- Mozilla Thunderbird
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Linux kezdőknek
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Rendszergazda topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
orosziem81
tag
válasz gergo5991 #56291 üzenetére
Soha nem parkolunk idegen garázs elé hívatlan vendégként, pláne, hogy felméred a garázs tulaja nem fog tudni tőled kiparkolni (jelzéstől, írástól függetlenül ugyebár mert figyelmes közlekedő szeretnél lenni)!
Ahogy előttem is írták, a tanulópénzt kifizetted, kérlek ne másra orrolj meg hanem higgadtan mérd fel mit hibáztál és tanulj belőle.
Fordított helyzetben magad sem örülnél ilyen esetben. -
speedydb23
senior tag
Mai napon elszállításra került a karosszériáshoz a kocsi, remélem nem kapok szívinfrastruktúrát a javítási ajánlattól...
-
orosziem81
tag
válasz speedydb23 #56305 üzenetére
max szívamortizációt
Ha jól sejtem számlától függetlenül már ott meg is csináltatod, mint át trélerezteted máshoz.
Nem kértél több helyről ajánlatot, vagy ez nem volt járható út valamiért? -
tresh
addikt
válasz meroly #56266 üzenetére
Gyorsan átfutva , mert sajnos kevés időm van. Szóval bocsi előre is. Első körben én a katalizátor állapotát is megvizsgálnám főleg mert 2 szondás és ha már el van tömődve akkor tud ilyet produkálni plusz a lambda szonda is ezért adhat rossz értékeket. Aztán még benne van a pakliba a lambda szonda is mert kért mért érték alapján szabályozza a befecskendezést.(első -hátsó) A hátsó szonda megfelelőértékének 600 ± 100 mV, kell lennie.Az elsőnek – 20 mV ± 50 szegény keverék esetén, – 840 mV ± 70 dús keverék esetén.
Minél kisebb a maximális és minimális értékek közti különbség, annál gyengébb a szonda jele (ez a különbség
általában 500 mV). Ezekre nézzetek rá -
speedydb23
senior tag
válasz orosziem81 #56306 üzenetére
Első körben azért így, mert Őket ismerem, bár nem olcsók, de itt van a cég mellett ahol dolgozom kb 800 méterre a műhelyük.
Ide elég volt átgurulnom, nem kellett trélerezni. Amennyiben irreális árat mondanak, akkor még mindig eltudom hozni tőlük, és tovább mehet az agyalás, hogy hova vigyem...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56299 üzenetére
Ilyesmi nem fordult eddig elő, ha újból lazulni kezd, akkor egyértelmű, hogy a vadiúj (tömítő) rézgyűrűvel lehet a gond. Vagy valóban én voltam a fasz és csak azt hittem, hogy tényleg 44nm-rel húztam meg, aztán a lópikulát volt az annyi. Mondjuk ez lenne a jobbik eset, hogy én csesztem el, mert akkor ennyi volt, de az előbbinél le kell ereszteni az olajat és kicserélni a dolgokat.
------Viszont 1500km teszt (pontosan 1587km, mert épp az autóban ülök) után, a Motul és a Xado Vturbo párosra, csak is annyit tudok mondani, hogy wow, wow és wow! A hétvégén, amikor ellenőrzőm a váltót (csavar, olajszint etc...) már meg is rendeltem hozzá a XADO váltó adalékot. A következő olaj meg tuti, hogy a LUXURY DRIVE lesz.
[ Szerkesztve ]
-
pubos
tag
Hello.
Tudja valaki ezeknél a tárcsáknál mi a különbség az árán kívül.Az első kettőre gondoltam.Megnéztem de méretre ugyanaz csak az ára más.De ha csak az akkor az miért?Vagy mit nem vettem észre.köszi -
rob210
Topikgazda
Ezt a kovácsautónál soha nem fogom tudni én se megérteni.
Valószínűleg több beszállító van és akitől olcsóbban szerzi be annak alacsonyabb az ára.
De a minősége sem ugyan az szerintem.(én szvsz a Kovácstól soha többet nem rendelek, mindig baj van azzal amit küldenek és rohadt lassan is küldik. Pedig pontos cikkszámmal szoktam rendelni, de az se zavarja őket )
Renault power
-
Pete55555
addikt
válasz Smith Ügynök #56290 üzenetére
Hát igen... És nem is olyan olcsó. Viszont a környéken csak ez van ilyen motorral. Lehet megnézem majd, még meglátom.
Viszont a korábban linkelt Megane 1-et pénteken meg fogom nézni, csak ehhez az kell, hogy vigyék el a mostanit. Pénteken reggel 9-re jönnek megnézni, drukkoljatok[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
polonic
félisten
Egyébként valahogy jelzi az autó, hogy ha regenerálja a részecskeszűrőt? Vagy ha nem, akkor valami bármi jelből észre lehet venni?
-
Steven
addikt
válasz Gombinyó #56317 üzenetére
Hát nekem van olyan elvem ,hogy semmiért nem megyek ki bp ről ....
Én egyszer mentem le Pécsre egy motorért eladó szerint hibátlan olaszból behozott motor volt... hát kockára volt törve (szvl hazudott)
Megfogadtam , hogy csak a közelbe vagyok hajlandó nézni bármit is ....
Azóta vettem 3 motort meg egy autót szvl eddig bejött a környékről való vásárlás
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
polonic
félisten
válasz rob210 #56320 üzenetére
Azon átsiklottam. Utánanézek.
Akkor figyelem majd a pillanatnyi fogyasztásmérőt.Egyébként sikerült visszapattintani azt a lifegő valamit. Nem kellett semmit venni hozzá. Csak a dzsuvától nem látszódott már, ami tartja. Az lazult meg.
A másik dologgal kapcsolatban pedig a motortérben én nem láttam olajnyomokat.
Köszi az eddigieket!
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Axiál csuklót kell cserélnem mindkét oldalon. Van belőle ajànlott?
A másik, hogy a motorburkolatot levéve találtunk olajfolyást. A szerelő azt mondja, hogy sok a kartergáz (tehát ott a csövek környékén olajos). Lehet azzal valamit kezdeni? Szerelő szerint nem kell vele foglalkozni, engem azért zavar picit.
Az alany egy 2007-es Megane 1.5dci (K9KP732).
Renault Megane IV Limited
-
Robi81
tag
válasz orosziem81 #56324 üzenetére
A tekerővel ami a kormanyvezerlőn van valaszthatsz a szamok kozott.en a magnon megnyomom a szamokat 1-6ig es akkor ugrik arra a mappara utana a kormanykapcsolorol a hangot es a szamot ki lehet valasztani.
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56327 üzenetére
És ezt milyen apropóból csinálná?
-
rob210
Topikgazda
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56329 üzenetére
Ezt nem gondoltam volna
De, hogy már leírtad, logikus.És ezt hogy tudnám kideríteni, hogy itt így van-e? Lehet, megint olyat kérdezek, ami evidens. De most nincs ötletem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #56330 üzenetére
[link] pár variáció a témára, a hangszórós nagyon elegáns, és talán nem is zavar sötétben sem, azt próbálnám meg elsősorban Mondeo 2.0 TDCI-nél jobb egy fokkal a helyzet, van módszer a dpf előtti izzítógyertyára csatlakozáshoz, nincs plusz fény reggel fagyban
polonic: multiméter vagy infra hőmérő, aztán pillanatnyi fogyit figyelni
[ Szerkesztve ]
-
Plero
tag
válasz molnarpeter #56332 üzenetére
De ez Renault topik! -> Clio IV FAP / DPF
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Pete55555
addikt
válasz Gombinyó #56317 üzenetére
Na ja, csak volt már nem egyszer, elmentem /elmentünk x helyre, és közel nem olyan volt a kocsi, mint az elmondások szerint, vagy a képeken. Szal kösz, de kösz nem. Szerencsére Debrecen elég nagy város, Nyíregyházára még azért elmegyek, ott is sok autó van, de ennyi a max.
...Szeretem leracsniztatni...
-
Gombinyó
őstag
válasz Pete55555 #56335 üzenetére
Ilyen ez a használt autó vásárlá sajnos. Az előző autóm mielőtt megvettem nagyjából 25 roncsot néztem meg az ársáv közepétől felfelé mire végre találtam egy elfogadhatót. Kb 200km-re tőlem. Akinek eladtam aztán az is messziről jött érte. Még egy ilyen fél milliós vasért is megéri utazni sztem, hogy jót fogjon ki az ember. Persze, ha találsz helyben az csak jó.
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Lassan eljön az idő ,hogy elmenjek megnézni egy pár Megane-t. Ilyen és ehhez hasonlókat néztem ki. Km óra szinte mindegyiknél 200.000 fölött van. Ami gondolom normális egy ennyi idős autónál. De ettől mennyire kell "félni" vagy mennyire nem kell. Állapotot veszünk tudom nem km, de az ember akkor is tart tőle.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56338 üzenetére
A lagunába ez alapból ki van kapcsolva, amelyikben nincs cd tár, clip kell az aktiválásához.
Tehát nem elég, hogy veszel egy ilyet és rádugod, mert akkor még nem fog működni. Konkrétan, ez is le (csak) van butítva, ahogy a motor(ok) is, ha kell vedd meg a jobbat alapon...
Egyébként meg ha már azt akarják, hogy ne "hekkeld" mert büntetendő az, amit kifizettél, akkor kezdjék el szép sorban seggbenyomni azt az észlényt, aki szerint a 2013-as térkép frissítéssel lehúzták a rolót. Tehát, CD-és változatról van szó, amit nem a boxbol irányítasz, hanem maga a rádióba van építve a navi gombok. És ezt a 2013-as gané szart is, ami így már 5 éves, vagy 200 eurós áron árulják, vagy többért, már nem is emlékszem.Én is, ha nem olyan útra megyek, ami nem megszokott és csukott szemmel is odatalálnék, akkor van a kesztyűtartóban erre egy iPad és azzal navigálok, meg persze közben figyelem a változást is. Ami nem nehéz, mert pl kis túlzással a németeknél percenként épül valami új, ami út.
Itthonra jó a 2013-as is, lófasz nem változik, vagy az valami minimális akármi!
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #56340 üzenetére
Az RXE re mennék rá a helyedbe, de nagyon át kell nézni, mert gyanúsan olcsón adja.
Ha ez normális állapotban van akkor 500.000.- alatt nem adják el.
Tehát itt ilyenekre gondolok, hogy a vezérléscsere valószínűleg most esedékes.
Illetve valamilyen komolyabb fődarab cserés vagy javításra szorul.Ha ennyiért el tudod hozni úgy hogy hibátlan nincs kkérdés azonnal csapj a kezébe.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
orosziem81
tag
köszönöm a kiegészítést. Kedves, hogy ehhez is egy 60 ezres cucc kell.
Apropo! A 2.0dci-ből kiadtak anno 150 és 173 lovas verziót is. A kettő között a "gyengébbik" butított lehet? Tehát egy szoftveres trükkel előjön a maradék, eddig alvó paci? Vagy a nagyobb egy erősebb kostrukció is, ami jobban bírja a gyűrődést[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56345 üzenetére
Mint írtam, az enyém "gyárilag" 131 LE, de padon ezek a 131 lovasok az ATC elmondása szerint alapból többet tudtak/tudnak mind lóerőben, mind nyomatékban, mint amire gyárilag rávésték a 150-et. Az enyém 157 volt alapból... Szóval, nem tudom, hogy ez az adat, hogy jött ki a rönónál, de itt valamit elcsesztek, szerencsére pozitív értelemben. Az összes 2.0 dci motor szinte ugyanaz és rengeteg lóerő és nyomaté direkt el van dugva, a lényeg a szoftverben van, tehát 230-250-ig (460-510nm) lehet ezeket tuningolni. Az ATC szerint a 225 az, amit ez a motor simán elvisel, mert annyira jó konstrukció.
Nagyobb lóerőhöz már illik pár átalakítás. És igazuk is van, nekem lassan 2.5 éve csinálták meg, 223 LE 467Nm több, mint 200 ezer km után és tudjátok, hogy megyek vele, de én a motorban csak olajat cseréltem és lassan 360 ezer lesz benne, de mint egy vadállat!A Laguna III futóműve azt utolsó kis biszbaszig viszont egy fostalicska, 40-50 ezrenként muszáj felújítani, de teljesen kicserélve mindent. :/
[ Szerkesztve ]
-
válasz orosziem81 #56345 üzenetére
A 130 és 150 lovasok kocc egyformák, a 17x lovasnál már hardveres változás is van.
Más turbó, ami vizes hűtést kapott, hengerek tetejénél vízhűtő csatornák és valami plusz kiegyensúlyozó tengely. Annó ennyi infót sikerült összeszednem.Mod.: agogy előttem is írja a kolléga, nagyon sokan íratják 200ló környékére akár a 130 lovast is és úgy fest bírja.
(#56346) ΞΔGLΞ: én a futóművel kapcsolatban pont az ellenkezőjét tapasztalom, pedig 90%-ban borsodban használom.
Nálam 180k km-nél minden eredeti.
Haverom most jár 340k km körül, nála most lett esedékes egy nagyobb mértékű futómű felújítás először, bár nála meg 90% pálya volt a használat.
Én a megane2-nél megtanultam, hogy mit jelent a szar futómű....az borzasztó volt.Jah, tényleg egy kérdés: az alsó váltó felőli bakot, asszem írtad, hogy nem te cserélted magadnak. Az mennyire bonyolult? Alulról hozzáférhető? Ugye nem kell hozzá kipakolni a fél elejét?
Megjöttek nekem is a bakok, kíváncsi leszek. (maj jövő hónapban megpróbálok időpontot keríteni)
Meg a váltóba szeretnék olajat cserélni.(#56348) Lacy6: talán több a hibaforrás hátul, egyébként ugyan azok a futóműalkatrészek, mint a simában, kivéve az első tárcsát, mert erre nagyobb kell.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Lacy6
senior tag
-
rob210
Topikgazda
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
(#56347) mycso
Én a futóművel úgy vagyok, hogy sajnos, vagy nem sajnos, de túl vájtfül vagyok:-)), ha már egy kis hupogás, vagy oda nem illő szarság van, kicserélek rajta mindent, más meg nem is hallja. Én ezeken az elbaszott magyar utakon sem kímélem, márpedig az betesz neki rendesen. Bár az is igaz, hogy 250 ezerig nem kellett a futóművel foglalkozni, de ezek szerint vagy az utak lettek szarabbak, vagy eleve ezek az új alkatrészek már nem olyan minőségek, mint amikor a gyárból kigurult. Tökmindegy, hogy TRW, Bosch etc...
A zselésnél annyi lesz, ami nehezebb, hogy az egyik csavarnál útban lesz a mosótartály, ezt arrébb kell tenni és a motort tehermentesíteni kell, mielőtt kicseréled! Az alsót a váltónál meg a tkm tudja hogyan cserélték, mert azért fizettem, hogy ő legyen koszos , de ahhoz is tehermentesíteni kell a motort. De mind a kettőnél a legfontosabb a nyomaték, ha nem úgy húzod meg, ahogy elő van írva, akkor csalódni fogsz. Kb 1 óra volt a zselés és alsótartó cseréje. A fenti rezgéscsillapítót én már kicseréltem előtte.
Tehát a zselést mindenhol 62nm-rel kell meghjúzni A felső rezgéscsillapítót, szintén 62, de ami a kasznira csatlakozik, azt pontosan 115-tel! Ezek együtt fogják elérni azt a hatást, amire "vársz".
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Remnant II
- További aktív témák...
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép
- ÚJ M-Acryl kádszegély csomag