-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
prime_adam
aktív tag
válasz YanezTTrain #3753 üzenetére
1. Lökdösésre nem igazán reagál, néha egy pillanatra beindul a motor, de azonnal el is hallgat. Ha leveszem, vagy bármilyen módon áramtalanítok újra megy.
2. A pálya ilyen alkalmi darab roco geoline-ból.
3. Véletlenszerű helyeken áll le.Amúgy köszi a részletes választ, szerintem is a legjobb lenne belenézni. Kerekeit (és a síneket is) alkohollal és vattával szoktam tisztítani. Viszont az írásod alapján sikerült egy jó nagy hülyeséget csinálnom, mivel a kerekeknél levő fogaskerekekhez gépzsírt tettem (de a hiba előtte is volt, pont azért jött az ötlet, hátha azok akadnak). Hát mindig tanul az ember...
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3741 üzenetére
Szevasz
Ezek egy pályának a részei, vagy mind önállóak lesznek ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3704 üzenetére
Nagyon jó a pálya, és a képek !
Nagy élvezet lehet vele játszani !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3759 üzenetére
Yanez szolgálati közlemény gyere fel skype-ra!!!!
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Eltomi
tag
válasz YanezTTrain #3764 üzenetére
A Car Sytem-hez gyakorlatilag bármilyen H0-s busz/teherautó/autómodellt fel tudsz használni, csak a hajtást kell átrakni, meg jó sokat kell vele dolgozni. Viszont maga a cucc irdatlan drága (Egy busz kb 10 000 (£30), egy autó 25-30 000 Ft (£70-85)), úgyhogy így tervezzed meg
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3769 üzenetére
Szia, csodállak a kitartásod és a türelmed miatt, remélem hamarosan megvalósul a formálódó új asztal.
Faller: A drótot követi az első tengelyre szerelt karon lévő mágnes (ez kormányoz). Elrejthető az úttest alatt persze. Csak itthon "kutya" drága a dolog. Megállítani az úttest alatti bivaly elektromágnessel lehet (kocsiban reed relé).
-
Eltomi
tag
válasz YanezTTrain #3772 üzenetére
Szia! A drót alapvetően egy nagyobb rugalmasságú acéldrót (kb. 0,5-1 mm átmérőjű), amit a busz első tengelyén elhelyezett mágnes követ és így kormányozza a buszt. Az egymás utáni megállás már digitálos technika (gondolom valami IR távolságmérés) része, ugyanúgy, ahogy az index-, a féklámpa, a villogó (pl. rendőrautón), stb. A megállításhoz, ahogy te is írtad, elektromágnes kell, illetve a buszokon van még egy (általában irídium) mágnes a busz reed csővel átellenes oldalán, ami arra szolgál, hogy a busz maga állít egy váltót és így ki tud menni a buszmegálló öbölbe. Erre van a fallernek egy külön kezdőkészlete. Mi, a Lagyeszben is építünk egy ilyet és nagyon jól tud kinézni, főleg, hogy a busz megvárja a megállóban, amíg tisztul a forgalom és ki tud "sorolni".
[ Szerkesztve ]
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
Eltomi
tag
válasz YanezTTrain #3774 üzenetére
A kérdés alapevetően az, hogy milyen szögben fogja az út keresztezni a vágányokat. Ha elég nagy (70-90°), akkor nem lesz baj, mert ilyen élesen nem tud kanyarodni a busz. Ha kis szögben történik az átszelés (25-45°), akkor az alébbi megoldást ajánlom:
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3774 üzenetére
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3778 üzenetére
http://www.youtube.com/watch?v=RL-vXgHWmf0
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3782 üzenetére
[Digitális rendszer áttekintés]
[Mi a DCC??]
Van olyan is, hogy Modellvasutak digitalizálása könyv.[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
-
atty_hor
tag
válasz YanezTTrain #3799 üzenetére
-
atty_hor
tag
válasz YanezTTrain #3802 üzenetére
Köszönöm!
Bővebb leírást kerestem hozzá, de egyelőre nem találtam.
Ha valakinek van ilyen, kérem ossza meg!Nincsen szívem kinyitni, majd élesben mutatványozok. :-)
-
Firkaas
újonc
válasz YanezTTrain #3798 üzenetére
Szia !
elöször is köszi az infókat.
Elvileg ,ha minden elekrtomoság be lesz kötve,körbe teszek egy védőburkolatot kb 5 cm magasan fog a szint fölé lógni.
Ma volt egy félorám és gyártottam egy próba szakaszolást a maradék vágányzatból.A szakasz után állt le a Nohab min fél ,de inkább 1 mozdony hosszal.Elöször az 1,2 -es váltók közötti szakaszt próbálnám meg,hogy hol áll meg a Nohab.D e a próba szerint a váltótol kb 25-30cm re kell tennem.
A csonka vágányokat is szakaszolom és a szürke peronokat is rögziteni kell még.Elvileg ott lesz tárolva az a vagon mennyiség ,ami nem fér el az állomásokon.Valahol van egy startos Br 221 es is -de elég gyenge- ezt terveztem a csonka vágányokhoz.talán még pár IFA-t is beszerzek.
Van pár db sinkapcsolóm is, jók lennének váltó állításhoz.Pl: kijön a vonat a 2 es váltó felöl a 4 felé.A rövid oldalon a betáp sinnél vissza állítja a váltókat kitérőbe a teher vonatnak.....Vagy az általad emlitett automatizálást is meggondolom.Sajnos a kézi váltók elég ramaty állapotban vannak.Hiányosak és az érintkezésük se igazán jó.Párszor próbáltam meg buherálni mindkettőt de nem jutottam elöbre. Van erre valami ötleted?Töltöttem fel pár képet.
üdv F
-
Firkaas
újonc
válasz YanezTTrain #3811 üzenetére
Szia!
egyenlőre csak az a cél,hogy a szerelvényeket tudjam irányítani,ne legyen ütközés.A tereprendezés talán valamikor elkészül.
A dremmel beszerzésen rajta vagyok,mert sok mindenre használható az építgetés során.A szakaszoló sineket is házilag gyártom,mert a gyáriak általában kontaktosak lesznek-fel lazulnak a szoritó kapcsok- az aljukra pedig lehet vezetéket forraasztani. -
Eltomi
tag
válasz YanezTTrain #3820 üzenetére
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
Firkaas
újonc
válasz YanezTTrain #3815 üzenetére
letöltöttem a programot,de nem tudom beállítani az asztal méretét.Légyszi segíts hol kell.
-
Firkaas
újonc
válasz YanezTTrain #3825 üzenetére
Szia !
megtaláltam és müködik is frankón.Túl frankón.Azóta terveztem 3-4 pályát, de mindegyikhez tul sok cuccot kéne még beszerezni.Szóval marad ez amit elkezdtem.Már a szakaszolással is haladok a csonka vágányok ma este készen lesznek.Jut eszembe. a kapcsolo sint hogyan és hova kell kötni?Az lenne a feladata ,amikor kijár a vonat a kitérő vágányról-Az 1es 2 s váltó felöli szakaszról - állítsa vissza a váltókat egyenesbe.
Nagyon frankó az új kastélyod.
Sajnos helyhiányában nekem nem lesznek ilyenek.Különben nem fér be az ágy alá a gyerekszobában.üdv
-
adotanacsado
csendes tag
válasz YanezTTrain #3807 üzenetére
egy ex-tt-s...
"szerénység!ne tömjénezze magát!szerénység!ha én valamit szeretek magamban, az a szerénység."
-
Firkaas
újonc
válasz YanezTTrain #3829 üzenetére
Szia !
most végeztem a szakaszokkal.Talán délután lesz időm bekábelezni mindent,majd a sineket is rögziteni kellene a szines rajzszegek helyett.
Képekről már tettem korábban egy linket.Minden váltót beszámoztam. -
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3831 üzenetére
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3838 üzenetére
Hali, a 81-es deltás, de mostanság jobban kedvelem a hagyományos irányváltót, azt legalább hallani:-). Ezen is átlöktem a DIP kapcsolókat és analógban szalad néha. A hűtőkocsik sem mai darabok, de hibátlan darabok és szerintem még nem voltak sínen.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3840 üzenetére
Persze, holnap kattintok egy fotót,mert a műhelyben már záróra volt, bekapcsoltam a riasztót :-) .
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3844 üzenetére
Sajnos már megelőztek, bár nem tudom milyen méretben készül...
szek: itt van róla több kép.
[ Szerkesztve ]
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3840 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #3856 üzenetére
Nem igazán, mert felette kb 0 hely van. A belseje pont olyan mint az itt linkelt képen a H0-é.
Bár esetleg egy vékony de nehéz vaslemez beférhet. Akkor meg persze lehet, hogy magasra kerül a súlypontja és instabil lesz. De azt még lehet, hogy megpróbálom.valami
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3827 üzenetére
Szevasz
Az épület gyönyörű !!
Viszont az a műgyantás forgács lap oldalfal nem nqagyon súlyos ?
Én azért vetettem el ennek az anyagnak a hazsnálatát, mert nagyon súlyos egy tábla belőle.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #3863 üzenetére
Hmm. Még egyszer át fogom nézni. Az már biztos, hogy maga a forgóalváz akad, mert azt leszereltem és úgy tologattam a váltón, és akad. Mind a kettő. Valószínűleg igazad lehet, és az egész meg van ereszkedve. Amíg javítható, addig nem fogom nyugdíjba küldeni.
valami
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3863 üzenetére
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #3873 üzenetére
Az igazság az, hogy asztal még nincs, nem is mostanában lesz. Ezért a felső vezeték majd később kerül eldöntésre. Mondjuk néhány oszlopom van itthon mintának ha készíteni akarok. De ha azt akarom, hogy szép legyen, akkor tényleg nagy meló.
valami
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3877 üzenetére
Én a helyedben csináltam volna az állomásra még egy körüljáró vágányt abból a vak vágányból és oda csatlakoztattam volna be a teherpályaudvart. így az állomásra is több vonat be férne valamint lehetne tolatni míg a pályán köröz a vonat.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3886 üzenetére
Roconak van ac nohabja.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3885 üzenetére
Jah csonkára gondoltam. Arra amit a múltkor csináltál.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3890 üzenetére
Szerintem a fenti gondolat jobban megoldható ez alapján a kép alapján úgy, hogy a zöld pályarész bal váltóját kibontod, majd kirakod a lila ív végére, oda ahol a zöldbe csatlakozik, ezzel egy időben a piros szakaszt horizontális tengely mentén "megtükrözöd" és a jobb váltót kihagyod belőle. Ezen felül ha az enyém lenne én nem tűrném meg benne a rózsaszín szakasz középső dupla vágányát sem, mert túl aránytalanul kicsi az osztott rész ott...
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3890 üzenetére
Meg van a teljes pályaterv? Ha igen lögd már át.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3897 üzenetére
Én kitartok a "túl sok váltó" elméletem mellett. Mondom is mit egyszerűsítenék!
Piros vonal: belső váltók ki, kivéve a felső csonka vágányt.
Zöld vonal: a lila ív melletti váltót erősen jobbra tolnám, az alatta lévő jobbra futó csonkát kivenném. ezen felül személy pu. jobb felső csonka íves végét is.A felszabaduló pályaelemeket a személy pu. elé besorolnám esetleg... A felső vezeték miatt biztos nem egyszerű, de úgysem bírod ki, hogy ne tervezd át még jó pár alkalommal...
@jákob13: ment a pü.!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3900 üzenetére
"A felső (piros) vonalon ahhoz, hogy három szerelvényt tudjak járatni, ez a minimális vágánymennyiség "
Akkor viszont centralizálódnék ott. A két kitérőből egy közsített négy vágányos megálló készülhetne, ezzel egy időben nem csak a váltók számát, hanem a körök számát is minimalizálnám és ezt a belső piros részt nem használnám "fordítónak", a visszatérést inkább kétirányú mozdonyokkal oldanám meg, bár ahhoz olyan kocsi kéne, ami automatikusan le-fel akasztható a mozdonyon, mert akkor egy egy vágányos kitérővel a mozdony meg tudja kerülni a komplett szerelvényt, hogy aztán visszahúzza a honállomásig... Már csak egy kérdés marad az ilyen tervek mögött, azaz inkább kettő... vajon létezik-e olyan mozdony, ami erre képes, illetve ha igen, vajon mennyire súlyos az ára....No meg ugye az, hogy mekkora munka egy ilyen ötlet....
-
jákob13
tag
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3904 üzenetére
Te az ott meg csak nem??? Ab mot--------
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3906 üzenetére
Értöm! Erdeire szereznem kell pár járgányt. mk48 van csak
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3904 üzenetére
Mekkora ez a szoba? Én valahogy be építettem volna az a nyiltvonalat otthonra is.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3912 üzenetére
Csinálj egy komplett asztalt h0-ba a meg lévő asztalok alá. Sín van. Le felé helyed is lenne.
Skypera fel tudsz kuk?https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3904 üzenetére
Hali, a Telex attól csodás hogy analóg mozdonyokon már 70'-ben biztos volt. A 86-os, a régi 3031-es br 81-es a 3047-es br44 és 3065-ös 260-as diesel már olyan volt.
-
Firkaas
újonc
válasz YanezTTrain #3886 üzenetére
igen NOHAB mindörökké!
A Balaton északi partjától nem messze Tapolcán laktam 23 évig.A diák években a nyárimunkára is csak NOHAB vitt/hozott minket.Már akkor megszerettem a vasat,sajnos akkoriban nem volt lehetőségem a modellezésre.Volt 1 piko kezdökészlet és kész.Egyik barátomtól NOHAB-os polót kaptam szülinapomra ,sajnos a koleszban eltűnt.
Most van készleten analóg 2 db TT -s DSB festésű és 1 db H0 MÁV M61-004 cirmos festéssel.
Képet nem engedi fel tenni túl nagyok.A digitalizálásban nem tudok segiteni,én analógban dolgozgatok.De vagy egy másik forumos ismerősőm Ő ott van a t-mában és javítással is foglalkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Quasi_modo
nagyúr
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #3921 üzenetére
Néztem róla képeket, jónak tűnik. Ez alapból sima felületet adna, csak neked kellene hullámosítani valahogy?
valami
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #3923 üzenetére
Mondjuk kicsit irigyellek, hogy nálad már asztalon szaladgálnak a vonatok. Én még évekig tervezgetni fogok, meg gyűjteni a hozzávalót. Váltóm pl csak 9 van, az meg édeskevés az elméleti tervhez képest.
valami
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #3925 üzenetére
A meglévő cuccokból (illetve kis részéből) kb egy évben egyszer összerakok valamit, és kicsit megjáratom a guruló anyagot. Ideiglenes asztalt nem nagyon akarok csinálni, majd a véglegesnek állok neki. Egy majdnem kész már volt régebben, csak aztán szét kellett szednem. Modulosban nem gondolkodom. Elméletileg 200x120-ra tervezem N-ben, ami már használható. Ott már tudok csinálni hegyi vasutat is a szokásos önmagába visszatérő pályán kívül is. A régi asztalomon is volt egy önmagába visszatérő fővonal meg egy egyvágányú mellékvonal fejállomással.(170x105 cm) Most is valami ilyesmin jár az agyam csak komolyabb pályával és komolyabb sinanyaggal mint a régi volt.
valami
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Metal topik
- PlayStation 5
- Microsoft Excel topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen