- Windows 11
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Linux - haladóknak
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Nos a reggeli nemindulásos dologhoz....mondom teszek egy próbát üzemanyag fronton, mert nagyon sok helyen olvastam, hogy a gázolaj rossz minősége miatt is lehet ilyen jelenség...
Hát belecsaptam a lecsóba, teledurrantottam a gépet ezzel: --> 472/l...viszont ma hajnalba, amikor jöttem haza munkából, pöcc-röff indult.
Még1 ok, amiért jó ebben az országban élni, legalább odafigyelnek az üzemanyag minőségére....
Én ELF 10w40-es olajat használok, nálam tökéletes.....most nyáron egyébként lehet megnézek valami másikat csak úgy kíváncsiságból.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz Reaper04 #8426 üzenetére
Monjuk ha most vetted, akkor alapból ezeket már meg kellett volna csinálni: levegő-, olaj-, benzin-, pollen-szűrők cseréje, olajcsere esetleg fékfolyadék csere, gyertyák cseréje, és komplett vezérlés csere. Nagyjából ez lenne az alap, természetesen az elhasznált kopó alkatrészeken kívül. Ha valami kimaradt, majd a többiek kiegészítenek.
A szűrők vagy a gyertya miatt pl.lehet a fent írt jelenség.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Srácok, főleg akinek dci van, a hajtókar csapágy problémának milyen előjelei vannak, miből lehet észrevenni??
Mostanában nagyobb fordulaton (értsd: 3000 körül) hülye hangja van az autónak, bár lehet a hideg számlájára írható, mert amióta tél van, talán azóta vettem észre, de nem vagyok benne biztos, hogy összefügg az idővel.
Egyébként ma lett "nagykorú" az autóm:
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Köszi, megtaláltam viszont ott is csak azt írják, hogy kopogó hangja van...nekem alapjáraton, szép erős hangja van és csak magasabb fordulaton van, mondhatni kopogós-kattogós hangja.
Viszont ezen részéhez tudtommal, még nem volt nyúlva, csak a hengerfej volt javítva rajta, így valószínűleg érett a cserére.
Azt hittem, durvább összeg, olajjal, mindennel együtt ilyen 30k körüli összegeket írnak.
Hát asszem ezt hamarosan meg kellene ejtenem....mert láttam a másik oldalt is, ahol elmaradt a csere, aztán a komplett motor kuka.Viszont ami jó hír, hogy az ott leírt 200k km, simán űberelhető.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
30k-ért írták szereléssel több helyen is, az anyagköltség mindent beleszámolva ilyesmi:
Motorolaj: - ~7500 Ft
Motorolaj szűrő: - ~1500 Ft
Csapágyak: ~7000-10000 Ft
Kartertömítés: ~2500 FtIgazából, ahogy olvastam nem nagy munka, sem fizikailag, sem időben.
mod.: közben csak sikerül belinkelnem: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Füge007 #8472 üzenetére
Aha, köszi, viszont nekem ilyen egyértelmű kopogó hangom nincsen.
Mindegy valamikor elviszem egy szakihoz, hogy motorikusan nézze már át alaposan, mert minden fórumon 150-200k km között irogat mindenki kuplungról, kettős tömegűről, turborol, magasnyomású szivattyúrol, erről a csapágy témárol nekem meg 300-nál ezek még mind gyáriak.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Nekem 2006, M2 kombi.
Bár nem benzin, hanem 1.5dci.
Viszont nálam is hasonló a statisztika, mint a kollégánál. Úgy nagy általánosságban a kopó alkatrészek, a fényszóró izzók kb. 6havi rendszerességgel, a csomagtartó szerintem nagy, illetve a futómű állítás is ráfér legalább évente egyszer (lehet sűrűbben is ráférne).Viszont próbálj ki egyet mindenképp, a pedál elrendezéstől rosszul leszel, nekem pár hétig szokni kellett, meg pl. nagyobb bakancsban nem tudom használni, mert túl közel van a gáz-fék.
A rádió kódos problémád megoldódott??
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Én megvagyok vele teljesen elégedve, illetve ellennék vele bármeddig, egyelőre nem vágyom jobb autóra. Picit mondjuk amire vágyom az az erősebb motor, de hát ez van egyelőre. Tehát nekem ennyi, amin változtatnék.
Mondjuk az a 10 év picit túlzás, főleg az én autóm esetében, valószínűleg 10év múlva már nem igen fog állni a lábán, max egy komolyabb felújítás (komplett motor, váltó, kuplung, futómű csere) után, az eddig futott kilométerek miatt.
Az az 5év amit én kb. szeretnék vele kihúzni, de igazából majd meglátjuk (a felújítgatás is szóba jöhet), egyelőre tényleg nem vágyom másik autóra, ez nekem maximálisan elégséges.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mekkora felnit keresel???
Gondolkozom, hogy eladom az enyémet: [link] 16, os ET számot és szélességet nem tudok, 205/55R16 gumi volt rajta, megane2-n volt.
A képek szerinti állapotban, a lakk pár helyen lepattanva 2 felnin, a másik 2 pedig jól néz ki. (bár ez még lehet majd javítva lesz attól függ..)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Nagyobbra
Az a baj, hogy a "hétköznapi" kinézetűek jó árban vannak, de azok nem jönnek be, az ilyen "extrémebbek" mint a mostaniak meg rohadt drágák. Sima mezei alut- meg nem akarok, tehát keresgélek még én is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Hát, azért ez picit azért szőrszál hasogatás már...ez olyan mint annó engem mindenki le akart beszélni a kombiról, mert többet eszik, nehezen fűthető, zajos és párásodik, na ezek nem így vannak vagy csak nagyon minimális az eltérés egy 5ajtóshoz képest, amit én eddig még nem vettem észre.
Természetesen extrém méreteknél osztom a véleményed, viszont egy gyári méretű alufelni, pl nem fog semmit csinálni (negatív irányban).
Meg itt már picit elmegyünk ilyen saját ízlés szerinti dolgokhoz, hiszen leírtál 1-2 dolgot, ami miatt pl. neked nem kell. Viszont én azok egy részével nem értek egyet, ezért pl. nekem meg kell.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ááá a 18"-al csak elkalandoztam....igazából ami most van, az a gyári mérete a M2-nek: 205/55R16.
Már írtam régebben is, ha rossz utakról van szó akkor tudom mit jelent, itt Borsodban már kezd olyan lenni a helyzet, hogy nem is nevezném útnak.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
No, ez az első dacia, ami nekem is bejön (legalább is így képeken jónak tűnik).
Egyébként a 110 lovas 1.5dci, az elégséges. Az van pároméknál az első szériás qashqai-okban, és azoknak is bőven elégséges, akár 5 személlyel+megrakva is.(tapasztalat)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Reaper04 #8597 üzenetére
Hali transmitterrel nekem is csak negatív tapasztalataim vannak. Viszont nekem update list-es a cd-m, így be is kötöttem és ráraktam egy mp3 lejátszót.
Egyébként gondolkoztam én is más fejegységen de én sajnálnám a távot meg a kijelzőt, így ez marad. Ami nekem még hiányzik róla, az a vonal szintű kimenet, de azt is megoldottam.
Esetleg egy cd tár?[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Bemenet van rajta!
Én más különbséget nem tudok/nem láttam. Az enyém update cd, fateromé tuner kazetta,de nem láttam köztük különbséget másban.
Nekem télen szokott sz@rakodni, bár CD-t nagyon ritkán hallgatok, az aux bemenetet használom.
mod.: nemrég hallottam, hogy ezek a megane 2 cd-s fejek, elég rosszul sikerült darabok. Most nézegettem vaterán egy laguna2 cd-s fejet, az tetszik.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Reaper04 #8612 üzenetére
Igen, valószínűleg egyet néztünk. Kértem tőle a hátuljáról képet, bár ahogy neten nézegetem, ebbe a lagunábba (első szériába) raktak olyat is, mint ami az enyémben van most, tehát biztosan jónak kell lennie az enyémbe.
Ha jó, meg tuner list-es, vagy van rajta gyárilag aux, akkor lehet megveszem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ha update-list-es a rádiód, akkor átküldöm van valahol rajzom hozzá, hogy mit hova kell bekötni, hogy működjön az aux-in. Nekem kb. 5perces művelet volt, tehát semeddig nem tart....
Meg még azt nem vágom, hogy amit linkeltél kütyüt, az hogyan működhetne tuner list-es rádióval, hiszen azon tudtommal fizikailag nincs ott a csatlakozási lehetőség...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Uhh, bocsi közben most látom, hogy benéztem.
No ez lett volna nálam is a másik megoldás, csak a gyári kékcsatis kábel a dokkolóval valami 20k körüli áron volt. Ez a módszer jó a tuner listeshez is, ez igazából a cd-váltó csatlakozási pontjaira csatlakozik. /képen C3/Ami a sima "line-IN" az a zöld csatlakozó (kevesebb a lába is.) /képen C2/ Ez a tuner listesnél csak be van jelölve, de fizikailag nincs ott a fejegységen.
És akkor a kép a lábkiosztásokkal:
Tehát amit linkeltél kábelt, működnie kell mindegyik fejjel, viszont ilyen tizenezerért, szerintem nem éri meg egy "kábelt" megvenni.
Egyébként a szerelt zöld csatlakozó is valami 3-4K volt annó, amikor nézegettem, így jött a csináld-magad mozgalom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Én régen oda voltam meg vissza a 19-esektől (még gyerek koromban). Aztán ahogy megjelentek a megane-ok azok még jobban bejöttek, aztán sok év elteltével faterom vett egy ph2-es megane-t, majd rá még jó párévre én egy ph2 megane2-t.
Jelenleg, pedig a megane 3 GrandTour, amiért rettentően oda vagyok. (meg mostanában a scenic-ek amik elkezdtek tetszeni).
Más emberek a környezetemben ilyen merci, meg béjemvékről beszélnek...(lehet velem van a hiba )
Lehet ez már nálam valami renault betegség. (pontosabban megane betegség)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz AMD Power #8657 üzenetére
Hamar hozzá lehet szokni...megane2 kombinak is elég pici a hátsó szélvédő, meg ugye az autó is hosszú. Nekem az első pár hét volt furcsa, hogy alig látok ki. A hosszal mondjuk nekem nem volt gond, mert fateromék 1-ese is kombi. Centire rátolatok bármire most már.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz Davidof92 #8710 üzenetére
Hát, akkor ha normálisan van használva és nem valami selejtes széria, akkor nincs miért aggódnod....
Enyémben 302.000km van és még működik, bár az enyém 106lovas, ezen más a turbó.(egyébként te vagy az első tulaj, met az a 2004. 1.5dci, 75k KM, picit furi )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Davidof92 #8712 üzenetére
Gyári, és mint megtudtam nemrég egy tényleg hozzáértőtől, nem kell ezektől félni.
Nyilván voltak/vannak ezekből is olyan típusok/szériák amik problémásabbak, viszont vannak ilyenek is mint ami az enyémben van.Így meg aztán végképp OK, így akkor tuti a futott km.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Davidof92 #8715 üzenetére
Az első 220k km-ében kapta az ívet elég rendesen, mert céges autó volt (illetve nem azért, mert céges volt, hanem azért mert aki használta úgy használta), viszont szervizelve is volt rendesen/megfelelően.
Én nemrég kezdtem olajozni, full szintetikus 2t olaj, tankonként 1-2deci (rengetegen ajánlották, renault-os oldalakon).(#8722) g.gergo: milyen gyártmányú a csúcsod??
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz g.gergo #8730 üzenetére
A fed.comp. is 15k km-enkénti periódust ír. Nagyjából 12k km-enként cserélem olaj-levegő, viszont a gázolajszűrőt csak 2 olajcsere periódusonként...
Tankolni auchan vagy lukoil.
Ukrán üzemanyaghoz: mindenki azért szidja az "ukrán üzemanyagokat", mert mondhatni szállóigévé vált a kannás-hordós üzemanyagokat ukrán cuccnak nevezni, amiknek valószínűleg köze nincsen a kinti kúton tankolt anyaghoz (tisztelet a kivételnek).
Nyilván, ahogy más is írta külföldön is vannak (ukrajnában is) cr dieselek és működnek is....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz g.gergo #8742 üzenetére
2006 m2 1.5dci (78kw), meg nem mondom mi lett belerakva legutóbb....fridcar, 30% kedvezménnyel volt valami 8k környéke....valahol megvan a számlája, de most nem túrom elő.(talán ez volt a legdrágább gázolajszűrő ami volt náluk)
Közben kiderült, hogy 220k km-nél nálam mégsem hengerfej felújítás volt (illetve lehet ott is mókoltak valamit), hanem valószínűleg csapágy csere.
Illetve a generátorom adta meg magát 1-1.5 hete, 301.000.-nél. Meg sajnos úgyfest, hogy lassan kuplung, ami még nem is olyan nagy baj, csak az a fránya kettőstömegű....
De egyébként nem így állok hozzá, hogy fos dízel, jól beszopom vele, bla-bla, hiszen 300k km van eddig benne, és olyan nagyon irgalmatlan összeget eddig nem kellett rákölteni...tehát ennyi.
Egyébként zoltán azt mondta, hogy ezek a delphi csúcsok (nekem is az van), szinte elnyűhetetlenek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Aminek az ára sajnos közel annyi, mint a kettőstömegűnek, illetve ha ez kibírt benne 300+k km-t, akkor az "utángyártott" is kifog vagy 200-at, addigra meg már mind1 lesz.....
Egyébként volt ez is a gondolatmenetemben, de egyelőre elvetettem...
Még esetleg bontottan gondolkoztam, de olyat meg csak is biztos forrásból, szakemberrel, tehát az picit macerás.más:
Füge007: ugye te annó felújíttattad a turbódat??? Az milyen összegbe fájt?? Mert mindenkitől azt hallom vissza, hogy:
1: nem igazán tudnak olyat ajánlani akire rá mernének bízni egy turbó felújítást
2: hiába újítják fel, nem biztos, hogy jó lesz (bár gondolom adnak rá valamennyi garit)
Így abból is a bontottat javasolták nekem...(szintén a fenti kritériumokkal természetesen)(#8746) Davidof92: igen
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
válasz FRENK1988 #8768 üzenetére
Viszont az úgy lenne szép, ha már az egész lökös cserélve lenne, vagy legalábbis akkor már a lenti ködlámpás konzol is.
Én régóta vadászom rs első lökőre, eddig német ebay-en találtam, használtat, ami itt-ott repedt volt és átszámolva valami 70k körül adta a csávó...úgyhogy ennyi.
Pedig, főleg kombin elég okosan nézne ki:Egyébként a felső rácsot nekem is ki kellene cserélni, mert a fülei levannak törve és csak a lélek tartja a helyén. Én amúgy ilyenre gondoltam: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Nekem ugye 1.5dci van, bár nem clio, de nálam a komplett vezérlés csere (vízpumpával, munkadíjjal) megvolt 60-ból. Egy komplett szűrők+olaj csere szintén megáll 20k alatt.
Viszont azon a 35k-s ékszíjon, amit a linkelt számlán látok, nemtudom túltenni magam...Ahogy én számolgatom, egy olyan 120k környékébe lenne nekem egy ilyen projekt...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Szerintem nincsen benne dupla pumpa meg ékszíj, ugyan is az enyémben sincsen. A motor meg ugyanaz (hasonló).
Majd ha Füge007 jár erre megmondja, mert neki dci clio van.Egyébként én 120k körüli árat írtam, ha ahhoz hozzá adom a listában szereplő nemlétező alkatrészeket, meg ezeket a humbuk díjakat, akkor már valóban 200k környéke felé kacsint az összeg...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Reaper04 #8829 üzenetére
Szerintem, ha az akkuról le vagy csatlakozva, akkor bármit szétbonthatsz, majd ha mindent a helyére raksz nem kellene hibának jelentkezni.
A gyár szőnyegből nekem is a vezetőoldali, ami már sajnos kukaérett volt, így most sajnos nem gyári szőnyeg van benne.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz AMD Power #8862 üzenetére
Aha, csak itt pici számtani bakik vannak. Nekem kb. átlagos keresetem van. És 500ft-al kb. a fizetésem 20%-a egy teli tank.
Tehát jók ezek az elemzések csak 0 realitásuk van.
Vagy én vagyok eltévedve, ugyanis a cikk szerint akkor olyan 240k NETTÓ az átlagkereset...(én nem tapasztalom ezt az átlagkeresetet)“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen