Új hozzászólás Aktív témák

  • ABE

    őstag

    válasz lajo #3808 üzenetére

    De egy 5 fokozatú váltó utolsó fokozata is lehet ugyanakkora áttételű, mint a 6 fokozatúé, mindez csak tervezés kérdése. Persze az egész váltó hangolása is nagyban függ attól, hogy milyen motorhoz kapcsolódik: ha egy alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező motorra rakják rá, ami nem döglik meg a hosszú áttételtől, akkor okés a spórolós fokozat, egyéb esetben viszont szvsz annak nincs értelme, hogy a motor azért szenvedjen, mert nincs benne semmi erőtartalék, és jobban kell nyomni a gázt, hogy tartsa a tempót. Ugye motoronként eltérő, hogy mely fordulatszám tartományban működik a legjobb hatásfokkal, szóval szerintem nem feltétlen jobb az mindig, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon ketyeg a motor.

    Gondolom nem véletlen, hogy 6 fokozatú váltót leginkább az erősebb dízelekhez párosítanak, vagy a nagyobb lökettérfogatú benzinesekhez. Példának okáért az első generációs Fiat Punto 55 lovas alapváltozatához létezett 6 sebességes váltó, a második generációs 80 lovas benzineshez pedig 7 fokozatú sebességváltó. Ebből látható, hogy simán megoldható egy kisautónál is a 6-7 fokozatú váltó, de kérdéses, hogy ténylegesen van-e értelme. Azért tervezéskor azt is figyelembe kell venni, hogy hiába osztható el jobban a 6 fokozat, az ebből fakadó gyakoribb váltások nem feltétlenül szerencsések.

Új hozzászólás Aktív témák