- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Keeperv85
nagyúr
Sziasztok!
Eddig nem is láttam, hogy létezik ilyen topic.
Régen nekem is nagy álmom volt, hogy építsek egy terepasztalt. Sajnos álom is maradt, hiába szerettem volna, nem engedhetem meg magamnak sem a hely, sem az ára miatt.
Viszont régóta foglalkoztat egy olyan kérdés, amit szerintem a rutinos emberek itt simán tudnak: létezik olyan modell, aminek rendes "felső vezetékes" áramszedői vannak? Történetesen beleszerettem ugyanis Pécs elhagyott újhegyi rendező pályaudvarába, ahol anno még fénykorában ilyen mozdonyok jártak-keltek.
A terület és a kiszolgáló perifériák túl nagyok lennének szerintem egy átlagos feletti mérethez is megvalósításban, mellé pedig nem kevés épületmodellt kéne kicsiben újraépíteni, amihez szerintem lehetetlen megszerezni bármiféle tervet.... Sajnos mára a legtöbb elpusztult, csak képek vannak már róla, így embert próbáló munka lenne, ha valaki nekiállna.
...ám ettől még nem hagy nyugodni, hogy vajon létezik-e olyan modell, ami a nagy társaihoz hasonlóan fentről kapja meg a tápot, nem a sínek felől.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz pirosvilamos #3424 üzenetére
Oh. Köszönöm a gyors válasz!
Legalább, ha egyszer rám szakad a nemzeti bank, nem kell mozdonyt is építenem. Max. át egy meglévőt. Félek a tervek megvalósítása már akkor megbukna, ha az épületeket kéne valamilyen formában reprodukálni. Cseppet sem hétköznapi kocka tömbök ugyanis, amit hamar el lehetne intézni egy ügyes kartondobozzal...
Pár kép a linken. (elég nagyok amúgy). Hátha valaki kedvet kap.
Sajnos attól tartok, hogy hamarosan max. modellen láthatjuk ezt a helyet már csak viszont. Egyre gyakrabban mászkál a másik oldalon a dózer, ami a korábbi események után semmi jót nem sejtet...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz pirosvilamos #3426 üzenetére
Ez nem keskeny nyomköz, hanem normál és bizony az üszögi rendező. Bár a bányához tartozott, de ez a rész a régi erőmű és az azt körülvevő épületegyüttes és az azt kiszolgáló szénelőkészítő.
Maguk a bányák a két kiágazás másik végén helyezkedtek el, bár az egyiktől később részben, majd végig kihordószalagot építettek a város mellett.
Itt előrébb a Szentborbála-híd alatt, ahol a remiz véget ér és becsatlakozik az egykori 64-es fővonalba még ott lapul a géppuskafészek a borkorban.
Sajnos a vágányok nagy része már eltűnt és nem feltétlen azért, mert valaki fel akarta szedni őket.
Ez az utolsó videó, amiben még be tudott jutni az M43-as: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3429 üzenetére
Igen. Sajnos nem sokkal később a kultikus 64-es vonal utolsó szakasza is végleg megszűnt működni. Ezzel egy korszak véget ért és soha sem kezdőik újra. Vannak nem túl messze ennél fájdalmasabb mementók is, pl. a Hetény-bányai kitérő csonkja a pályában, amiből csupán egy 50m-es szakaszt és az egyik útátjárót hagyta meg a gép.
Itt viszont a nagy sárga épület (a régi erőmű maradéka) műemléki védettség alatt áll. Csak tudnám meddig és minek. Mert semmit sem tesznek érte...
Sajnos nem csak nálunk pusztulnak ezek. Amerikában naponta több 100 km kerül felszedésre és mennek a kohóba újrahúzásra...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3431 üzenetére
Igen. Csakhogy vannak olyan helyek, amikről már csat történetek és egy-egy darab ottfelejtett tárgy mondja meg, hogy egykor arra vasút haladt keresztül. A tervek rendszerint nem elérhetőek. Sok esetben már nincs is élő személy, aki pontosan emlékezne rá, hogy merre voltak a fontosabb részek. Így járt pl. a Pécs-Harkány vasútvonal. Ma már nyoma sincs. Itt-ott van csak egy-egy oda nem illő híd a semmi közepén, meg gyanúsan keskeny bevágások és érhetetlen módon kanyargós bicikli utak. Csupán ennyi maradt.
Itt is ez lesz a vége. Pár fénykép, pár videó, aztán jön ez: [link]
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3433 üzenetére
Bizony ám! Én még azok közé a szerencsések közé tartozom, akik láthattak BCMot motorvonatot működésben, pedig nem vagyok idős ('85-ös). Azt a példányt szerelő vonatként használták és szüntelenül járta a baranyai (Pécs környéki) vasutakat. Messziről meg lehetett ismerni, hogy nem a megszokott szerelvény jön éppen.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3457 üzenetére
Bocs, hogy beleugatok, nem okoskodni akarok, de bedeszkázni véleményem szerint bűn csúnya lenne azt a szerkezetet. Annak valami sárga-fekete felfestés és egy fémes alap áll jól. Igazából is úgy néztek ki, még léteztek... Esetleg némi rozsda hatás rá, úgy hangulatosabb.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3485 üzenetére
Gyönyörű munka!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3488 üzenetére
Egy dolgot cserélnék le benne alapjaitól a helyedben: túl steril, ha érted mire gondolok. Olyan érzés kerít hatalmába, ha ránézek, mintha egy teljesen új építésű komplexumban állnék, mégis a régi korokat idézi a kialakítás. Sajnos így is el tudom képzelni mennyi időt és pénzt fektettél bele és egy ilyen módosítás lehet azt megduplázza, de szerintem sokkal jobban nézne ki. Vagy csak nekem megszokott, hogy keleti blokkban nincs ilyen tiszta pályaudvar? Ám összességében véve igazán kiváló munka. Látom még az olyan apróságok is megvannak, mint a váltók előtt a tolatási határjelző kövecske.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3490 üzenetére
"Ezt a "koszolás" dolgot az asztal élethűbbé tételére azért kifejthetnéd, mire gondolsz, minden ötletet szívesen fogadok, amivel az asztal még látványosabbá tehető."
Nekem a vasút = kavics, kátrány, rozsda és gaz. Én a 64-es vonalon nőttem fel szinte, ami soha sem volt korszerű és tiszta. A piszkos zöld bőr üléses MD-ken, amiben gázolajjal mostak fel.
Nekem ez a valóság jutott, így érthetően látványvilágban is közelebb áll a szívemhez, mint a Francia vagy Angol ultra steril környezet.
Csak egy kép, ami itt mindent elmond helyettem:
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3535 üzenetére
Szia!
Ha esetleg készül publikus videó az eseményről, megoszthatnád esetleg a topickal is utána. Így aki lecsúszott, az is látná legalább egy részét. Én pl mindig lemaradok az ilyesmiről, mert vidéken nem sűrűn van. (Pécs)
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3537 üzenetére
Uhh... ott aztán vannak igazán durva munkák. Erre a zárt osztályra én is szeretnék egy beutalót! Kár, hogy vidékre nem nyílik mód kihozni ezeket a rendezvényeket.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3542 üzenetére
"Emberünk megmagyarázta, hogy a TT az váltóárammal megy, mert belül egyenitányítja, "
Kicsit macerás az irányváltás (előre-hátra menet) így, de ha elé raksz egy dupla Gratez hidat, akkor akár mehet is, lényegében mindegy. (Csak éppen a többi részt is utána kell építeni..). A négyszögjeles hajtásnak van egy előnye viszont: a kitöltés tényező magában elég ahhoz, hogy a motor fordulatát át lehessen állítani. Egy jelgenerátor pedig nem egy túl bonyolult dolog.
"A Marklin meg egyenárammal és azért tekercselt a Marklin motor állórésze, mert az tulajdonképpen egy rellé, és az úgy működik mint egy léptetőmotor."
Nem láttam még ilyen motort, miért van megtekerve az álló része (is?)? Azon felül, hogy a léptetőmotorokban nem feltétlen van így és az illető keverte a szezont a fazonnal...
Végül: szép lett az asztalod! Remélem kapsz rá valami jó helyezést!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3556 üzenetére
Kell valami olyan egyszerű szettet is vinni, amiben a kis kölkök nem tudnak kárt tenni. Én nem tudok rájuk haragudni, hisz nekik ez játék és nem értik még, hogy miért félted. Viszont a szüleire igen... nem biztos, hogy ki kéne vigyék őket ugye...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3561 üzenetére
Ilyenkor kéne a szülőnek szépen adni egy csekket, amin szerepel az okozott kár és akkor koppanna álla.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3567 üzenetére
Valami külső oldal esetleg? Imager, vagy képhost, vagy valami hasonló.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3627 üzenetére
Állítsd toló mozdonyként a szerelvény végére, így a főmozdonyod kihúzza az ívből! Csak vigyázni kell vele, mert ha szorul, akkor lekoptatja a sínt egy idő után, még úgy is, ha szólóban átfér rajta! (Valóéletben jó példa erre a BZ motorvonat, ami merev tengelyes. Megszámolni nem tudom hányszor ragadt be a véméndi nagy ívben... még létezett a vonal... ).
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3653 üzenetére
Az Graetz-híd... A terv azonban nagyon valószínű nem fog működni, ugyanis az egyenáramú motorod polarizált fordulatszám szabályozóval is el van látva az esetek 99%-ában, amiben az IC kiengedi a füstöt, ha fordítva kötöd be, ráadásul az ellenkező irányba jellemzően lassabban forog. ..
Tehát (feltéve ha van rajta és szokott lenni) ki kell szedned a gyári kontrollert belőle és akkor már én csinálnék a helyedben egy ilyet, a felszabadult helyre:
-
Keeperv85
nagyúr
válasz hanzohattori #3683 üzenetére
Az ott középen egy M47-es szeretne lenni? Fehér korláttal...jáj...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz hanzohattori #3685 üzenetére
Engem M47-esre emlékeztet.
Vagy egy M43-as:
legalábbis ezekké könnyen át lehet alakítani.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz hanzohattori #3690 üzenetére
Akkor viszont inkább Gokart, azaz m32-es. Legalábbis én nem nagyon tudok olyanról, ami egyébként 3 tengelyes lett volna.
Ő az m32-es:
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3713 üzenetére
Köszönöm, megnézem közelebbről!
-
Keeperv85
nagyúr
Erről a mozdonyról tud valaki bővebb infót mondani nekem?
Amit nekem sikerült kideríteni, az az, hogy a POHÉV és a mecseki szénbányák használták. Az előbbi egy 550V-os DC, míg az utóbbiak 850V-os revíziói. Pontosan 9 darab készül belőle, nem több sajnos. Ebből állítólag még kettő van itt Pécsett, de bővebb infót nem találtam róla hogy hogy hozták ki őket a telepükről. (Gondolom kivontatták, mert a felső vezeték jóval korábban elpusztult, mint ahogy a remiz, ahol szolgáltak). Az utolsó infóm róluk, hogy '98-ban még látták működni az egyiket....Azt sem tudom a harmadik hová lett vajon, mindenhol új munkaerő dolgozik már és hiába próbáltam kérdezősködni, minden felé falba ütközök...
Esetleg nem tudja valaki ennek a pontos típusát?
-
Keeperv85
nagyúr
válasz jákob13 #3723 üzenetére
Igen, ennyi kb. amit én is tudok. Köszi. Sajnos sem egy modellszám, sem egy pontosabb leírás, sem egy gépkönyv... sem semmi más nem maradt. Ahol a 3 pécsi mozdony teljesített, oda, legalábbis a mozdonyszínre lehetetlennel egyenlő bejutni. Mindkét pályaudvar szinte teljesen elpusztult, a hidakat felrobbantották, az épületek nagy részével együtt. Ami még megmaradt, azokat az épületeket egy olyan telep használja, akik finoman szólva sem közreműködőek. Nem küldtek a ..csába, de nem engedtek be, mondván ott már nincs semmi. A még ki nem sajátított részeket rég tönkretették, vagy mint írtam is lehetetlen őket megközelíteni, de már 10-15 éve sem volt egyszerű. Voltam a MÁV-nál is, de nem hozzájuk tartozott a rendező, így ott sincs semmi. Nemrég a bányászattörténeti múzeum is lehúzta a rolót, így ott sem találtam olyan illetékest, aki bővebb infót tudna mondani a maradék két mozdonyról. Egyiket elvileg használják fűtőmozdonynak, a másikat viszont kvázi "elnyelte a föld". Lehet szétszedték, de nem értem hová tűnt az összes jegyzőkönyv... Lehetetlen hogy egy ekkora telephelyről nincsenek tervek, sem dokumentáció, sem semmi más. Pár fénykép csak és a műemlékké nyilvánított (már csak részben védett) épület(ek), mindössze amiből el lehet indulni. Túl kevés...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3725 üzenetére
Miután egyik létező darab ott pihen a 9-ből, nekem is az a következő célpontom, csak még nem találtam hivatalos elérhetőséget online.
-
Keeperv85
nagyúr
Az igen! Nem semmi munka lehet benne. Micsoda hiányérzet lehet úrrá az emberen, mikor kész... "Nincs már mit építeni, pedig minden nap ezt csináltam... "
Amúgy találtam ma egy műanyag mozdonyt kihajítva a kuka mellé. Egy pici irányváltó gomb van az oldalán és elemes, de egész mutatós kis jószág. a tévé tetején pihen most megtisztítva.
-
Keeperv85
nagyúr
Kivéve hogyha terep rekonstrukciót tervez megvalósítani valaki, mert ott ugye nem nagyon kéne elrugaszkodni a valóságtól. Persze ha a valóság még rekonstruálható. Mert mikor az ember kimegy a helyszínre és ez helyett, már csak ez van, akkor lehet gondolkodni és előszedi a jatagánt, hátha ki tudom találni merre volt pl. a másik pályaudvar bemenő vágánya. Vagy egyáltalán merre van a bejárat, ugyanis minden igyekezetem és tér érzékem ellenére sem tudok rájönni hogy hozták össze a két szintet. (Kb. 4-6 méter van az alsó és a felső pu. között a valóságban, lásd az első képen a fenti vonal és alatta a másik pu., de létezett a mozdonyszínen elvileg egy vagy több közösítő vágány). A most beköszöntött hó viszont elvette a kedvem a "sétától"...
-
Keeperv85
nagyúr
Megvan a mozdonyom!
Kicsit nagyobb mint az itteniek, de nagyon örülök neki, hogy nem az olvasztóban kötött ki, mint a II-es társa...
Még mielőtt felszívódna innen is, meg kell "őt" látogatnom....
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3844 üzenetére
Sajnos már megelőztek, bár nem tudom milyen méretben készül...
szek: itt van róla több kép.
[ Szerkesztve ]
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #3857 üzenetére
Én ahogy magam ismerem tuti bekötném azokat a felső vezetékes áramszedőket így ha az alja el is emelkedik, nem esik ki a kontakt (bár a képekről nem derült ki számomra, de feltételezem ez sín felől táplált alapesetben ).
Ezen kívül az alváz alá lehetne valami nem agresszív ragasztóval súlyozást tenni.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #3869 üzenetére
Hát pont ezért kötném át oda. Nagy munka, de a vezeték már alapban is lenyomja valamennyire és az egész talpa felszabadulhat, így ott elfér dugiban pár súly...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #3871 üzenetére
Nekem sajnos nincs asztalom, mindig leragadok a megvalósítás előtt valahol, de szoktam segíteni egyik ismerősnek neten át. Neki volt egy AB motorkocsi modellje, ami pont ezt csinálta. Két dolog: a réz "szőröket", amik a mostani áramszedők egy erősebb ráhatással fel lehet "borzolni". Persze vigyázni kell, mert könnyen leszakadnak, illetve nem árt nem túlzásba vinni. A másik amire ő vetemedett: másik kerekek. Nem mindegyik modellt lehet szétszedni a kerekeknél tengelyig, arról viszont le lehetett feszegetni kis ráhatással. Több sem kellett, hogy a közeli CNC műhelyben új, nehezebb kerekek után nézzen...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3890 üzenetére
Szerintem a fenti gondolat jobban megoldható ez alapján a kép alapján úgy, hogy a zöld pályarész bal váltóját kibontod, majd kirakod a lila ív végére, oda ahol a zöldbe csatlakozik, ezzel egy időben a piros szakaszt horizontális tengely mentén "megtükrözöd" és a jobb váltót kihagyod belőle. Ezen felül ha az enyém lenne én nem tűrném meg benne a rózsaszín szakasz középső dupla vágányát sem, mert túl aránytalanul kicsi az osztott rész ott...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3897 üzenetére
Én kitartok a "túl sok váltó" elméletem mellett. Mondom is mit egyszerűsítenék!
Piros vonal: belső váltók ki, kivéve a felső csonka vágányt.
Zöld vonal: a lila ív melletti váltót erősen jobbra tolnám, az alatta lévő jobbra futó csonkát kivenném. ezen felül személy pu. jobb felső csonka íves végét is.A felszabaduló pályaelemeket a személy pu. elé besorolnám esetleg... A felső vezeték miatt biztos nem egyszerű, de úgysem bírod ki, hogy ne tervezd át még jó pár alkalommal...
@jákob13: ment a pü.!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3900 üzenetére
"A felső (piros) vonalon ahhoz, hogy három szerelvényt tudjak járatni, ez a minimális vágánymennyiség "
Akkor viszont centralizálódnék ott. A két kitérőből egy közsített négy vágányos megálló készülhetne, ezzel egy időben nem csak a váltók számát, hanem a körök számát is minimalizálnám és ezt a belső piros részt nem használnám "fordítónak", a visszatérést inkább kétirányú mozdonyokkal oldanám meg, bár ahhoz olyan kocsi kéne, ami automatikusan le-fel akasztható a mozdonyon, mert akkor egy egy vágányos kitérővel a mozdony meg tudja kerülni a komplett szerelvényt, hogy aztán visszahúzza a honállomásig... Már csak egy kérdés marad az ilyen tervek mögött, azaz inkább kettő... vajon létezik-e olyan mozdony, ami erre képes, illetve ha igen, vajon mennyire súlyos az ára....No meg ugye az, hogy mekkora munka egy ilyen ötlet....
-
Keeperv85
nagyúr
Rájöttem közben, hogy az újratervezés nem csak az asztalon kemény meló, hanem a SCARM sem szereti... nem nagyon jönnek ki az illesztések utólag már, így szinte mindenhol bele kellene kontárkodni...
-
Keeperv85
nagyúr
Mit találtam?
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen