- A TikTokon marakodik Trump és Biden
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Vírusirtó topic
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Synology NAS
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
-
Josi
aktív tag
Feltöltöttem a 2000. évi Megane felszereltségi listát:
Renault Megane I Ph2
RN Cool változatban van csak klíma.
Akkor valószinüleg rosszul irták a nevét, ez valójában RN Cool.
Viszont fedélzeti computer az nincs benne. (csak RT felszereltségtől)
Az ablakmosó kar végén lenni kellene egy nyomógombnak.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Meg még az első lámpába vannak különbségek, a sima RN, sima H4, viszont felette osztott H7/H1.
És így van, ahogy írtad, ezek a variánsok voltak 2000környékén: RN, RN Cool, RT, RT Cool. (ja igen meg volt az RXE is, bár olyat nagyon keveset láttam/látok)
Szüleimnek is RT Cool van, 2000.aug., bár nekik már pár éve behalt a fed.comp. kapcsolója.
Majd valamikor a trafókat meglesem benne, mert nemsoká 12 éves, ~140k km viszont tudomásom szerint azok még nem voltak cserélve. (1.6 16v)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
senior tag
Clio 2-n hogy jön le a jobb tükörlap?
úgy nem ahogy a meganon lepattintva, mert megpróbáltam, és nem szerette: bepókhálósodott
szóval itt megakadt a hőmérő projekt...
mondjuk, van kint a telepen egy leamortizált clio 2-s megnézem annak a tükre jó e, aztán az lesz a donor..., csak tudjam, hogy kell leszedni..............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Bubee82
őstag
Megkérdeztem h mennyi idő az átnézés, mert a kereskedő is jönni akar. Aszonta hamar megvan, 20 perc Mert h a motorba úgyse tudnak benézni... Ezt egy kicsit keveslem. Mondtam neki h 230k van benne, mire aszonta h ja, legalább a duplája.
De nekem nem ez számít, hanem h patent legyen.
Mire figyeljek oda egyébként?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #8114 üzenetére
Ha nem mérnek kompressziót akkor ne is vidd oda.
Olyan helyre vidd ahol tudnak kompressziót mérni nagyon fontos, hogy lásd a motor állapotát.
Én csak úgy veszek autót ha kompressziót láttam.
És nem bemondásra, hanem látom előttem méri és megvannak az értékek.Renault power
-
Bubee82
őstag
Hamarosan megyek megnézetni a kocsit.
A szerelő aszonta h a kompresszió nem fogja tudni megmondani nekem kerek-perec h minden fasza a motorral, mert ha eszi az olajat (mivel azt mondta h 300k km körül a benzines Renault motorok már hajlamosak nyiffanni és enni az olajat), akkor azt nem fogja tudni kimutatni.
Ettől függetlenül megméri persze.
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
az olyan renaultokba amelyikben nincs nyomásszenzor arra ha vesz az ember egy olyan (gyári) felnit akkor tudná?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Bubee82
őstag
válasz Bubee82 #8120 üzenetére
Megtörtént az átvizsgálás. A következő a tényállás:
- Denso gyt-k vannak benne
- Kompresszió rendben
- Nincs komoly törésnek nyoma, csak a jobb hátsó lámpát kell cseréni, mert ott volt egy koccanásos törés
- 2 gumiharang csere
- Féktárcsa csere + járulékos ktsek
- Jobb első ködlámpa kell, mert nincs belseje (izzó + foglalat)
- Kipufogó közép és hátulja csere
- Olajfolyás valószínűsíthetően a főtengelyszimmering miatt
- Olajszint a két jelző között (erre azt mondta a szerelő h kétli h a tömítetlenségből fakadó olajfolyás miatt van, inkább már az h eszi az olajat... Hát nem tudom, ez így azért elég sovány)
- Bal tükör rohad, csere
- Felemás gumik, elöl lévők cserések, a hátsó (nyárik) azok jók (jár hozzájuk egy garni nyárigumi)
- Gyertyákat cserélni kell
- Gyújtáskapcsolót is valószínűleg cserélni kell majd. Nem tetszett neki
- Nem tudom jelent -e valamit, de a kuplung bitang keményEgyéb:
Egy tulajdonosa volt, akinek a telefonszámát megtaláltam a szervizkönyvben és felhívtam. Elég nagy meglepetést okoztam nekik A lényeg h egyszer az önindítót kellett cserélni, más nagy javítás nem volt rajta. Júniusig volt nála, azóta eladó. Szal 11 évig az övé volt. Vezérműszíj 170k km-nél volt cserélve, jelenleg ugye 230k van benne. 230k-val adta el, tehát a km óra állása valós.
A szerelő által nagyjából mondott költség amit rá lehet számítani, olyan 100 rongy. Ezek java része nem várhat, mert májusban vizsgaérett. Továbbá azt mondta h végül is ezért a vételárért illetve a korából fakadóan nem olyan vészes a helyzet.
Úgy durván ennyi. A szerelő nem kért semmit az átnézetésért.
Az eredeti ár, amin meghirdették 698k volt. Azóta le lett szállítva 595-re. Volt egy 650k-s ajánlat, de azért anno nem adta oda. Ennél lejjebb meg már nem adja, tehát alkudni nem nagyon lehet.
Ezen kívül a szerelőnek egyik ismerőse eladja a Megane-ját, ami 97-es 8 szelepes. Durván ennyiért. 10 éve már ez a szerelő vizsgáztatja meg javítgatja. 100k km van benne, tanárember a tulajdonosa. 2 hónapja lett levizsgáztatva.
Kinek mi a véleménye a témával kapcsolatban?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #8123 üzenetére
Nézd nekem 8 szelepes van, én nagyon szeretem, nem olyan a tejesítménye mint a 16-osnak de ez a motor 500.000km-is elmegy bontás nélkül.
Szerintem ezt a példányt ne erőltesd, én nem ugranék bele.
600.000.- lesz olyan ami normálisabb állapotban van.
Egyébként pont ezt mondtam neked, hogy meg kell nézni, hiába szép az autó, ha sok bosszantó apró hiba van rajta.A szerelő álltal emlegetett 97-es 8 szelepes az milyen 1.4/1.6?
Felszereltség? ár?Renault power
-
Bubee82
őstag
Egyébként pont ezt mondtam neked, hogy meg kell nézni, hiába szép az autó, ha sok bosszantó apró hiba van rajta
Tisztában vagyok vele. Viszont most még jobban megtetszett Fasza verda. Emlékeztet a 626-os 1.8-as Mazdámra Faszkivan... Mellesleg ha már vennem kell autót, akkor olyat akarok ami felszerelt elég jól. Főleg biztonsági szempontból.
Mucsaröcsögére meg nem igazán akarom elmászkálni autót nézni, mert az is 10-15 rongy alkalmanként. Akkor megint ugyanott vagyok, mire találok egy valamirevaló verdát és akkor utána még uezt végigzongorázni vele.
A másikról nincs több információm egyelőre. Ár az kb. uennyi lenne. 500 körüli árat mondott. Asszem 1.4-es az is.
Gyanítom h erről van szó: [link] Sőt szinte biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Babcola
csendes tag
válasz Bubee82 #8123 üzenetére
Sziasztok.
Én csak a kuplunggal kapcsolatban tudnék nyilatkozni, nekem is nagyon kemény, de nekem semmi bajt nem okozott eddig ez a dolog. 3. éve van meg a kocsi, max annyi van vele, hogy ha túl gyorsan engeded vissza a kuplungot kicsit ránt a kocsin. Én már megszoktam, akkor rossz ha más kocsiból ülök át ahol vaj könnyű a kuplung.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #8125 üzenetére
Véleményem szerint ez az 1.4 amit linkeltél soha nem fog elrolani nincs ami elromoljon benne full fapad NEM ÉR ENNYIT!!!
Hidd el jobban jársz ha összeírsz párat csinálsz egy útvonal tervet rászánod magad 4-5 autót megnézel és amelyik a legjobban fekszik neked azt megveszed.
Ennyi.
Renault power
-
Josi
aktív tag
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Nézegettem a használt autókat, kb 4-500 ezres kategóriát. Megakadt a szemem a Megane-on, látom klímás darabok vannak 500.000 ft körül. Mennyire megbízhatóak ezek a gépek? Csak azért, mert a másik amit néztem, az a Swift. A Megane mellett szól viszont a jó törés tesztje...
Szerintetek? -
válasz FRENK1988 #8136 üzenetére
Valószínűleg nem tudná, mert kellene hozzá a másik vége is...gondolom a computerben kellene hozzá valamit mókolni vagy külön vevő egység kellene hozzá, tehát a szenzoros kerék önmagában kevés.
Vesztor87: hát azért egy régi swiftet még egy corsa/clio-hoz se nagyon hasonlítgatnék, a megane-al pedig egyáltalán nem egy kategória.
Egyébként ha pár hozzászólást visszaolvasol, pont mostanában volt szó hasonló ár környéki megane-okról.
Összefoglalva: trafó problémák lehetnek, ha nem megfelelő van benne, egyébként cserével orvosolható, a 8V motorok kimennek a világból hozzányúlás nélkül, a 16v motorok talán picit kényesebbek, cserébe nagyobb a teljesítményük (bár ezeket sem mondanám szerviz igényesnek).
Fogyasztásba, az 1.4 16v nagyon jó és jól is megy, az 1.6 16v nagyon jól megy, viszont azal meg lehet etetni a 10-et is, 8v mocikról, majd a kollégák adnak felvilágosítást, azokat nem ismerem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Vesztor87
senior tag
Csak azért kérdezem, mert ebben a cikkben:
http://www.vezess.hu/ha_tanacsado/hasznalt_auto_renault/3406/
Azt írták nem a legmegbízhatóbb, az AutoNavigátor vételi tanácsadójában nem volt olyan irva hogy megbízhatatlan lenne, sőt, ellenkezőleg, itt pedig:
http://www.vezess.hu/ha_tanacsado/egymilliobol_astrat_focust_vagy_megane/18308/
szintén nagyon lehúzzák... :S -
benvolio
őstag
válasz Vesztor87 #8138 üzenetére
Szerintem bármit veszel kifoghatsz jót és rosszat is. Mikor kocsikat nézegettünk távol állt tőlem, hogy Rönót vegyünk. /előítéletek, hallomások, stb./ Szinte alig találtunk megfelelő kocsit számunkra /listába volt pl. az Astra, Escort, P306/, de vagy drága volt már, vagy nem tetszett valamiért, amikor az egyik helyen feltűnt egy Megane I., ami szinte elsőre bejött. Kb. 10-ből 9 ember beszélt le róla, hogy ne vegyünk Rönót. Csak azért is elmentünk kipróbálni és a vége az lett, hogy "ez lesz a mi autónk". Azóta is elégedett vele az egész család. Kifogtunk egy első tulajos karbantartott kocsit.
/A cimborám is akkoriba vett hasonló korú Focust majdnem dupla annyiért, de nem ért annyival többet, sőt... de ez már egy külön hsz. lenne/ -
Vesztor87
senior tag
válasz benvolio #8139 üzenetére
Egyetértek azzal hogy ki kell fogni, csak azért érdeklődöm, mert sok dolgot hall az ember. Egyik kollégámnak volt Thaliaja pl, 95% autópályán használta, és a 3 éves autónál azt mondták a szervízben (több szervízbe is elvitte hogy tényleg így van-e) hogy szét van hullva a futómű, egy vagyont kellene költeni rá... Ezek után szidja mint a bokrot a márkát. Vett egy Volvo S40-est szalonból, azzal boldog most.
Viszont láttam vidit a Megane I-ről, elég jól megy, régen ültem egyben, nekem kényelmesnek tűnt. és ahogy látom jó ára is van. Meg hát az a 4 csillagos, 30 pontos (2. alkalommal már) törés teszt az nagyon jó, ennyi idős autó nem hiszem hogy van jobb eredménnyel, főleg ennyi pénzért. -
rob210
Topikgazda
válasz Vesztor87 #8138 üzenetére
Ez a ne vegyél renaultot mert szar dolog kezd idegesíteni.
A múltkor is jött az egyik kollégám, hogy na mi van még megy a renaultod?
Mondom neki képzeld megy nem úgy mint a te focusod amit azóta hogy megvettél már 4szer vitted szervízbe.
Nagy kuss lett.Minden típusból van szar és jó.
Ha ésszel vesz az ember autót nem szívhatja meg nagyon.
A renaultnál 8v-nél igazán csak a kasznira kell odafigyelni, mert nem sok minden van rajta ami elromolhat, megvásárlás után pedig úgy is vízpumpa vezérlés olaj és szűrők cseréjét kell végrehajtani.A 16szelepesknél a gyújtó trafót kell megnézni és érdemes kompjuterre dugni, ha van rá lehetőség.
Egy biztos autót csak kompresszió mérés után veszünk!!!!
Nem győzöm elégszer elmondani.Nekem 8 szelepes meganom van 97'es nagyon szeretjük.
Engem is mindenki a suzukira akart rábeszélni de az én szememben az nem autó.Elmesélek egy kis történetet és tudni fogod mit válassz.
A lakótelep parkolójában ahol lakok, beszálltam a kocsiba mondom indulok a páromért.
Egy suzukis meg sikeresen belémállt nem tudom mit nézett, de mindegy kiszállok megnézem a renault lökhárítóján 3 kis vonás azaz karcolás volt a jobb sarkán hátul.
a suzuki nem ment el a parkolóból tréler.Konkrétan leszakadt a hűtő a hűtőrács szétesett, a motrtéren belül meg össze vissza állt minden.
Én másnap cipőbokszal átkentem a lökhárítót a kutya nem mondja meg, hogy nekem jöttek.
Ezek után gondold el mindezt 50-60 as tempónál, ha van családod nem sokat fogsz gondolkodni a választáson.
Ráadásul kényelmesebb a renault nagyobb a csomagtartója, és jobban felszerelt mint egy fapad suzi.Renault power
-
Vesztor87
senior tag
Félre értés ne essék, én nem mondom azt semmire hogy szar, mert nincs tapasztalat. Haveromék szüleinek pl Thaliaja van, ő azt mondta jó kis kocsi az (meg mivel ezerszám vették az országban, gondolom nem lehet az rossz), bár érezni rajta az időt. Gondolom a Megane azért attól tágasabb.
Sok elektronikai cucc nem kellene, legyen klíma, légzsák és ennyi, ja, meg valami zene.
Más nagy igényem nem lenne, lévén első autóm lenne. Ami nagyon megfogott a Megane-ban, az az, hogy elég biztonságos, azért az a 30 pontos NCAP teszt az eléggé odaveri még a korabeli BMW-t is
A Suzuki Swiftekben (régiekben) tudom hogy kevés az anyag, pont ezért félek tőle, amúgy hálás szerethető kis jószágok, mindenhová elvisznek olcsón, csak hát az anyag.... illetve annak hiánya -
rob210
Topikgazda
válasz Vesztor87 #8144 üzenetére
Egyik cimborám mesélte, hogy gyárlátogatáson egy szaki az egész jobboldalát a kocsinak a vállára véve vitte a gyárban egyik sorról a másikra.
Így azért sejthető mennyi anyag van benneA mostani swift elég jó töréstesztet mutat, csak hát az ára.
Azért ha választanom kéne egy mostani megan és swift között hát egyértelmű lenne a megan mellett voksolnék.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Vesztor87 #8146 üzenetére
kategóriában a megan nyer de nem ezért hasonlítottam össze vele.
Hanem akkor belinkelem ezt is.
Árak a suzinál
Árak a megane nál.Renault power
-
benvolio
őstag
A Qrva @nyját aki lelopta mára a hátsó ablaktörlőlapátot a karral együtt! Azért ezt nem lehet hirtelen leszedni, erre készülni kell, mert csavaros.
Új hozzászólás Aktív témák
- A TikTokon marakodik Trump és Biden
- Politika
- Motoros topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Házimozi haladó szinten
- Windows 10
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...