- DIGI internet
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
Megane 2 ph2, 1.9 dci FAP 131 lovacska, manualis 6 sebesseges valto.
5-osben, illetve 6-osban, 2000 kornyeken gyorsitaskor megcsuszik a kuplung, es felmaszik 2500 kornyekere.
Eddig még nem vettem eszre hogy ezt csinalna, de tegnap 2x is eljatszotta, masodjara autopalyan.
Gazelvetel, duplakuplngolas utan jo, de azért nem probalgatnam a hatarait.Kettostomegu nem kottyan indulaskor, es leallitaskor, de olyan 80-90 felett nekem ugy tunik mintha jobban rezonalna a kocsi, de ezt betudtam eddig a teli hidegnek, meg a betegeskedo elso kerekcsapagyaknak, es szilenteknek.
Mennyit tegyek felre kuplung tarcsa+kinyomo+kettostomegu cserere? Ha mar bontva lesz, legyen rendbetéve az a része is. Lassan 190e km lesz benne.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56853 üzenetére
Jah pont 20 ezer 14 honap alatt
Mar telepitem a Clip et. Azt hittem nem lesz ra szukseg egy darabigImpossible is nothing
-
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv! Ma nekiálltam javítani az altív szénszálas szűrőházat. Visszatettem mindent, de viszont minden indításkor felpörög a motor olyan szinten, hogy majd kiugrik belőle. Mit rontottam el? A légszűrő házat levettem addig, amíg szereltem. Semmi nem eshetett a karburátor torokba, mert visszatettem és egy csavarral vissza is fogattam.
Megane 1 PH1 98' 1.4 EnergyAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Yoshida
aktív tag
válasz SPeti1984 #52287 üzenetére
Hi,
Kiírja a megane II ph2, hogy menjek szervizbe, lejárt a 25k km. 24ezer körül láttam hogy kiírja, de azt hittem fordítva van, és még 24ezret lehet menni vele (németül írja, az meg nem igazán megy nekem)
A rákeresve a hivatkozott hsz-ben áll ez:
"Ráállítod a kijelzöt, hogy a service-t mutassa (hogy mennyi km-t mehet még a kocsi olajcseréig). akkor elkezded nyomni a nullázó pöcköt, jó hosszan. (elkezd villogni, majd utána még nyomod mindig tovább és akkor nullázódik majd le)"
Jól sejtem, hogyha már lejárt a km, és kiírja hogy vidd szervizbe, akkor nem lehet így nullázni? Próbáltam nyomni vagy 20 sec-ig, de nem történt semmi. Járó motornál próbáltam. Van trükk, vagy máshogy kell, vagy így már nem fog menni?
Németről hogy kellene átállítani angolra a nyelvet?
Plusz ami kérdés számomra: ha lecsukom a hátsó csomagtartót, akkor is világít tovább a csomagtér lámpa. Ez így normális, vagy nem jó a kontaktus az ajtóban?
köszi
-
meroly
veterán
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56858 üzenetére
Na a 121ekm az egy jó kérdés, én is néztem
A hátsó lambda szondára gondolsz? Mert az elsőnek jónak kell lennie, mert a fogyasztás nem emelkedett meg drasztikusan.
Egy intenzívet tolattam magas fordulaton, még a kerék is elpörgött talán, mert gyorsan meg akartam fordulni, utána villant fel a lámpa.
Egyelőre kiütöttem a hibát, megnézem előjön-e újra. Ráindítottam járattam, de nem villant fel most.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
#32577792
törölt tag
válasz molnarpeter #56861 üzenetére
de
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56863 üzenetére
De akkor lambdara jelez, nem? Vagy ugyanígy katalizatort ír?
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #56855 üzenetére
Látom ezt a Facen is megkérdezted, de akkor megkérdezem én is ahogy ott is megtették mi az amit szétszedtél? Kérlek fotózd le, mert fogalmam sincs mi az az aktív szénszálas szűrő.
Erre gondolsz?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #56855 üzenetére
Most jöttem rá te a pollenszűrőre gondolsz.
Akkor pedig ha annak a házát piszkáltad erről lehet lehúztad a vákumcsövet.Renault power
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56868 üzenetére
Koszi.
Ha ilyen erzekeny a hatso akkor talan nem jon elo ujra a hiba nalam se.Impossible is nothing
-
forceberg
veterán
válasz #32577792 #56860 üzenetére
Üresben fék megnyom,
Start gomb megnyom,
Start megnyomása után azonnal fék elenged(ekkor tovább izzít, de nem fog ráindítani)
izzítás végeztével Start gomb megnyom, (gyújtást leveszi)
Ezután kuplung kinyom, Start gomb megnyom, normál indításhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
speedydb23
senior tag
válasz meroly #56872 üzenetére
Szerintem már túlságosan is rágörcsölsz ezekre a hibákra, tudom, hogy nem kellemes amikor motordiagot kell csinálni, de nem szabad ennyire görcsölni rajta, szerintem.
Használd, és ha újra előjön akkor kell csak agyalni, hogy valamelyik szondát érdemes lehet kimérni.
Többet erre figyelni szerintem nem érdemes...
-
meroly
veterán
válasz speedydb23 #56873 üzenetére
Mérnök lévén sajna túl precíz vagyok, de be kell látni hiába a megkímélt vas, a garázsban tartás, meg a kevés km, azért a 15 év mégiscsak 15 év.
Mentem egy kanyart városon kívül is 10-15 km, de nem jött elő
Impossible is nothing
-
Komi28
senior tag
Sziasztok!
Másik fórumon is feltettem a kérdést, itt is megtenném mivel itt is sok hozzáértő van
A Megane 1.5D mennyire megbízhatóak, mennyi a fogyasztás van esetleg tipikus hibái? Benzinesek is rendben vannak?
Én egy Ilyet-dizelt vagy egy Ilyen benzinest néztem ki.1,5-2 milla között, napi 140km, 80% pálya, 20% város. Én jobban hajlanék a benzinesre, de nem ismerem a motorfajtákat, hogy milyet érdemes. Bár sokan azt mondják inkább dízelest kellene. Ha dízel akkor melyiket-milyet?
Mi a véleményetek? Köszi -
Plero
tag
válasz diablo1984 #56727 üzenetére
Neked mennyit fogyasztott az 1.9dTi?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
forceberg
veterán
válasz Komi28 #56876 üzenetére
Évi 40e km-re benzinest? Éves szinten legalább 230e Ft a fogyasztás difi, abból meg kijön, ha esetleg a dízelre költeni kellene. A dízelnél esetleg x év múlva lehet gond, ha tovább nyomják ellenük a hadjáratot...
Napi 2x 70km még a DPF-es dízeleknek is ideális.
2x visszatekert órás kinti autót én nem vennék, de mégis sokan vesznek-vettek kinti gépeket.
Van, aki mondjuk a német autópálya használatra esküszik...
Ha hinni is akarsz a km-eknek, akkor itthoni, teljesen tiszta előéletű autót keress. De ugye a km sem minden, viszonylag kevés km-rel is szét lehet cseszni egy autót, szóval nem egyszerű ügy ez...
A 90LE-s dízelek pályára csak az 5-ös váltó miatt nem ideálisak, egyébként kb. a leginkább ajánlható 1.5-ös motor.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
meroly
veterán
-
Plero
tag
válasz diablo1984 #56882 üzenetére
nekem pont 1 literrel több mint ami neked van.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
diablo1984
veterán
Nekem csak volt, mert múlt nyáron eladtam! De mint mondtam minden új volt az enyém motorterében, adagoló, porlasztó(bevizsgált), turbó, motor is rendbe rakva(csapágysor, hengerfej komplett felújítás+sallangok). nem kormolt, ment mint a távirat. Mostani 6 éves 1,6 tdi-m sem eszik kevesebbet egy grammal sem sajnos, csak legenda ezeknél is az 5 liter alatti fogyasztás....
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #56887 üzenetére
Nyáron jobb lesz, szerintem a DPF kímélése miatt nálam is az első 5-6km fogyasztása még 60-as tempóval is vagy 6l. 20km-es etapokkal így 5°C alatt nem lehet 5l alá bevinni a L3 1.5-öst. Vagyis be lehetne, ha 80-nal mennék 100-110 helyett De az első 5km-rel így hidegben nem lehet mit kezdeni.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Plero
tag
válasz diablo1984 #56887 üzenetére
Az enyémben minden gyári, eredeti. most van az órájában 304ekm.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #56882 üzenetére
Nekem Clio II - be van 1,9dTi motor. 295e km futással a háta mögött. Motorhoz nem kellett nyúlni, egyszer adagolómat javítattam Csomádon, valami tömítést cseréltek, meg beállították értékre.
Klima nincs, télen a fogyasztás 5,4-6 között, nyáron 4,5-5 között elmegy. Igaz autópálya szinte nulla, főként országút 90-110km/h (80%ba) a maradék falvak meg városi közlekedés. -
diablo1984
veterán
válasz forceberg #56888 üzenetére
Igen, tudom, 4 fok alatt még extra cuccot is nyomat magába, hogy hamarabb melegedjen, ilyenkor 1000 fordulat az alapjárat, és büdös egy szaga van, na akkor kajál, míg be nem melegszik, ahhoz kell kb 5-6km, hogy meginduljon a mutató felfelé, még jó hogy van benne kiegészítő elektromos fűtés is, így már 2 perc után fűt! Amúgy távolságra jól fogyaszt, igaz már egy éve nálam van, de nem próbáltam spórolgatni vele, 130-nál 6 körül eszik pályán, de majd most nyáron jobban lesz használva, feltéve ha nem adom el tavasszal és veszek egy Megane3-ast 1,6 benzines motorral, vagy Toyota Versot, esetleg VW tourant, mindet szívóbenzin motorral! Csak most hogy néha rátévedek a pályára, lényegében kínlódás mentes a dízel is, már majdnem elhiszem, hogy nem fog leszívatni egyszer(de fog, biztosan fog, az álmoskönyv is ezt mondja).
(#56889) Plero: az enyém külföldi autó volt asszem valami 150e km-rel az órájában, de valamikor vezérlés szakadt volt és csak tákolták, rádobtak egy bontott hengerfejet(tényleg csak rádobták, használt hengerfej tömítéssel, jól van az úgy), ezért kellett neki esni az egésznek, magamnak akartam csinálni, ezért raktam rendbe mindent rajta. Minden jól is ment addig, míg haver nem dobta be az 5 éves skodája kulcsát, hogy új autót vesz, ha kell, akkor jó áron vihetem, én meg elcsábultam a fiatal szekértől, így volt kollégámék bagóért átvették a lagunát amit azóta is megelégedéssel használnak, vertek bele kb 20 ezret, még egy csavart sem cseréltek benne, alvázvédőzték és ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Ha már szóba került a fogyasztás, én is megosztanám.
Grand Scenic 2013, 1,6 dci 106 ezer km.Országúton 4,9 literre jött össze. Aztán autópályán 5,5-5,6 közé felment. Sebességhatárokat betartva.
Most viszont ezen a héten városba járkáltam kb 20-25 km-eket és így 6,7 körül van.
Szerintetek?És ti milyen gázolajra esküsztök? Én most kétszer lukoil prémiumot tankoltam bele.
-
diablo1984
veterán
válasz polonic #56892 üzenetére
Én nyár óta omv maxmotiont toltam bele, csak hogy jött a tél, büdös lett a füstje, gondoltam, hogy lehet az miatt és próbaként visszaálltam a sima mol-osra(meg a legközelebbi omv is 22km-re van). Ezzel is büdös, de legalább mostmár megvan, hogy nem a gázolaj a gond, hanem mikor dúsítja magának a cuccost, hogy hamarabb melegedjen, veszettül pocsékolja a dízelt és így, ettől lesz büdös. Majd tavasszal megjavul és kiderül!
A lukoilos premium az nem a simája, ott már minden csak premium? -
polonic
félisten
válasz diablo1984 #56893 üzenetére
Enyém is irtó büdös egyébként.
Van még a simán kívül egy prémiumnak mondott. Nem a Top N
Aztán van a prémium, ami dízelnél a nitro prémium dízel. Ezt tankoltam eddig. -
polonic
félisten
válasz forceberg #56894 üzenetére
Nyilván nem tudtam tankolással mérni. Nem töltöttem rá minden szakasz után.
Szóval ez a fedélzeti értéke. De azt néztem, hogy viszonylag pontos. Pár deci eltérés lehet.
Tankolás után kiszámoltam a fogyasztást, 6,2 liter lett a vegyes. Ebben minden van, országút, autópálya, város is. Ekkor mutatott egyébként a fedélzeti 6,3-at.Lehet majd megnézem úgy is egyszer, ha úgy alakul, hogy mindig teletankolom a különböző etapok után.
-
Komi28
senior tag
-
polonic
félisten
válasz Komi28 #56897 üzenetére
Ilyen felhasználáshoz dízel szerintem.
Egyébként én azt látom, hogy a dízel olyan 8 km körül melegszik be. Azaz csak a víz.
Szóval ilyenkor még nem üzemmeleg. Akkor üzemmeleg, ha az olaj is eléri a 90 fokot. De olajhőmérő mondjuk nem sok autóban van. Szóval a víz bemelegedése után mondjuk még 10 km tippre. Majd kijavítanak a hozzáértők, ha hülyeséget mondtam.Egyébként 6 km-en a benzines motor sem melegszik be. És itt megint nem a vízről beszélünk, mert az mondjuk igen, hanem az olajról.
-
Lacy6
senior tag
válasz Komi28 #56897 üzenetére
Én inkább az 1.9 dci-t ajánlom pályázáshoz.
Van benne egy kis tartalék, meg mégiscsak kombiról beszélünk.
1.5-ös motorhoz képest alig lesz különbség fogyasztás szempontból ebben az esetben.
Eléggé megbízható is, keress rá fórumon a véleményekre.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!