- Milyen routert?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Mozilla Thunderbird
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Linux kezdőknek
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabx76
senior tag
Ja, értem.
Ha jelent bármi támpontot, figyeltem az útmenti km-mérőket. (van több is, amerre mentünk) A régi kocsi órája legalább 8-10km-mel mutatott többet annál, amit kiírtak, a Megane esetén sehol sem volt 5km a különbség (+/-). Egy GPS-es mérés jobb lenne valóban, alkalomadtán kipróbálom.[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Na, ez vicces. Gondoltam megnézem a pótkereket, hogy mintát vegyek a téli szetthez az úgyis lemezfelnin van.
Szóval
A kocsin most 215/45 R17-es van (ezzel kaptam)
Amiket nézegettem: 195/65 R15(ha jól tudom, ez Megane 2 hivatalos méret.)
A pótkerék: 205/55 R16!!!Már rohadtul nem értem, de mindegy; nézek 16-osat is, aztán meglátjuk. Elvileg jobb lenne a 15-ös télire ... ráadásul 6, illetve 7mm az átmérő különbsége, tehát elvileg mind jó.
Mellékesen felniknél mit jelent, hogy ET 44mm?
-
Adták ezeket 15-ös lemez és 16 vagy 17-es alufelnivel is gyárilag.
Itt vannak a pontos gyári méretek:
és egy ET kalkulátor
más: az óra csalásáról --> GPS szerint a 130km/h nálam pl. kmóra szerint olyan 140km/h körül van. Kisebb sebességen még nem néztem pontosan mennyi a difi, de ott is az óra tbbet mutat.
(valamelyik nap láttam egy 235/passz/R18-as kereket egy 5 ajtós megane 2-n)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Magnum_
nagyúr
srácok, költözöm fel holnapután Bp-re, nem merem fennhagyni a küllőket, igy ma átrakatom a télikerekeket..
I humbly and respectfully decline™
-
rob210
Topikgazda
Sziasztok.
Péntek óta vagyok tulajdonosa egy Renault megane 1-nek.
1997-es 1.4 8szelepes.
Azaz a régi állítólag kevés bajjal küszködő autócska lett az enyém.A kérdésem annyi volna, hogy az ablakmosó tartály kiszerelésére (mert hogy nálam is lehalt a motor a tartályban) csak a könyv szerinti mindent lebontok módszer van, vagy valami rutinos renault tulaj tud nekem mondani valami egyszerűbbet?
Eddig VW Golf II tulaj voltam és hát ég és föld a két autó.
Szerettem nagyon a Golfot de amikor ebbe beültünk a párommal megállapítottuk, hogy ez lesz az új autónk.
Meg is vettükElőre is köszönöm a segítséget.
Illetve még annyi, hogy ennek a váltóról van kenve a belső féltengely csuklója?
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #4864 üzenetére
Holnap este leszek otthon akkor majd felteszek,2-3 képet.
Egyébként nagyon barátkozunk kezd a szívemhez nőni, remélem még sok sok kilómétert fogunk együtt megtenni
Igaz felszereltségre lehetne komolyabb is mert ez RL ugye, de így is nagyon tetszik.
Elektromos ablak és kormányról vezérelt magnó azért vanRenault power
-
rob210
Topikgazda
Huh itt ennyire nincs klubélet?
A VW topikban ennél jobban peregtek az események.
Vagy a renault al ennyire nincs bajEgyébként ti szoktatok találkozókat csinálni ilyen kis minitali a gyártó csillagjegye alatt.
Renault power
-
benvolio
őstag
Grat!
Én több mint másfél éve vettem, km.jeladót kellett egyedül cserélnem benne! Ez az egyetlen autó aminek porszáraz a motorja és a váltója, nálam egy olaj folt sincs rajta! Aki eddig látta csodálkozik is rajta! Hogy biztos legyek benne a vezérmű szíjat, görgőt, vízpumpát azért cseréltem valamint a fékbetéteket, dobot, tárcsát, olajat, szűrőket /de ez minden kocsinál kötelező/. Egyenlőre ennyi, én nem bántam meg pedig 10ből 9en azt mondták francia autót ne vegyek. De hát a kocsi választ sofört ezt már tudjuk egy filmből , mert mikor mi is az asszonnyal elmentünk egy próba körre utána csak annyi volt, hogy EZ KELL. Kényelmes tágas csak elég lomha szerintem.
Azt a mosómotort nekem is meg kell nézni, mert pár napja nem megy.
Üdv!Szerk.:a fékdobot nem cseréltem, elnézést, csak a tárcsát és a betéteket
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz AMD Power #4870 üzenetére
A megane klub is tart időnként találkozókat.
-
rob210
Topikgazda
Ezekről tudok, de én egy klubtagságért már csak elvből sem fizetek.
Ha valami rendezvényre elmennék az oké, hogy ott van belépődíjj, de ahhoz hogy valahol írkáljak ne kelljen már fizetnem.
Ez olyan mint ha a PH fizetős lenneEgyébként jók az oldalak, nézegettem már őket.
Renault power
-
Füge007
senior tag
Egy ilyen taliban én is benne vagyok
Füge
-
Josi
aktív tag
Az ablakmosó motor javításához egy kis infó:
Ablakmoso-motor-javitasaA fórumon való irogatáshoz nem kell tagdíj.
Egyébként a megane klub nem hivatalos fórumát itt találod:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015399
De szerintem ennyit kibir az ember. (jó esetben 3 évre 2000 ft)
A kártya mellé különböző kedvezmények is járnak.
Simán többszörösét visszahozza a befizetésnek.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Köszönöm a segítséget de ezt már megtaláltam én is ma neki is állok.
A találkozót meg tavasszal is meg lehet csinálni amikor már mindenkinek lesz kedve a szabadban lenni egy kicsit végre.
Anno mi már csináltunk találkozókat innen a PH-ról, sőt volt egy amit konkrétan én szerveztem.
62-en jöttek el nagyon jól sikerült
De ez nem az öntmjénezés helye.
CSak ha esetleg csinálunk egyet azt már akár most el lehet kezdeni szervezni tapasztalatból mondom, hogy akár 4-5 hónapba is beletelik, mire találunk alkalmas helyet ami meg is közelíthető alkalmas is egy rendezvényhez, no és mindenki el tudja intézni a szabadnapját, vagy szabadságátRenault power
-
rob210
Topikgazda
Sziasztok.
Az első, hogy
Tegnap az útszélén hagyott majdnem az autó.
Amikor elhoztam a kereskedésből, közölték, hogy kicserélték amiket megbeszéltünk, ez a zárbetét illetve a termosztát volt.
Erre tegnap hazafelé elforrt a vizem.
Most úgy közlekedek, hogy kiszedtük a termosztátot, így nincs fűtés a kocsiban, de legalább tudok vele dolgozni járni.
A szerencsém az volt, hogy mindig van 1.5 liter desztvíz a kocsiban.
Amivel el tudtam gurulni az első benzinkútig.
Azt hiszem ma nagyon kellemes beszélgetésem, lesz a kereskedőkkel, mert, hogy elküldöm őket oda ahova gondolom az biztos.
Illetve már fogalmazom a levelet amit a fogyasztóvédelemnek el fogok küldeni, mert nem cserélték ki a termosztátot, az a rozsdássága meg oxidálódottságából következtetve biztos.
Vagy ha ki is cserélték akkor egy régi ugyan olyan rosszra mint ami benne volt.
Mindent lefotóztunk, tehát nincs mese felnyomom őket.
Vagy valami komoly kárpótlást kell, hogy felajánljanak, mert nem sok kellett volna hozzá, hogy megfőzzem a motort.
Az meg alaphangon is vagy 50.000.- de akkor még nagyon szerényen becsültem.A kisautó jó és hálás a törődésért, de látszik sajnos, hogy az előző gazdája egy nemtörődöm mocsadék volt.
Jah még annyi, hogy megtaláltam a matricát a motortérben 197.000.-Kmernél volt vezérműszíj cserélve.
Az eladási szerődésen 144.000.- Km van.
Ez is komoly tény és vitaalap lesz.
Valamint a beígért pótkereket sem kaptam meg több mint egy hét elteltével.
Azt hiszem erre most rá fognak kúrni, nem hagyom annyiban.Renault power
-
gabx76
senior tag
Néha nem hiszem el, mit meg nem engednek maguknak a kereskedők...
Mégis mit gondolt, hogy nem fogod használni a kocsit?! Vagy abban reménykedett, hogy úgysem fogsz reklamálni?!Tavaly még abban reménykedtem, hogy a válság kiírtja a férgesét, de úgy tűnik, hogy jobbára csak a csalók maradtak meg. Amíg keresgéltem nekem is néha olyasmiket hazudtak a szemembe, hogy elképesztő:
- "Áááá, sosem volt törve!" (biztosítóban utánanézve hátsó része gyakorlatilag át lett építve)
- "Ha lejjebb viszem még 20e-rel, ráfizetek." ( egy kb. 300e-rel felárazott kocsinál, mindezt úgy, hogy az enyémet a piaci ár 80%-ért akarta beszámítani)
- " Nagyon vigyáztak rá, alig volt használva" (Sportkipufogó, km.óra visszapörgetve)
- Telefonban: " Hogyne lenne sérülésmentes!" (Csak egy jégeső Dunántúli dombsággá változtatta a burkolatot)
stb.Igazából csak reménykedni tudok, hogy az enyémnél nem jön elő valami komolyabb csúfság. (Eddig annyi derült ki, hogy a jobboldali hangszóró kezdi megadni magát, illetve az egyik trafó gyengélkedett, de azokat egyből cseréltem gyertyával együtt)
Sajnálom, hogy így jártál, és csak bátran borítsd rájuk az asztalt, lehetőleg jó nagy balhét csapva, hogy a környékbeli vevőjelöltek kilométeres távolságba meneküljenek onnan!
-
gabx76
senior tag
válasz AMD Power #4880 üzenetére
Én sem mernék, csak az a szerencsém, hogy Édesapám eléggé benne van a gépjármű témában, ráadásul szerteágazó ismeretségei vannak a városban.
Mikor kinéztem egy autót komolyabban, ráeresztette a "kommandót". (kárszakértő ismerős a biztosítónál, karosszériás, szerelő, márkaszervízes haver)
Mikor elmentem megnézni a rönyót, már többet tudtam róla, mint a kereskedő (remélem).
Mint kiderült, annál a cégnél is van ismerőse, ahol végülis a kocsit vettem.
Így kicsit könnyebb, egyébként 10x meggondolnám, hogy belevágjak-e. -
rob210
Topikgazda
Hát én meg pont azért mentem kereskedőhöz, mert ez egy elég nagy renault dácia szalon egymás mellett, hogy ők csak nem hallgatnak el semmit hiszen bármikor visszamehetek reklamálni.
De rákúrtak most jártam utána, hogy a kereskedőnél /"márkakereskedő"/ visszavett vagy beszámított autókra vásárlástól egy év szavatossági idő jár.
Azaz ha nem hívja fel a figyelmet a szerződésben, hogy ezzel és ezzel a hibával veszi meg a vevő, akkor arra 1 év javítási szavatosságot kell vállalniuk.
Azt hiszem nagyon kemény alkudozás lesz ebből.Nem fogom annyiban hagyni, mert ez nem fer.
Egyébként nem is a kereskedő akivel bajom van, mert az normális volt ő még fel is hívta a figyelmemet, hogy ez meg az a hibája és ezt javítani fogják.
Hanem a szervizzel, akik csak összegányolták, hogy a kapun kijussak.Renault power
-
benvolio
őstag
Az autókereskedők egy csótány banda, szerintem az anyjukat is eladnák pár ezresért. Amit saját szememmel láttam az előző autómnál amit 550-ért vettem, hogy 400-ért számították be!!! Ez kicsit nem sok haszon? És ahogy te is írtad az a szokásos duma az nagyon megy nekik, hogy ha "lejjebb viszem az árát már bukok rajta". Mondjuk szerencsémre azzal is jól jártam, mert a kötelező kopó alkatrészeken kívül másra nem kellett költenem. Meg is maradt volna ha egy piás nő nem töri össze totalkárra. Ezután jött a rönyő amin tán 100-at nyert a kereskedő, de mondjuk úgy, hogy 50-et lealkudtam így is, az előző autómból tanulva. Ők amúgy fél év garanciát vállaltak rá!
-
kisninja
őstag
egy röncsi találkozón én is részt vennék
Az én bocimra is rá kell költenem kb 100k :S Elkezdett a szíj nyikorogni szíjcser már volt...
Korábbi sérülést kijavíttatni. Illetve a külső belő levegőztetőnél a mikromotornál valami nagyon elkopott :S de ahogy néznem fél autót meg kell bontanom
Jah és a kipufogóm is lyukas hang alapján.
Megane 1 2000 es 1,4 16V[ Szerkesztve ]
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
-
Az enyémben (2006) hang alapján ez a motor is már belül van a műszerfal alatt.
Motortér felől, szerintem nem igazán közelíthető meg.Nekem a ventilátorra is az tmondták szervizekben, hogy itt bontani kell az egész műszerfalat, meg miegymást így több napig fog tartani és jósok tízezres lesz csak a szerelési díj.
Végül is egy szerelési útmutató segítségével sikerült megoldani (így másodjára már lehet 2-3-4 óra alatt menne). Valahol itt kell lennie ennek a szellőzés kinti/benti állító motornak is a ventilátor közelében.
Nálam, amik fínomságosak voltak az pl: a pedálsor/utastér merevítés kiszserelése illetve maga a ventilátor kiszedése a házából na azzal is eltököltem egy darabig.
Ez volt a ventibe beleállva: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
Jah, valami szigetelés, hasonló a nikecell-hez, csak masszívabb-keményebb.
Nekem a pollenszűrőm is szopatós, le kell kapni a kesztyűtartót...
A tiédbe ha szemben állsz az autóval, akkor jobb oldalt az ablak alatt van, asszem 4db torx fogja a dobozka tetejét, utána simán cserélhető.
Fateromék 2000-es megane kombijában ott van, gondolom az előtte lévőkben is. Ennél a meganeII-nél bonyolítottak túl mindent...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
-
rob210
Topikgazda
válasz benvolio #4891 üzenetére
Jah azt nem is mondtam megcsináltam tegnap
Le kell csavarozni jobbra alászedve a kormányt előszőr az első részét a dobnak.
Aztán balra alászeded és leszeded a hátsó részét a dobnak.
Elől 2 /egy az ívnél egy alulról/ csavar és 3 patent fogja na a patentok kiszedésével szo.tam eleget.
Hátul 2 csavar 4 patent. fogja a két csavar a köszöbbe van becsavarva.
A hátsó dob van az elsőbe belecsúsztatva így kiszereléskor előbb az első dobot vedd ki majd összeszereléskor az első dobot tedd be.
Ellenkező esetben nem tudod az illesztéseket rendesen összerakni.
( 32 perc alatt jöttem rá, hogy nem fog menni )
A motort egyszerűen ki lehet szedni a tartályból.
A hátsó ív feletti részben van.
Óvatosan benyúlsz a tartály és kerékjárati ív között és a motort egy határozott mozdulattal meghúzod felfelé.
Ha van a tartályban lé az rád folyik nincs mit tenni.
Én vödröt tettem a kocsi alá.
A motort szétkaptam egy csavarhúzó segítségével a gumikat kiszedtem bekentem szilikonzsírral.
Összeszereltem és minden faján műkszik.
Beállítottam a fúvókákat most nagyon komolyan mossa az ablakot
No és persze öröm bodogság valamint nem kevés büskeség, hogy ezt is megcsináltam, ha már a kereskedő ezt sem közölte.Renault power
-
gabx76
senior tag
Nem tudja valamelyikőtök, hogy Megane2-be milyen hangszórót érdemes berakni, ami befér a gyári helyére?! (első ajtó)
Nem nagyon akarok a hőpisztollyal játszadozni, ha nem muszáj.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen routert?
- Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép