-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #99911 üzenetére
Finoman nyúlok rá a gázra és akkor nincs semmi.
Első fék gázfröccs nekem se megy egyszerre, úgyhogy én ilyenkor lassabban eresztem a kuplungot. Csúszókuplungos motornál meg csak visszabaszom és kész, nem kell gázfröccs.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz -Mosquito- #100017 üzenetére
Kép alapján ez nem tűnik se passzentosnak se vékonynak. Van egy téli Nike Hyperwarm felsőm amit focihoz vettem elsősorban, de hűvös idő alatt a bőrkabát alá is azt használom, és pont az vele a legnagyobb baj hogy nem feszül végig teljesen passzentosan.
A nyári szettem az Dainese és az teljesen simul mindenhol, és nagyon vékony, ezért nem gyűrődik fel sehol és nem is nyom sehol, nagyon kényelmes. Sérülés nincs rajta még pedig szarrá volt használva az elmúlt 2 és fél évben, munkábajárástól pályanapig mindenhol, és nem tudom hány hektoliter vizet izzadtam már bele
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz z123456789 #100041 üzenetére
Photochromic visor angolul, de nem vagyok benne biztos hogy minden gyártónak van. Shoei és Bell ahol eddig láttam, 40-60 ezer Ft között.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #100042 üzenetére
Az aláöltözetüket amúgy nem ők készítik, benne van a címkében is hogy ki gyártja, csak rányomják a Dainese logót. Nem tudom mi nálad a viseltes, az enyém szerintem nem az pedig régebbóta használom. Black Friday akcióban vettem amúgy, volt rá -30%
A kesztyűm (Spyke Robotic) nekem is elég szarul néz ki 2,5 szezon nagyon vegyes használat után, de nem vagyok benne biztos hogy egy akármilyen más sportkesztyű ugyanilyen használat mellett sokkal jobban nézne ki.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Mentolka #100045 üzenetére
Miért jó ha csak a pinlock sötétedik fényre? Körbe megmarad víztiszta, szerintem elég hülyén nézne ki
Az AGV csinált pár éve ilyen LCD-s pinlock betétet ami gombnyomásra besötétedett vagy kivilágosodott, az is nagyon hülyén nézett ki, csak még töltögetni is kellett az akksiját
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
Voltam ma a Yamaha roadshown az Ivanicsnál, kb 20-20 percet az MT-09 SP-vel és a 2018-as MT-10-zel, utána pedig Héreg - Bajna szakaszon az előző MT-10-zel mehettem párat (ez már nem a roadshow keretein belül hanem haverom mondta hogy próbáljam ki )
TLDR poszt következik
A 09 SP kapcsán: nem illik egy ilyen rövid menet után amiben ráadásul kanyar is alig volt ítéletet hirdetni, de pár dolog azonnal kiderült. Próbáltam a technikás egyenesekben szlalomozni illetve gyorsítani és nagyokat fékezni, hogy valami azért kiderüljön.
A fékkart nem lehetett beállítani rendesen, 3-as pozícióban két ujjal húzva egyből leütközött a másik két ujjammal, 4-es pozícióba rakva meg annyira messzire került a markolattól, hogy nem lehetett elérni. Biztos orvosolható aftermarket fékkarral de miért ne lehetne jó gyárilag?
A féke ruganyos nagyon, fém fékcső sokat segítene ezen, de a fékerőről nem vagyok meggyőződve, kéne egy hosszabb próba hozzá.
Nagyon könnyű és keskeny, úgy dobáltam mint egy biciklit, baromi könnyű volt irányítani és dönteni.
Az ülése lejt a tankig és nagyon csúszik. Zavaró és 2-3 percenként azon kaptam magam hogy a tankon ülök. Amúgy aki a supermoto stílust keresi annak szerintem ez való. A könyökök nagyon magasan vannak, 10 perc után fárasztó volt rajta ülni. Ami nagyon tetszett hogy a fejidom úgy van megcsinálva, hogy 170-nél kb semmi menetszél nincs, úgyhogy észre se vettem mennyivel megyek, azt hittem 100 körül amíg le nem néztem. A kijelzője nagyon jó, első szempillantásra egyértelmű és informatív, de mondjuk ez egy legutolsó szempont nálam Ez a 3 hengeres blokk kurva jó, nem nagyon értettem amiket írtak róla mostanáig, de most már minden világos, nagyon megy, mindemellett nagyon kellemes és precízen kezelhető. A váltója nyelezve nagyon finom, egyenletes gázzal vagy enyhe gyorsításnál viszont nagyon durván ránt. Ride módokból pedig csak az A amit használnék, a standard elmegy, de a B módban mintha meghalna a motor.Ez alapján a 20 perc alapján nem venném meg, csalódott vagyok 10-15 perc után már rossz volt rajta ülni, pedig én nem vagyok az a kényelmes fajta. Azt mondták ha véget ér ez a roadshow akkor lesz majd lehetőségem hosszabb időre elvinni, úgyhogy egyelőre még nyitott a téma.
A 2018-as MT-10-ről nem derült ki még ennyi sem, magasan és egyenesen ültem rajta, nehéz motornak érződik de tempónál relatíve könnyű irányítani, gázra tol mint a hülye, a féke gyenge, pedig lecsutkáztam, el is szomorított.
Aztán a haver mondta hogy az övén is gyenge volt a fék, betétet kellett benne cserélni másik típusra és érezhetően jobb azóta a fékhatás. MT-10 fórumokban is többen beszámoltak erről, és amikor kipróbáltam az övét akkor tényleg sokkal jobban megállt és nagyobb volt a fékhatás is. Cserébe ezen is gumicsövek vannak ami miatt ruganyos a fékkar, de legalább jól adagolható. Nagyon finom a gázkar is, hibátlan.
Ami viszont ijesztő az a motor ereje. 1-2-3-ban lóg az első kerék, aztán az elektronika durván beleszól és lerakja, amíg újra el nem emelkedik, ez kicsit darabosan működik. Kanyarból kifele kisebb gázra egyből a felezőn találtam magam. Azt éreztem végig miközben mentem vele, hogy ez a motor nekem sok, túl erős. Vicces de a Tuonon ezt nem éreztem egy percig sem, pedig az papíron mégerősebb.
Az üléspozíció nem tetszik nekem, de valakinek meg pont ez fog tetszeni: elég túrás, magasan és egyenesen, nagy kényelemben ülni rajta
Összességében nagyon jó motor, nyílván, ráadásul még elfogult is vagyok picit mert Yamaha, de alattam nem állt össze. Az ereje brutális és úgy is adja le, észnél kell vele lenni, a futóműve sportos és kemény, eközben meg túrásan és magasan ülni rajta, nálam ez képzavar. Egy Tuonos vagy S1000R-es testhelyzettel jobb lenne szerintem, de én nem értek hozzá, csak mint átlaguser írom.Arra amire én használnék és ahogyan használnék egy motort a Tuono Factory elég magasra rakta a lécet 2 hete és bár az S1000R-rel szerzett emlékeim már megkoptak, de az volt ami ugyanezon a szinten volt. Dizájnban meg a Tuono a Factory fényezésével viszi a prímet (az alap RR verzió elég csúnya szegény ).
Az MT-10 bármennyire is jó, úgy érzem nem nekem való, a CB1000R pedig a legcsiszolatlanabb azok közül amiket eddig próbáltam.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ennél jobb reklám egy túraenduronak nem kell. Ezeket is tanítják a széftihángerin?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz D1Rect #100319 üzenetére
Én megvettem a legolcsóbb Shoxos ponyvát, 9800 Ft volt, 3 és fél éve van meg, egy helyen kiszakadt amikor beakadt az oszlopba amihez zárom a motort, de összegányoltam szigszalaggal, azóta is jó. Nekem nem párásodik be alatta, nem ázik át, nincs vele bajom. Tavasztól őszig ezalatt van a motor, utcán, télen is ezalatt van csak akkor garázsban.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #100348 üzenetére
"először meglátom mennyi változás lesz az új fékcsővel"
Ha tisztában vagy vele akkor tekintsd tárgytalannak amit írok, de ha mégse akkor jobbnak látom leírni: a fém fékcsőtől fékhatásbeli változást ne várj, arra nincs hatással, ellenben a nyomáspont sokkal határozottabb lesz, meg valamivel jobb lesz az adagolhatóság is. Az ujjaidnál megszűnik az a korábban ruganyos érzés.Amikor az új MT-09-et és 10-et próbáltam, akkor voltam teljesen meglepődve hogy azoknak mennyire ruganyos a fékük, de a 2016-os MT-10-esen is nagyon "rugós" volt az ujjaimnál.
"Egy szervizóradíjból megvettem a fém fékcsövet."
Ha ezt azért írod, hogy mennyivel jobban kijön így a matek, akkor számold ki hogy eddig hány órát töltöttél el a fékkel, és hogy a te óradíjad mennyi Valószínűleg nem jönne ki.
Mint amikor Kathi Béla azt mondja, hogy nem csinál magának kaját, mert elmenne vele napi 1-2 órája, azalatt meg 5x annyit keres mint amennyiért készen veszi a kaját vagy bérbefőzet mással
De azt hiszem a lényeg nem is ez, hanem ha közben tanulsz is, meg szereted is csinálni, szeretsz bütykölni, akkor tökmindegy hogy mi mennyi lett volna szervizben, felesleges arra hivatkozni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz 3L1T3 #100355 üzenetére
"Ezek jól gondolom hogy azért visszafojtott motorok?"
Nincsenek visszafojtva, de azon az alacsony fordulatos pötyögésen ahogy az iskolában használják nincs túl nagy erejük, könnyű őket kezelni.
Szerintem is rögtön a korlátlant csináld ha teheted.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #100388 üzenetére
ath jelentkezett még.
Én azon a véleményen vagyok hogy robogót elég lenne vennünk akkor ha sikeres volt a jelentkezés. Persze addig katalógusadatok alapján leszűkíthetjük 2-3 modellre hogy miket vennénk
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
A kapott válaszokból egyértelmű hogy ez is egy vallás, mint a motorolaj, a valóságban pedig tökmindegy hogy motorozás után vagy előtt fújod a láncot.
A gyártó megadja a használati utasításban, hogyan kell használni a sprayt és hogy mi a várakozási idő. Motul C2+ dobozán 15 perc van feltüntetve, semmilyen más külső körülmény vagy adat nincs a leírásban, ergo nem számít.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Majd elfelejtettem, most vasárnap mentem egy SV650-nel
Az évjáratot nem tudom, de 2005 utáni mert már fekete vázas.Húdenagy menés mondjuk nem volt, mert sajnos így eső után szinte minden kanyar sárfoltos meg poros volt, két kanyarban még gázolaj is volt hála a Volánnak. Az egyiken egy kawás srác ki is csúszott de szerencsére nem lett nagy baj apró idomsérüléseken kívül.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
For your info: most hétvégén a Mátrában a felújított szakaszon hegyiverseny lesz, reggel 7-től este 6-ig le lesz zárva mindkét nap ez a szakasz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #100521 üzenetére
Nekem városban 5.5-öt eszik ha nem finomkodok lámpától lámpáig, ha meg lazábban megyek vagy túl nagy a forgalom akkor 4,5 - 5 liter. Ha felmegyek autópályára az viszont látványosan megdobja már a 130-at tartva is, végig 180-200-zal meg pláne, akár 8-10-re is felmegy Egy Euroringes nap vagy egy mátrai szerpentinezés nem igazán emel a fogyasztáson, marad 6 környékén.
Idén mondjuk már nem mérem, tavaly még számolgattam, nem a költség miatt, hanem hogy nagyjából milyen távolságra merjek elindulni benzinkút nélkül, vagy hogyha villog akkor kb mennyit tudok még elmenni.
MT-10-es ismerősöm erre panaszkodik leginkább, hogy 120-140 km-ként kutat kell keresnie a 10 literes átlaga miatt, miközben a tankja 17 literes, ami 14 körül elkezd villogni hogy üres.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Laraxior #100548 üzenetére
Annyi fajta van mint égen a csillag, attól függ mire kell, mik az elvárásaid, na meg a pénz.
A GoPro kicsit mint az Apple kezd kifulladni innováció terén, de azért még mindig ez a legkompromisszummentesebb opció még akkoris ha a konkurencia nagyon jön fel. Ha maradnál a GoPronál de a Hero 6 drága akkor nézz egy Hero 5 blacket.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #100559 üzenetére
Nem tudom miért ne bírná, azért kérdeztem Főleg a 8 giga ram tűnt kevésnek. A neten 4k60fps editing pc-re eddig ilyen 2000 dolláros konfigokat láttam és nem tudom eldönteni hogy azért mert sznobok és mindenből csak a high-end cuccokat írják össze, vagy azért mert gyengébb konfigon tényleg nem olyan folytonos alatta mondjuk egy fokkal komplexebb művelet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Volt ilyenem rövid ideig, és amit nem írnak róla sehol, hogy kb 15 percenként tördeli a felvételt, és a két fájl között kiesik 2,5 másodperc. A GoPro is meg mindegyik más is tördeli a fájlrendszer korlátja miatt, csak nem marad ki egy tizedmásodperc sem két fájl között.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #100586 üzenetére
+1
Annyit tennék hozzá hogy én nem kötném motortípushoz. CB1000R 150 lóerős meg MT-10-es 160 lóerős sornégyei tahó módon hátbakúrnak és letépik a fejet, én egy kicsit féltem is rajtuk csövig húzni, eközben a Tuono V4 175 lóereje meg teljesen egyenletesen és baromi kezelhetően lép. Azon egy másodpercig sem féltem, nagyon kellemes meglepetés volt. De az S1000R sem baszott hátba, az mondjuk sornégy. Aztán lehet hogy ezt a fejlett elektronika éreztette velem, nem tudom.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #100754 üzenetére
Random life hack: odacsaptam a bicikli lánctányérját egy sziklának itt Horvátországban, emiatt a lánc lehetetlen módon beszorult a tányér és a váz közé. Úgyhogy szétszedtem a láncot, a kezem meg tiszta olaj lett. Mosogatószer nem ér ilyenkor semmit, ultra dermet meg nem hoztam. Barátnőm sminklemosója viszont lehozta egy másodperc alatt az egészet, kb az ultra derm nem szokott ilyen hatékony lenni.
Szerk: nem válasznak akartam hanem újnak, bocsi.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Szerencsére ez a szálláshoz közel történt a hazaúton. Azóta megtudtam tőle hogy valószínűleg csak az a sminklemosó jó erre ami a vízálló sminket is lemossa Ja és az ultra derm után mindig nagyon száraz szokott lenni a kezem, ezután meg selymes maradt, rá is van írva a dobozba hogy bőrbarát
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #100764 üzenetére
A rárohadt bogarakat, meg mindenféle szennyeződéseket a víz önmagában nem hozza le, szivaccsal dörzsölve meg még egy jó kis karc is összejöhet. A legtöbb motormosáshoz árult terméken fel van tüntetve hogy lebomlik és hogy ártalmatlan a környezetre.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #100772 üzenetére
Figyelmen kívül hagysz néhány körülményt. A zsírt, fékport, stb a sima víz nem viszi le, legfeljebb részben.
Fürdéshez se használj semmit, a logikád alapján elég a hidegvíz is nekedVízzel leöblíteni vagy feláztatni arra jó hogy nagyjából tiszta legyen, de ha alaposan takarítaná az ember a motorját, esetleg maximalista, akkor megfelelő szerek és eszközök nélkül csak részeredményt fog elérni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen