-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Füge007
senior tag
Konkrétan nem bírta a terhelést és szétkopott a főtengely, illetve a csapágyazása. A vezérműtengely dettó, na meg a turbó is. A hengerek jók, így elvileg horror áron felújítható, de nem adok érte annyit, főleg hogy ha kész van eladom.
Az 1.5 dCI motorok alulméretezettek a terheléshez képest, az egész konstrukció több sebből is vérzik. Ezt évek óta tudják, de nem foglalkoznak vele. Külföldi, angol, német, francia fóruomokat néztem át, a probléma ott is megvan, pedig ott jó minőségő az üzemanyag (mert ez az eggyik itthoni szöveg, persze hogy rossz mikor rossz gázolajat tankolt, ezt én is megkaptam a befecskendező fej cseréjekor). Persze időközben javult a dolog, mivel állandóan fejlesztették az 1.5 dCI-t, ezért van a sok variáció a K9K-n belül. Volt akinek 65.000 Km-nélált be a motor, persze akkor már nem garis volt, szép. Az üzemanyag befecskendező rendszer hibái is jelentősek voltak, befecskendező fej csere, ez nálam is volt. EGR szelep hiba, szintén cseréltem, féktárcsák gyors kopása, az első tárcsám már 2 x cseréltem + a gyári. Mind azt jelzi a konstrukció kijött, majd szépen elkezdték foltozni. Igaz, mi tulajdonosok meg fizettünk mint a katonatiszt. Azért irrális amit javításokra költöttem, mikor a renaultosokkal beszéltem ezt mind elmondtam, csak lapítottak. Én értem, hogy kell egy kocsira költeni, nem is spórolok vele, de van egy ésszerű határ, amit most sokszoros szorzóval léptem át.
Persze, hogy nem, mivel ez csak a Cliok K9K motorváltzatai! Neked ha jól emlékszem Megan van annak más K9K motorkódjai vannak!!!
Ha lesz időm összeszedem az összes K9K motorkódot egy táblázatba, mostanában nagyon otthonvagyok a témában A Renault Hungáriánál is megdicsérték szakmai tudásom!
Füge
-
Füge007
senior tag
1.5 dCI K9K motorokat az alábbi gépkocsikba építettek:
Nissan Almera
Nissan Micra (86 hp)
Nissan Micra C+C (86 hp)
Nissan Juke (110 hp)
Nissan Note (90 hp)
Nissan Cube (110 hp)
Nissan Tiida (105 hp)
Nissan Qashqai (110 hp)
Nissan NV200 (90 hp)
Renault Clio (II)
Renault Clio (III)
Renault Kangoo (70 & 85 hp)
Renault Laguna (110 hp)
Renault Mégane (II) (86 & 106 hp)
Renault Mégane (III) (90 & 110 hp)
Renault Modus
Dacia Logan (70 & 85 hp)
Dacia Sandero (70 & 85 hp)
Dacia Duster (85 & 110 hp)Sőt a maga a K típusu motor is több változatban került a piacra:
K4J: 1390 cc
K4M: 1598 cc
K7J: 1390 cc
K7M: 1598 cc
K9K: 1461 cc[ Szerkesztve ]
Füge
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #6255 üzenetére
No és ezek közül ha hibalistát is tudsz szerezni akkor meg fogod látni, hogy az 1.5 ös 86 lovasokkal szinte semmi gond nincs.
A kollégám Clio II-ben 86ló 1.5 DCI van és 190.000Km nél tart hiba nélkül, de olyan szintű hiba nélkül, hogy a szűrők olaj és néhány ízzón kívül csak a vezérlést cseréltette le 150.000.km-nél.Hidd el itt a túlhajtás a gond, meg a turbónyomás amit nem bír többek között a befecskendező.
Renault power
-
válasz Füge007 #6259 üzenetére
K9KP732 D238515, viszont csak azon az oldalon nincsen, ha gulgiba beírom az elejét egyből dob egy csomó találatot: pl. ez 180-ért.. Ami érdekes, hogy egy másik hírdetésében 2004-esnek és 101 lovasnak írja....Az enyém tudtommal 106 lovas és 2006 utáni, bár ebből a 2006 utáni dologból már volt vele kavarodás nem egyszer.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Írtam régebben 3db 106 és egy 86 lovas 1.5dci megane-ról, mind a 4-nél ez volt a tapasztalat, hogy kb. 200e km-ig csak tankolni kell, meg ugye a kötelező olaj+szűrők, tehát ez általánosítható az összesre, természetesen az erősebbnél nagyobb a hiba lehetősége.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
-
Füge007
senior tag
Engine: K9K722, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K724, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K728, Year: Jan 2007 onwards, CC: 1461, HP: 103
Engine: K9K732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106
Engine: K9KP732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106Ezek szerint a K9K 732 motorból is két változat van, P betűvel van megkülömböztetve. Kezdek belekavarodni. Napról napra szaporodnak a K9K kódjelű motorok.
Megjött a mail, az enyémbe csak a K9K 712 motor jó. Ma volt itt egy haverom angliából. azt mondta néz nekem kinn nekem motort. Addig vadászom, míg csak meglesz a motorom
[ Szerkesztve ]
Füge
-
rob210
Topikgazda
Ezt tessék szemezgetni
Renault power
-
Füge007
senior tag
Tetszik, nem kicsit bonyolult. Max 150 ezernél el kell adni, mert ha nem, ez lesz az igazi aranytojást tojó tyúk a szervizeknek, van egy olyan érzésem.
Inkább fogyasszon 6 litert, csak ne dőljön ki idő előtt.
Ez a motor nagyon jó fogyasztásilag, dinamikailag. De hogy bírja ezt az iszonyú terhelést, amit kap?! Illetve az elektronikája mennyire bírja a strapát?
[ Szerkesztve ]
Füge
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #6275 üzenetére
HA a jelenlegi F1 es szereplésüket nézzük ezek az új fejlesztések már nem lesznek annyira gagyik.
Ha a pici szempontokat nézzük akkor már 150.000előtt le fog halni.
Az biztos viszont hogy egy igazi kis fenevad.
Mondjuk ilyet csinálhatnának benzinesbe is.
Azt azért sajnálom, hogy nem e1.6-os az enyém , mert a Gulf 1.6 os volt és nyomatékosabb is volt a motorja jóval.
De azért családi autónak ez az 1.4 is elég.Renault power
-
biker
nagyúr
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #6279 üzenetére
Hát én azért csak azt a fránya egy.hatos 8V-es verziót támogatom.
Valahogy sokkal kevesebb a hiba lehetőség egy 8Vben mint egy 16 Vben.
A szerelő srác is azt mondta amikor meglátta az enyém, hogy de jó vételt csináltam ezzel ki fogok menni a világból.Arra mondjuk ő is felkészített, de ezt tudtam is, hogy kb.3 évente kipufogót kell cserélnem alatta.
De ez renault megane betegség.Renault power
-
-
AMD Power
titán
Ezt megnéztük ma...
Jobb volt mint vártam. Nem is maga konkrétan az autó hanem mint Thalia. Kényelmes volt, a 75 lovas motor elég erős volt. Nem volt olyan vészes a vezetése se a diesel után. Azt hittem,hogy "nehezebb" lesz és le fogok vele fulladni stb....
De konkrétan maga az autó amit megnéztünk nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Pont most olvastam egy 1.4 8v Megane tulajt aki szemezget a 1.6 8v kiadással. Én mondjuk még soha nem mentem 1.4 8v Megane-al de szerintem az a motor messze nem a legjobb választás ahhoz a kasztnihoz. Nem a megbízhatósága vagy más miatt persze, hanem mert egyszerűen "gyenge" ahhoz a kasztnihoz.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #6288 üzenetére
Gyenge persze én írtam is már sokszor, hogy ez egy családi autó.
Ha valaki menni akar akkor ne ezt vegye.
Bár halkan megjegyzem a 130-at simán löki a városban simán megy 50-et tehát alkalmas a közlekedésre.
De ha valaki előzgetni akar akkor csak 3.-ik ban használja az autót a 4.-iket5.-iket el is felejtheti, hogy benne vanBár én is csak 4.-iket használok abban kényelmes az 50-es tempó és akár milyen meglepő a 4.-ik 50 a legoptimálisabb fogyasztás szempontjából is, 5-ikben már kicsit erőlködik a motor 50-nél így jóval többet is fogyaszt.
Ha autópályán vagy a nulláson megyegetek akkor kapcsolok csak 5.-iket ahol 130-ig egészen jól érzi magát afőlé meg úgy se megyek mert az drága mulatság. (SÜN)Renault power
-
AMD Power
titán
Volt egy kis időm és összehasonlítottam a 1.4 8v, 1.6 8v, 1.4 16v ,1.6 16v alkatrész árakat.
Vezérműszíj szett vízpumpával és anélkül. Külön vízpumpa árakat. Gyújtótekercsek. Kuplungszett és első fékbetét árakat.
Vannak azért elég érdekes eltérések. Persze mind ugyan abból a márkából.
1.4 16v vezérműszíj szett 39K , 1.4 8v 16-19K között.
Vízpumpával együtt: 1.4 16v 79K , 1.4 8v 52K.Gyújtótrafóknál kb 3-4K eltérés van a 1.4 8v javára. Kuplungnál meg kb az 1.6 16v és a sima 1.6 között Több mint 20K. Az 1.4 csak 12K az előny a sima 1.4-nek.
Fékbetéteknél cak minimális 1-2K eltérés van.
Miket érdemes még így összehasonlítani?
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
R13 azért elég vicces egy ekkora autón nem? R14 néztem... 175/70 vagy 185/70.
Komplett kipufogó rendszert nézzek?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Ja hogy friss adat is legyen most a jó időben mentem kicsit a kocsival.
Ebben városi fogyasztás max 10 km van!!!!!!!!
De 314Km-t mentem 18.1 liter benzinnel kúttól-kútig.
Ez az 5.76-os átlag nagyon tetszik.
Sajnos a városi átlag 6.2 ez alá nem tudom vinni.
Bár szerintem az is teljesen jó.
Igaz nagyon észnél vagyok és óvatosan vezetek.
Ha odalépkedek neki akkor 7.5 körül fogyaszt.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND
- Sonoff Snzb-03P Zigbee mozgásérzékelő