Új hozzászólás Aktív témák

  • mycso

    Topikgazda

    LOGOUT blog

    válasz Plero #56188 üzenetére

    Az két különböző dolog.
    Amit forceberg linkelt, az egy elektromos kiegészítő fűtés az utastér fűtésére, dieselekbe rakják. (valahova a beáramló levegő útjába) Amíg nem meleg a hűtővíz, ez segít be az utastér fűtésébe.
    Ilyen volt a megane2-ben is pl.
    És még mintha itt lenne egy csavar, hogy csak auto. módban kapcsol be, vagy manuálban akkor, ha maxra van állítva a hőfok.

    Amit te írsz, hogy a vízkörben el van helyezve ~4db "izzító gyertya", az egy másik megoldás. Viszont ez nem széria a dieseleknél, megane2/scenic2-nél felszereltség függő volt. (pl. dynamique-nél még nincs). Ez valóban a hűtővizet melegíti, hogy minél hamarabb meglegyen az üzemi hőfok.

    A turbónál, ahogy írod én sem tudok gyári megoldásról a visszahűtésére. Amit szintén forceberg írt a 17x lovas 2.0dci-k vízhűtéses turbóval vannak szerelve, de gyakorlati haszna ennek üzem közben van.
    Az a baj a turbóval (amennyire én tudom), ha melegen van leállítva, akkor az olaj/olajfilm elpárologhat a csapágyak környékéről és az igazi baj a következő beindításnál jön, amikor X ideig szárazon fog futni, amíg ismét fel nem telik olajjal és ki nem alakul az olajfilm.

    “The Night is Dark and Full of Terrors”

Új hozzászólás Aktív témák