- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen program, ami...?
- Sweet.tv - internetes TV
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Avast! Antivirus topic
- Gmail
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
g.gergo
senior tag
Egészen pontosan ugye nem tudom, hogy mi a gond nálad, csak azért írtam, hogy nehogy beless ebbe egy autópályán, mert akkor futás van. Cca. 300km-t meg pláne nem mennék vele. Nekem lekopogom most kb. jó minden, mert a csúcsok ill. a pumpa (üzemanyagrendszer) most lett felújjítva. Turbó meg jó.
-
-
biker
nagyúr
No, elkezdtem olvasgatni, keresgélni, gondolkozni.
ez néha veszélyes egy hozzá nem értőtől, de hátha...Amit találtam, mert eddig többen is jeleztétek, meg más fórumokon is, mi van, ha a turbónak tényleg az a baja, hogy amikor motorfékkel gurulok, akkor ugye el kellene dobnia a felesleges levegő mennyiséget, erre van szabályzás. Sajnos eddig tévesen úgy tudtam, VGT turbón nincs ilyen, mert a lapát geometriával vidáman szabályoz.
De a Haynes könyvet elővéve rátaláltam a "turbó nyomás szabályzó mágnesszelepre" ami vezérelt elektromosan az ECU-ból, és vacuumcsővel megy a turbóra
Ennek helye a könyv szerint a motortól jobbra, az akku mögött, az ECU oldalára felpattintva
Hát ott semmi se volt...https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=81b2b89f9c7aa295&resid=81B2B89F9C7AA295!178&parid=81B2B89F9C7AA295!144&authkey=!AI6XTBvhSI92nnc
Ahol volt, az a motor mögött, bedobva a levegő szívó ág csöve mellett, át a vácuum szivattyú csövein, konkrétan az adott henger mögött, kb a kipuffogó csonkja felett lógott, himbálózott, vagy rajta ült. de kb a csöveken és a vezetéken lógott (lehet, hogy a balesetnél esett le?)
És nem tudom, az a jó kis (álló, pangó) meleg levegő mennyire tesz jót neki, de nem-e azért volt ez a kiakadás szerű gond csak teljesen üzemmeleg motornál baj, és télen kevésbé, most meg szinte 10-20km után gond, mert nem bírt melegben dolgozni? mikor motorfékkel mentem, lenyitott, de aztán nem bírt visszazárni?https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=81b2b89f9c7aa295&resid=81B2B89F9C7AA295!179&parid=81B2B89F9C7AA295!144&authkey=!AOfGs69G7x-oZO4
Most átraktam az akku melé, a kábelköteghez rögzítve, délután megyek vele egy kört, bízom benne, jobb lesz.
Addig lehet tippelni, ez e az oka?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
rob210
Topikgazda
Na ugye, hogy leszabályoz azért annak örülök, hogy látatlanban is rájöttem mi a baja
Illetve nem a bajára, csak hogy valószínűleg ez okozza a hibádat.
Remélem megjavul a szekér.
De azért egy szerelővel ha meg is javul átnézetném
Felteszi laptopra megnézeget rajta minden értéket és ha rábólint lehet menni autókázni egy ilyen diagnosztika 5e ből simán megvan.Renault power
-
biker
nagyúr
Sajnos nem. sokkal később kezdte, de rákezdte.
Amig húz az autó, nincs baja. Onnantól jön a lefütyülés és marad visítóba, amikor
- elkezdek motorfékkel menni
- tartok egy gázpedál állást, eléri a fordulatot, és ott tartom, akkor egy 10-20mp múlva
Húzás közben sosem.
Csak nem látom, hogy lehetne szétszedni ezt a szelepet átnézésre vagy valakinek nincs próbára egy ilyen? 1perc kicserélniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
g.gergo
senior tag
Ha diagra mész, akkor csak CLIP-es diagra, mert az lát a renault lelkének mélyére. Az univerzálisak felejtősek.
-
Füge007
senior tag
Felejtsd el a diagnosztikát!
Ki kell szerelni a turbót, mert mechanikai hibánál a diagnosztika nem mond semmit, vagyis mond de abból az életbe nem jössz rá mi a baj. Én a turbótengely kopására gondolok.
De ami fontos, ha netán letörik a lapát, vagy csak egy része és beszívja a motor, akkor szétcseszi a motorod! Itt már nem lesz időd leállítanod!
Ezt a turbót próbapadra kell rakni, ott kiderül mi a baja.
Füge
-
rob210
Topikgazda
Van még egy két buzi a neten micsoda szétesett szar ez
Ráadásul be meri írni, hogy 185e km ha ez annyit ment az még rosszabb mert akkor egy igazi szarlapátoló gazdája van.Renault power
-
zsizsef
senior tag
Én ma voltam érdeklődni "gázos" ügyben. Engem úgy tájékoztattak, hogy törvényi változás volt a tavalyi év végén. Függetlenül attól, hogy egyedi vagy sorozatos a beépítés 30 napon belül kellene a műszaki vizsga. De jog adta lehetőség ( ) van az halasztásra.
[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
válasz zsizsef #9215 üzenetére
Akkor téged rosszul tájékoztattak, vagy ők tuják rosszul.
Én Pécsen a Pécsi Gázautó Kft-nél szereltettem be a gázt.
Helyben megkaptam a Műszaki adatlapot, ami alapján az okmányirodában
6000 pénzért kicserélték a forgalmit, és beirták a gáz/benzin üzemmódot.
A műszaki vizsga ideje nem változott, majd 2014 februárjában kell mennem legközelebb.
Volt ahol nekem is azt mondták, de nem is oda mentem.
Viszont nem is 2400 ft-ért irták be a forgalmiba.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Attól kérdezem, aki már próbálta esetleg: Tolatólámpa-kapcsoló csere nagyon macerás Megane 2-n?!
(azt tudom, hogy fel kell emelni, de mennyire hozzáférhető?)[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Most jöttem Rönó szervízből, mert 2 napja felvillant a környezetvédelmi, meg a service lámpa.
(2003-mas, Megane 2, 1.6 16v)Diagnosztika után monda a srác, hogy a hátsó lambda szonda hibás.
Megnézte mennyi kicserélni: gyári 41e, utángyártott 28,5eAzt mondta a hátsó lambda szonda hat a fogyasztásra is és a motor is hibásan működik tőle. Ez igaz? Vagy csak etet, hogy nagy gond van.
A hátsónak nem csak környezetvédelmi (ellenőrző) szerepe van? (Mármint a motor működését nem befolyásolja nem? Vagy igen?)
A srác azt mondta hogy "rossz a motor is emiatt, de lehet nem vetted észre".
Nem vettem észre rendellenességet az autóban, a fogyasztásán se nagyon látom hogy nőtt volna (persze lehet nem így van...)Tudnátok e téren segíteni nekem? Valakinek esetleg tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Mindenképp cserélni kell, vagy ráérhet a dolog?Előre is köszi a segítséget!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Köszi!
Írtam is neki.
Rákérdeztem a rönőalkatrészek.cégválasztó pont hu oldalon, az online ügyfélszoláglaton van e ilyen (mert nem volt fent honlapon)
ezt küldte a csetelő emberke:0 258 006 046 Bosch márkában 19970.-
(Tehát már itt eleve +8,5 e forinttal lehúz a márkaszerviz !? )
szerk:
Ha mondjuk megveszem külön az alkatrészt és elviszem ... megcsinálják vajon úgy is? (tekintettel arra hogy nem velük szereztettem be?)Vagy ha nem is ott, mondjuk egy szerelő barátomnál? Ha be tudja szerelni akkor nincs gond nem?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #9225 üzenetére
katalizátor környékén van jobb esetben.
De olyat is láttam már hogy jóval a katalizátor után volt.
A cseréjét meg akár te is meg tudod csinálni szonda kicsavar szonda becsavar kábelek leszed felrak az újra és kész.
Ha a gép alatt vagy kb. 10 perc marha lassú tempóban is.Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz Reaper04 #9224 üzenetére
Én eleve úgy beszélem meg a szervizzel, hogy viszem az alkatrészt, és ők a munkát adják.
Idáig nem volt gond belőle.
Meg úgy szervezem, hogy ott vagyok a kocsi mellett, és látom, hogy mit csinálnak.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz zsizsef #9223 üzenetére
Nekem Landirenzo szett került bele.
Kérdezd meg a dunakeszi Medic-Car-t vagy a pécsi Pécsi Gázautó kft-t.
Mindkét helyen beszerelik, hogy nem kell újra műszakiztatni a Meganet.
És ez biztos mert nincs 1 hónapja, hogy megcsinálták nekem.
(lásd a belinkelt Műszaki Adatlapot.)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Időközben megtaláltam. Bejártam az udvarba, alámásztam és egyből kiszúrtam.
Hát az a megoldás ahogy oda azt rögíztették. Tulajdon képp az az egy drót lóg a levegőben az alvázon.Szétszedtem a csatit, wd40-nel megtisztítottam, kis kontakt spré, párszor össze csatlakoztattam, hogy tisztuljon. Végül összetettem és vissza a helyére.
Nem történt semmi voltozás. Mármint amikor voltam szervizbe kitörölték a hibát és azóta se jelentkezett.
Nem tudom amúgy hogy ez miért van. Ha egyszer szonda hibás ... akkor hibás, nem? Mármint ez alatt azt értem, hogy beindítom megyek vele és jelentkeznie kellene újra ( felvillannak az említett lámpák) a hibajelenségnek. Nem ?
Már azóta 3-4x volt beindítva illetve pár percig kocsikázva vele ... ha baja lenne, már mutatkozott volna nem ?Szerintem melegítős fajta, nem hideg amit a kipuff melegít. Több drótos ezért gondolom, tehát elvileg hamar eléri az üzemi hőmérsékletet, nemde ?
Eddig nem jelentkezett a hiba remélem később se fog.
Vagy szerintetek van rá esély ?laszlo168: Nem tudtam pontosan kideríteni. A szervizes srác azt monda a motor is és a fogyasztást is. De szerintem ez nem egészen van így. A hátsó tudtommal csak egy "végső" visszajelző. Nincs hatással a motorra se és a fogyasztásra se ... ellenben az első szonda igen.
De javítsatok ki ha tévedek.Josi: Ha arra kerül sor akkor én is megveszem ... (ezzel is spórolva ... akár rengeteget ) De remélem nem kell ezt végigjátszanom, megoldódott remélem a problémám.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Ha baja van a szondának ,akkor annak nonstop kell jelentkeznie?
tehát most kivették a hibakódot. Most nem világít a lámpája ...Most hogy voltam vele párszor kocsikázni... nem jelentkezett a hiba, akkor most megjavult ?
Vagy most épp ilyenje van, és ki tudja mi lesz 1 nap múlva? -
Josi
aktív tag
válasz FerNandor #9236 üzenetére
Menj fel a www.meganeklub.hu oldalra.
Itt elolvashatod a belépési feltételeket:
http://www.meganeklub.hu/index.php?aid=21itt pedig, hogy hol milyen kedvezményed lehet:
http://www.meganeklub.hu/index.php?KlubkedvezmenyekDe nem ezért lép be az ember a klubba.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
Egy fogyasztási adatot osztanék meg, konkrét példával, fedkompos méréssel, hátha valakinek érdekes lehet.
Menetem ma egy kisebb kört fóutakon (pl.: 86). Szokásos stílusomban autóztam, ha kellett nyomtam neki, ha fölösleges volt "spóroltam", fölöslegesen nem előzgettem, de nem is mentem kamionok után 70-nel km-eket. Kb. 95-105 között óra szerint. Keten ültünk a kocsiban, némi cucc a csomagtartóban, a klíma 21,5-en ment több mint félúton.Megane 2004, 1.4 16v 98le.
6.5-re jött ki 59,5-es átlagsebességgel, 385 km-en. Szerintem ez elég elfogadható, főleg, hogy tapasztaltam és mástól is hallottam, hogy kútnál mérve ez szinte mindig kevesebb érdekes módon. -
dci-s kollégák hogy állnak a fogyasztással, amióta bejött a jó idô?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Josi
aktív tag
Lehetne mit finomítani rajta.
Hétvégén volt egy kis kiruccanás nálam is. kb 260 km
Megane 2000. 1.4 16V 95 LE
6,4l fogyi, 39km/h átlagseb. 490 km összesen
Simán 6 alatt lettem volna, ha nincs előtte sok város.
Hosszú úton normál országuti tempóval Szhely-Szeged útvonalon
5,6l fogyit is produkáltam már.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Reaper04
aktív tag
fene...
Azt gondoltam ha eddig nem villant fel, akkor ezentúl sem fog. (mert probléma megoldva)
Mit értesz az alatt hogy segít ha elmenek egy nagyobb körre?
Akkor ha baja van elő jön? Vagy miért?amúgy a hátsó szonda hat a motorra és a fogyasztásra? Én úgy tudom nem, de szerinted/szerintetek?
-
FerNandor
őstag
én egész jól, csak majd hamarosan nullázok egyet. most 4.0l/100-on van és inkább város.
(clio II 82LE '03)[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #9245 üzenetére
huzamosabb hajtás során inkább előjöhet.
másik előnye pedig a kiégetés.
városi hajtás során képes elkoszolódni eltömődni.a szonda a kipuffogó gáz elemzésével az injektort szabályozza, tehát hat a fogyasztásra.
több szonda több ellenőrzés és pontosabb szabályozás.
Renault power
-
biker
nagyúr
nemsokára megyek a Mesterhez, berakjuk az "új" turbót, és remélem, nem anyázva jövök vissza este
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Android szakmai topik
- Politika
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen