Új hozzászólás Aktív témák

  • ABE

    őstag

    válasz mycso #5704 üzenetére

    Kicsit OFF, de a témához kapcsolódik:

    A céges autóknál van még egy faktor, mégpedig a szerviz nemtörődömsége. Hiába van papíron karbantartva az autó, ha gyakorlatban a sumákolás megy. Példa erre édesapám tapasztalata: sok embernek a beosztásához jár autó, tehát nem kulcsos, nem kinyomomabelét autó, hanem olyanok, amiket egy-egy ember használ, szóval sokan úgy kezelik, mint a saját autójukat. A cég ezeket az autókat bérli, és ezekre az autókra van egy szerződés, hogy meghatározott időközönként az adott márkaszervizbe kell vinni, aminek aztán a lízing lejártával elővásárlási joga van az autókra. Szigorúan ki van kötve, hogy a szervizperiódusokat be kell tartani, tehát egyfajta biztosíték lenne magának a márkakereskedőnek is, hogy x év múlva, amikor cserélik a flottát, műszakilag nem elhanyagolt autót kap.

    Na most, ezek viszont ennek ellenére olyan szinten letojják az autót... A szervizelés úgy történik, hogy reggel odamegy a céghez az autóért valaki, délután pedig visszaviszi (elvileg) átvizsgálva, javítva, kötelező dolgokat elvégezve. De ki ellenőrzi, hogy ezeket a munkákat tényleg elvégezték? Senki. Vagy ha igen, és az autó használója észrevesz valami stiklit? Nem lesz abból semmi... Apám autójában elkezdett fogyogatni a hűtővíz, utána kellett tölteni rendszeresen. Épp ment kötelezőre az autó, le lett adva a hibalistában, hogy valahol folyton elvész a hűtővíz, és a ventilátor emiatt gyakran bekapcsol. Mit csináltak? Azt mondták, hogy semmi hiba nincsen, és minimum vízszinttel adták vissza az autót. Mondanom sem kell, hogy egyre gyorsabban kezdett fogyni a víz, így végül megint vissza kellett küldeni, alkatrészcsere lett a vége. De ugyanígy szoktak lenni olyan dolgok, hogy fel van írva pl., hogy izzó éppen kiégett, vagy az ablaktörlő cserére érett, aztán még ezeket sem csinálják meg...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák