-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
válasz speedydb23 #58347 üzenetére
Köszi az infókat, hasznos volt
Az utastér csendessége (szélzaj, gumizaj autópályázásnál) fontos számomra is. Benzinesből a down-sizing-nak nem vagyok híve, ezért a 2 literes szívó benzineset nézem csak a típusból.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
gixxergabi
senior tag
rob210 megtudnád nekem nézni MIII 1.5dci (K9KN8 110Le) automata váltójába(ha minden igaz DC4) mennyi olaj kell?
Olajokat meg megakarom rendelni, bár ahogy nézem milyen körülményes ezt kicserélni, lehet nem merek neki ugrani... -
FRENK1988
veterán
Rob és aki tető díszlécet cserélt már
Ez jó lenne?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Johnny_vT #58341 üzenetére
Vasárnap volt hoonap mindenkinek válaszolok.
Én a Bmwtöl hányok, csak azért irtam ennyit, hogy nem is reagálok semmit, elfogult vagyok, ennyi.
A volvo nem rossz de nagy vas magas szervizköltséggel és fogyasztással ebböl a trioból nálam csak a megane jöhetne szóba, mert a többinek van baja nem is kevés.
A meganebol viszont nézd meg mennyi taxi van, nem véletlen.
Bár a te esetedben egy erös nem hétköznapi motorrol beszélünk ami odafigyelést és szakszerű karbantartást igényel.Renault power
-
Pecc
őstag
Uraim. M1 PH2 1.6 16V olajleeresztő csavar gondom van. Kúpos volt benne, most sima van alátéttel. Mi lehet ennek a meghúzási nyomatéka? Köszi.
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #58355 üzenetére
DC4 igen és 1.7 liter kell bele.
Nem olyan bonyolúlt cserélni, de a hosszú élet érdekében ilyenkor érdemes kitisztítani mindent.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Johnny_vT #58353 üzenetére
Na szóval akkor ezt a beszélgetést kezdjük előről!
Nem elítéltelek, vagy lenéztelek, bár a 3F-el nem indítottál nálam jól ezt elismerem.
Aki egy renaultot a Forddal egy lapon említNa de valóban nem a kioktatás a cél itt illetve, de, csak nem leoltásból, hanem segítő szándékból.
Nálad ugye ez nem játszik, mert Magyar, de erről a típusról beszélünk.
A hátsó fejtér szűkös.
A hátsó rugók pár év alatt elhaláloznak. (érdemes az újat gumicsővel beszerelni, mert akkor nem korrodál)
Az olajcserére borzasztó hárklis a vas!Viszont kijavították az összes előző generációs konstrukciós hibát.
A motor elnyűhetetlen, ha nem versenyezni veszed.
A futóműve sportosra van hangolva főleg az RS nek és a Gt linenak, de a kényelem azért érezhető, egy BMW Volvohoz képest jelentősen!
Ami biztos, hogy a másik kettő nevezhető prémium gyártónak, prémium bakikkal.
A Bmw nél a futóművön kivűl a vezérlő elektronika és egy két jeladó, igen hisztis.
A volvo cserébe nekem kicsi, nem viccelek egy baromi nagy autó látszatát kellti, de valamit ott nagyon elk.rtak, mert nem lehet kényelmesen ki/be szállni abba a kocsiba. (esküvői autónk volt tudom miről beszélek, nagyon megbántam, hogy nem a megannal mentünk, abban nagyobb hely van, igaz nekem classicom van. (öreg, de kényelmes és tágas )Aztán még sorolhatnék ezer dolgot, de nem tudnám befejezni, és ez egy renault topik.
Ismeretségben van BMW is Volvo is, de őszinte leszek nem szoktam megcsinálni nekik csak ha valami apróság van. Utálom szerelni őket. Sokkal szívesebben fekszek egy renault alá, mint az ilyen prémium csodák alá. Azon még is csak ott a punci jelRenault power
-
Jaded
senior tag
-
gixxergabi
senior tag
válasz rob210 #58361 üzenetére
Köszi.
A bal keréknél bent találtam múltkor fehér műanyag "pillangó anyát", ami elvileg a feltöltő és szintező lenne, gondoltam alul találok egy leeresztőt is és megcsinálom...
ennyire szét kell szedni és kitakarítani? Mert akkor lehet tényleg másra hagyom... -
Johnny_vT
senior tag
válasz rob210 #58363 üzenetére
No! Csak sikerül értelmes irányba terelni a szót
Igen, a linkelt modellről van szó.
Hátsó fejtér hány centi magasságtól szűkös (ha valaki mérte már)? Három embernek mennyire kicsi a hátsó pad? Nem várok csodát, de ha azt írjátok lehetetlen, akkor úgy kezelem, hogy 4 személyes.
Rugó, oké, nem zavaró, ha párszor cserélni kell
Olajcsere alap. Most (még, sajnos) egy F Astrát hajtok, hozzá vagyok szokva, hogy az olajat max. 10 ezrenként cserélni kell. Annak ellenére is, hogy ez alatt a 10 ezer alatt az utántöltésekkel kétszer kicserélődik a teljes kenőanyagA motor tartóssága jó hír.
A BMW futóműve tudjuk milyen, a Volvo pedig szintén csak a fotelok miatt érződik hajónak, ezt tudtam. (Költői) kérdés viszont, hogy a német utakon mekkora jelentősége van a dolognak, ehhez majd be kell ülnöm egy-egy kocsiba élőben.
A Népítélet tele van BMW-vel, az általad leírt fő hibák ott is gyakran feltűnnek, ezeket ismertem (emiatt hajlottam erősebben a Volvo felé).
Amit írsz a Volvo méretéről azt szintén csak megerősíteni tudom. A bazi vastag oszlopok, vastag ajtók, meg az elöl-hátul hatalmas gyűrődőzónával körbevett utascella ezt eredményezi, nincs mit tenni vele. Sokan hívják tanknak, ez sokat elárul Épp tegnap került fel egy új Totalcar videó, abban számszerűen is bemutatják a különbséget pont egy E90-es 3-ashoz képest.Tegnap írtad:
A volvo nem rossz de nagy vas magas szervizköltséggel és fogyasztással
Úgy gondolom, hogy aki 170-260 lóerős vasat vesz közlekedésre az ne a fogyasztást nézze A szervizigényről pedig az a véleményem, hogy röhögve lerakok az asztalra egy-két évente egy nagyobb összeget a nagyszerviznél, mintsem párhavonta kelljen a szerelőhöz rohangálnom (kiesett idő, állandó bosszankodás, aggódás, meghiúsult nyaralás).
Emiatt ejtettem az összes VAG csodát. C-Klasse-ból a hathengeres bírja jól a gyűrődést, de az még más árszint, BMW-ből pedig kizárólag a régi sorhatost érdemes megvenni, ha nem csak a garázsban nézegetné az ember, az pedig E46 és belefér a keretbe, így bátyám hátszelével felkerült a listára. Japóból a Mazdák GG és GH generációja sincs galvanizálva, cserébe a németek úgy szórják télen a sót mindenhova, mint szeretett kormányunk a stadionokat, úgyhogy ejtettem. Az Avensis/Corolla páros túl semmilyen, az Accord boyraceres (a 8. gen pedig még drága), a Nissanok pedig nem tetszenek. Egyedül a Lexus fogott meg komolyabban az IS250-nel. Ha őszig nem tudok dönteni, akkor azt veszek.ebböl a trioból nálam csak a megane jöhetne szóba, mert a többinek van baja nem is kevés.
A BMW-t tisztáztuk, de a Volvo-ra a magas alkatrészárakon túl még semmit nem mondtál.
A futóműve annak is javítandó alkalmanként mint minden olyan autónak, aminek a kerekei az úttal érintkeznek. A motorja viszont konkrétan szétüthetetlen. A turbó is kisnyomású, nem az a 900 ccm 150 lóerős downsizing szörnyeteg amit a németek tolnak manapság. Az összkerék Haldex rendszerű, így ha esetleg tönkremegy (szöghajtás lekopik), még úgyis járóképes a kocsi FWD-ként. A váltó meg Aisin, minden jó és rossz oldalával, de emiatt (is) inkább vennék kézit. Összességében tehát komoly típushibától mentes és nagyon jól dokumentált konstrukció az eddigi ismereteim szerint. Kihagytam volna valamit? (Ja, meg a belső tér pusztul mint az állat, de az ránézésre látszik megtekintéskor, nem zsákbamacska.)A meganebol viszont nézd meg mennyi taxi van, nem véletlen.
A taxis hasonlat sosem volt túl erős, hiszen azok a kocsik kvázi folyamatosan járnak, a rövid utak ellenére folyton üzemmelegek és rendesen megkapják a szervizt (ami a futóműre és egyéb kopóalkatrészekre rá is fér). A lízingkonstrukció pedig legtöbbször tartalmaz bizonyos százaléknyi szervizdíj megtérítést, hiszen a márkának baromi nagy reklám, hogy az ő kocsijuk áll minden vasútállomás, hotel és szórakozóhely mellett. Itt németéknél meg E-merci, C-merci, B-merci a taxik 90%-a, mégsem vennék C220 d-t, mert az én felhasználásomban a dízel nem játszik. Ha meg kicseréljük a hajtásláncot benzinesre, akkor a futómű (amit ugye gyakran javítanak a taxiknál) és a beltér (ami meg úgy kopik, ahogy) kivételével semmit nem tudunk az azonos benzines típusról.Mindent egybe vetve elnézést a novellába átcsapó hosszúságú reakcióért és egyben köszönöm az alapos választ! Jövő hétvégén körbejárunk egy halom autókereskedést, nagyon remélem, hogy lesz Megane is valahol.
Gyors kérdés még a végére: a típus orr-részén az a két fogszerűen lenyúló, általában eltérő színű motívum csak a kupénál van jelen?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #58366 üzenetére
Ha az élettartam számít akkor igen.
Így lehet alaposan megszabadulni a szennyeződésektől és az apró fémreszeléktől.
Ezért drága az automata váltó olajcseréje, ha becsülettel végzik. Nem a 2 liter olaj miattRenault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nos, erről beszéltem/írtam már többször is.
A különbség az, hogy tartós nagy sebességnél német pályán 200, vagy felettinél, nálam ez már 3000 után tapasztalható volt. A másik három, amit eddig próbáltam és használok és ezek után soha többé elf (Liqui Moly, Motul, Xado) ezeket kisujjból kirázzák.
Simán állítom hogy az én motorom olyan állapotban lehet még mindig, hogy a legutolsó darabok, amiket itthon nyúznak, főleg városban, elsírnák magukat mellette.
Igaz, hogy vadállat és 250-ig meg sem áll azt is passzírozva az ülésbe, de az alap lageszok is tudják azért alapból a 200-210 km/h sebességet, ha egyszer elérik. Na most erre az elf egyszerűen alkalmatlan.
Azt nem tudom, hogy városban mennyire van megterhelve az olaj, de nyilván ott sem tesz a motornak jót, ha idő előtt elveszti azt a kenési funkcióját, amit az elején még tudott.
A motul-ban nem fogsz csalódni, azt beletöltöd és többé rá sem gondolsz az elf-re. Hogy egyesek nem veszik észre a különbséget, nem hallják, nem akarnak többet költeni, meg néha jönnek a placebóval (lfszt van palcebó), azt nem tudom, de engem nem is érdekel már.
De, mint írtam is, simán megnéznék egy olyan tesztet, ahol a fent említett olajok futnak 4-5 ezret az elf-fel, majd szépen letesztelnék, hogy akkor milyen adatokat mutatna, ahol szerintem az rönó olaja...
Kullogva vánszorogna el(f).
Nagyon drágák ezek az olajok az elf-hez képest, 8 liter motul, prémium szűrővel 25 ezer körül lesz, ugyanez xado-ban már a 35-höz közelít, de nem hiába kérnek el ennyit ezekért az olajokért ezt megtapasztaltam és ugye én nem hétvégi autós vagyok, aki néhány megtett ezer km után mondja ezeket.
Én nem használom soha többet, mert nagyon érezni a 2.0 dci-ben, ha annak hányingere van/lesz.
Mást nem tudok hozzátenni, ki kell próbálni. -
rob210
Topikgazda
válasz Johnny_vT #58367 üzenetére
Én 190 vagyok belőllem nem fér be 3.
180 al már igen de igazán úgy kényelmes, ha a két szélén ül két 175cm es egyed és középen ül egy "magas".Volvoról csak azt tudom írni amit már tapasztaltam, tehát annyit, hogy magas az alkatrészár bár tudom ez csak Magyarországon magas. De a beszerezhetősége is időigényes, bár lehet ez is csak itthon gond. De cimbinek 2 hét vokt mire megjött a vezérműtengely jeladó hozzá.
Én felvágnám az ereimet ha kiesne 2 hétre a kocsi egy jelado miatt.Amúgy azt kell venni amiben jól érzed magad.
De ha ilyen kategóriában mocorogsz a laguna cupé miért nem játszik? Az egy igen szép, bár ez relatív, nekem bejövős vas extra kényelemmel és tudással.Renault power
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rob210 #58370 üzenetére
Az alkatrészbeszerzésről megkérdezem kollégámat, ha visszajött a betegszabiról (V70-e van), ezzel a szemponttal még nem számoltam, csak az árakkal. Szerencsére a helyi autószerelői gyakorlat nagyon jó, még a kisebb magánszervizek is tudnak csereautót biztosítani, ha elhúzódik a beavatkozás
A Lagúna Coupe - mint az elérhető árú, Aston Martin seggű szépség - nagyon sokáig toplistán volt nálam. Aztán valamiért elfordultam tőle. Jó is, hogy újra felhoztad, majdnem tökre elfelejtettem. Az orr-része a facelift után tetszik csak, az még drága. De ha nagyon jókat tudsz mondani róla, akkor átsiklok a "túl régilagúnás" lökhárító felett
Az elektronikájával nem szokott probléma lenni? Illetve Népítéletben emlékeim szerint még a futómű kényességét említették. A motorja ugyanaz az F4R mint a Megane 180 Tce-ben, így az gondolom szintén megbízható.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
rob210
Topikgazda
válasz Johnny_vT #58373 üzenetére
Ha a 4 controlos futómű van alatta akkor isten a gép.
A sima valóban érzékeny és eszi az út főleg ha sokat döcögsz vele, de odakint nem olyan rosszakk az útviszonyok ezt már te is irtad.
De ha egy szerpentínes utszakaszon kipróbálsz egyszer egy 4 controlt, hidd el nem fogsz másra vágyni.
Eszméletlen az a stabilitás amit nyújt.
Kimerem jelenteni, hogy a világ legjobb futóműve kanyartartás szempontjából. Egyszerűen nem lehet zavarba hozni. Igazság szerint nekem mind a kettő bejön a ráncfelvarrott előtti is.Egy komoly nyűgje van a müszerfalat ki kell szedni és szigetelni, mert nyüszköl, de ha azt egyszer megcsinálják, vagy már megcsinálták akkor árértékben nincs ellenfele.
Renault power
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rob210 #58374 üzenetére
Azt néztem még, hogy a V6-os változat tök hasonló árfekvésű mint a sornégyes turbók. "Együtt öregedtek" vagy a nagyobb motornak van valami hibája, ami miatt leszállt a többiek árszintjére?
Volvók esetén a T5 és R változatok jó 2-3000 euróval drágábbak hasonló évjáratból és futással, mint a gyengébb variánsok. Ott nincs rejtett hiba, csak ennyi a teljesítmény felára. Másik példa a Lexus, ahol a hírhedt Toyota D-4D-vel szerelt dízelt már 5000 euróért az ember után dobják, benzinesből pedig 8000-nél kezdődik a kínálat alja.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tegnap délután, meg számomra égés is, az agyonajnározott DUNLOP-pal gyönyörű defektet kaptam, szerencsére csak jobb hátul. Pár ezer km után!! Pályán, kb 140 körül. Ebből annyi volt érzékelhető elsőre, hogy az autó nem akart menni. Rögtön félreálltam, hogy most mi a franc lehet, de komolyan nem gondoltam, hogy ez defekt lehet. Nagyon frankó volt szerelni a leállósávban és utána mankóval haza cammogni.
A gumit már megpanaszoltam, nekem ilyen nem kell. Most megyek és veszek goodyear efficientgrip performance-t, azt nekem még nagyon bejött. 215/60 R16-ot a BHP-nél, mert nekem azonnal kell és csak nekik van itt raktáron... [link]A dunlop-okért meg jön a futár, aztán vizsgálódjanak. Semmi szög, vagy ilyesmi, csak egyszerűen ereszt., mintha elfáradt volna. Nyilván sikerült valami selejtet kifognom! De mindegy is, ha én valamiben csalódók, az számomra többet semmiben nem lesz mérvadó!
szerk:
Rossz linket raktam be, ez a 210km/h (99H) gumi, de én a 99W-t veszem (270), ha jól láttam, kb 4-5 ezerrel drágább. A BHP-nek persze nincs ideje csak május valamikor felrakni, nonszensz, ezért kellett beszélnem egy ismerőssel, hogy viszem hozzá. A gumit bepakolni, mankóval még menni... áhhh tkm tele van...
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
-
#32577792
törölt tag
Na látod. Mit is írtam?
Ami nálam egyszer kaksi, az cserepad. Meggyőzhető vagyok, de nehezen.
Henkúkk foreverViszont megnézték klímámat. Felnyomta nitroval, hallható a szökés. Csak elsőre nem találta, ideje meg nincs most.
Alulról jön a hang. Remélem nem lesz meleg a héten -
Johnny_vT
senior tag
válasz #32577792 #58378 üzenetére
Ez király, attól féltem, hogy variáltak a felfogatáson (mer mér ne?). Egyetlen gond, hogy baromi ritka a kocsi, az egész országban 6 db-ot árulnak most összesen, így elég kevés az esély, hogy találok kipróbálásra a közelben. Utcán eddig összesen egyet láttam a városban. Még IS250-ből is 4-5 darab szaladgál itt
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
#32577792
törölt tag
válasz Johnny_vT #58380 üzenetére
Legalább nem lesz tucat autód
Nekem rohadtul tetszik, az uccsó autóm coupe lesz, még akkor is ha már se ki, se be nem tudok egyedül
Talán FB csoportban mintha lenne - vagy volt valakinek - coupe. De ismerősök között van 4controllos is, 5 ajtós. Azt mondják állat a kanyarfogása, és probléma se nincs velük.
De én már beérem a 100-110-es tempóval is, pályán is max 140.Mondjuk a coupe-nak nem tudom mennyire ugyanaz az első lámpája és lököse, mint normál L3-nak. Valaki?
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz #32577792 #58381 üzenetére
4controllal, nekem egy bajom van: nagyobb kanyartempónál, így lassan 2 év után sem érzem, hogy hol a határ.
Amikor azt érzem, hogy talán határon autózok, na akkor simán elfordul bárhol.Kisebb tempónál, agresszív kanyarodás során, nyilván megvan, hogy hol a határ.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#32577792
törölt tag
Hát ja, az mondjuk jó ha ember tisztában van a kocsija határaival. Nem gondolkodtál ilyen "tanpályán" menni vele? Mondjuk érdekes lehet bemenni egy kanyarba, mögötted egy kék-fehérrel, aztán Te befordulsz és mégy, a kék-fehér meg utánad bátrad, ha a renault befordult én is, gondolja
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #58379 üzenetére
Egyetértek meg nem is. Abban igen, ahogy én is írtam, ha csalódók valamiben, akkor nálam az megy a levesbe, de...
Attól, hogy a Dunlop defektet kapott a véleményem még nem változik, hogy a Hankook nem jó, illetve helyesen fogalmazva... nem az a gumi, ami nekem megfelelne és értem ezt főleg kanyarokra, amikor olyan érzésem van, hogy az autó, mintha maga alá akarna fordulni.
Akkor tudtam, hogy ennek a guminak itt a vége, holott a Good Year. Dunlop és a Bridgestone is kanyarban olyan, mintha dróton húznák, nem tudtam kihozni a sodrából egyiket sem, és azt le sem írom, hogy Mánfa után a "tetőig" mennyivel mentem be kanyarokba, amit úgy ismerek, mint a tenyeremet, mert szerintem el sem hinnétek.
Kellene valaki, aki mellettem ülve le tudná videózni... De annak is kapaszkodnia kell(ene) közben...
Az adrenalin fröccs innen kezdődik[...imádom /L] A párom itt szokott szívbajt kapni már, ha mellettem ül és csak ő. A kislányaimmal, ha beülnek csak szépen szoktam "gurulgatni"(L:/dl/upc/2018-04/23/106321_joyqogfm7876h1bh_good_year_efficientgrip_performance_laguna_3.jpg)(/L)
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #58389 üzenetére
Minden automatában van
Ezért irtam az alapos takrítást.Renault power
-
Cane
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene! A kocsi alatt találtam az udvarban egy kis rugót, aminek mérete a képen látszik, kb. 7/10 erővel lehet összenyomni. Nem tudom hogy az autóból eshetett ki valahonnét vagy a gyerekek játékaiból, esetleg a kézi permetezőmből, mert aznap volt sürgés forgás a kocsi körül.
(Espace 4 2.0 benzin)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
rob210
Topikgazda
-
gixxergabi
senior tag
válasz LamerGyuri #58393 üzenetére
Na akkor én már meg se kérdezem...
-
Johnny_vT
senior tag
válasz #32577792 #58381 üzenetére
Áh megvan, hogy miért nem jön be a Coupe orr-része. A lámpák formája és a facelift előtti lökhárító is erre a gyöngyszemre emlékeztet erősen:
Ha végül mégis Laguna Coupe-t veszek, akkor annyi baj legyen, majd mindig előrefelé állok be a parkolóhelyemre
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
LamerGyuri
senior tag
válasz gixxergabi #58395 üzenetére
A tiéd teljesen más. Ami videót linkeltél, az a DP0 váltó, és csak akkor KELL ennyire szétszedni, ha tönkremegy az egyik vezérlőszelep, amit cserél is a videóban.
Ja, a szűrőcseréhez az egész váltómat le kell venni, és legalább kétfelé bontani, hogy hozzáférj a szűrőhöz. Na ezért nem vállalja rob. Mi ezt már tudtuk, csak nem hagyhattam ki(#58396) Johnny_vT : de ez nem is egy Renault Coupe...
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."