-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
astrojoe12
tag
válasz Burt1793 #27150 üzenetére
Heló!
Nekem most 16.0g normál görgő van berakva a gyári 18 gramm helyett. Ettől simább az elindulás, jobban gyorsul, de a végsebesség csak kicsit változott, 140 helyett 130 lett, de ott úgyse használom a madisont.
Ha csúszógörgőre váltanek, akkor hány grammosat vegyek? Mit várhatok a motor viselkedésében?
Előre is köszi!"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27151 üzenetére
Ha rákeresel arra, hogy Pulley vagy Puli () csillió tapasztalatot találsz.
Szerintem a legrelevánsabb az, hogy amit most kapni, az nem ugyanaz:
más a formája, emiatt kicsit mások a tulajdonságai is... (16 grammosat
vettem anno a gyári 17.8 helyett, aztán 14-et... 15 lett volna jó - nekem.)Egyéni preferencia, ki mennyire pörgősen szereti... én 7000-en akartam
(volna) gyorsulni, mert az a Madison teljesítmény csúcsa elméletileg.
Szerintem erről már annak idején sokat beszélgettünk mi mennyi miért.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #27150 üzenetére
Görgővel is!
És minden egyes alkatrésszel ami az áttételbe van.Ezt az áttétel tartományt fixen konfigurálod.
A gyári összeállítás egy átgondolt átszámolt megoldás. Mindenütt jó, de sehol nem tudja a maxot adni. Mivel fizikálisan nem lehet. Legalábbis magába nem. Erre húztak egy lapot a 650 burgmanál. A köztes áttétel váltással.A CVT-vel akkor sem fogsz tudni 5 ezres fordulattal, 20Km/órával haladni.
Vagy 60-al 2000 fordulaton.
A a görgőkkel való hangolás csak pici része.
" Ezen javít kicsit a csúszógörgő, ami kis sebességnél jobban felvált, nagy sebességnél pedig ejti kicsit a fordulatot."
Ez egy jó dolog, de kicsi a % módosítás. Pár száz fordulatról beszélünk. Persze fontos egy jó hangolás, és hosszútávon megéri.A dct vagy legyen szó más napjainkba friss automata váltó rendszerről, egy rakás más dolgot is figyelembe vesz a megfelelő áttétel választásához.
Ergo, ha 180al téped, hiába tolnád vissza 1-be, akkor is csak korlátozottan érvényesítené az áttételt, vagy nem is lenne meg.
Húzod neki, vissza teszed egyesbe és ráhúzod a gázt, akkor a váltó pl 3-ba lesz.
Nem engedi a károsodást. Erősen korlátoz.
Pont ezeknek az egyhengeres vasaknak megfelelő a CVT. (nem mellékesen a legszervizigényesebb részük, de kényelmes és kevesebb figyelmet von el a közlekedésből. )Ez az egyik korlátja. A másik pedig maga az egyhenger. Ezek kis-közepes fordulatszám tartományba léteznek. 7-8 ezer környékén végük van. Ennél nagyobb terhelés, gyors amortizációhoz vezet. Legalábbis 4T esetén.
Egy több hengeres motornál meg innen éled a LE. -
bajnokpityu
félisten
jaso MB olajon gondolkodtatok már CVTs robogóba?
nekem a spec MA2t kér, de nem vágommiért nem MBt. Lehet akkor még nem volt?eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #27154 üzenetére
Nem rudom miert.
De lehet a kihajtas miatt. Abba is ugyan azt olajat tervezte. -
astrojoe12
tag
válasz DigitXT #27152 üzenetére
Igen, olvastam ezeket, csak érdekelt hogy van-e valami fejlemény ezen a téren. Például a csúszógörgő borulást kiküszöbölték már,vagy eleve nem jellemző, csak nálad fordult elő valamiért? Eddig csak emiatt nem váltottam, az elején túl sokat tologattam ezt a vasat a cdi hiba miatt. Mostanában viszont akarhova elindulok vele. Rendszeresen járok 100km távra, nem szeretnék az út szélén maradni egy beszorult csúszógörgő miatt.
Szóval a csúszógörgővel könnyebb lassan poroszkalni,ami eddig kényelmetlen volt a madisonnal,mert az inkább menni szeret.
Meg jó lenne a grammot is elsőre eltalálni, nem olcsó egy készlet. Szóval azt mondod 16, de inkább 15gramm, ami a te stílusodhoz bejött. Én se pályázok vele, igy talán nekem is az lesz a befutó.
Emlékszel még, hogy a 16grammal mekkora fordulat volt 50-nel, vagy 80-nal?
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27156 üzenetére
Ha felborul, akkor sem szorul be, és attól nem hagy az út szélén.
Az elején gyári varióban több ezer km alatt nem volt vele semmi hiba.
Egy esetleges borulás után az indulás lesz gyér, de működik tovább...Malossiba ne rakd, az a tuti, és ne is keverd össze a súlyokat (14+16).
Mást nem tudok ajánlani. Most a J.Costa van bent, de nem járok vele.Fordulatszámra ha emlékeznék se lenne jelentősége, mivel variáltam
a kontrasztrugókkal is nem keveset, ami el tudja vinni az egészet.
Talán néhány videóból tudom visszanézni (vagy a fedkomp logokból).Szerk: ha nem cibálod a szarvát, akkor biztos nem forog sokat, hiszen
akkor volt 3.x fogyasztásom, mikor betartottam a sebességhatárokat,
függetlenül attól, hogy éppen a 14 grammos Puli volt bent. Kis gáz, az
nagy áttétel, ergo viszonylag takarékosan lehet vele túrázgatni.Szerk2: el tudom neked postázni a használt 16-ost, tesztelni... (Aztán
ha drága pénzen akarsz újat, az lehet 15-ös. Csak jó lenne régi típus.)[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
válasz DigitXT #27157 üzenetére
Jó sok kilométert raktál bele,ha jól láttam 30ezer körül. Pedig nem futarkodsz, ha jól emlékszem.
Mi nem tetszett az újabb fajta csúszógörgőben?"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27159 üzenetére
Nem futárkodok, valóban, munkába járás volt, meg az elején még csak
úgy elmentem néha motorozni, mert tetszett. Aztán ez lassan kikopott.
Végül a coviddal a munkába járás is elég jelentősen megcsappant.
Szegény masina több mint egy éve meg se volt mozdítva: akkut kellett
vennem bele, mert teljesen tönkrement. Néha töltögetem, így legalább
indít. A másfél éves benzintől eldugult a karbi, csak a szívató működik.Mi nem tetszett az újabb fajta csúszógörgőben?
Az, hogy széttört.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27161 üzenetére
Örülök, hogy bevált, nekem sem ment vele rosszul, csak hát a szárnyacskák
azok elég gyorsan elbúcsúztak. Mivel elküldöm a régi SR-t astronak tesztre,
előtte még csináltam egy-két összehasonlítást: amit eddig is sejtettem, hogy
a gyári görgővel képtelen volt összezárni a tárcsákat. Azok végállásban nem
emelnek akkorát. (Ezért is szokták egyesek leköszörülni a varió csapszeget.)
Ellenberger a rövid fokozatban meg nem tud annyira eltávolodni a két tárcsa,
mint a Dr. Pulley (vagy Tech Pulley) féle megoldással... szóval bizonyos, amit
a használatból persze már tudtunk, hogy növeli az áttétel átfogást, ezáltal az,
amit állít a jobb gyorsulásról és a kitolt végsebességről, esetleg még túrázós
fogyasztás csökkenésről, mind igaz. Mondhatni a legjobb tuning. Ha jó a súly.Ui: a teszt úgy készült, hogy kitoltam a görgőket a falig, ott kiékeltem őket és
aztán megnéztem mennyi az annyi. Az SR viszi amúgy a prímet: az FR picivel
kisebbet emel, de ezt fejtegettem is annak idején, hogy nem pont ugyanolyan.
(Pontosabban gyanítom, hogy a szárnyak emelték ki a végén ugyanannyira...)[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
Ti csináltatok már olyat, hogy csökkentettétek a görgő tömegét? Mondjuk a kör alakú görgő közepét esztergálással tágitani, vagy a csúszógörgőt megfúrni 1-es fúrószárral azon a felületen, ahol semmivel sem érintkezik...
DigitXT most biztos ráncolja a homlokát a kölcsön adott görgők miatt
Igen, arra gondltam, hogy ha esetleg a 16g-os csúszógörgő nekem is nehéznek tűnne a hétvégi teszten és úgy érzem mégis inkább 15g kellene, nehogy már vegyek 25-30ezer forintért egy új készletet. Arra gondoltam, hogy a nem használt síkon megfúrhatom, ezzel csökkentve a tömegét. Először csak 1-es fúrószárral és utána megmérem a pontos tömegét.
Van már valakinek tapasztalata ilyesmiben? Szerintem működhet is akár, de várom az észrevételeket.
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
Burt1793
veterán
válasz astrojoe12 #27163 üzenetére
43 euro egy szett görgő, az most már nem 13 ezer ft, de nem is a duplája. Nekem van két szett, nem fúrtam, de működhet, annyira nem számít az egyensúlya.
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27163 üzenetére
A csúszógörgő közepe is pont ugyanolyan kör, lehet(ne) esztergálni.
Más kérdés, hogy egy ilyen mutatvány milyen hőterheléssel jár, s azt
szeretné-e a külső műanyag burkolat. Valamennyire bírnia kell, mivel
normál használat közben is kapja az ívet rendesen. Passz. Nem lesz
rossz szerintem már csak az áttétel átfogás kitolása miatt sem. Oké
azért tűzijáték se várható, de kellemesen motorozható, ill. takarékos.
(Szigorúan túrán, mert ha városban gyorsulgatsz vele, akkor eszik...)Szerk: nem feltétlen kölcsön az. Ha tetszik, maradhat. Nekem még
van ezen kívül két szett, ugye fotóztam, hogy mik a különbségek.[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
válasz Burt1793 #27164 üzenetére
Nekem a legolcsóbb csúszógörgő amit találtam k400 madisonba dr.pulley 26x13 16g v 15g 53 euro + posta. Az USA-ban is ennyibe kerül, csak drága a szállítás. Szállítással cirka 25ezer forint. Ha találtál olcsóbb helyet, akkor küld légyszi!
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
astrojoe12
tag
válasz DigitXT #27165 üzenetére
Hát ezek sincsenek a legjobb anyagból készítve, tiszta zárványos/anyaghiányos (öntési buborék) az esztergált felület. Szóval nem hiszem hogy gond lenne, ha valaki kiesztergálna a belső átmérőből 1-2 tized millimétert. De ahogy írtam, lehet elég lenne csak megfúrni vékony fúróval azt a sík oldalt (a síkra merőlegesen fúrni), amelyik nem fekszik fel használat közben. Talán a fúrás biztosítja a leg egyformább tömeg leválasztást, mert mindíg ugynannyit vesz ki az anagból. Na persze, csak legvégső esetben. Ha jó a 16g, akkor az marad. Csak írtad, hogy neked inkább 15g kellet volna, mint utólag kiderült, ezért gondolkodtam azon, hogy lehetne változtatni a tömegen, hatha nekem is az kell... szerintem holnap megjön a cucc és hétvégén be is szerelem.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
Burt1793
veterán
válasz astrojoe12 #27166 üzenetére
Gondolom az utóbbi évben drágult, szívás, sajna nem tudok olcsóbbat.
Erősen egyénfüggő, hogy kinek melyik görgő tetszik, sőt a felhasználás helyén is múlik. DigitXT azt szereri, ha jobban felpörög a motor. Lehet, hogy neked még a 16g-os is kevés lesz.
Amúgy úgy tűnik, hogy ugyanolyan nehéz dr. Pulley és Techpulley közül a Techpulley magasabb fordulaton jár, szóval abból érdemes nem túl könnyűvel kezseni. -
astrojoe12
tag
válasz Burt1793 #27168 üzenetére
Most nagyon jó a motor karakterisztikája,. A gyári 18g helyett 16.5g van benne és sokkal jobb lett:
- Simabb az elindulás
- könnyebb vele poroszkalni dugóban
- jobban gyorsul
- 100 körül is jobban gyorsul
Csak a végsebesség lett alacsonyabb egy tizessel, de 130-140-el ugyse megyek soha. Nagyon jó vele motorozni.Ezek után nagyon kíváncsi leszek a 16g os dr.pulley-ra.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
kaktusz2
tag
Mátra patkóhoz indultam tegnap,sástónál már nem győztem , plexiről törölni a párát,tovább mentem felhajtott plexivel,akkor meg a szemüvegem kellett törölgetni.Mátraháza előtt vissza is fordultam,hideg nem volt 13 fok volt Gyöngyösön du 3 körül.
-
astrojoe12
tag
Megvan az első tapasztalat a DigitXT féle csúszógörgőkkel.
Összehasonlítás képpen a gyári normál gorgő 18g - ezzel kicsit remegősebben indul, közepes gyorsulás, semmi extra, nehéz vele lassan és egyenletesen poroszkálni a dugóban.
DrPulley 16.5g kicsit könnyebb normál görgő - sokkal simább az elindulás, jobb gyorsulás minden tartományban, 100-nál is ugrik ha előzni kell. A végsebesség 130-ra csökkent. Jól motorozható.
DrPulley 16g csúszógörgő - nagyon megváltozott a motor mozgása. Még simább az elindulás és nagyon könnyű vele lassan poroszkálni. 40-ig normál gyorsulás, mint a gyári görgőkkel, 80-ig mérsékelt gyorsulás, szintén a gyári görgőkkel tudott ilyet, 120-ig megint mérsékelt gyorsulás. Elég kényelmes vele motorozni, simábban és egyenletesebben indul el álló helyzetből, kereszteződésben kifejezetten kellemes ez a viselkedés. A próbakör elején kicsit fura volt a megszokott ugrós gyorsulás elmaradása, főleg 100 fölött hiányzott, pl előzésnél. De kénylemes vele haladni. Kondolkodtam, hogy kikönnyítem 15 grammosra, de a próbakör végére eléggé megszerettem a mozgását, úgyhogy egyenlőre marad. Mentem vele meredek emelkedőn, fura volt az alacsonyabb fordulat, de felment simán. Kiváncsi leszek, hogy utassal hogy viselkedik és akkor eldől, hogy marad-e, vagy csökkentem a tömegét 15 grammra.
Ezer hála DigitXt-nek hogy kipróbálhattam a csúszógörgőt.
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27171 üzenetére
ez szerintem a 400 Burgiba is jó lenne,nem?
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #27172 üzenetére
Igen, ugyanolyan a variátor mindkét motorba, szóval jó bele a görgő.
Más kérdés, hogy nagyon másképp vannak hangolva, mivel ami egy
Burgmannak már "nagy tuning" (18 grammos görgők), az a Madison
esetében a gyári érték (17.8 gramm): nem véletlen istenítik a burgin
a J.Costa variót, mert attól megtáltosodik a vas (a gyárihoz képest),
nekem meg konkrétan lassabb lett vele... Jó 20%-kal könnyebb súly
után vált használhatóvá. És itt nem érzésekről beszélek, mérések.astro esetében, ha lefaragja 15 grammra, akkor lesz tökéletes.
16 grammos se rossz, csak nem pörgeti ki annyira. (Kérdés persze,
hogy egyáltalán cél-e annyira kipörgetni: fogyasztás, kopás, esetleg
kellemetlen rezonanciák... ezek mind változnak a görgők cseréjével.)Ui: ilyen szempontból a J.Costa az adu, mert az nagyon simán jár.
(Cserébe gyári állapotában lényegében használhatatlanul lomha egy
Madisonban, úgy értem, hogy 24 grammos kúpokkal. 20 gramm jó.)Látom, nagyjából sikerült ugyanazt leírnom, mint három évvel ezelőtt.
-
kaktusz2
tag
válasz DigitXT #27173 üzenetére
köszönöm az infót,engem az fogott meg csak hogy,100 nál beejti a fordulatot ami gondolom fogyasztásba is megjelenik.nekem csak ennyi bajom van vele hogy sokat fogyaszt,szervízben állítottak de,szerintem azóta mégtöbbet eszik.magam meg nem akarom buherálni,főleg a karbit nem,na meg a burkolat lebontás se smakkol.pedig lassan bekéne nézni a varió házba.
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #27174 üzenetére
Lehet, hogy valami tuning görgő van benne eleve, azért eszik sokat?
A Dr. Pulley ezen is tud segíteni, főleg nagy tempónál... Borzalmas
karbibeállítás mellett is (8.6L/100 városban) 5L alatt voltam túrán.
Még gyári görgőkkel... Ha már akkor bent lett volna a csúszógörgő...Normálisabb beállítással meg akármivel tesztelve 4.5L környéke sőt
a rekordom 3.7L/100 km épp a legkönnyebb pulival volt... Pusztán a
gázkezelésem volt azon a kanyaron nagyon óvatos (vö. KRESZ-krúz).Ui: ezt értsd úgy, hogy a városi fogyasztás 6L alatt már jónak számít
ennél a konstrukciónál: injektorral lehetne még sokkal takarékosabb. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #27175 üzenetére
Tegnap kocsival voltam, délután 5 után, Kelenföld-Kőbánya. 13km. Robogóval is járom heti szinten: 17 perc és 3.5 alatti fogyasztás. Kocsival 45 perc és 7.5 literes fogyasztás, pedig dízel. Igaz, hogy lassan melegszik be, de egy benzinessel ez 9 liter feletti az araszolás miatt. Próbálok minél tovább robeszt használni. Ez a fogyasztás is hihetetlen, tekintve, hogy mindenkit lehagyok a városban és országúton is. Amikor kocsival azt érzem, hogy végre haladok, az a robogón a lassú tempóm.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27176 üzenetére
Azért kocsival óvatosan a robogós tempóval... azon elöl is van rendszám.
Talán viccesen hangzik, de igaz: ahol simán szoktam 0-100-akat tesztelni, a
minap egy laza 81 km/h-s végre haladásra mondták azt, hogy ez 30K lesz...
(22 éve van B jogsim, soha nem fordult még elő ilyen... Na nem a sebesség-
túllépés, hanem az, hogy egy konvojban haladva bele a traffiba lendülettel...) -
kaktusz2
tag
válasz DigitXT #27175 üzenetére
sajnos nem tudom,milyen görgök vannak benne,de elég harapós.indulásnál kicsit ráhúzok már 50,100 nál simán megindul,ha előzni kell pillanatok alatt gyorsul,140-150 körű van a vége,de akkor már nsokat zabál.Győngyős Kerecsend közt csutkáztam végig,ahol lehetett,több mint 1/4 tank kb 30km-en,13liter kb a tak.szerintem az sok.viszont úgy beszélik hogy a karbisnak jobb fogyastása lehet,az injektorosnál.ezt se tudom cáfolni.
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #27178 üzenetére
Ha harapós és Burgman, ráadásul sokat eszik, biztos tuning görgős:
az injektor jobban fogyaszt, pontosabban szabályozott, mint a karbi.Negyed tank alapján, a benzinszint jelzőre hagyatkozva, nem lehet a
fogyasztást még csak megbecsülni sem. Tele tanktól tele tankig. És
robogóknál az se mindegy, mennyire nyomod bele a pisztolyt, illetve
milyen szögben áll a sztenderen tankolás közben. (±1L/100 km hiba
simán elképzelhető már ebből is, szóval a 30 km teszt kb. zéró infó.)Ui: végsebesség környékén sokat fog enni, akármilyen görgővel, uis
olyankor már kb. tiltásig forog a motor. Sőt, olyankor többet is ehet*
a Dr. Pulley miatt (nagyobb a végsebesség = nagyobb légellenállás).
*: a puli akkor takarékosabb, ha értelmes tempóval mész vele.
A 140-150 az nem ilyen... Akkor sem, ha csak a csaló óra szerint.[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz kaktusz2 #27180 üzenetére
Nekem a K4 400-as injektoros 4 alatt eszik, vegyes használatban. A varión annyit mókoltam, hogy költséghatékonyságból fel lettek szabályozva a varió tárcsái, emiatt a csúszógyűrű hosszából 1.5 mm lett levéve, mivel 45000 km alatt azért szíjcserén kívül nemhiszem hogy valami cserélve lett volna benne.( Át lett nézve mindene, nem is szükséges most cserélni). Induláskor 3300-3500 körül fog a kuplung, 80-nál 4500, 100-nál 5500 a fordulat. Nem egy gyorsulóbajnok, de nem is igénylem. Az olajfogyi a fúrás, dugó, gyűrű csere, vezérlés rendbetétele után most 700 km van benne, kb. 0.5 dl, ami Burgmannál "csoda" számba megy. Annyi titka van a gyári ajánlott 4.5-5.5 század helyett, 3-ra lett illesztve, csak eddig finoman kellett húzni a fülét, nehogy ragadjon.
[ Szerkesztve ]
-
kaktusz2
tag
nekem 99 es,gondolom az a k1,én is örülnék 4l alatti fogyasztásnak,mg ha a végsebesség csökkene is.nekem 2 vagy 3 éve volt dugó gyűrű és henger cserélve.valamért nem indult, csak el el kapta,erre a szakik állítólag féktisztitót fújtak a karbiba amiéért,cserélni keltet a kombót.persze nem modták mitörtént?de nekem csak kevés mukadíjat számoltak,ja még a karbiba is cserés lett valami.azóta végülis csak megyek vele.tavaly cseréltem olajat szürőt,első,hátsó féktárcsát fékbettekkel.felújítval a féknyerget és fékolaj csere.2 új gumi s 1 aksit kapott.
nekem átázik a lidlis ponyva ezüst színű
-
astrojoe12
tag
Volt egy újabb teszt a 16g-os csúszógörgőkkel. Végül úgy láttam jobb lenne a 15g, ezért kikönnyítettem a görgőket eszterga nélkül. 120g / 8db = 15g. Persze ez kerekített érték, a tized grammokat nem mutatja a konyhai mérleg, de 120-121 grammot mér legtöbbször és az 15-15.1 grammra jön ki átlagban. Szerintem elég jó lett.
Szemerkélő esőben nem mentem nagy kört, de már az elinduláson és a 0-50 gyorsuláson is kedvező volt a változás.Szerencsére megmaradt a legfontosabb tulajdonsága, hogy könnyű vele lassan poroszkálni gyalogos tempóban. 16g-os korában a leglassab poroszkálást 2000 fordulaton tudta, most 2500-2800 fordulaton megy ugyanaz.
Remélem holnap jobb idő lesz és mehetek egy nagyobb kört.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27184 üzenetére
grat szép muka,kis időt el pepecselhettél vele.
-
astrojoe12
tag
válasz kaktusz2 #27185 üzenetére
Pedig hamar megvolt, a fúróba fogott kis kúpos köszörű könnyen viszi a görgő réz magját. Azonos fordulaton és erővel (kis fordulat, kis erő) köszörültem mindegyiket 10 másodpercig és ellenőriztem a tömegét többször is, átlagolva. Figyeltem merre kerekít a mérleg.
Amikor 16-ot mutat elsőre és csak pár másodperc után vált 15 grammra, akkor tudom, hogy kerekítési határon van a mérleg 15.5g körül. Kár, hogy nem mutatja a tizedeket. Az összeset egyszerre megmérve és vissza osztva adja a legközelebbi valós értéket.
Tizenöt perc alatt megvolt.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27186 üzenetére
perfekt,többre gondoltam
-
kaktusz2
tag
https://www.facebook.com/groups/1566047650331281/permalink/3323068844629144/
-
astrojoe12
tag
válasz kaktusz2 #27188 üzenetére
Az elektromos roller egy jó téma, nem ide illik, de érdekelne hogy mit gondoltok róla.
Abban gondolom egyet értünk, hogy a legtöbb utcán közlekedő rolleres nem ilyen profi versenyző és nem ilyen védett körülményke között hajtja a verdát, mint a videóban.
A törvényalkotó nemsokára beszabályozza ezeket és úgy hírlik, csupán teljesítmény alapján akarja eldönteni, hogy autók közé engedhető-e vagy sem. Ami szerintem nagy hiba.
Elmondom a saját véleményemet és, nem biztos hogy mindneki egyetért majd velem, sőt.
Azt gondolom, hogy a közúti közlekedésben, az autók között semmi keresni valója nincs egy ilyen járműnek. Nem utálom a rollereket, nem egy gyerekkori trauma miatt mondom ezt, hanem a robogók kicsi kerekével szerzett tapasztalatok miatt.
Szerintem nem a rollerek sebessége a legnagyobb gond. A rollerek kereke túl kicsi és a súlypontja túl magasan van ahhoz, hogy biztonságosan közlekedhessen az autók között. Az autók városban simá mennek 50-70 km/h-val, lakott területen kívül meg sokkal többel.
Egyszerűen szólva, a rollerek kereke künnyen elekad, vagy instabillá válhat a szerkezet a magyar közutak állapota miatt. A kicsi kerék nem veszi olyan könnyen az akadályokat, mint egy robogó vagy kerékpár kereke. Egy kisebb kerekű robogó, aminek a felni átmérője 12 col, is okozhat meglepetéseket a vezetőjének. Hát még egy 8-9-10 colos virsli kerék.
Jöhet az össztűz...
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
Somatom
veterán
-
astrojoe12
tag
Igen tudom, köszönöm, de ott nem vagyok ismerős. Viszont érdekelne a robogósok véleménye.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
Hauptmann
addikt
válasz astrojoe12 #27189 üzenetére
Nemrég a Hegyalja úton, az Erzsébet híd felé a lejtőn a bátor rolleres a buszsávban előzte a mozgó autósort. Én 50-el mentem a kocsival.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27189 üzenetére
Én most egy közel 12LE-s (elektromos) rollert építgetek, mert anno tetszett
a hasonló teljesítményű, gyári vas. Csak nem az én pénztárcámnak készült.
Mindenben igazad van. A kis kerék az egész dolog rákfenéje. Jó úton tök jó,
de ha fogsz egy kátyút, akkor reszeltek. Főleg, ha 90 km/h körül húzod neki.Amit eddig hajtottam 4000W-ot tudott csúcsban, 6.51 mp alatt ment a 0-40,
mehetett volna jobbat, de a vége 45 km/h volt csak... Autók közé: határeset.Tavasszal már benne volt a
nagyveztengely, minden, nagy vezérlő, mégsem
tudott erősebben gyorsulni. Most nagyobb akkut kap, aztán meglátjuk. Van
egy elég erős felső korlát az első kerék hajtás tekintetében, miszerint ha az
eleje elkapar, akkor nincs kanyarodás, hamar fetrengésbe csap át a dolog...
Ezért nem akarom az elejét 3600W fölé húzni, mert kezd elfogyni a tapadás,
ami technikás egyenesben "elmegy", de kanyarban nem kicsit veszélyes.A hátulja 4800W lesz elméletileg. Amíg le nem ég a névleges 1200W motor.
(Egyszer már égettem le 3600W-on, szóval elég nagy esély van egy égésre.)Ui: Burt egyszer próbálta, de már meg nem mondom melyik konfig volt.
Az biztos, hogy erősebb és gyorsabb lesz, talán nehezebb és stabilabb is.
Na nem mintha eddig könnyű, vagy instabil lett volna... (Lehet ezeket SMKP
jelleggel használni, de amíg le nem lőnek, inkább a bicikliút. Csak nem 40+.)Kikerestem, nem volt az olyan régen, a 48V/44Ah dupla akkus verzió, elvileg
7000W körüli csúcsteljesítmény mellett, amiből csak annyi látszott, hogy kb.
árkon-bokron (tökön-paszulyon) tudta tartani a 40 km/h-t, közel 100 km-en...
Természetesen nem teszteltem a hatótávolságot, mert a kijelző programom
szar volt, és lefagyogatott az egész a retekbe, ezzel elvette a kedvem tőle.
Na majd jövőre... (Nem igazán volt igényem vele közlekedni. Lassan készül.)[ Szerkesztve ]
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27151 üzenetére
nem is témának szántam,csak mint érdekeség.személyszerint én hasonlót se láttam még.ha jól látom lehet hogy hivatalos,E-roller verseny.
-
astrojoe12
tag
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27195 üzenetére
itt Gyöngyösön,az úton közlekednek,az autos forgalommal,sőt nem 1x láttam forgalommal szembe menni,1 irányúban.
-
kcsa
veterán
Még csak street legal elektromos rollerrel mentem, de az biztos hogy ilyen lélekvesztővel 50 körül/felett menni nem egy életbiztosítás. Nyilván a másfél millás cuccon már jó (jobb) a fék, kerék, stb., de épeszű ember autók között forgalomban ilyet nem akar
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27181 üzenetére
Csak a miheztartás végett, sokat járok erre, és itt ez a "norma". Nincs dugó:
senki nem megy 70-nel, a 90-100 itt átlagosnak számít: 30K... Valakinek 2x.
Motorral ez inkább egy bünti lett volna, mert nem tudta volna szemből is.Ui: annyi van, hogy 110 fölött már nem jó, mert nem jön ki a lámpa...
-
kaktusz2
tag
https://csajokamotoron.hu/a-davinci-motor-hivatalosan-is-belep-az-europai-piacra-a-dc100-elektromos-motorjaval/?no_cache=1668360673
-
kaktusz2
tag
https://itthonvagy.blogspot.com/2022/11/a-pannonia-motor-feltamadasa-es-halala.html?spref=fb
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- OTP Bank topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honda topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HP notebook topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen