-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz rob210 #11305 üzenetére
Jó, persze, nem rossz. Vezettem rengeteget faterom 1.6-osàt +baráti körben van 2db 1.4 16v és valóban tökéletesen használhatóak. Viszont pl. az enyém után nagyon furcsa érzés.
Bár így vagyok motorikusan is velük, hogy papír szerint hasonló a teljesítményük, mégis a sajátomat sokkal jobb érzés vezetni.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
No, de mire gondolsz????
Ugye vásárlás után alap, egy komplett vezérlés + összes szűrő + folyadékok csere, tehát itt már elve bele is kell raknod 40-50-60k-t.
Ez az ami kötelező jellegű!És ezek azok, amik állapottól függenek:
Fékek állapota tárcsák + betétek, futómű állapota; szilentek, lengőkarok, kormány összekötő, stb. ..., gátlók esetleg motortartó bakok, de ezeknek nem kell feltétlenül rossznak lenniük, ha vigyáztak rá és amikor megadták magukat cserélve lettek, akkor nemigazán lehet baj. (de ugye ez az össze használt autónál így van)
Ezért is kell, egy alapos állapotfelmérés!Ezen kívül esetleg kormánymű problémák fordulhatnak elő sok futás után (nyilván függ ez is a felhasználás módjától), ezeknél az 1.4-eseknél nem tudom, hogy jelen van-e a trafó probléma, bár ha ennyi km van benne és hibás volt, már tuti cserélve van.
Én igazán típus hibákról ezeken kívül nem tudok, esetleg apró elektromos (leginkább kontakt) problémák, légzsák visszajelző, láma visszajelző, ilyesmi apróságok.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Laraxior #11313 üzenetére
Nekem is párszor felvillant, vagy világított. Általában a megoldás az ülés alatt a vezetékek megmozgatása és el is alszik.
Illetve ha csatlakozó van rajta, akkor szigorúan gyújtás nélkül, kulcsot be sem rakd (sőt az óvatosabbak az akku sarut is leveszik) esetleg szét lehet húzgálni és megtisztogatni, befújni valami kontakt javító/tisztító cuccal pl. wd40.
Én egyszer veszek egy ilyet, ha bele döglök is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Kornel #11374 üzenetére
100-as tempó, 1.5dci, inkább 4L, vagy alatta...(attól függ, hogy klíma megy-e, hány személy, stb. ...)
A belsejük --> pl.: kormány, váltógomb, már akár 60k km után is nézhet ki úgy, mintha 300k km lenne bennük, ezt is már leírtam többször. Sajnos sz@r anyagból van, tehát ebből nehéz lesz megállapítani a futott km-ert.
A turbo nem egy esetben ilyen 200-250k km után megadja magát, rendes olajcserékkel és mondjuk, hogy átlagos használattal is, de ennyit azért el kell menniük.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #11445 üzenetére
Ha volt 160-nál, akkor miért cseréled ki te is??? Vagy akkor nem biztos, hogy volt??
Ha a gyári "alul méretezett" elmegy 200k km-ert, akkor amire cserélték, jó minőségű legalább annyit ki kell, hogy bírjon.
Nekem is, mint kiderült 220k km körül volt cserélve, így ez marad benne örökre....
(#11446) AMD Power: a tiszta bőr nekem sem jön be, viszont a félbőr megoldások nagyon tetszenek.
(#11441) rob210: nekem is ilyen világosak a kárpitok, ülések és a műszerfal alja...háát hiába vigyázok rá, bizony koszolódik, én azt látom, hogy a sötétebb kivitellel jobban kijönnék.
Bár meg kell jegyezzem, elég jó masszív anyag, nem olyan könnyű össze koszolni.
Az evés-ivás, meg néha nálam az autóban történik, mert máshogy nem tudom megoldani, de természetesen nem állatmódjára étkezem, ebből kifolyólag még nem koszoltam össze soha.(#11443) dbius: jaja, a torony csapágy több részből áll, és ha már megvan bontva, akkor érdemes egyben cserélni. Nekem a pár kompletten, valami 26-7k körül volt, kompletten.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #11455 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a 106lovas dci-k mindegyikénél alul lett méretezve (sz@r az anyaga) a hajtókar csapágy és 200k km körül mind megrogyik, motorkódtól függetlenül.
mod.: ha sok lesz az autópálya, akkor egyébként ez a motor, nem a legideálisabb. 130-140 körül már eszik is és hangos is....egy nagyobb, jobb választás lett volna.
Viszont város-országúti viszonylatban több mint jó.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
Hát, ha van valami ismerősöd esetleg valamelyik alkatrész üzletbe, akkor lehet 20-30% kedvezményeket is összehozni....
Egyébként, ahogy azt mindenki leírta, ha veszel egy autót használtan, akkor nem hiszed el az előző tulajnak, hogy friss, olaj, vezérlés, szűrők, bla-bla....nyilván vannak esetek, amikor hihető, de általában azért ezeket szokás cserélni.
Az, hogy mikor/meddig ér rá....hát jó kérdés. A megvétel után, ugyebár a te felelősséged.
Én annó, április elején vettem az autót, és május-június körül lett a vezérlés + összes szűrő + folyadékok cserélve. (bár nálam ismeretes volt az előző vezérlés és olajcsere időpontja).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ahogy írták előttem is ilyen 100k km vagy 5év kb. a max intervallum.
Állapotfelmérésen, nagyjából a szíj külső oldalának kinézetéből, talán tud valamit mondani, de ez nem 100%-os infó...az, hogy még mennyit bír ki, azt senki nem tudja megmondani, még leszedés után sem.
Enyémben 120k km-nél volt vezérlés cserélve, 262k km-el vettem és 268k km-nél cseréltettem, kb. +1.5 hónap ráhagyással.
mod.: egyébként a levett szíj, szemre tökéletes állapotban volt. (kb. 1.5-2 éves volt)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #11555 üzenetére
Na, majd valamelyik nap kitakarítom, aztán csinálok pár képet, bár üléshuzat van már rajta, így az ülés nem fog látszani...
Egyébként az enyém metál fekete, csak a rossz fényviszonyok miatt tűnik mattnak, élőbe tényleg metál fekete.
Elvileg a héten megyek fóliáshoz, ha minden jól megy
Egyébként amióta megvan, 2 éve én is görcsölök a fóliázáson, de mostanra sikerült elszánnom magam.Nekem még ez a szín jön be (asszem az RS vagy a Sport gyári színe):
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #11582 üzenetére
Ismerősnél lesz ITT.
Egyébként tavaly valamikor tavasszal kérdeztem NÁLUK, akkor 24k-t mondott az autóra +2k az első szélvédőre a csík.És minőségi fóliával dolgoznak, hivatalosan.
Az a 40-50k...pfff az nagyon soknak tűnik.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Első lámpa, hátsó lámpa, első lökhárító, ráccsal együtt, bent a műszercsoport...én ennyit tudok, ami változott.
Technikailag nem tudom, hogy milyen módosítások történtek.
(#11617) FerNandor: kedden megyek a fóliáshoz, majd utána valamikor én is körbefényképezem, és akkor a belsejét is
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
-
Srácok, valaki tudja KOAN elérhetőségét a meganeklub-ról??
Ott fent van a mail címe, de hiába írtam rá nem reagál.
Holnap Pesten járok és ha lehetséges akkor szükségem lenne egy az ő általa készített tempomatos okosságra.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz SocketA #11866 üzenetére
Majd januárban vizsgán megmérik és ha már neccesnek találják értékek alapján is, akkor tavasszal valamikor csere.
Viszont valószínűleg nem gyári megy bele.(#11863 ) Josi: nem is tudom, hogy eddig hogyan tudtam létezni nélküle. Talán az egyik legjobb kényelmi szolgáltatás.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Budapest-Miskolc M3, tempomat (az egész út alatt talán 2x nyúltam bele), óra szerint 138km/h (gps szerint 130). 5,4l/100km az átlagfogyasztás.
Durva, hogy 90-100 körül meg akár 4l alatti fogyasztást is lehet produkálni.
Az 5 sebességes 86 lovas dci-k meg még rosszabbak, azzal valami 6 körüli/felettire emlékszem, igaz télen és tempomat nélkül. És városban/főúton sem eszik jobban a 106 lovasnál. Cserébe nem is megy.
Gyanítom az 1.9 vagy 2 dci jobban fogyaszt pályán.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #11892 üzenetére
120 körül kb 4.5l-el szerintem el lenne ez is.
Az a video amit linkeltél, hát hogy is mondjam...finoman fogalmazva egyszerűen hihetetlen. (vagy egyfolytában parton lefele megy és akkor készítette a videót)
Főúton 90-100-as tempóval sík vidéken sikerült eddig ilyen 3.8-3.9-es átlagokat csinálni 100-on.
A computer egyébként nagyjából nekem is pontos.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Srácok, ma jött meg az autóhoz az ablakokra a 4részes légterelő.
Mindegyikhez van 2-2db U-profilú műanyag, az egyik oldalán pöcökkel, ami elvileg beakadna a légterelő tetejébe.Eddig szép is, de hiába nyomom fel ezt a műanyag valamit az ablakkeretbe és pattintom mellé a légterelőt, igazából nekem egyáltalán nem tűnik stabilnak.
Egy gyenge mozdulattal ki tudom rántani az egész légterelőt....
Mi a felrakásnak a technikája, hogyan kell felrakni, hogy stabilan ott maradjon?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Most néztem a hahun azt a bézst, amit linkeltél. Elég pofásan néz ki, no meg digit klíma, gyári alukerék, tempomat, félbőr, stb. .... nekem bejön.
Ghandi: vaterán volt nemrég bal első dobbetét első része, ajtóstul, valami 3k körül adták.
Vagy komplett utángyártott dobbetétet tudsz venni, valami 4-5k körül (én így tettem, bár nekem a gyári szét volt verve kissé, így kapóra jött).
Egyébként nagyon nehéz találni valóban.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz zsizsef #12170 üzenetére
Ìgy kell lennie, amikor már nem sok van hátra a szervizciklus lejártáig, akkor nem a hátralévő km-ert írja, hanem a "service coming soon" feliratot, majd amikor odaértél a ciklus végére akkor a villáskulcs állandóan világít és a computer is állandóan a "service due" feliratra vált.
Tehát nem a nagyszervizt jelenti, hanem minden ciklus végén ez van /nálam 20k km-enként/.
Ha megtörtént az olajcsere, nem nullázódik, hanem a szervizben tudják nullázni, vagy te is otthon.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #12182 üzenetére
Megane klubbon, írtak ilyen furcsaságokat, hogy pl.: beindított motorral működik csak a nullázás, vagy kinyitott vezetőoldali ajtóval.....
Én így nullázom mindig.
(#12183) zsizsef: nekem eddig 15.000km-re ugrott, most a legutóbbi o9lajcserekor 20.000-re. Elvileg lehetne talán változtatni, mert amikor nullázod és villog, akkor lehet léptetni....
MIN.[IooooooI] --> ezt indítás után írja ki, ez az olajszinted.
Bal oldalt a min. jelzés, a karikák jelképezik a szintmutatást.
Ha fogynak a karikák, akkor csökken az olajszint.
Egyébként szintminimumra is jön jelzés, valami ilyesmit ír: "OIL LEVEL TOPUP" illetve STOP.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
A legjobb családi autó a clio: LINK
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Reaper04 #12411 üzenetére
Renaultokon olyan 10-15k körül cserélnek komplett vezérlést, vezérlés a hozzá való görgőkkel-feszítőkkel, hosszbordás, vízpumpa, hűtőfolyadék...eddig én mindenhol ilyen árakat hallottam.
(#12412) FerNandor: olajcserénél, ahogy pont előttem írta tresh, az legjobb, ha semmit nem érzel (nálam így is szokott lenni), ha már olajcsere után valami nagy változást érzel, akkor ott baj van pl.: nagyon régi az olaj ami benne volt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FRENK1988 #12494 üzenetére
Már én régóta ez mondogatom, hogy ez a tömegközlekedés itt ebben az országban szörnyű....nekem pl. ha már párommal ketten megyünk valahova, akkor a tömegközlekedés nem alternatíva.
pl. nekem egy miskolc-Bp. út így nézne ki: 4db helyi jegy (4x300) - 1200 + vonat IC oda-vissza (4x3705) - 14820. Ezzel ott állnánk a keletiben = 16020FT
Ha ugye nem a vonatokat akarjuk nézni, akkor pl.. egy 10-es gyűjtő 2800ft-ért és akkor van 5-5 alkalmunk.Autóval számolok egy kb. 400km-t oda-vissza (5.3*4*440) - 9328 + pályamatrica 2975 = 12303
+ legyen még 2000ft és körbeautózom pestet.Egyébként én ha egyedül megyek is, inkább az autót választom, ott pl. ebben az esetben van 4000ft ráfizetésem, viszont ha a pályamatricát leveszem, akkor már csak egy 1000-es a difi. (sőt ha nem autópálya, akkor a fogyasztás is bejöhet 5 alá...)
mod.: közben ahogy számolgatok, egy 7literes benzinfogyasztással, 2 személlyel szintén inkább az autó éri meg.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Találtam egy jó alternatívát....megane2, dci, erős és kombi is sőt a felszereltsége is full: [link]
Mit nem adnék érte, ha az enyémben ez a motor lenne, nem pedig az 1.5.....(bár nem is merem ezeket a 2.0 dci-ket, hogy mennyire problémások).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Ghandi #12517 üzenetére
Kombiknál alap a tetőcsomagtartó sínje. Fixen van rögzítve (bár valahogyan biztosan leszedhető...)
Illetve nem vagy biztos benne, hogy a vasalónak (én így hívom az 5ajtóst) ráférne a tetejére és nem tudom, azon hova lehetne rögzíteni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #12520 üzenetére
Igen, azért írtam, hogy valahogyan biztosan lejön, mert már egyszer láttam egyet én is, rém gusztustalanul nézett ki.
Megane1 kombinál nem ilyen fix hosszanti, hanem pakolgatós és keresztbe elhelyezkedő van, az kulccsal leszedhető.
Ennél valószínűleg lecsavarozni lehetne talán...“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nos a múltkori, rakjunk ledet a kapcsolókba projektet, asszem most sikerült befejezni.
A múltkor, ugye rendeltem T5-ös ledeket:
Hát nem volt az igazi, most már azt mondom, hogy fényben sem, illetve a mérete nagyon necces volt, ahogy raktam össze a kapcsolókat, általában le is törtem a forrasztást, aztán újból...
Aztán rendeltem T5 SMD ledeket:
Aztán időm, csak most volt rá, hát durva....mivel SMD, ezért simán elfér a kapcsolók aljában és nagyon szép hófehér fénye van.
Aki ilyenre adja a fejét, csak ajánlani tudom neki ezeket a ledeket. 1600ft volt a 10db
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Ma jól megszívatott a kocsi....reggel, szakadó eső, mentünk volna párommal vidékre, meg ide-oda temetőkbe,stb. egész napos program.
Elindultunk, aztán egyik lámpánál lehúztam valamiért az ablakot, kb. 3/4-ig és maradt is ott...
Go haza, szakadó esőben kb. egy óra alatt le is vettem az ajtókárpitot (kegyetlen, hogy hogy van felrakva...rejtett csavarok, kapcsok, már azt hittem, hogy letépem az egészet a picsába).
Az egyik csavar olyan helyen van, hogy azt szerintem tuti viccnek szánták, vagy nem gondoltak arra, hogy valaha valaki le akarja majd szedni a kárpitot...
Végül is sikerült és kézzel felcsévéltem az ablakot, miután a motorról leszedtem a mechanikát, de csináltunk egy jó másfél órás késést...
Valószínűleg az ablakemelő motor adta meg magát, azt most felhoztam, szétszedem, hogy látok-e benne valamit, ha nem akkor majd bontottan nézek egyet.A mai nap a renaultot, mint márkát igen sok mindennek elmondtam és nem voltak dicsérőek a szavak.
Annó fateromnak a ph2 M1-ben szintén a vezetőoldalon megadta magát az elektromos ablak (a bovden szakadt el), kb. 20 perc fél óra alatt: kárpit le, régi bovden a komplett konzolával ki, az új be, kárpit vissza és minden működik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Macrodroid
- Xbox Series X|S
- Mobilhasználat külföldön
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nők, nőügyek (18+)
- Sorozatok
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Programozás topic
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen