- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózatokról alaposan
- Jelszókezelők
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Reklámblokkolók topikja
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Vírusirtó topic
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tarill #76900 üzenetére
Rossz iranybol kozelited meg a dolgot.
Ami olcso es regi, az altalaban lekotlott motor szokott lenni. Nincs olyan, hogy olcso es jo. Piac torvenye. Nem lehet egy altalanos okolszabalyt adni. Allapotot kell venni egyreszt, nem tipust, vagy markat.
Le se irtad mennyi a keret. Enelkul nem lehet tanacsot sem adni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
kcsa
veterán
válasz #79335424 #76897 üzenetére
Rájuk gondoltál szerintem. Még véletlenül ismerem is őket...
-
Tarill
őstag
300 de abból a papírozás is kéne szóval magát a motorra 250.
-
Lomha 8V
addikt
(#76893) Gaboman: Suzuki GSXR 250, Honda VFR 400 és Suzuki SV 650. Meg volt egy Yamaha TDM 850, amit mondjuk ide lehet sorolni, elég jól ment és jól feküdte az utat.
(#76894) Bogyó bá': Életveszély kis motorral menni az országúton, kell a tartalék, akkor is ha az ember defenzív vezető. Én klubban motorozom, kénytelen vagyok csapatban menni, de nincs ezzel baj, csak meg kell szokni.
(#76900) Tarill: Egy ársáv sokat segítene. Szerk: Már látom.
Ma nagyon jó idő volt nálunk, úgyhogy nekiálltam a motort vállalható kinézetűre pofozni:
[ Szerkesztve ]
-
válasz Lomha 8V #76906 üzenetére
Sokkal szebb lett a szememben. Ebben a klubbos motorozásban mi a jó? Nem akarok hangulatot kelteni, de azért érdekel. Igazodni máshoz, tötymörögni a többiekkel. Kollégám is így tolja. Tehát 40 fokban, bőr ruhában, kórház látogatás átlag 38.5km/h-val.
Vántsával meg Andrew-val igen jól elvoltam, nem éreztem h akadályoz vagy lassítja azt a tempót amit amúgy mennék. Sőt Andrew néha kicsit gyors is volt, merész.[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
(#76907) geresics: Nekem nem jön be a Hello Kitty, Playboy nyuszival fogom nyomni. Lesz még vele meló, de majd szépen lassan. Öregember, nem gyorsvonat.
(#76908) Kolondrum: Ebben nem tudok neked segíteni, nekem jó. Amúgy ez a bőrruhában rohadás, 40-el a forróságban nem tudom, hogy megy. Mi normális tempót motorozunk a chopperekkel is. Attól, hogy ilyen motorokkal járunk, nem vagyunk hétvégi motorosok és hidd el, hogy ezekkel is lehet normálisan kanyarodni, nem tartunk fel senkit.
(#76909) Bogyó bá': Tudtam, hogy szomorú leszel. De ha gondolod átpasszolom neked a GS-re.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Lomha 8V #76906 üzenetére
Ezek közül egyik sem nagy cm3 speed vagy SM, nem tudják azt kiváltani belőled amiről én beszélek.
Ahhoz ki kellene próbálnod egy olyan motort hogy átérezd miről is van szó.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Lomha 8V
addikt
válasz Gaboman #76911 üzenetére
Jut eszembe volt egy KTM LC4-em Supermotová alakítva (mondjuk akkor ezt a szót még nem ismertük) de azzal sem éreztem, hogy meg kéne bolondulnom. És arról volt szó, hogy milyen motorjaim voltak, amik sportosnak nevezhetőek. Ha arról van szó, hogy mikkel mentem már, akkor előfordul Hayabusa, Superduke, Ducati 996 és sorolhatnám estig. Engem felültethetsz Te bármire, akkor is normálisan fogok vele menni.
-
-Mosquito-
őstag
Isteni idő volt,vagy 12 motorossal találkoztam.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #76914 üzenetére
Mi csak a városban kerengtünk hárman, max 2-3 motorossal találkoztam. De olyan meleg volt, hogy igaz téli béléssel toltam, de alá csak aláöltözőt vettem, semmi pulcsi, stb. Rongyá izzadtam.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
kisninja
őstag
Bezzeg itt baszott sütni a kiba..nap
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Gaboman
nagyúr
válasz Lomha 8V #76912 üzenetére
Igazából akkor számodra felesleges ilyen stílusú gépeket venni, nem használod ki a benne lévő potenciált.
Ezzel nem azt akarom mondani hogy határon kell vele motorozni.
Ezen típusokkal sokkal hamarabb fogod elérni a saját határaidat mint a motorét.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
Geresics
addikt
válasz Lomha 8V #76920 üzenetére
A demokrácia nem azt jelenti, hogy azt csinálsz amt akarsz, hanem, hogy a szavazatod annyit ér, mint az övé...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Lomha 8V #76920 üzenetére
Senki nem mondta hogy neked ilyen motorokat kell venni, csak valaki azt mondta hogy ez nem motorfüggő ki mennyire megy.
Pedig igencsak az is, persze nem mindenkinél de a motorosok nagyobb százalékánál igen.
Csak az én haveri/ismerősi körömből kiindulva.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Mi lesz velem tavasszal ha már egy sima 10 fokos egy meleg napon kegyetlenül rosszul éreztem magam....
A choppert hallván kerestem merre megy békáson, pedig nagyon kieső hangja van ami érdekel.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Bogyó bá' #76924 üzenetére
Ez nem kortól függ, hanem hogy milyen beállítottságú az úriember, van olyan ismerősöm aki közel 60 éves és megy mint a veszett egér.
Van 30 éves is aki nyugodtan motorozik, azért is vett cruisert.
De ha odaadod neki az SM-et őt is elkapja a hév, mert azt váltja ki belőled, ha látsz egy kanyart egyből dönteni akarod, minél gyorsabban belemenni, kijönni belőle.
Persze vannak kivételek, de ők vannak kevesebben.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #76926 üzenetére
Nem, hála égnek! Azok vannak kevesebben, akikből a motor kiváltja az állatot. Ha nem így volna, akkor sokkal több motoros baleset volna, és nem az autósok volnának rendszeresen a hibásak. Az, hogy az RTL híradó csak olyan motoros balesetet ad le, ahol a motoros volt az állat, ne tévesszen meg...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #76927 üzenetére
Akik ilyen típusú motorokat vesznek azok nagy %-ban nem túrázgatnak velük, nem 90-110 tempóban közlekednek.
Én nem arról beszélek hogy a motoros társadalom nagy rész állatul vezet, szerencsére nem, még jó.
Én azokról beszélek akik Speed és SM gépeket hajtanak ők hogy is fogalmazzam, élénkebbek, ők sem állatok de dinamikusabban vezetnek, persze vannak köztük azok is.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #76928 üzenetére
A 250-es GSXR-t imádtam, minden egyes porcikáját. Pedig tőlem tényleg távol állnak a sportmotorok, de ez a pici gixer nagyon a szívemhez nőtt. No, de Te a VFR-ről kérdeztél, az egész pontosan egy '92-es NC30 típuskódú modell volt, VFR 400 R, a gyári piros-fehér-kék színben. Ha jól emlékszem 60 lovas volt és valahol 14.000- környékén szabályzott le. A hangja (Sebring sportdob volt rajta) és a motor rezonanciái valami egész egyedi érzést adtak a motorozásnak vele. 6 sebességes váltója volt és az 1-es egészen elképesztően hosszú volt. Az egykarú lengővillát és a V4-es blokkot mindenki nézegette, ritka látvány volt még a VFR. A futómű elöl-hátul állítható volt, de azt már ne kérdezd, hogy pontosan hogyan. Olyan 2500-tól húzott, jól használható 5-10000 közötti fordulaton volt. Pörgetni nagyon kellett, V motor ellenére a nyomatéka nem volt valami acélos. Fogyasztása 5-6 liter között alakult. Egyszer meghalt a feszültségszabályozója, azon kívül nem volt vele baj. Vizes létére könnyen melegedett, sokat ment a ventilátor. Itt hibára gyanakodtam, de aztán egy másik VFR tulaj megnyugtatott, hogy ez ilyen. Kanyarogni nagyon lehetett vele, nem lehetett lerúgni sem az útról, persze a saját tudásomat tekintve. Nekem kényelmetlen volt már 100 km. után, de ismertem olyat aki 5-600 km.-t letekert vele egy nap alatt. Így hirtelen ennyi jutott eszembe, kicsit összeszedetlen az írás, de 13 éves emlékeket poroltam le. Ha érdekel valami, amit nem említettem, kérdezz.
Szerk: Egyszer majdnem vettem egy Monstert, nekem nincs olasz motor fóbiám. De attól még szarok.
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tarill #76934 üzenetére
Tudom, bunko okostojas vagyok. Korrekt.
mit varsz?
Gondolkodast teljesen mellozo hozzaallasod van.Mielott en belevagnek ilyenbe, a kovetkezo forgatokonyv jon fel osztonosen:
Beirom a hahura a vetelarhoz az ablakon kidobni kivant osszeget. A markahoz kijelolom a lekotlott szar-t. (Termeszetesen ilyen marka nincs, probalom a kinalat minoseget beagyazott ironiaval kifejezni, ami megnagyobb utalatot szokott az emberekbol kivaltani iranyomban.)
Kidob jonehany talalatot.
A vilaghalon utanaolvasok ezeknek a tipusoknak, mik kotlanak meg bennuk, stb. Elolvasok jopar cikket ezekkel kapcsolatban. Felkeszulok valamennyire. Ha nem ertek hozza, hivok egy hozzaertot, mert az, hogy a szovegben az van irva, hogy jo allapot, ezen a bolygon sajnos nem feltetlen a valosagot jelenti.
Ez tobb napos munka.
De megeri, mert a vegen nem fogsz ennyiert motort venni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Lomha 8V #76932 üzenetére
Igen, nekem is megvolt az fzr, zxr 250-400, katana 400, xjr 400, meg jopar belpiacos, mar nem is emlekszem.
Ami feltunt, hogy az evek igencsak megszepitik ezeket az emlekeket. Pl a 250 es kb 140 ig emlekeim szerint kitepte az ember karjat, es 170 ig elektronikus leszabalyzasig gyonyoruen elment a 45 loerejevel.
Aztan raultem egy 400 asra nemreg es elsirtam magam. Se ero, meg ha porgetem akkor sem "nehezen" akar felporogni. Na persze, egy 600, 1000 eshez kepest igen. De megis, az en fejemben egeszen mas emlek volt. Nem tudtam mit kezdeni ezzel percekig, annyira mas volt, gondolkodtam hogy biztos baja van - termeszetesen hibatlan.
Ennek ellenere elvezetes motorok, nem arrol van szo.A v elrendezes igazabol nem egyenlo a nyomatekkal, az egy epitesi mod a motor kisulyozasara, a nyomatekot inkabb a hengerszam, furat loket viszony, es a vezerles szabja meg.
Euroringen lattam egy nc30 ast, akkor meg karbis r6 om volt, de szerettem volna venni mindenkeppen melle, annyira megtetszett. Es akkor meg arra az acelos erore emlekeztem
Most meg 1,5M egy ellenorizhetetlen eloeletu magyar peldany, ami egyaltalan nem szimpi.Igazabol kimerito leiras volt, de tenyleg jol letertel a gyorsasagi vonalrol. Mikor volt a coming out?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ja igen, euroringen meg feltunt, hogy 18 as hatso kereke van az nc30 nak. Na az nem igazan tetszett
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #76935 üzenetére
Az enyém is kispénzes kaland volt, bele lehet nyúlni.
Szerintem a kérdés itt inkább arra vonatkozott, hogy az ismerősök között van-e olyan olcsó pénzért eladó szerkezet ami megéri az árát. Ezt a vonalat is érdemes megpróbálni ilyenkor.
Egyébként házat 3 éve kerestem mire vettem egyet, most egy éve kocsit keresek....... de amikor annak idején megláttam a hirdetést, hogy friss műszakival 160-ért van eladó 750-es gép tudtam, hogy ha ezt nem veszem meg soha nem lesz motorom, pedig nem is igazán kerestem, csak körülnéztem a piacon.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #76936 üzenetére
Az emlékszépülésben igazad lehet, tizenéve nem ültem ilyen kis sportmotoron. Viszont szerintem a kis gixer nem volt ilyen kartépkedős fajta. Nekem inkább az maradt meg, hogy csodálkoztam is, hogy milyen szépen, egyenletesen húz. Persze lehet, hogy ez is szépített emlék. Hosszú utakra nem kellene már ilyen, de itt helyben (kisváros) jó lenne vele boltba szaladgálni, meg elugrani egy fagyira. De már én sem mernék belevágni, mostanra tényleg mindegyiket szétütötték. A VFR-t szintén, aki jót akar, az kerüli.
Igazából én mindig is a chopper vonalat nyomtam, ezek ilyen kitérők voltak, mert chopperre nem volt pénzem. Azok piszok módon tartják az árukat, főleg a nekem tetsző régebbi gépek. Ilyen VT1100-ra, mint amit most vettem, már azóta vágytam, hogy először láttam egyet a '90-es évek végén. Akkor még megfizethetetlen volt, meg persze nem is lehetett volna, hiszen 14 éves kis takony voltam. Utána jött pár MZ, a KTM, a gixer, a VFR és ezek után vettem egy 500-as Shadow-t (2007-ben, azt hiszem). Ezt nagyon szerettem, sokáig megvolt, bejártam vele fél Európát. De sajnos egyre több lett vele a műszaki probléma, az egyik előző tulaj hanyagsága miatt és úgy osztottam-szoroztam, hogy nem éri meg költeni rá. Ezek után megint nem volt pénzem normális chopperre, így 2015 elején vettem egy SV650-et, ez nem sokáig volt meg. Nagyon jó motor volt, első tulajtól vettem mindössze 36.000- km.-rel, de sajnos nekem annyira kényelmetlen volt, hogy 3 hónap után elváltak útjaink. Utána jött a TDM 850, amit most októberben adtam el és végre megvan az áhított 1100-as Shadow. Persze lehetett volna előbb is, de én nem vagyok az a fajta, aki kenyéren-vízen él, hogy megvegyen valamit. Kicsit bő lére eresztettem, de nem baj. Ez volt az igazi coming out.
Szerk: Ja azt még muszáj elmondanom, hogy az 1100-en világítós szelepsapkák voltak. Csak, hogy érezzétek Ti is.
[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
Tavasszal voltunk egy jótékonysági motoroztatáson ami a daganatos gyerekekért volt.
Most lett belőle egy rövid videó.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
zgospel
őstag
válasz Gaboman #76840 üzenetére
Szerintem nem annyira motorstílus függő ez Mármint, nyílván amelyik motor alkalmasabb a feladatra azzal csinálni is fogják.
De pl idén tavasszal egy nem tudom milyen csopper úgy ment el mellettem a 2-es úton Szendehely és Vác közötti kanyargósabb részen, hogy csak pislogtam. Próbáltam utána menni, de éreztem hogy túl fogom magam vállalni és egyre jobban lemaradtam, aztán hagytam is.
Mentegetőzhetnék hogy már nap vége volt, és utasom is volt, de olcsó kifogás lenne részemről Egyszerűen csak nagyon ott hagyotthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
válasz demars #76839 üzenetére
Én egyes környékbeli kanyarokat úgy kezelek, hogy készülök rájuk, lemaradok kissé, betartom a megengedettet ezzel fogom a mögöttes részt, előttem eltűnnek és ráfekszek. Amikor naponta 686X csinálod már ismered hol a határa.
Amiről te beszélsz az robogós időszakban volt nálam, aztán mint egy kapcsoló átkapcsoltam. Lillafüreden is megálltam, mert mondom kihagyom a látnivalót. A kanyarok miatt mentem alapból oda. -
Topiccsendőr
addikt
A pikirt hozzaallasom a kovetkezok miatt van ilyenkor.
Kispenzes kaland csak akkor eri meg, ha van egy nagyfoku muszaki igenytelensege az embernek, es nem zavarja a motor allapota. Vagy annyira nem ert hozza, hogy nem veszi eszre mennyire veres a torka.Volt eleg ilyen motorhoz szerencsem, ezeknek log a bele. Nemetorszagban vannak valos 30e km es, fzr 600, yzf 750 esek, szervizkonyvvel, 1200-1500 euro kornyeken. Arra azt mondom, ki lehet fogni. Ha nem lengyeltol, vagy toroktol, hanem nemettol veszed, es van harom motor meg a garazsban, meg ket auto.
Magyarorszagon ez eselytelen. Tudom, hogy meg menni mennek ezek a motorok, de minden kuka szokott lenni rajta. A karbi falsot sziv a fojtoszeleptengelynel, a hengerfej reg kuka, nem tomitenek a szelepek, nyomja a keket-jobb esetben szelepszarnal, fektarcsak reg kukasak, mindenhol mindenfele csavar van, alatetek sehol, minden elnyirva, berohadva stb. Ossze vissza megy az alapjarat, csuklik a motor, egy kinszenvedes kozepszarra valahogy beallitani mindent, es nem rentabilis jora megcsinalni oket. Ezekhez egyetlen tuszelep 30-40 ezer forint, ebbol 4 kell. A kikopott fojtoszelep tengellyel nem tudsz semmit csinalni, karbisort nem veszel a motor ertekenek masfelszereseert, ami bontoban van, az ugyanilyen.
Hatalmas lerohadasi kockazattal hajthato. A szarragosagnak aldozatul esett minosegu tipikus szentharom alkatreszekrol nem beszelve, azaz a generator-feszabalyzo es vezlancfeszito neveben amenEs ez most durvan fog hangzani, de ha nincs penz motorra - akkor ha gyoker akarok lenni - azt mondom, nem kell venni. Ha pc akarok lenni, azt mondom a fenntartasi koltsegekbol kiindulva kell vasarolni ilyenkor egy nem gyorsasagi, hanem postas kiskobcentimeteres motort.
Egy regi motor gatyabarazasara altalaban a vetelara ra szokott menni meg, karbantartasra is kell, hogy legyen penz.
nem megvenni draga egy jarmuvet.Ezt a naiv hozzaallast pedig el szeretnem felejtetni mindenkivel, hogy ki lehet fogni. Amennyiben lottot lehet nyerni, igen. Ki lehet fogni. Evekig varsz arra, hogy meghaljon az idos orvos hazaspar, aki lezsirozta a garazsban az yzf et, vadonat ujonnan vette 1990 ben, es 15 000 kmt sikerult belerakni, azt is 5000 fordulat alatt. Es nem is dohanyoztak.
A sracnak egy tuti tipp kellett, egy nagyon egyszeru megoldas, mindenfele munkabefektetes nelkul. Ez borzaszto naiv hozzaallas, az orakat emiatt tekergetik. Csodavaras.
Az, hogy utanakotrok adatoknak, nekem, vagy barki masnak ugyanakkora erofeszitest jelent, mint egy kerdezonek. Akkor miert a tobbi ember keresse ki ezeket valaki mas helyett? Engem csak ez zavar ilyenkor.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #76944 üzenetére
Na igen, megvenni a legkönnyebb. Utána igényesen és normálisan fenntartani, meg normális védőfelszerelést venni, na ezt nem számolják át a legtöbben.
Ha majomra van pénz, legyen banánra is!https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #76783 üzenetére
mostanra szedtem ossze az adatokat.
tehat a ktm freeride e sx egyfolytaban, 0 rpm tol rendelkezik hatso kereken megkozelitoleg 1293 Nm nyomatekkal, 110 kg os tomeggel, 72 km/h vegsebesseggel.
az sxc 660 hoz a meresi adatokat innen vettem. a gorbe.
nem teljesen fair osszehasonlitas, mert ez egy kinyitott smc.
az smcnel a 72 km/h hoz 2. sebessegi fokozatba kell kapcsolni, feltetelezzuk, hogy 8000 ig ki van forgatva az 1.az ertekek a kovetkezok:
indulasnal csusztatott kover kuplungos
1ben, ~4200 rpm nel 961 Nm hatso kereken
1ben, nyomatekcsucson, ~5600 rpm nel 3461 Nm
1ben, ~8000 rpm nel 2644 Nm
ekkor valtunk,
2ben ~5000 rpm nel 2165 Nm hatso kereken, ~72 km/h nal.
termeszetesen teljesen elmeleti szamok, itt nincs surlodas, semmi, de aranyositani jo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #76947 üzenetére
Már megint ez a fotelfizika...
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Simson tuningot hol a legérdemesebb csinálni? Tábori tuning elméletileg jol megcsinálja, csak sok ember sokallja az árat.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Diabetes - Cukorbetegség
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen videókártyát?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen