-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
A "Ha akarsz egy kalandot,vegyel egy trabantot" szolas uj ertelmet nyer a a Renault szemelyeben Te egy igazi kalandor vagy,en mar az emlitett hibak negyedenel eladtam volna a picsaba.
Ez tenyleg szomoru,h en is innen-onnan tajekozodok es 10 renault-s emberbol kb 3-4 van megelegedve vele...
Mycso udv a klubban (akiknek szar a tukorfutes igaz nekem csak a bal oldal)
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Azért azt vedd figyelembe hogy az emberek kb 80%-a szarik nagy ívben az autójára legyen az rönó,ódi, bömös, akármi egy vasat se költ rá ha majd behal nem mozdul talán megcsináltatja azt ami végett újra elindul de hogy kopott gumival szét hullott futóművel jár az nem érdekli..és akkor itt jön a maradék 20% aki költ rá foglalkozik vele és minden apróságot igyekszik helyre tenni..mert autóba szeretne ülni nem ipari hulladékba amiből valljuk be nem kevés mászkál az utakon...én kb 200k-t költöttem rá de kopra cseréltem mindent..ha érdekel majd valakit akkor belinkelem az oldalt ahol vezetem mi történik az autóval lassan 1,5 éve szolgál és én elégedett vagyok vele ahogy eddig az összes rönómmal..
Viszont az autó akár hogy nézzük egy rossz befektetés mert költeni mindig kell rá a kérdés csak az hogy mennyit és e téren szerintem a rönó jól áll pl m1 ph1/2 -nél is van egy két széria hiba azt orvosolod utána csak kopó alkatrészekre fogsz költeni ez tuti illetve arra amit ezek a remek utak szétb*sznak -
_NCT
őstag
Az igaz, nekem sem lenne okom panaszkodni, legalább 150k-t félretehettem volna, ha nem akarom kicseréltetni pl a kuplungszettet és az ablakmosót nem javíttatom meg, hogy hátul is nyomja a vizet, ha nem akarok váltóolajat cseréltetni stb...., csak én vagyok ilyen f*sz.... )
Talán nem is volt olyan, ami nem kopó alkatrész volt. Jah de, a tükörállító kapcsoló, amit 3000-ért cseréltem. Többi az sajnos kopó alkatrész.....
Csak rossz olvasni index fórumon is, h sok "szériahiba" fordul elő, főleg ezek a beázások, elektronikai hülyeségek... Néha úgy érzem, nem kéne csak ABS + ESP a kocsiba meg egy légkondi oszt jónapot, a többi nem romlik el. No meg az ablak ne legyen kurblis...
Amúgy meg Toyota fórumot olvasgattam sokat, ott is kinyomócsapágyat cserélni kell 100k km körül, illetve az ablak ott is van hogy leesik, mert meghal a bowden, szal nem csak Renault-nál van ilyen. No meg sokan írják a rohadást bizonyos helyeken. Szal nem biztos h több örömöm lenne egy 9-10 éves Corolla-ban...
Az tuti h legközelebb nem a választék aljából fogok meríteni....
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Nyugtasson a tudat hogy most is 2,6 milla új japo kocsi megy vissza légzsák problémával...akkor előtte ott volt a beragadó gázpedál és társai... és itt nem 1 milliós autókról beszélünk Pl a te rönódat is ha jól emlékszem csak a gyújtótrafók végett hívták vissza ill nem is visszahívták cserélték őket gariban még a legelső szériánál.. és ha azt nézem előbbi 2 a biztonságodért jobban felel mint egy gyújtótrafó
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Lehet hülyeség, de olyan kocsit nekem nem tudsz mutatni amin nem romlik el semmi soha.
Még az istenített suzuki is elromlik.
Meg a nagyszerű BMW AUDI tök mindegy mit veszel ha kocsid van az elromlik előbb vagy utóbb.Ami nem mindegy az az hogy hogy és mennyire romlik el.
Az út szélén orvosolható bosszantó kis hiba, vagy motorcsere nagy szerviz.Renault power
-
-cobra-
aktív tag
Azért be kell látni, hogy a megbízhatósági statisztikák nem hasra ütésre születtek. A családban van nálunk egy Toyota Avensis is, az idén lesz 9 éves, és olajon, szűrőn, fékeken kívül semmit nem kellett még benne cserélni. Van összehasonlítási alapom, mert nekem meg egy Thaliam (1.4 8v) van városi használatra, és csakis azért mertem megvenni, mert ez még olyan egyszerű mint a facsipesz. Mégis mindig van valami apróság, ami elromlik rajta, és lehet rajta bosszankodni. Szerencsére a dolgok nagy része otthon javítható (a WD40 és a kontakt spray az isten azóta nálam), de valakinek már nincs hozzá affinitása, vagy bonyolultabb az autója (újabb Megane, Laguna stb), akkor bizony súlyos összegeket felemészthet az autó fenntartása. Folyamatosan követem a Renault és Toyota fórumot is, és el kell hogy mondjam, hogy sokszor meghökkenek az emberek reakcióin. Itt az az elfogadott, hogy természetes ha elromlik valami az autóban, de csináltasd meg, mert egyszer ha mindennek a végére értél, akkor lesz egy tökéletes autód. Míg ha a Toyotában kell valamit kicserélni, akkor egyből megy az ujjal mutogatás a nem Toyotások részéről, hogy nesze nektek Toyota. Senki nem mondta, hogy a Toyota tökéletes autó, egyik sem az, de az tény, hogy hosszú távon sokkal megbízhatóbb és hibamentesebb mint a Renault. Persze mindkét márkából ki lehet fogni rosszabb és jobb példányt, amivel ezt cáfolni lehet, ez csak az én személyes tapasztalatom.
-
tresh
addikt
válasz -cobra- #18157 üzenetére
Na azért azt vegyük már figyelembe ár/érték/felszereltség terén nem kis difi van...vegyél egy full extrás corollát és pl egy megane-t mondjuk 2006 os évjáratba bő 1 misi van közöttük min és akkor még arról nem is beszéltünk hogy valószínű a corolla 2 szer annyit futott és igaz hogy kevesebb a baj vele de ha javítani kell valamit jobban a zsebedbe kell nyúlni mint a megane-ál.. a másik fele rob is én is írtam olyan nincs hogy ne kelljen javítani egy használt autót a kérdés csak az hogy otthon javítható/szerviz és hogy ez mennyibe kerül..
Mondom ezt úgy hogy volt toyotánk corolla,avenisn,yaris most még is két rönó áll az udvaron és mindenki elégedett a kocsijával (pedig apám japán párti csak belátta hogy anno 3 misiért olyan avansisbe nem ült volna mint most a Lagunája ) és nem isteníteni akarom a rönót távol álljon tőlem de francia autók között igen is az egyik legmegbízhatóbb márka és ez tény -
_NCT
őstag
Nekem ami lejött eddig a 2 lentebb említett márkánál:
ár/érték arányban Renault verhetetlen
megbízhatóság/értékállóság arányban Toyota a nyerő.Itt el kell dönteni, kinek mi a lényeg. Ugye a Toyota nem hiába kerül 1 Misivel többe. Mindenki azt veszi, ami megengedhető. Ha valaki ki tudja fizetni a jó statisztikát és megbízhatóságot, akkor Toyota-t vesz, aki nem az ár/érték arányban a legjobbat fogja keresni, ami a Renault. Ez ilyen egyszerű. Én ezért írtam, hogy olcsó húsnak híg a leve....
Felszereltségben viszont a Toyota is bővelkedik, a sok elektromos kütyü ami M2-be van, az ugyanúgy megtalálható mondjuk egy Corolla-ban, csak ugye nem azért az árért...
Toyota alkatrészeinek ára meg nem drágább mint a Megane. Mivel mindkettő elég drága szervizelni.
[ Szerkesztve ]
-
-
tresh
addikt
Ja nem félek én tőle de mivel a következő autóm 1,8-as motor alatt nem lesz az tuti nekem megér annyit az a +1-2 liter cserébe hogy van benne némi erő tartalék... Nálunk a céges m2 7 körül állt be igaz vegyesbe szerintem full jó a fóka 8 körül van hasonló használat mellet
Mondjuk azon szoktam mosolyogni ha elviszi az egyik kollegina és megnézem a fogyi adatokat amit ír csori 9 alatt nem szokott számot mutatni
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
akkor szerintem ugyanaz a baj, mint nekem, de én meg nem tudom, hogy mi a baj
vonóhorgod van? valahonnan alulról verödhet fel a víz meg a homok, kavicsok és felszalad valahova, szerintem így jut be. mikor fogod megvizsgálni? mert akkor megvárom, hogy mire jutszja, a tegnapi leszakadó hang... ma megyek vissza a körforgalomba és látom, ott van egy qrvanagy csavar, rajta az anya. szerintem ez valahogy felverödhetett és kicsit járkált vagy a felni belsejében vagy nem tudom. másra nem tudok gondolni, mert nincs semmi hiba.
majd lefényképezem, hogy mekkora nagy.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
itt van ez a csavar (csak nem tudom, miért fejjel lefelé van.. pedig direkt visszafordítottam)
[link]"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
addikt
-
Laraxior
titán
1. viszont ez biztos nem városi autó volt.
2. dízel, gondolom lehet benne cserélni a porlasztókat, meg a többi motyót
3. talán ez az ami nincsen tekergetve..."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
válasz FerNandor #18170 üzenetére
Hogy őszinte legyek, nem igazán foglalkoztat a dolog. Régebben, mintha valamilyen fórumon (lehet külföldin) olvastam volna erre megoldást. Egyébként ha jobb idő lesz, lehet lekapom a lököst és alánézek. Vonóhorgom nincs.
( #18172 ) tresh: nem is sok...4évesen 220k km.
én 3éves 2hónaposan vettem 260k km-el.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
just
aktív tag
válasz FerNandor #18170 üzenetére
Szerintem minden grandtour tulajt aggaszt ez a probléma, nekem is szokott benne lenni víz.
Two things what i hate. People that can't count...
-
Laraxior
titán
Az Audisok jobban szívnak, mert nekik meg az esőelvezetőnél ázik be Itt a pH!-n is egy kollegának, tehát ez a kisebb gond, hogy hátul áll a víz
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
kisninja
őstag
Én maximálisan elégedett vagyok a megane 1-esemmel. Soha semmi baja nem volt 6 éves a kötelezőkön kívül.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
FerNandor
őstag
én is azért halasztom, mert valószínü, hogy a lökhárítót kell leszedni hozzá..
én nem hagyom így, majd valahogy megcsinál(tat)om.én is néztem külföldi fórumot, valakinek az egész müanyag kádat kellett újra körbeszigetelni, aztán azt mondták index, hogy ha vonóhorog van, akkor ott a kábeleknél folyik be.. remélem az utóbbi lesz, talán azt könnyebb megjavítani, de a lökös levételéhez is le kell venni a hátsó kerekeket stb. nem egyszerü.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
senior tag
Szorííccsatok, ha minden jól megy, holnap lesznek új papucsok a gépsárkányra....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
aktív tag
Tegnap ujra szetszedtuk a kocsit, de ezuttal mindket oldalt belul. Az akksi melletti elektronika meg mindig fent szarad. A kabelkotegeket is attoroltuk (az ules alatti nagy feher csatlakozo bizony vizes volt rendesen, remelem ez okozza az elektronika hibat).
A jobb oldal tovabbra is szaraz, nincs baj, de fogalmam sincs, a bal oldal hogy' azhatott el ennyire.
Viszont ami nagyon elszomorit, hogy a vezetoules alatti padlolemez rohad, es a legrosszabb, hogy kb. 1 honapja volt UGYANITT alul az alvaz kezeltetve, mert volt par apro rozsdafolt, ami a szerelo szerint attol volt, hogy megpatkaztak a kocsit,es lehorzsoltak az aljat. Ja, es a szerelo azt mondta (es ezt en is lattam), hogy mar ganyolt modon valaki probalta megjavitani!
Szerintetek mennyire veszes ez a rozsda belul? Kell AZONNAL foglalkozni vele. Mert holnap mar szeretnem ujra osszeszerelni a kocsit, mert a heten maskor nem lesz ra idom, es nincs kedvem most meg a rozsdakezelessel is foglalkozni, majd 1-2 honap mulva egy szep nyari napon visszaternek ra. De ha azt mondjatok, hogy ezt meg kell csinalni, akkor nekiesek........ :S
Ime par kep a rozsdas ules alatti padlorol:
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #18181 üzenetére
Reggel nyúlkáltam ott a légszűrőház körül, nekem száraz szerencsére. Meg abba a kis műanyag tárolóba sincs semmi, ami elvezeti a dzsuvát az ablaknál.
Ma dobom fel a nyári papucsokat az autóra. Bementem gumishoz, mondtam h komplett kerék, rögtön rávágták h centírozás.
Autóvillamossági szerelőhöz elvittem lambda szonda miatt, de nem dugott rá semmit, szerintem nincs is neki hozzá számítógép. Viszont rendes az öreg, fognak CO értéktől kezdve minden szart mérni, azt mondták h hagyják kihűlni az autót és 0-ról kezdve fognak mérni. Azt mondja ha lambda szonda teljesen szar lenne, Check Engine lámpa világítana. Viszont valami 50ezerről beszélt, a gyári Renault lambdaszondáról.... De mondta hogy lehet nyugodtan hozni saját anyagot is... Azt is beszélte h igen, 25 körül az utángyártott lambda szonda szokott lenni, a gyári 50 körül mozog...
Jah meg most nézem, igaza van nagyjából, diagnosztizáló szonda van 40-50 körül, ami a hátsó, az első meg a sima lambdaszonda, na az az olcsóbb....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
No felkerültek a 17-es nyári papucsok, 3900-ért centírozták és váltották le a gummedlit. Futóműbeállításért 6500.- az sok?? Én kicsit sokallom...
Egyáltalán kell-e gumicserénél a futóműbeállítás?
giigz: adnak 10 kemény százalékot, mert tagságban veszek részt....szal 5850 lesz akkor...
[ Szerkesztve ]
-
Nálunk 7K-ért csinálják, ha első+hátsót is kell állítani. (már vagy 2 éve ennyi)
Nem kell gumicserénél egyébként. --> én nem szoktam.mod.: Ha érzem, hogy baj van a futóművel, húz/ráz/stb., akkor szoktam elvinni, egyébként évente 1x meglátogatok egy futóművest és szokott is utána állítani.
(#18182) MMA87: lambda hibát egy sima ELM327 BT eszköz is kimutat, tudod, amit androidos telóval lehet összekapcsolni. [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
_NCT
őstag
Szerintetek állítassam be? Mikor átvettem az autót, megnézték a futóművet, de sokszor észre vettem, h balra húz a kocsi kicsit. Lehet csak a téli gumik miatt volt, de igazából mivel nálam most van először ez az autó, és a lambda szonda hibával is átb*sztak, így gondolom h nem valami lelkiismeretesen végezték az állapotfelmérést ahol vettem, ezért gondoltam rá, hogy beállíttatom a futóművet. Gondolom ezt nem kell minden gumiváltásnál megtenni.
Itt vidéken meg nem az a jellemző, h ingyenes futóműbeállítást adnak....
-
aktív tag
válasz rob210 #18184 üzenetére
rob210: Es hol lehet ilyet kapni? Tegnap voltam Tescoba ott 2.700.- Ft -ert talaltam akciosan valami cuccot, amit rozsdara lehet kenne, alapozo es festek is egyben. Persze azt nem irta, hogy elbanna a rozsdaval.
Es szted nagyon surgos, vagy raer par het mulva?(#18182) MMA87 En helyedben elsonek hibakodolvasoval raneznek, mert lehet, hogy nem is rossz a szonda, vagy lehet Neked is csak valami csatlakozo elazott.
Illetve kesobb is jol johet a hibakodolvaso, mert lehet, hogy csere utan megmarad a kod, es "ki kell utni". De szep osszeg lesz az is akkor(#18183) vallas Okes, koszi. Amugy jo kis sorozat, kar, hogy az uj reszben nincs benne Ed
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Szerelő azt mondta, hogy nem biztos hogy teljesen rossz a lambda szonda, az is előfordulhat, hogy azért nem gyulladt ki a check engine lámpa, mert hibás értékeket kap, csak nem annyira, hogy az ECU ne tudna hozzáigazodni, vagy valami ilyesmi... IGazából tettszett az az öregben, hogy rááldozzák az időt és hideg motortól kezdve az üzemmelegig megnézik a gázokat, értékeket, számítógéppel monitorozzák folyamatosan. Nem csak az volt h rádugta a gépet és puff 5ezer. Tehát rászánja az időt a normális átvizsgálásra.
Gumis témához: nem érzem hogy ráz, csak minimálisat húzott oldalra a téli, nyárit még nem tudtam tesztelni, lehet a gumi bordázata miatt, de most meg olyan hülye hangot hallottam menet közben.... Mind1, rááldozom a pénzt, inkább minthogy szar legyen a futómű és szétbassza a gumit. Főleg ezek a szar magyar kátyús utak, nem csodálnám ha szétrázták volna a szart is a kocsiban.
Ma reggel érdekes zörejt, hangot vettem észre, mintha a szellőzőből valami zörej jött volna, de levegőt fújt rendesen meg minden, csak olyan furcsa hangot hallottam, mintha ventillátor nem tudna rendesen felpörögni, vagy valamibe akadna. Aztán elmúlt...Indításnál szoktam főleg hallani a hangot, először azt hittem a cd lejátszó ahogy megforgatja a lemezt vagy valami, de nem....Mind1, felhangosítottam a zenét és eltűnt a hiba
XVII. kerületben valaki ismeri stefi mester műhelyét?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Valamelyik nap én is felrakom majd a nyári gumikat, kíváncsi vagyok a gyakorlatban milyen lesz a két gumi közötti különbség
Kormoran vs Michelin
-
A ventilátorral, nehogy úgy járj, mint én.
Nekem is először ilyen apró kerregő, cincogó hang volt, aztán egyre erősebb és egyre masszívabb, majd egy puffanás és megállt a venti.
Egy szigetelés darab valahonnan elszabadult és beleállt a ventilátorba. Egy majdnem egész napos móka volt kiapplikálni és visszarakni....Pár, ami pozitív, hogy otthon elvégezhető, pár szerszámmal, akár hozzáértés nélkül is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
_NCT
őstag
Nekem olyan noname gumik vannak az autón, hogy sírtam, meg sem tudtam jegyezni a nevét.... Viszont én nem fogom lecserélni csak azért, mert noname..... Amúgy is 5 éves gumi, bőven jó még.
Téli gumim viszont 10 éves.....De Michelin Alpine A4
mycso: na az fasza...Igen, indítás után ilyen cicergés, zörgés, pár másodperc múlva el szokott hallgatni, de ma vagy 2-3 percig szólt...Azóta kuss van...
Lehet berendelem ezt az ELM-327.es szörnyűséget....
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nekem tegnap gumicserénél kiderült miért húzott a kocsi jobbra...
A gumira gyanakodtunk mi is, de csere közben feltűnt az egyik gumisnak, hogy a 4 lemezfelniből egynek más az ET mérete, és valszeg ez volt a hiba , kicserélték a póttal, és azóta pöpec az egyenesfutása a gépnek................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
_NCT
őstag
Még egy gyors kérdés.... Nem emlékszem, hogy adtak-e a 17-es alukerekekhez másik csavarokat, ezért a téli gumi csavarjaival tették fel. Kérdezték van-e másik csavar hozzá, de nem volt otthon, feltetettem azzal. Ez okozhat bármi gondot?
-
giigz
veterán
Na akkor b@sszameg
Gondoltam kimegyek már, megnézem milyen nyári gumikat kaptam a kocsi mellé, ha már erről volt szó És akkor jött a hidegzuhany
- Nem is egyforma mind a 4 gumi, párban vannak...
- Hátulra: Michelin Energy 175/65 R13 80T
- Előlre: Sava Perfecta 165/70 R13 79TElőször is erről a Sava-ról még soha nem is hallottam, másodszor meg mi a franc az, hogy nem is ugyanolyan méretű?
Évjáratot tekintve a Sava 2009-es, a Michelin pedig (ez nem biztos ) 1995 és 1996-os
A hátsó méret sem stimmel, meg az első sem...
Itt egy kép a Michelin DOT-járól, de ez kicsit vicc, hogy 17 éves gumim lenne
-
aktív tag
giigz Az, hogy nem ugyaonolyan meretu, nem feltetlenul nagy baj, bar hatso kerekes kocsira lenne ertelme nagyobbat feltenni hatulra, hogy jobban tapadjon. Elsokerekhajtasnal mind gyorsitaskor, mind lassitaskor az elso tengely kap nagyobb szerepet-
A Sava nem a legjobb marka, de egy 2009-essel (ha jol volt tarolva) sokaig el lehet meg jarni, semmi baj nincs vele. Nincsenek akkora kulonbsegek, amit Te megereznel ezekkel a gumikkal.
Viszont, hogy 16-17 eves gumit en soha nem tennek fel semmilyen kocsira, az is biztos... szerintem mar a 10 ev is nagyon sok, meg akkoris, ha jol taroltak... en a helyedben keresnek egy par gumit. Es a legrosszabb - hogyha jol ertelmezem - hogy nem is azonos evjaratok, tehat valoszinuleg nem egy kocsin voltak fent.
Persze egy 16-17 eves gumi sztem mar par kocsit megjart...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Formula-1
- Milyen routert?
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab