- Microsoft Excel topic
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Padavan firmware
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- CentOS Linux
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Sweet.tv - internetes TV
-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Firkaas
újonc
válasz Quasi_modo #3848 üzenetére
Helló !
tudod a google a barátod
https://www.google.com/search?q=sbb+10047&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls={moz:distributionID}:{moz:locale}:{mozfficial}itt van pár dolog a mozdonyodrol igaz H0 méretben.Általában a minden info rajta van az oldalán vagy az elején a mozdonynak.Szám sor és betük.
-
pirosvilamos
tag
válasz Quasi_modo #3852 üzenetére
Sajnos az N-es Lima cuccok nem a kidolgozásukról, és a megbízhatóságukról híresek
Egyébként egy svájci RE4/4 a gép
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3855 üzenetére
A nem hajtott forgóvázra egy kevés ólmot felhelyezni? Nincs rá lehetőség?
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3858 üzenetére
Összes csavart, stb. finoman meghúzni a mozdonyban, hátha egy kilazult csavar, kilógó csavarfej a hunyó az akadásban.
Ha műanyag a kerékfészek, lehet, hogy túlságosan megkopott, a kerekek mélyebben ülnek a forgóvázban mint kéne. Olyankor esetleg egy fém betétet lehet tenni a tengely alá, nagyon vékony bronzból. De elég macera én egyszer egy TT E499-et javítottam meg ilyen módszerrel, de nem két percig szívtam vele mire sikerült.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #3857 üzenetére
Én ahogy magam ismerem tuti bekötném azokat a felső vezetékes áramszedőket így ha az alja el is emelkedik, nem esik ki a kontakt (bár a képekről nem derült ki számomra, de feltételezem ez sín felől táplált alapesetben ).
Ezen kívül az alváz alá lehetne valami nem agresszív ragasztóval súlyozást tenni.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #3869 üzenetére
Hát pont ezért kötném át oda. Nagy munka, de a vezeték már alapban is lenyomja valamennyire és az egész talpa felszabadulhat, így ott elfér dugiban pár súly...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #3871 üzenetére
Nekem sajnos nincs asztalom, mindig leragadok a megvalósítás előtt valahol, de szoktam segíteni egyik ismerősnek neten át. Neki volt egy AB motorkocsi modellje, ami pont ezt csinálta. Két dolog: a réz "szőröket", amik a mostani áramszedők egy erősebb ráhatással fel lehet "borzolni". Persze vigyázni kell, mert könnyen leszakadnak, illetve nem árt nem túlzásba vinni. A másik amire ő vetemedett: másik kerekek. Nem mindegyik modellt lehet szétszedni a kerekeknél tengelyig, arról viszont le lehetett feszegetni kis ráhatással. Több sem kellett, hogy a közeli CNC műhelyben új, nehezebb kerekek után nézzen...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3871 üzenetére
A felsővezetéket én is csak javasolni tudom. Én csináltam az asztalra, elmondhatom, hogy marha nagy meló. Főleg, ha nem veszed a felsővezeték oszlopokat, vezetéket, stb, mert eléggé drága mulatság, hanem magad csinálod. De megéri. Egyrészt egy villamos mozdony felső vezeték nélkül enyhén szólva hülyén néz ki, másrészt valóban a pályára tudja nyomni a mozdonyt, harmad részt egy különálló pályakört hozol létre, a villamos mozdonyt függetleníteni lehet a pályasín vezérlésétől. Nekem a Marklin asztal ugye váltóáramú három sínes rendszer, viszont felsővezetékről kétsínes egyenáramú mozdonyokat is tudok működtetni a pályán!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #3858 üzenetére
Sajnios az is lehet, mint nekünk az egyik mozdonyunkkal, hogy a tengelyek végei már kikoptatták a zsámolyban levő lyukat és besülyednek a zsámolyba, így minden cuccban megakad, ami a sínszálak között kicsit is kiáll !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3920 üzenetére
BUSCH "AQUA" modellwater elnevezésű trutyi. 125 ml-es műanyag flaskás kiszerelés. Egy próbát csináltam vele, egész jó cuccnak tűnik, csak nagyon lassan kötött meg és tisztult ki. Most használok ilyet először, úgyhogy gyakorlati tapasztalat egyelőre zéró. De remélem jó lesz. Ha a helyére illesztettem az elemet, a vizet akkor locsolom a helyére, ott lesz idelye kötögetni napokig. Most az alagút bejáratát csináltam meg egy darab gipszkartonból, némi farigcsálással, festéssel. Ha megkötött a ragasztás, körbeveszem növényzettel, hogy az illesztési pontatlanságok eltakarva legyenek és mehet az elem a helyére.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3922 üzenetére
Nem annyira sima, de lehet gondolom idegesíteni. Én egy fogpiszkálóval egyengettem el a próbafelületen, az alapból kicsit megtöri a vízfelületet, nem tükörsima lesz. Persze az egy kicsi 3-4 négyzetcentis felület volt csak, a nagyobb terület nyilván mást fog mutatni.
Minden esetre egy érdekes színfolt lesz az asztalon, csinálok kis csónak kikötőt, egy kis kempinget, sátrakat, napozóágyakat, stb. Egy kis élet az asztal sarkán.
Na és persze készülök rá, hogy végre egyet játsszak is az asztallal, mert bizony mondom a temofeszt óta csak egy egy kört mennek időnként a vonatok, hogy kicsit mozogjanak, ne álljon beléjük a zsír, olaj. Persze jó lenne a teher rakodót is legalább szerkezetileg összerakni, akkor lenne igazi a játék.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3924 üzenetére
Igen. A gyűjtögetés korszaka is tartogat izgalmakat. Itt tudod meghatározni a pálya főbb irányvonalait, ha nem csak úgy találomra veszel ezt azt. Én Eleinte mindenfélét összeszedtem abból kellett főznöm valamit. Utána már lehetett célirányosan haladni a beszerzésekkel. A helyedben egy ideiglenes terepasztalt építenék a jelenleg meglévő dolgokból, úgymond gyakorlás képpen, na meg, hogy legyen ahol szaladgálnak a már megvásárolt vonatok. Lehet ez egy nagyobb asztal eleme később, ha eleve úgy építed, hogy csatlakozni tudjon egy komplexebb berendezésbe.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3944 üzenetére
Egyelőre kikötő nem leszen. A főld alatti tároló fölötte a város project nyert a pályázaton. Metcalfék oldalát nézegetem, nagyon klassz kis városrészt lehet összehozni. Talán még egy kis autóközlekedésnek is lesz hely az épületek között. Na fogadjunk Fallerék nem csinálnak a rendszerükhöz londoni emeletes buszt. Újabb feladat. De megoldom!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #3966 üzenetére
Az egész terepasztal nem több jelenleg, mint kb 3,5 négyzetméter. Pluszban van még egy nyíltvonal modul, az asztal alatt, amit sajnos csak kiállításokon lehet beépíteni a rendszerbe, mert itt nincsen hozzá hely. Jelenleg egy L betű alakban van összerakva az asztal, ennyi fér ide. Ha a nyíltvonal is be van építve a pályába, akkor U alakban helyezkedik el az asztal. Az az elem egy 185x55 cm-es rész vagyis kb plusz egy négyzetméter. Így mindent összevetve 4.5 négyzetméternyi asztal van készen. Azaz majdnem készen, mivel a teher tároló még csak vágányfektetés és elektromos bekötés szintig készült el. De lényeg, hogy megvan, működik és a tehervonatok már ott tudnak állomásozni.
Mivel több hely nem áll rendelkezésre egy négyzetcentiméterrel sem, ezért az asztal elérte végleges méretét, innen nincs tovább. De szerintem nem is kell. Ekkora vágányrendszeren már van annyi lehetőség, hogy az ember nem un bele a játékba öt perc alatt. Ha meg beleunok a vonatok kergetésébe van lehetőség tereptárgyakat gyártani az asztalra a változatosság kedvéért.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Szólista
senior tag
válasz Quasi_modo #3975 üzenetére
Nem ismerem,de majd elmegyek megnézem.
Fel is iratkoztam a hírlevelükre,nehogy lemaradjak a nyitásról is.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok normális. Na és?!
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4011 üzenetére
Lehetne, sőt eredetileg az volt a terv. De a falu kialakítása sokkal nehezebb volna és az állomás sem férne el úgy ahogyan most. Azért nem lesz ez olyan életveszélyesen rossz, mert a külső Marklin pályán ellenirányban fog két vonat felváltva járni, a belső oválon ugyan csak egy, de majd kap valami okosságot, hogy ne száguldozzon. Az alsó egyenáramos pályán meg két szerelvény térközbiztosítással fog egy irányba menni. Meg még van néhány ötlet a tarsolyban de ezek egyelőre még ne legyenek lelőve.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
válasz Quasi_modo #4015 üzenetére
A gőzös (Br52) H0 a többi TT.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Mokush
tag
válasz Quasi_modo #4023 üzenetére
Szia!
Nem. Én nem vasutat építek, hanem harcjárműveket (1/35) és a folyamatban levő (át-)építéshez lenne rá szükségem. Azért Tőletek kérdezem, mert úgy tudom, leginkább Ti használtok ilyesmiket. -
Batman2
őstag
-
jákob13
tag
-
jákob13
tag
válasz Quasi_modo #4036 üzenetére
A kevesebb néha több!
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4041 üzenetére
Igen. Az eredetileg hozzá színezett géppel a DB-től. Olyat még nem sikerült beszereznem, sem AC Marklinben sem valamiféle DC-s változatot Azt nem tudom pl. LIMA csinált e 103-ast. Marklin igen és talán Fleischmannban láttam. Most régi gépekről beszélek természetesen, nem friss gyártásokról. Ha lesz lehetőség egy olyan beszerzésére, az kerül a szerelvény elé, a Taurus csak ideiglenes megoldás. ÖBB Tau mögé pedig 4-5 Ro-La jól nézne ki.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Aaron14
őstag
válasz Quasi_modo #4044 üzenetére
Hálás köszönet!
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4054 üzenetére
Amint megérkezik, természetesen jön a kép. Még valahol utazik a kis aranyos a német és a királyi posta járatainak valamelyikén.Az ÖBB-s TAU-hoz pedig (egyelőre) kettő darab emeletes kocsi fog beszerzésre kerülni a jövő hónapban. A vezérlő kocsi pedig május június hónapban ugrik be a szerelvény végére.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4056 üzenetére
Fleischmann gyártásban ezt a színezést.
És valami ilyen lesz a végeredmény. Eddig a mozdony van meg belőle.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4058 üzenetére
Tavaly mikor otthon voltunk, átmentünk a labancokhoz vonattal, ott utaztunk ilyenekkel, nagyon pofás kis szerkezetek. A Piko csinál piros emeleteseket azok is jó kocsik. A régi zöld DR és CSD emeletesek viszont más fajta szerkezetek. Azok sem csúnyák, csak kicsit mások, szögletesebbek. Bár ezek a City shuttle-k sem hú de áramvonalas gépek.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4061 üzenetére
Egy régi, talán még Mamos, vagy Vero átjáró, kicsit hiányos. Lesz beszerezve egy másik és a kettőből szeretnék egy olyat építeni ami a teljes állomás fölött át vezet. Kicsit disznóól van még az asztalon, szabad időben csinálgatom. Most már azért jobb a helyzet, a nehezén túl vagyok. A terepfüvezés ágyazat építés, már látványosabb, mint a bordaragasztás, gipszelés, stb. A tervek szerint április végére már pofásabb lesz az asztal. Addigra megérkeznek az emeletes wieselek is és lehet egy filmet csinálni az asztalról, milyen amikor mozog.
Az alsó egyenáramos pályán a Rajna Kincse és egy City Shuttle fog közlekedni térközbiztosítással, a felső Marklin külső körön az egyik irányban Orient expressz egy része egyelőre egy BR23-al vontatva, amíg nem szerzek valami brutálisabb gőzmozdonyt. A másik irányban egy vegyes tehervonat, hűtő és konténer kocsikból összeállítva. Ez a két szerelvény egymást vezérli, felváltva közlekednek.
A belső körben pedig egy szép nagy és színes amerikai szerelvény, a jó öreg de nagyon jó műszaki állapotú F7-esemmel vonszolva. Ehhez a szerelvényhez is kell még néhány kocsi, lehetőség szerint piros és zöld színűek. Kék és sárga illetve egy piros kocsi van eddig.Mivel ez kiállítási asztalnak készül ezért ilyen színes az összetétel. Megfigyeltem, minél tarkább a szerelvény, annál inkább vonzza a szemeket. Egy sima barna teherkocsikból összeállított szerelvényt van hogy észre sem vesznek az emberek.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4063 üzenetére
Abszolúte nem. Arról nem beszélve, hogy pl. a jugoszláv vasutak is vettek Kennedy-t. Vagy is európai pályán is találsz usa gépet, vagy mondjam magyar példának Floydékat, akik angol villany és dízel gépekkel száguldoznak. És hát az angol gépek is elég különc jószágok. Ezt tudom tanúsítani első kézből.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
djadji
senior tag
válasz Quasi_modo #4087 üzenetére
Köszönöm előre is!
Bevallom én semmit nem tudok róla, nekem csak ez volt, ezzel játszottam.
Itt van pár kép, dobozról, kocsiról, mozdonyról.
https://www.dropbox.com/sh/mnc866b2qdhqon2/jPsN2_3CBuhttp://djadji.fw.hu
-
djadji
senior tag
válasz Quasi_modo #4089 üzenetére
Köszönöm az infókat. Nem akarom mindenáron pénzzé tenni, most szerencsére nem létkérdés, hogy eladjam, csak tudni szerettem volna, hogy mennyire lehet odaadni a gyerekemnek "használatra". De akkor azt hiszem megmarad talonba.
Jól tippeled, olyan 25 éve kaptam.. talán....http://djadji.fw.hu
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4093 üzenetére
Nem tudom a motorokra rá van e írva az üzemfesz bennük mint a TT-nél. De Ha jól emlékszem Linzbauer bácsi könyvében olvastam ezt a tételt. Márpedig Ő biztos nem írt marhaságot. De lehet, hogy Károly Imre bácsi könyvében. Nem tom pontosan, de valami komoly szakirodalomban volt írva.
Van ismerősöm akinek régi TT készletei vannak és csodálkozott amikor a startkészletes mozdonyok lefüstöltek az Fz1 el való padlógázas hajkurászástól.
Utána szétkaptam neki a mozdonyait és mutattam a feliratot a motorok állórészein, hogy ezek biza 4.5 voltos motorok. Voltak.
Meg azért 12 voltról már TGV üzemmódra kapcsol bármi. Ami nem rossz, ezt tapasztalatból mondom, mert 300-al hasítani vonattal nem akár mekkora élmény. (Eurostar London-Paris)A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4095 üzenetére
TT anno BTTB korszakban gyártott 9voltos hálózati trafókat, kimondottan a startos készletekhez, 9V talán 0.2A árammal, szóval egy nevetségesen kis teljesítményű valamit, ami pont csak ahhoz volt elég, hogy a kis startos mozdony futkorásszon róla, ha már kettő mozdonyt tettél a pályára erőlködött a trafó, hosszabb használattól le is tudott füstölni.
A régi időkben voltak még ilyen furcsaságok, de azért azokkal is jókat lehetett játszani. És az sem volt elhanyagolandó, hogy akkor szinte fillérekért kapta az ember az NDK vasútmodelleket - már amit éppen kapni lehetett - mert ugye akkor nem így működött, hogy megyek és megveszem, vagy megrendelem, hanem ment az ember a boltba, kapott ami volt, vagy eladónak nyomott egy kis zsét zsebre, hogy ha jön ez vagy az a modell tegyen má' félre egyet.
Na meg volt a Váci utca, Marklin bolt, ahol valamivel jobb volt az ellátás, mert őket nem csak az állami cégek látták el áruval, hanem ők is hoztak be. Áramszedő, szénkefe, kardán, stb, állami boltokban esély nem volt kapni, ha szerencséje volt az embernek valami maszeknál talált.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4097 üzenetére
Nagyon sok bolt nem volt az tuti. Hobby bolt a Deák téren, a Kálvin-Téren is volt egy nagy játékbolt, ott is elég komolyan foglalkoztak vasútmodellekkel, de azért nem olyan szinten mint a hobby boltban, és a Váci utca, Lajos bácsi a Marklin boltban. Volt még pár kisebb bolt pl. A Lokomotív a Szív utcában és hasonlóak de azok mind jóval kisebb kaliberű üzletek voltak. Ott inkább a használt adok-veszek ment. Mondjuk a Marklin boltban is lehetett hozzájutni használt gépekhez, érdemes is volt körülnézni, mert mindig volt pár érdekes darab. Ésa a mozdonyokat nyugodtan megvehette az ember, mert előtte átnézték őket, ki is próbálták, mielőtt odaadták. Aztán egy ideig volt a Marklin bolt mellett egy Trend Shop nevezetű próbálkozás, azok is elkezdtek vasútmodellekkel foglalkozni, de fasorban nem voltak a Marklin bolthoz. Csak drága modellekkel foglalkoztak, abból sem nagy választékkal és persze szakmailag teljesen kutyaütők voltak. Be is borult az egész nagyon hamar.
Angliában hatalmas modellboltok vannak, mondjuk úgy a modell és hobby szint az alap, de vannak sokkal brutálisabbak. St Mary Cray-ben van egy modellbolt, a Z mérettől a kerti vasútig mindent árul a fickó, egy kb 300 Nm- alapterületű kétszintes üzletben. És ez London széle, 6-os zóna, szóval nem a city kellős közepén van. Mikor először betévedtem, kb negyed óráig elfelejtettem megszólalni. Eladó türelmesen kérdezgetett kb öt percig, mit szeretnék, mire agyamig eljutott, hogy hozzám szólt a kérdés.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4099 üzenetére
Abban az időben ez egy külön műsorszám volt, húsvét, meg születésnap után a bekasszírozott pénzt az ember megszámolta és indult a bevásárló körút. Ha összejött 1-2 ezres, akkor hatalmas kupac vasúttal értem haza. Sínek, váltók, mozdony, vagonok, volt abban minden. 60-80 ft körül volt egy gyorsvonat kocsi, 2-300 forint között tudott az embeer venni egy normálisabb mozdonyt, mondjuk egy BR-118 ast vagy egy E-499 es villanygépet. TT-ről beszélek, akkor abban utaztunk teljes erővel. Váltó valami 40-60 forint volt ha jól emléxem egy egyenes vagy egy kanyar sín 5 forint, a kisebb darabok még olcsóbbak. Szóval két ezresből elég rendesen fel lehetett szerelkezni.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4115 üzenetére
Hó modellező készlet. Meg nem mondom miféle márka fejből, de előkeresem a dobozát. Egy gipszhez hasonló tapintású por volt a zacsiban, azt kellett vízzel 1:7 arányban keverni és lehetett kenni önteni, akármit csinálni vele, egykisebb zacsiban pedig csillámpor ezt rászórni a frissen felhordott "hó" rétegre. Amikor megköt egy elég kemény műanyag szerű réteget ad. Lehet fúrni, faragni, ragasztani rá, stb. Előszedem a dobozát és teszek róla fel egy képet. Ez egy olcsóbb verziós dolog volt van drágább is belőle.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4123 üzenetére
Nem. A kép tökéletes. Tényleg más az ágyazat színe. De a fekete-szürke ágyazat nagyon bután nézett ki a Marklin sínek gyári töltésének a sárgás-barnás színével összehozva. A sínek közé pedig nem tudok a marklinnél ágyazatot tenni, mert a gyári ágyazatban szintben vannak a talpfák, ha arra még ágyazatot tennék, akkor nem lógna ki eléggé a középső érintkezősor a sínből az alsó csúszószedők nem dolgoznának megbízhatóan. A barna meg valamennyire elfogadható átmenetet ad. Tekinthetjük úgy hogy két vasútvonal, az alsó egy pályakorszerűsítés utáni szakasz, a felső rész pedig egy régi felújítás előtt álló rész.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4126 üzenetére
Holnap. Hagyom a ragasztót kötni 24 órát, utána jön a díszítés.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4128 üzenetére
Igaz a szólás! Még nagyon nyers a terep, van több féle virágmező terepanyagom, a zöld fűbe is beépülnek különböző színű virágágyások az utak mellé és a kertekbe. Fokozatosan haladunk előre, a héten szeretnék az ágyazattal elkészülni, illetve az állomás peronjait és az alagút kapukat elkészíteni. HA ezek megvannak, még egy nagyobb mutatvány van hátra, a közvilágítás beszerelése a faluba és az állomásra. Ez csak a hegyen lesz egy kicsit macerás, de vannak az asztalban szerelő nyílások ahol fel is lehet nyúkálni illetve a vezetékeket is le lehet hozni.
Egy kis rész még leljesen kopár oda az ufós dolog jön, ha megjön végre, illetve jön vele egy speciális gabonakörös terepszőnyeg is. Az űrhajó kicsit meg lesz tuningolva ledes fényeffektet kap az aljára körben, Harmadik típusú találkozások után szabadon.
HA ezek megvannak akkor jöhet a finomhangolás. Közben már készülnek a jelzőtáblák, a vasút mellé és a közút mellé is.
Illetve a vasúti fényjelzők beszerzése is megindult mind a marklin mind az egyenáramos pálya mellé.
Alakul a dolog, de még nagyon nagyon sok kis apróság kell hogy igazi legyen. Többek között még hiányzik öt épület, köztük egy állomás épület, Juszuf kebab falodája és egy igazi bajor sörkert.
Szóval van mit fejlődni, de a tervek komolyak.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4144 üzenetére
Ez igaz, így viszont ha kivárom, akkor diavetítés szerűen tárul elém, gyönyörködhetek az összes fotóban.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #4152 üzenetére
Ennek inkább az én kis kedvencem a tesója.
Természetesen szigorúan formavilágban. Ez sem éppen a szépsége miatt kedvelt.
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4154 üzenetére
Ezt az E94 gépet sem rugdosnám le az asztalról. Ez se két penny még használtan sem. Az igazi a sorozat lenne, ha össze tudnám gyűjteni, E-04, E-144 éa E-94. Három csőrös gép.
Na majd talán egyszer...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #4154 üzenetére
Tudom, ezért mondtam, hogy csak szigorúan formavilágban.
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4152 üzenetére
Nekünk ez a krokodil van meg.
Bár általában nem szeretem a nagyon szögletes formákat, de mégis ez tetszik jobban, mint a másik.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
pirosvilamos
tag
válasz Quasi_modo #4158 üzenetére
Többek között...
Meg itthon Z méretű svájci krokodilt nem vesznek az emberek sűrűn.
Egyébként kb 200 euro-n ment el, illetve nettóban ez maradt--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4163 üzenetére
Nem, ezek az elemek nincsenek fixen letéve, csak ha ökörködés van akkor lesznek használva. Sajnos nincsen annyi hely, hogy folyamatosan össze legyen állítva a pálya. Ahhoz kellene egy külön szoba, legalább 4x4 yard. Megoldhatatlan.
Viszont evvel a megoldással szép nagy pálya építhető, és gyorsan el is pakolható, ami a lényeg.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4189 üzenetére
Igen. Hornby 00(1:76) méret digitálisan előkészített, cak bele kell cuppantani a dekódert, ha digizni akarok majd egyszer vele. Egyenáramos
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4191 üzenetére
És megy is mint a mérgezett egér. kb.300 az utazó maximuma ahol a pálya engedi. TGV meg ICE szinvonal angol megfelelője.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz Quasi_modo #4193 üzenetére
Hamarosan érkezik egy lemezes Bajor(?) hév (vagy mi) AC-s Trix gyártmány, amint ideér fotózom.
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4193 üzenetére
De igen, a régebbi gépek is bejönnek, motorvonatok is és villanymozdonyok is. HA egyszer sikerül a bázis asztalon a felső pályarészt is villamosítani, akkor ott valami az általad küldött motorvonathoz hasonló, tehát egy kocsiból álló gépekkel szeretném az utasforgalmat működtetni.
Már csak azért is mert rövidek az állomások, egy rövid mozdony és 3 rövid személykocsinál több nem fér el.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4201 üzenetére
Igen, de lehet nem fér be az állomásra. Legelső körben a modell paramétereit kell megtudni. Mivel forgóvázak a kis íveken is el tud futni gondolom. Tehát csak az állomási vágányok hossza a kérdéses. Minden esetre szép és látványos darab, az biztos.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen