztem, viszont mindenről részletes számlát kaptam (amit most nem tudok megnézni).
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
NYPD
aktív tag
Ha már burgonya. Bázistól vásárolt már esetleg valaki? Hogy megy ott, lábon el lehet hozni, vagy kell futó? Csak mert se nekem se ismerősnek nincs, és én onnan tervezek egyet beszerezni, viszont nem szívesen tolnám haza Zuglóba 😁
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz -Mosquito- #26208 üzenetére
Igazad van, az is egy opció. Kérdezni egy fórumon, ami erre van, meg egy másik opció.
-
-
kaktusz2
tag
válasz -Mosquito- #26210 üzenetére
"Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!Lényeg hogy ,neked van siker élményed!Mert nekem érdekes az üzid!Ha már az "ember "a lényeg akkord tiszteld is.Ő szépen feltett 1 kérdést,ha nem vagy kompetens a témában akkor legalább ne így szólj hozzá.
-
-Mosquito-
őstag
válasz kaktusz2 #26211 üzenetére
Ha észrevetted ez nem egy márka/típus specifikus nagy robogós fórum. Innen szerinted milyen infót fog megtudni a típusról? Mondjuk aki több éven/Km-en használta és van valós tapasztalata? Szépen felmegy a Linkelt fórumba,és elég sok mindent megtudhat. Amikor én is robogót kerestem,szépen megkerestem a márka/típus fórumát és elkezdtem olvasni. (Kár,hogy a nagy BURGMAN.hu fórum megszűnt,bár a Facsén van pár még) Még meg sem volt a Burgman,már letöltöttem a több 100 oldalas manult,sőt még az SW 600-nak is és tanulmányoztam.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
#50433536
törölt tag
Bocsánat, hogy bele szólok, csak szeretném, ha minél több embernek lenne pozitív élmény a nagyrobogó vásárlás. Szeretnék elvonatkoztatni az előző beszélgetéstől és folytatni az itt megszokott barátságos stilus. Az ide írókat már olvasom két-harom éve és biztos vagyok benne, hogy senki nem akart bunkó lenni, max a megfogalmazás lehetett kicsit félreérthető.
NYPD: Ezek nagyon jó, de elég drága motorok. Az alkatrész is nagyon húzós árban megy. És tényleg igaz, hogy sok hulladékot árulnak, szépen kicsinositva, amikből csúnya szopóroller lehet, főleg az import motorokat érdemes elkerülni. De egy dolog biztos, bárhol vesszük is a gépet. Érdemes átnézetni egy erre szakosodott emberrel vagy céggel, de legalább egy tapasztalt ismerős szerelővel. Az eladók egy része, főleg a rutinos nepperek nagyon rafináltak szoktak lenni és csúnyán át tudják verni az embert.
Szerintem a sumákoló eladóból több van, mint a becsületesből. Saját tapasztalatom, hogy amíg én csak teljesen felújított és szépen karbantartott motorokat adtam el, még soha nem sikerült valóban jó állapotú motort vennem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha van kereskedői vénája, pici pénzért* elintézi a papírokat.
Nagyobb pénz akkor van, ha külföldi a motor, nincs magyar
rendszám, regadót kell fizetni, komplett vizsgát csinálni stb.
De ilyen motort nem akarsz venni. Igazából olyat sem, amit
nem lehet lekérdezni, azaz már elég öreg és/vagy import.
(Ha egy ilyen bontó szökevényt még le is papíroznak neked,
abban nem lesz köszönet.) Ez a része mondjuk pont nem is
típus specifikus, én egy Majestyvel szoptam be jó 10 éve.
Aztán meg a Madisonnal. Mindkettő többmilliót elvitt végül.
(A sors iróniája, hogy a Majesty fórumtárshoz került. Ő is jó
sok zsetont rálocsolt, majd egy kollégám vette meg, és már
nem kell rá költeni, azóta is szuper, egy akku csere volt LOL.
Fórumtárs meg azóta elköltözött, és újabb Maját építget.**)*: nekem pl. a Dream 5K-t kért, és névre írva vittem a motort.
**: ez egy ilyen topik. Kis pénz, kis foci. Ritka itt az olyan, aki
szalon motort hajtott, de persze, ha megteheted, az az igazi!
Ellenberger, tekert órás import motorokról regényeket írtunk:
sok szerelés, kevés motorozás... De hát ez is egy hobbi.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #26214 üzenetére
Én alapvetően a szalonból vásárlásnak, vagy a rendezett, ellenőrizhető előéletű gépek vásárlásának vagyok a híve. Azért vettem újat, mert egyrészt azt láttam, hogy 1 millió alatt kevés a csekkolható előéletű, tökéletes állapotú 300-as, a keveset használtak pedig annyiba kerültek, hogy inkább az új. Ha valaki hosszú távon gondolkodik robogózásban (mint például én), annak nem feltétlenül lesz ez olyan sok, ha alaposan átgondolja a kiadásokat.
-
palfitom
félisten
válasz yodamastah #26217 üzenetére
Ja
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #26217 üzenetére
Jaja, csak aztán pofáncsap a kis magyar rögvalóság. Esetemben az, hogy
évek alatt elszórtam pár milliót a Madison életben tartására (és tuningjára),
no meg a feneketlen étvágyára, nem jelenti azt, hogy bármikor lett volna akár
csak 1 MFt-om is egy új motor vásárlására. (Hitelből lehetett volna max., bár
ez anno fel sem merült. Most meg mindegy, mit rohasztok a garázsban, lol.)Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy van rá megfelelő kalkuláció, hogy
még a hitelkamatokkal együtt is olcsóbb lett volna egy megbízható (új) motor.
Nem beszélve a (túlárazott) kötelező szervizekről, amitől megbízható marad...Ui: ilyenkor szoktam berakni a képet, hogy a fogyasztás annyira nem is tétel,
hiszen az a 700K benzinre 8 év alatt nem is olyan sok. (30000 km-re inkább.) -
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #26219 üzenetére
Nem kötelező a kötelező szervizre hordani. Csak ha kell a gari. Az meg 2 év. Ez alatt lesz 3 szerviz kb. Átlag felhasználónál az első szíjcsere sem lesz benne. Nem extrém drága még tmax esetében sem.
Nagyot spórolni a szervizeken csak úgy lehet hogy te szereled és nem gyári alkatrészeket rakosgatsz bele.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz gonger #26216 üzenetére
Most semmit, évekkel ezelőtt egy SH300-at, de ez marad is még.
Takarékosság szempontjából a kocsiéhoz mérten mérsékelt üzemanyagfogyasztás csak egy kisebb tétel (de néhány tízezer kilométer alatt ki is termeli a robogó árát szépen). A legtöbbet szerintem a megnyert idő és a dugóban bosszankodás hiánya jelenti. Ha ezt akár csak a nemzetgazdasági átlagbérrel kalkulálja valaki, meg fog lepődni azon, milyen jó beruházás egy ilyen robogó. :)
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #26220 üzenetére
Eeeegen, mindjárt megint ott vagyunk, hogy vennem kellett volna egy T-maxot.
Én is párszor viccelődtem vele, hogy ha vettem volna időben, már ki lenne fizetve.Viszont, anno nem sokat konyítottam a robogó szereléshez, mára már ott tartok,
hogy nem különösebben izgat, ha bármit meg kell csinálni rajta... Oké, a blokkot
még nem húztam szét, és nem is tervezem (bár lassan esedékes a vezérműlánc
cseréje). Meg gumizni sem gumiztam házilag, de utóbbit pl. most a rolleren elég
jól "megtanultam". Mindig kell valami hobbi: lehet rajta nevetni, hiszen van akinek
bőven elég a motorozás, és szerelni nem akarja otthon. Én is azt vallottam, hogy
mindenki csinálja azt, amihez ért: nem értek hozzá, kifizetem a szerelőt, pont.De rájöttem, hogy tulajdonképpen szeretek szerelni, és tuningolni is: utóbbi ugye
nem csak a teljesítményről szól (azt nem is nagyon tornáztam fel, sőt...), hanem
olyan kattanásokról, hogy érdekel(!) a keverék minősége. Nincs injektorom, nincs
programozható motorvezérlőm, így nincs szükségem a lambda érték ismeretére...
De érdekelt, és hajlandó voltam 50-100K-t rákölteni csak erre. Ahogy a "fedkomp"
is olyan extra, ami egy újabb szalon motorban alap: én magamnak építettem...
Szerk: annak minden** sallangjával, nyomásmérők, hőmérők beépítése, stb.Szükségem volt rá? Fogjuk rá. Inkább nem. Kimutatott csomó olyan hibát, ami a
beépítése nélkül talán fel se merül. Viccen kívül, ilyen is volt. 8. évemet töltöm
ezzel a motorral, voltak közben vargabetűk - Maja2, kölcsön Cygnus -, de ennyi...
Úgy, hogy az utóbbi évben szinte egyáltalán nem használtam... Nagyjából azóta,
hogy kényelmesebb volt a ház elöl elindulni kocsival és beállni a céges garázsba
ingyen, mint kigurítani a motort a műhely/garázsból, és ugyanott parkolni... Mivel
a forgalom is olyan volt a karantén alatt amilyen - ritka -, gyakorlatilag semmilyen
előnye nem maradt a motorral munkába járásnak* (így már elég rég használtam).*: néha látom a szomszéd srácot, hogy elmegy motorozni... Fiatal gyerek, biztos
új neki az élmény: nem is megy sehova, csak gurulni. Én is mentem rég. Viszont
egy ideje valahogy ez nem mozgat. Szeretek "motorozni". Csak nem szoktam.**: még kérdezte is a Malaguti szervizvezető, amikor pont ott rohadtam le, viszont
később magához tért a versenytechnika, és ment vele egy kört (azt mondta, hogy
tök jó erőben van, pedig én tudtam, hogy volt ez jobb is), hogy ki építette be ezt a
sok műszert... Mikor megtudta, megjegyezte, hogy nem vagyok teljesen normális.
Így is van. Hogy jó vagy rossz értelemben, ne firtassuk: a mérnök furcsa állatfaj.[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz #31733248 #26222 üzenetére
Totál egyetértek! Bár ma reggel Tbálinton 3 fokban elindulva úgy, hogy éjjelre elfelejtettem lefedni...brrrr... az ülés is jeges volt. Decathlonos aláöltöző már befigyelt egy hete, de most előkerült a téli vastag motoros kesztyű is.
Viszont előre félek, hogy ha le kell tennem télre, hogy fogok elindulni olyan korán kocsival, hogy 8.00-ra beérjek a munkába. -
Badboys
őstag
Külső gumi cserén gondolkodom. Xciting 300. 90% ban városi forgalom tavasztól őszig. Jelenleg Misik vannak, de lassan csere érett. Nézegettem milyen gumik vannak a Mitason akadt meg a szemem sosem volt ilyen gumim. Ebből találtam előre és hátra is egyenlő mintával. Kérdezném, hogy van e valakinek tapasztalata ezzel a típusú gumival. Évi max 2000 km futás. A gumis azt mondta, hogy ő a Pirellire esküszik. Jó neki 1200 es gépe van, mondom neki, ha és is ilyennel járnék elgondolkodnék, de én nem olyannal mozgok. Hétvégeken nem megye az Adriára. Mondjuk árban az sem olcsó, de 20/ db. Érdemes vagy felejtős? köszönöm.
-
vendingo
veterán
válasz Badboys #26225 üzenetére
Nekem volt mitasom, már egy pohár víz látványától is csúszni kezdett. Biztos, annak jó gumijai is, nekem nem volt szerencsém vele. Ezzel vettem a motorom, első dolgom volt váltani a bevált conti gumira. Nekem a conti jött be ár/érték arányban.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #26223 üzenetére
"Eeeegen, mindjárt megint ott vagyunk, hogy vennem kellett volna egy T-maxot."
Most őszintén: nem?
"Viszont előre félek, hogy ha le kell tennem télre, hogy fogok elindulni olyan korán kocsival, hogy 8.00-ra beérjek a munkába."
Én szerencsére (vállalkozóként) nem vagyok ilyen kötött, de annyira hozzászoktam már az élvezetes és gyors közlekedéshez, hogy nincs is kedvem egy városi út kedvéért kocsiba szállni. Csak ha nagyon muszáj.
-
Badboys
őstag
válasz vendingo #26226 üzenetére
Régebben itt volt róla szó és azt írták nem egy bajnok gumi a miértjét nem tudom. Abból melyiket javaslod? Utána néznék és jöhetnek vélemények. A Mitasnál a teszteken olvastam, hogy vizes fékezésnél csak 3 pontot kapott. Viszont a többi követelményeknek jól megfelelt. Egyenlóre csak nézegetem, de az idén kellene megvenni a folyamatos áremelkedések miatt.
yodamastah: Köszönöm jelenleg azok vannak különösebb problémám nincs csak rohadt nehéz egyforma mintázattal találni. Több helyen csak 4-5 éves beragadt példányokat találtam.
-
#50433536
törölt tag
válasz Badboys #26229 üzenetére
Angel Scooter is jónak tűnik, bár nekem csak egy hónapja van fent, nagyon jól tapad meleg és hidegebb, vizes aszfalton is, íven tartja a motort szépen. Télen még nem mentem vele.
A Heidenau K62 téli-nyári gumit már jobban ismerem, az is nagyon tapad. Ezt már télen is használtam, a szuper tapadás tényleg igaz minden időjárásban, (bár hóban azzal se mentem). Ennél 100+ kilméteres túrán traktor effektus volt kicsit zavaró, fékezéskor lehetett érzeni. Hétköznapi oda-vissza furikázáshoz tökéletes minden évszakban.
A City Grip 2 is dícsérve van nagyon a youtube videókban.
A Mitas nagyon jó nyári gumi, ez is saját tapasztalat. Lassan kopik, ritkábban kell cserélni, cserébe 10 fok alatt nem mertem dönteni a motort. Annak jó, aki csak nyáron megy vele és az ősz elején már leteszi.
[ Szerkesztve ]
-
Badboys
őstag
Köszönöm mindenkinek a segítséget lehet marad a misi, de még nézegetem a Pirellit, talán a Contit még nézegetem.
-
gps76
őstag
válasz #50433536 #26232 üzenetére
Lehet is kaoni a City Grip 2-t? Mert tavasszal akartam venni és még teljes hiány volt belőle. Fura ez a motor gumis piac, listában, honlapon van minden, aztán ha venni is akarsz, rendelj, várj 1 hónapot, stb.
A GS500-ra vettem Mitas MC25-öt, mert ez volt raktáron, semmi gond nincs vele, pedig esőben is gurult már, és 2 hónappal vétel előtt gyártották. -
#50433536
törölt tag
A City-vel én is így jártam, nem volt a megfelelő méretben, de csak a rendelés után szóltak.
Akkor vettem a Pirelli Angel Scotert , majd egy hét múlva jött az email, hogy már rendelhető az a méret is a City-ből.Az Angel egyébként nagyon jól tapad, jól tartja a kanyar ívet. A téli üzemet még nem tapasztaltam, de arra egyébként is jobb a K62 a mintája miatt főleg.
Erre a gumi hiányra van egy elméletem, nem tudom mennyire helyes, de nyugaton miért lehet kapni az új gumikból minden méretet és nálunk miért nem?
Szerintem a kovid miatt eleve akadozott a gyártás és a szállítás is, de a fő ok inkább az, hogy az új gumikkal megszórták a nyugati piacot, a keleti részre meg tolják a régebbi modelleket, hogy az is elfogyjon. Keletre jó az is... ez a hozáállás minden területen megvan a nyugati országok részéről, de ez már undorító politika.
[ Szerkesztve ]
-
kaktusz2
tag
Amikor én vettem gumikat,annyit mondtak belföldön hogy a csatornán keresztbe fordult konténer hajón,vannak a gumik.A párba vásárlás ezért kellett a horvátoktól rendelnem
-
Badboys
őstag
válasz beholder00 #26238 üzenetére
Erre csak azt tudom mondani eléggé gusztustalan. Miért nem lehet az igazat mondani? Inkább nem is folytatom mert megint tiltás lesz a vége.
-
-Mosquito-
őstag
válasz #50433536 #26235 üzenetére
~10 éve,amikor mentünk volna Erdélybe,akkor is volt gumi hiány. Több mint 2 de inkább 3 hetet mondtak a Michelinre,mire megjött volna. Szóval,nem újkeletű a dolog.
Hehe 2010 07.09.-én írtam.
"SoS!!
Aki tudja hol lehet kapni/venni/rendelni Michelin City grip 140/60/14 S hátsó méretű gumit az dobjon egy emailt Nekem!
Köszönöm!
Budapest és környékén NINCS!! Sőt máshol sincs!
2 hét vagy 1hónap ha rendelek gumit és megjön,de ez sem biztos!
Michelin Magyarország szerint kb 2-3hét hogy lehet jön szállitás."[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #26243 üzenetére
TDM-nek 18as az első felnije, szóval ritka rá a páros gumi, hétfőn hívtam a kékholdat, azon a héten csütörtökön felrakták a gummát 1 hónapja.
-
energy4ever
addikt
Sziasztok!
A kepen lathato gyari GPS tartohoz keresnek telefon tartot amibe belefer a samsung galaxy note 8-am utesallo tokkal. Olyan telefon tarto kellene ami felszerelheto erre, es lehetoleg vizallo is. Nem szeretnek kulfoldrol rendelni, az itthon is beszerezhetoeket preferalnam! Arban mindegy, csak jo legyen. Azsem baj, ha nehez ki-be rakni a mobilt bele, mivel csak ritkan lenne hasznalva. Remelem tudtok ajanlani valamit! -
kaktusz2
tag
https://www.msn.com/hu-hu/hirek/other/vide%C3%B3-kis-h%C3%ADj%C3%A1n-kiv%C3%A9gezte-a-rend%C5%91raut%C3%B3t-a-kamionos/ar-AAPNfJ8?ocid=winp1taskbar
-
vendingo
veterán
Sziasztok.
125-ös robeszok mennyire bírják a hosszú utakat?
Gyakran mennék rokonokhoz ~120km, illetve szívesen bejárnám a környező országokat. Esetlegesen bevállalnék hosszabb tengerperti utakat is, ha bírja a szerkezet.
Pcx és liberty tetszene újonnan. Ezek miként viszonyulnak egymáshoz sebesség és fogyasztás tekintetében?
Melyiknek mennyi az utazója?
Mennyi a szervizintervalluma egy ilyen motornak, pl. mennyi km után kell rajtuk szíjat cserélni?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest