- Hálózati / IP kamera
- Ubuntu Linux
- VoIP telefonálás
- Crypto Trade
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Aliexpress tapasztalatok
- XPEnology
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
-
ThodEE
őstag
Sziasztok!
Egy Renault Megane 1 el kapcsolatban szeretnék érdeklődni hogy milyen tipushibákra érdemes figyelni?
96os 1.6 75ló, ferdehátu, 92k km-rel. Szintetikus olaj 2k km ezelőtt volt cserélve, gyertyákkal és szűrőkkel együtt.
Műszakira most megy 3-4 napon belül, az oda szükséges javításokat még eszközöli rajta a jelenlegi tulaj, aztán 13adikán megyek az autóért, alvázvédelem mindenképp lesz rajta új.Első autóm lesz és családtag akitől átveszem az autót, 2000óta Ő a kocsi tulaja.
Köszönöm előre is a tanácsokat
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
tresh
addikt
válasz ThodEE #18803 üzenetére
Nem tudom konkrétan mire lennél kíváncsi..a vezérlés csere fontos így arról érdeklődj mindenképp mikor volt esetleg számla van róla ha nincs akkor azt cseréld mindenképp ez minden autó lelke.. hátsó kerékjáratokat nézd át szeret rohadni ha nem figyelnek és kezelik időben..a többi a szokásos ha motorikusan rendbe van nagyon nem lehet mellé nyúlni vele.. viszont azért amit állítólag cseréltek azt is nézd át alaposan pl motor olaj..ha íród még mi érdekel akkor tudunk rá válaszolni most több nem jut eszembe
-
rob210
Topikgazda
válasz ThodEE #18803 üzenetére
Ha jól nézem 8 szelepes autód lesz ugyan az mint Treshnek.
Igazság szerint különösebb típushibája nincs.
Elektromos dolgok szeretnek kontakthibásak lenni.
De ez minden Megane-ra igaz.Típushiba ami eddig mindegyik megane-nál előfordult ami megfordult a köreimben az az ablakmosó motor cseréje, mivel az szeret meghalni, főleg ilyen idősen, ha még a gyári van benne, az alapjárati motort kell kitakarítani cserélni, ha meghal, de ez az indításkor és az alapjárat ingadozásakor szükséges, illetve a felső holtponti jeladót kell cserélni, de csak ha nem indul a kocsi vagy csak nehezen.
Amíg nincs hiba addig nem kell velük foglalkozni, de ezek szoktak sűrűbben előfordulni a megane-oknál.
Renault power
-
ThodEE
őstag
Igen ilyesmire
120ezer nél kell cserélni legközelebb a bordás szíjat arra rákérdeztem, hátsó kerék járatból egyik rohadt ki lett lakatolva plusz átnézték, meg van a számla, egész füzetet vezet az autóról.
Fékolajat kell-e cserélni?
Váltó olaj?
Fékcsövek?
gumibakok?
Szervó olaj?
(klíma nincs)Hirtelen ennyi, tényleg életem első autója nem vagyok tisztába vele mikre kell odafigyelni
(#18805) rob210
Rendben, köszönöm, egyenlőre semmi hibája nincs a járműnek amiről tudnánk és nem lett javítva, de Pécsről hozom el és ott van ismerős aki olcsóbban kicseréli és beszerzi az alkatrészeket, itt Pest mellett pedig nem igazán van kihez fordulnom
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
tresh
addikt
válasz ThodEE #18806 üzenetére
Fékolajat kell-e cserélni?
Féktárcsa/ betéteket ellenőrizd le ha azok jó állapotúak akkor a fékolajat is megnézed szép átlátszónak kell lennie.. én betét tárcsa cserénél ejtettem meg a fékolaj cserét is illetve ami nagyon fontos a fékcső nem nagy tétel de azt mindenképp ellenőrizd le.
Váltó olaj?
Ha van rá keret nem nagy összeg akkor én azt is megejteném meghálálja (75w90 kb 3 lityó kell bele)
Fékcsövek?
Ahogy írtam mindenképp ellenőrizni és tán egy 96-os autónál cseréld pár ezer! (és akkor jöhet a fékolaj csere is )
gumibakok?
Ha kivannak a bakok akkor azt érzed alapjáratnál a váltó is akadozhat miatta (nem vészes cserélni 3db van ) . Illetve nem járó motor mellet kesztyű fel és meg mozgatod a blokkot ha kivan bármelyik is akkor azt érezni fogod.
Szervó olaj?
Mindenképp érdemes ránézni.. de ha szervó szépen jár nem sír és az olaj is jó állapotú akkor nem kell vele foglalkozni vele egy darabig.
Általánosságba még minden folyadék ellenőrizése ajánlott hogy meg legyen a kellő mennyiség belőle és az ablakmosó motor is ahogy rob írta (én cseréltem jó móka).
ThodEE: Pesten én fel tudom ajánlani a segítségem akár alkatrész akár más téren is egyedül a vezérléshez nem nyúlok
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
-
ThodEE
őstag
Rendben köszönöm szépen az infókat és a segítség felajánlást, mielőtt elhozom ezeket átnézetem szerelővel
Aztán ha úgy alakul akkor jövök még segítségért mert lesz az ajtóba első szett cserélve, ha jó infót találtam a neten akkor 13as menne bele de 16os lesz.
Utólagosan első e ablak hoz ez a szett megfelelne?
Kp zárnak pedig ezt venném ha rábólintasz hogy jó lehet hozzáhttp://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
tresh
addikt
válasz ThodEE #18809 üzenetére
Első szett 16 os gyárilag a hátsó 13-as
Az elektromos ablakra én azt mondom hogy csak gyári és bontottan lehet jó áron találni szerintem az a kulturált és a tuti..
A kp zár necces dolog avval még én is küzdök hogy kerüljem meg a gyári indítás gátlót (bár mondjuk elvileg neked is kéne gyári infrás kp-zárnak lennie)
-
rob210
Topikgazda
válasz ThodEE #18809 üzenetére
Elöl 16 cm es szett van ha kell nekem van is eladó Mac audió 16cm-es hibátlan párom.
A központi zárat pedig nem értem, nincs benne központi zár? vagy nem távvezérlős?
Mert ha a központi zár benne van akkor ne vegyél új központi zárat csak egy távos riasztót és kösd be a központi zár vezérlőjére.
Sokkal olcsóbb nem szívsz vele annyit, nem kell szétkapni az ajtókat.Ha nincs benne egyáltalán központi zár az érdekes, de akkor az általad linkelt szett kell, meg egy jó levél nyugicilin, mert átkozni fogod a napot amikor nekiálltál beszerelni.
.Renault power
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #18811 üzenetére
Huhh az nagyon jó ha akkora hely van, mert már minden hifi cuccot megrendeltem, és így nem kell faragnom meg átalakítanom
Nincs benne sajnos
Szerencsére nem én szerelem be a mechanikai részét, én csak villannyal foglalkozom abból se túl profin, bár karbantartó létemre menni kellene a mechanikai részének is
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
tresh
addikt
válasz rob210 #18811 üzenetére
én még avval "küzdök " hogy a sima bicska kulcsot hogy kössem rá a gyárira mert a gyári imot ugye a az infrás érzékelőnél lévő kis panel kapcsolja ki be.. de kimértem és csak egy szál vezetéken adja neki a -/+ szal nagyon ki kell találnom mi legyen a megoldás..esetleg ha van rajzod a gyári imo működéséről azt szívesen venném nem igazán találtam hozzá elírást még
ThodEE:nem infrás a távirányítód milyen felszereltségű a kocsi nekem ez kicsit gyanús...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
ThodEE
őstag
Nos eddig mikor találkoztam az autóval mindig kézzel lett kinyitva az anyós ülés felöl és kulcsal a sofőr felől, lehet hogy van benne csak rossz
Azért vettem volna a boltból mert akkor 1 úttal megjön az elektromos ablak is, de meg is rendeltem már
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
rob210
Topikgazda
válasz ThodEE #18816 üzenetére
Az remek mert lehet csak a vezérlőt kell cserélni egy távirányítósra, az meg 4.000.- körül van.
Előbb át kell az ilyesmit nézni és csak utána megvenni a cuccokat.
Én legjobb tudomásom szerint Megane-ból nem jött ki központizár nélküli széria.
Az enyém is RL még is van benne, csak nem távos, hanem kulcsos centrál.
Azaz egy vezérlős motor van benne ami nyitja zárja a másik 3-at , 4-et , 5öt.
Ezeknél elég kicserélni a vezérlő egységet távvezérlősre, még a csatijuk is egyforma, ha csak nem valami extrémet veszel.
Lehúzod a régit feltolod az újat és öröm boldogság.Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #18815 üzenetére
Röviden van egy sima alap bicskakulcs készlet avval akartam megkerülni a gyárit.. de ahogy érzetem az nagyobb sz*pás.. na mind1 alszok rá hátha megálmodom mi a jó megoldás cliomnál is megkerültem cska full nem emlékszem már rá hogy oldottam meg
ThodEE: küld vissza ami nem kell netes rendelésnél 8 vagy hány nap elállás jogod van
giigz: sedánod van ugye...valószínű kábel törés/szakadás van gyorsan ki lehet ezt mérni és egy forrasztással orvosolni
[ Szerkesztve ]
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #18817 üzenetére
Na hurrá Nos igen, a tájékozatlanság
Végülis nembaj, lesz egy új szett legalább örökös egy darabiggiigz
A simák 3 szállal vannak bekötve, közös, bezár, kinyit szál.
Ha a bezár szál eltört/megsérült akkor ez lehetségesDe azért várjuk meg a kolléga válaszát mert ez csak egy tipp
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
rob210
Topikgazda
Ahogy írták is valószínűleg a kábeled elöregedett.
De az is lehet, hogy a zárrudazat kopott meg annyira , hogy kinyitni kitudja, de betolni már nem tudja a zárnyelvet.Elsőnek mérném a 2 vezérlőszálat.
Aztán szétkapnám és állítanék a rudazaton.
Nem komoly hiba biztosan javítható otthon.Renault power
-
kisninja
őstag
Üdv urak egy laguna 2-es hez való tetőcsomagtartó jó e egy megane 1 es hez ?
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
tresh
addikt
válasz rob210 #18825 üzenetére
Ez nem ifras hanem radios ha nekem is az lenne nem is foglalkoznek vele..csak mivel a kulcshazam kezd kukas lenni es en nem adok horror osszeget a gyariert igy gondoltam kivaltom az infrasomat radios bicska kulcsra de ebbe a gyari imo beleszol igy vagy kiiktatom clippel es sajat rendszert teszek bele vagy marad ez meg meg nem hal
-
_NCT
őstag
Megsikáltam a biztonsági öveimet forró mosószeres vízzel, majd azután hajszárítóval szépen megszárítottam őket. Eredmény: 0, semmi, zéró. Szóval valószínű 10 éves autónál már az övfeszítőt kéne cserélni, de én szarok rá, túl nagy munka hogy bontóban keresgéljek meg aztán a fél kocsit szétbontsam érte.
Mai napom amúgy is jó: tegnap megsikáltam kívülről az autót, szép lett mint mindig, erre este esett az eső Ma úgy néz ki mint amire ráokádtak....
-
-
FerNandor
őstag
MMA a biztonságiövet úgy mosd ki (én így fogom szerintem a héten, ha marad a meleg), hogy: kihúzod, amennyire tudod, alul felül, rácsukod az ajtót, leragasztod a csatot, hogy ne vigye a víz és a mosóban, ahová te is jársz, szépen adsz neki egy tisztítószeres mosást, keményen. utána jól átmosod a sima öblítéssel, hogy kijöjjön a cucc. csak utána valahol meg kell állni és ugyanígy kihúzni és leragasztani vagy valami, hogy megszáradjon. beszívja a koszt, port ez az öv és nem csúszik, én is lemostam tavaly így, ahogy te és semmi eredmény. így kell, ahogy mondtam, vagy lehet me´g úgy, hogy alátartasz egy vödröt és szépen kimosod darabonként. de ez a mosós a legjobb szerintem. én most szereltem ki az ülést meg szedtem le a müanyagokat és a visszáhúzóerö ott lent a tekercsben nagyon jól megvan, nincs semmi baja. csak a megvezetö fémen nem csúszik, ami fent van.
parkolás: ilyen LIDL, spar stb helyeken én úgy állok meg, hogy a legmesszebb megyek kb, hogy ott 1 autó se legyen. mert ha csak féltávot megyek, akkor elöttem, mögöttem, mindenhol persze üres helyek, de az sicher mellém áll be.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
rendesen ki kell, hogy ázzon a por, zsír, kosz.
------
na én is csináltam ma pár képet
vettem a lidlben waxot, hamarosan kipróbálom, de még a turtlewax is megvan, de nem bírtam otthagyni, csak 540Ft-volt, akciósan.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #18839 üzenetére
Ha ilyen kertem volna jaj mi mindent meg tudnék csinálni én is.
Csak hát egy kicsit macerás a 9.-ikről például áramot lelógatniSzép a kocsi, de ezekkel a waxokkal vigyázz van ami többet árt mint használ.
Kérdezz rá autóápolás topikban, hogy milyen vélemények vannak a waxról amit vettél, ismeri-e valaki.Renault power
-
FerNandor
őstag
válasz rob210 #18840 üzenetére
ja, nekem is így a jóidöben jó csak (telek amúgy meg szintén panel) viszont igen, itt szerencsére ki lehet bontakozni
szerintem minöségi cucc, de majd lehet, hogy rákérdezek, de lehet, hogy a gugli is kiad valami hasznosat.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
FerNandor
őstag
köszönöm.
holnap viszem vissza a fényezöhöz, mert nem jó a küszöb. roszdásodik, ahol dolgoztak rajta a lakatosok."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #18847 üzenetére
köszi. volt egy kis baleset a krokodilos emelövel és behorpadt. az lett megcsinálva, de valami nem jó, mert ahol dolgoztak a lakatosok rajta, ott kezd rozsdásodni. jobb küszöb, elsö kerék mögött. képet most erröl nem tudok. reggel megpróbálom, de nem tudom, hogy fog-e látszódni.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
Na igen erre voltam kiváncsi.
Ezek szerint amit vettél kulcs héjat abba nem fér be ez az elektronika?
Mert ha lenne benne hely akkor csak bele kéne aplikálni.
Lehet egyszerűbb lenne mint szenvedni az immo megkerüléssel.Minden esetre így már értem mi a gondod.
De ha az infra vezérlő helyére beteszel egy rádiós vezérlőt az nem lesz járható út?Renault power