-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
mm89 kollégának igaza van. Nem csak a tömeg a lényeg, hanem az egész motor elrendezése, tömegeloszlása, a váz mérete, geometriája stb amit a blokk (mérete miatt) jelentősen módosíthat. Az adatok le vannak szarva. A pályamotorozás nem csak erről szól.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
Pedig a motor viselkedése kanyarokban alapvetően mérhető paraméterektől függ.
Súlyelosztás, kerékméret, tengelytáv, utánfutás, kormányszög (egyben geometria), rugók összeülése, meg hasonló nevesíthető dolgokon.
Lehet, az a gond, hogy mérnöki szemléletű ember vagyok. Számomra beszédesebbek a nyers adatok, mint az, hogy kinek mit érzett a hátsó fele.
Amúgy ennek a legendának van "mérhető" alapja is, durván 10-15 évvel ezelőtt még azért jócskán nagyobbak voltak az ezres sportgépek, mint a 600-asok, azóta viszont sokat faragtak a nagygépek méreteiből.(#54251) Daywalker: Azért kérdeztem meg, mivel Te pályázol, én meg nem.
Nem akartam vitát indítani, csak kicsit csodálkoztam. Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Igen, alapvetően igazad van, a mérhető dolgok számítanak, de kicsit több összetevője van ennek, mint az, hogy a papírra le van írva, hogy x kg (ráadásul száz helyen százfélét írnak tömegre is...) vagy y centiméter. Olyan erők vannak pályán, hogy a villa centimétereket hajlik féktávon és stb, ezekkel is számolni kell. És a mérhető dolgokon is csak az után tudnak változtatni, hogy a versenyző megmondja, hogy "mit érez a segge"...akkor tudják hova kell nyúlni. Nem véletlen, hogy annyit pöcsölnek a vázon a motorversenyben, hiszen rohadt sokat számít, hogy egy adott blokk mibe van belerakva és a versenyzőnek mi a jó stb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #54253 üzenetére
Ez is igaz. Mondjuk a súlyt ha pontos infót akarsz, meg tudod nézni a kézikönyvében a motornak. Én mondjuk időspórolási okokból nem onnan néztem most, de tudom, hogy eléggé könnyűek már a modern ezres gépek.
Sajnos sok infót nem kötnek az ember orrára, amik amúgy igen hasznosak lennének, emiatt sokszor tépem a hajam.Amit a "mit érez a segge" témát illeti... Leírtad a kulcsgondolatot... Mit érez a versenyző segge. Ugyanis még a versenyzők közül sem mindenki tudja jól kommunikálni/detektálni, mit érzett a hátsó fele! Pedig nekik mindenük a motorozás! Ha ők azt mondják, ez ilyen az olyan, nekik elhiszem, de a fórumokon sokszor olyanok osztják az észt, akiknek finoman szólva is semmi közük ezekhez az emberekhez. Az Ő esetükben inkább maradok szkeptikus.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Itt inkabb az a problema, hogy egy hatszazasnak ki tudod nyomni a szemet, sokkal kevesebb rutinnal, mint egy ezresnek. Ez erzetben sok embernel ugy jon le, h a hatszazassal sokkal jobb idot mernek/tudnak menni.
Ez csak egy erzet. Ha nem tudod megulni, iranyitani a motort, legalabbis nem ugy erzed, nem fog tetszeni a motorozas vele. Szuksege van a nagy tobbsegnek arra hogy kinyalja a segget a jarmuve, kulonben a jarmuben fogja megtalalni azt a hibat, amiert nem tud jobbat menni vele.
Epp ezert ha valamit celszerszamnak csinalsz meg, az egy jokora tokonszuras egy rutintalan motorosnak, mig egy tokeletes szerszam egy profinak. Ott a zx 10 2005 bol. Gp pilotak kozott a legjobb idot mentek vele nagy osszehasonlitoban, Talmacsi is tobbek kozt, megis az ujsagirok olyan jelzokkel illettek, hogy nagyon ideges, kezelhetetlen, es nem kozutra valo.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54255 üzenetére
Köszi a kiegészítést, pont ezen agyaltam én is, hogy ez az érzet is rengeteget számít, könnyebben kezelhetőnek tűnik (de néha az is)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Hat a profik vilagaban azert ez eleg ritka jelenseg.
A versenyzok pontosan tudni szoktak, mi okoz mit, bar sokszor atfedes van a problemak jelensegei kozott, de alapvetoen tudni szoktak.
Azzal nem tudnak mit kezdeni, ha kapnak egy selejt gumit, max azt erzik, hogy elmegy a tapadas x kor utan.
Hogy ez a vaz es a gumi egyuttesetol van? Ezt megerezni nem lehet. Ebbol vannak a szopasok. Ez a mernokok dolga kideriteni.
Az utcai motorokat is ezek a versenyzok szoktak tesztelni, es direkt "elrontjak" utcara.
Ok is kutatok, akik az elmeletet tesztelik eloben. Mert az egyik soha sincs meg a masik nelkul.A sulyra visszaterve. Nem mindegy, hol konyebb a motor. Pl kovacsolt alu felni, ami az ontotthoz kepest 30%al konyebb? Nem nagy suly, de nagyon lehet erezni.
Netan a fotengely? Ott sem lehet sokat sporolni, de erezheto kulonbseg lesz tole.
Pl RC8 lendkereket fel kellett hizlalni parszaz grammal mert panaszkodtak a gazreakciokra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54255 üzenetére
Itt lehet a megoldás, köszönöm!
Az újságírós téma vicces... Hihetetlen, milyen emberek írnak cikkeket motorokról, mennyire tapasztalat, de egyáltalán józan ész nélkül. Sokszor olvasni is fáj, pedig magam sem vagyok egy borzalmasan tapasztalt vezető. Sajnos manapság pár értelmesebb YT hobbivideóstól sokszor több derül ki adott motorról, mintha elolvasnék egy rakás tesztet róla....
(#54257) persuader: Természetesen igen, ezen a szinten kell összehozni az elméletet a gyakorlattal. Köszi az infókat.
Hogy érted azt, hogy "elszúrják" utcára? Mármint hogy a hétköznapi user számára is vezethető legyen? -
Ferdzsoo
addikt
Ránéztünk az osztrák időjárásjelentésre, és arra jutottunk, hogy hétfőn indulunk párommal Ausztriába 6 éjszakára.
Nem tervez valaki hasnolót?
Most állítólag megint kiépül jövő hétre az Omega magasnyomású légtömeg, és ritkán lesz szükség az esőruhára...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #54268 üzenetére
VFR clubbosok holnapra hívtak egy kinti kerülőre, mennék is, de családi program lesz és sajnos félő h kint lelőnének a Sebring dobommal.
horny
Grat.
Nekem sem volt ismerős a típus, de így képről max. valami 300-asnak hittem, olyan kis filigrán.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
Egy motortervezesrol szolo cikkben olvastam, hogy ket pilota tesztelte a kawasaki sportmotorjat x evjaratut.
Az egyik csak az utcai felhasznalast tartotta szem elott, erre vonatkozoan adott tanacsot a fejleszteshez.
Futomuelemeket csereltek ki a kenyelmet tartva szem elott, vibraciokat figyeltek. A masik pilota csak a koridot tartotta szem elott, erre vonatkozoan adott visszajelzest.
Utcara egy olyan motor kerult, ami palyara nem annyira alkalmas, mint amit a masodik pilota tesztelt.Meg hozzatennem az erzetes dologhoz, hogy az az ember, aki azt mondja, hogy rossz az ezres, mert nem tud olyan koridoket menni vele, jobb egy hatszazas (es rengeteg ilyen van) az tanuljon meg motorozni, es ne a motorra fogja. Valoban annyit bele kell feccolni, hogy kimotorozzon az ember egy ilyen motort, hogy abbol a koltsegbol valoszinuleg megkapja a papirt egy utasszallitora is. De nem az a motor a rossz, hanem ezek az emberek kepzetlenek hozza.
Egyebkent esszeru valasztas egy kisebb motor, csak az indokkal van bajom.
A tobb intelligenciaval megaldott, vagy egy kicsit tapasztaltabb embereknek epp ezert tud eleg lenni egy mx5, vagy egy gt86. Loeroben nem akkora, ki lehet nyomni a szemet, ugy erzi az ember, hogy tobbet tud a gepnel. Ez tudja a legszorakoztatobb pillanatokat okozni, teljesen felhotlen "pengeelen tancolas" (elhiszed magadrol hogy ugy hajtod, mint egy pro) nem a kapaszkodas az eletert, mert nem tudja a paraszt hogy mi tortenik vele es a geppel, mert nagyon elkottazta a jarmuvalasztast a tudasahoz kepest.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #54271 üzenetére
Igazából szerintem az a probléma, hogy nem kellenek 200+ LE-s motorok utcára.
Ha a gyárak csak az 1:55-alatti képességű embereknek gyártanának sportmotort, hamar lehúzhatnák a rolót az egész osztályon, viszont az sem buli, ha a csodamotorral a kedves vásárló rövid úton a temetőbe küldi magát, ezért kénytelenek telerakni őket felügyeleti elektronikákkal. Akkora a ménes, hogy kénytelenek ezekkel kordában tartani de akkor meg minek ennyi motorerő? Költői kérdés...
Most te a cikket bírálod amúgy, vagy azokat az embereket, akik megfelelő tudás birtokának hiányában vesznek ezrest? Mondjuk szerintem ennek is vannak fokozatai, van akinek csak szimplán tetszik, elmotorozgat vele de csak lightosan, nem akar ő versenyző lenni. Szerintem ezzel nincs baj, a vadbarmokkal igen, akik szintén messze vannak még az ezres képességeitől viszont mennek mint az ökör, ha kell ha nem, jobb esetben egyedül tekerednek fel a fára, rosszabb esetben mást is magukkal visznek, 600-assal is lehet ilyeneket csinálni de egy ilyen kezében a literes valóságos fegyver.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54271 üzenetére
Érdekes az első bekezdésed, köszi!
A második... Nagyon egyet kell értsek veled.
Nagyon gyakran olvasni, hogy sokan úgy használják az ezres motort, hogy kb. fulladáshatáron gyötrik benne a motort. Pedig azért kár volt 150-200 lóerős motort venni, hogy 50-el menjen vele 6.-ban.... Nehéz leírni az érzést, ami olyankor a fejemben jár. -
NorDezs
senior tag
Itthon ki forgalmaz Alpinestar cuccokat? Tetszik ez a csizma, de jó lenne felpróbálni vásárlás előtt, hogy mennyire kényelmes.
-
Something_
őstag
válasz NorDezs #54276 üzenetére
Amúgy szerintem kevés az esély rá, ahol van készleten pont a méretedből. Auner Budapestnél viszont jó árban hoznak kintről csizmát hetente 2x, megrendelik neked mondjuk a 45-öst, ha nagy, akkor díjmentesen rendelik a 44-est.
Csak ugye illik megvenni, ha már berendelik. -
fattyu
veterán
válasz Something_ #54278 üzenetére
vagy fcmoto megrendeled sokkal olcsóbban. 3 nap mulva itt van. és ha nem jó a méret akkor a visszapostát bukod de cserélik ők is a kért méretre.
Ugye megint a magyar boltok pickpackpontot szívesen játszanak neked ocsmány felárért.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Something_
őstag
válasz fattyu #54279 üzenetére
Amik engem érdekeltek, azok pl Aunernél ugyan olyan árban voltak. Természetesen nem lehet felvenni a versenyt a leakciózott fcmoto-s dolgokkal, de pl a bőrgatyám ugyan annyiba került fcmoto-n, mint aunernél. Ja és a 3. lett a jó
Körül kell nézni, pl a Sidi csizmám sem lett volna olcsóbb fcmoto-nál. -
Xaels
félisten
[link] ezen sírtam Kemény a csávó. Az ilyenek nem is értem miért nem kis lábbalhajtós műanyag motort tartanak a garázsban.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #54248 üzenetére
Hát hogy a 750 tartja az 1000ekkel a lépést az túlzás. Én mentem sokat 1000esek ellen. Hring célegyenesben úgy otthagytak mint a szart. 100 métert simán kaptam ugyanannál a köridőnél. 1-2 másodperccel lassabb 1000est már kemény meló megelőzni, mert hiába kerülöd ki kanyarban, egyenesben utolér, vagy ha más nem akkor a célegyenesben visszaelőz. Eleve kifékezni mocsok nehéz őket mert minden egyenesben elnyúlik kicsit, és előbb ér oda a kanyarbejárathoz.
Szóval a 750es gixxer inkább a 600hoz van közelebb. De mindenképp jobb mint a 600. Főleg utcán. Szépen tol lentről, nem kell állandóan váltogatni. És hát pályán is számít az a plusz erő. Kezelhetősée pedig tényleg közel olyan mint egy 600as.
Ha nincs 750re lehetőség, akkor 1000 szerintem jobb utcára mint a 600. Túráztam sokat 600al 1000esek mellett. 600al minden előzásnél 3at leváltasz, aztán 3at fel. 1000el kis túlzással berakod 6ba és a tengerparton kiveszed 6ból.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz yodamastah #54284 üzenetére
Áttételezni érdemes 600-ast? Ismerősnek a gixxer át van tételezve és burtált megy alul.
Vagy az áttételezés sem segít, hogy alul erősebb legyen? Nyilván nem hringre gondolok, ott elfogy hamarabb. -
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #54284 üzenetére
Ok, igazad van, talán túlzónak tűnt a leírásom, hiszen értelemszerűen egy ezredest nem lehet megelőzni egyenesben 750-nel, inkább a 600-asok ellen jó...egy jó és racionális középút a két kategória között. A zx9r ugyanolyan erős (lóerőre), mint a 750-es gsxr (kezelni meg kb. olyan, mint egy zzr1400-at, de ezt most hagyjuk ) és tudom, hogy mocsok mód elmennek az ezredesek. Az én saját meglátásom, hogy a leáttételezett 600-asok is kemény diók tudnak lenni a 9-es gyári áttételével szemben, bár ott az alacsony fordulatú nyomaték és erőtöbblet még kihúz a szarból, fent már nem annyira (főleg, hogy egy pl. egy hring egyenes sem olyan hosszú, hogy egy leforgott 600-as mellett sokkal nagyobb sebességgel elsuhanj, bár ez még nem annyira lehetetlen egy jó kanyarból kilövéssel - amit még gyakorolni kell). A 750-esek szintén nem könnyű esetek, hiszen van pár kg előnyük és némi technikai előnyük, főleg h én is mázsa körül vagyok.
HGabor89: ezt a múltkor is megkérdezted Zolitól (neki ugyebár 600 van) eringen. Van értelme, ha megtanultál motorozni és jól megy a finom gázkezelés, plusz a sokkal több váltogatástól (esetenként kanyarban, döntve!) sem riadsz vissza. Én még várnék vele, nem úgy érzem, hogy ez gátol a jobb köridőben.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Engem is érdekes Yoda válasza egyébként
Nekem meg idegesítő, hogy kanyarban szenvedek a nagy döggel Egyébként (szigorúan szerintem) meg akkor nyúlj hozzá, ha jobbra-balra irány megvan térdig, és a kigyorsítások is rendben vannak a jelenlegi áttétellel (kakucson nagyon béna vagyok ebben, legutóbb eringen épp ezért gyakoroltam és csomót hozott időben).[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Something_
őstag
válasz Daywalker #54288 üzenetére
Csodálkoznék, hogyha a jobb térdérintés meglenne jövőre..
De a bal az tervbe van következő héten hringen Meg utána tudok menni a következő héten is 1 napot kakucsra, meg a huszadikai héten is 1 napot.
Szóval ha jól alakul, akkor augusztusba minimum 3 pályanapot be tudok szúrni. -
Daywalker
addikt
válasz Something_ #54289 üzenetére
Úgy látom, hogy kezdőként talán a célegyenes utáni második és a célegyenes ráfordító előtti hosszú nyújtott kanyarokban van esély lejjebb tuszkolni térdig, a többi túl gyors, vagy sikán, vagy kicsit izmosabb féktáv után van (Mansell), és ott túl gyorsan kell letenni lapra, nincs idő tologatni lejjebb, ahhoz túl rövid és gyors. Nekem két éve először a célegyenes végi jobbosban ért le (az volt az utolsó pályanap abban az éven, rá következő évre perec, és azóta csak most sikerült megint eringen).
6-a után a 20-i héten szabin leszek, akkor mehetünk, meg talán a hónap végén.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
válasz Something_ #54285 üzenetére
Áttétel módosítás alap. Nem is volt még nem leáttételezett motorom De önmagában ettől nagy előrelépést nem szabad várni. Egy kicsit jhobban gyorsul, és esetleg jobban jönnek ki a váltások. Ezért érdemes leáttételezni. Pl sok helyen elmegy 3asban a motor ahol eddig 2 kellett, máris lehet egy váltást spórolni. Vagy van ahol lapon váltani kéne és rövid áttételle meg mondjuk nem kell, stb...
Az átlag "kijárok pályázni néha" amatőr az ilyen 20-40 másodpercre van attól amit a motorja tud egy 4km-es pályán. Ez a 20-40 másodperc nem fog feleződni mondjuk egy áttétel váltástól. Amikor már csak olyan 8-10 másodpercre vagy a motorod határaitól akkor elkezdenek számítani az apróságok. És be kell látni, hogy a legtöbb amatőr számára az utolsó néhány másodperc elérhetetlen, az benne fog maradni a motorban bármennyi időt és pénzt is áldoz rá
Amivel érdemes sokat foglakozni, hogy a 20-40 másodpercből hogy lesz 10. Nem pedig a tehcnikában keresni a másodperceket. Persze szar vagy szarul beállított motorral nem jó menni annak sem aki lassú, szóval legalább arra érdemes energiát fordítani hogy a technika karban legyen tartva, és lehetőleg jó alapbeállítása legyen (gondolok itt pl a futóműre).
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz yodamastah #54291 üzenetére
Alapbeállításokat az ember majd maga tudja beállítani, ahogy fejlődik vagy majd szakértő? Full gyári alapbeállításokon van a futómű, de Persu mondta, hogy felesleges foglalkozni vele, mivel még full kezdő vagyok, ugye első szezonom motoron.
Idén már úgy sem fogok változtatni semmin, de majd jövőre jó lenne valami "újítani"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #54272 üzenetére
Elmeletileg, a bol b be nem kell 200 loero. Sokan sokfele dolgot szeretnek a 200 loeroben. Nagyobb nyomatekrugalmassagot, es ezzel egyuttjaro biztonsagerzetet, sokan a lehetoseget szeretik, vagy a road presence-t, hogy eltakarodik mindenki az utadbol, nem fog senki szarakodni veled, es meg a parkoloban is vann kiallasa a gepnek.
Nagyon sok ember statusz alapjan valaszt jarmuvet. Ezek kozott is van mindenfele fajta, pl katalogusadat buzi, akinek eszebe nem jut, hogy a papiron 20 loerovel gyengebb motorral nem azert fog rosszabb kort menni, mert o lesz a szuk keresztmetszet. Egyszeruen, ha nem a legjobbnak kikialtott motor van a segge alatt, es ha meg egy karc is van rajta emelle, akkor teljes osszeomlas van. Termeszetesen emelle ott lesz a motoron a sporttura gumi, mert az nem kopik olyan gyorsan. De az ember agyaban az van, hogy a legjobb motor van a segge alatt, ami a piacon van, amivel ossze lehet hozni az 1.55 ot. Ez a szemleletmod nem tetszik nekem, es nem keves az ilyen.Erre ratesz az a jelenseg, ha egy szakujsagiro mondjuk bolcsesz (ezzel nem lenne baj, ha helyen lenne kezelve minden), aki legalabb irni tud, de nagyon fogekony a legendakra, mert nem latja at a muszaki problemak okait, es annyira nem is erdekli ez a resze a dolognak. Es akkor a homalykodase a foszerep. Mint a tartosteszt motoroknal, amik elmebeteg futasteljesitmenyt mennek, hetkoznapi forgalomban reprodukalhatatlan korulmenyekkel, vagy mint a sportmotorokrol a velemenyek tobbek kozott.
A gyartok reszerol ez egyfajta fejlettsegi szint demonstralasa. Mit tudnak kihozni a sport zaszloshajobol. Ez nem szukseges utcara, de a fejlodes ezzel jar. Ezzel (a fejlodessel) semmi bajom nincs.
Sot, tetszik. Altalaban nem ezek a modellek azok, amit busas haszonnal adnak tudtommal, megneznem a megteruleset ezeknek a modelleknek. Nem vagyok biztos benne, hogy mindegyik plusszos.En is tervezem valami ezres beszerzeset, attol fuggetlenul, hogy nem gondolom, h 1.55 ot fogok vele menni, de biztosan meg fogom probalni
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #54292 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy felesleges, hanem azt mondtam, hogy addig, amig az elso, egyertelmuen puha rugod ellenere 4cm van meg a teljes berugozasig, addig nem nagyon kell rugot cserelni.
Bujd a netet futomubeallitas teren es meg lehet tanulni, ha eleg kovetkezetesen es tudomanyosan kiprobalod, mi okoz mit. Akkor egyedul is elboldogulsz vele. Idot es energiat kell szanni ra, de megterul nagyon.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #54294 üzenetére
De mivel full kezdo vagyok, van meg 4 centi, igy szamomra felesleges, nem kell meg vele foglalkoznom.
Igy ertettem :-)
-
yodamastah
őstag
válasz Something_ #54292 üzenetére
Akkor mindenképp érdemes foglakozni vele, ha nagyon eltérő súlyra van felrugózva a motor. Pl felülsz egy 2005ös 600rr-re 120 kilósan az az életbe sehogy nem lesz jó. 70 kilósan meg lehet hogy elég lesz évekig a gyári rugó.
Amit szerintem érdemes megtenni. Kint vagy pályanapon hringen, megkeresel egy futóművest aki versenymotorokat szerel és állít be, és megkéred nézzen rá a motorra (nem lesz ingyen). Megmondod szerenél megtanulni pályán motorozni és szeretnél ehhez egy alap beállítást. Lehet hogy csak tekerget rajta kicsit, lehet rugó cserét ajánl, de a lényeg hogy legyen egy kiindulási alapod amit egy olyan szakember csinált aki ezzel foglalkozik 10-20 éve.
Aztán később ráérsz rájönni a finomságokra amikor te is elkezded érteni hogy működik a motorod. 2005 után szinte minden sportmotor gyári futóműve kiváló pályára, de rossz beállítással és/vagy nem megfelelő rugókkal lehet szívni már közepes tempónál is.
2 hete állítottam be egy ducatinak az elejét egy ismerősnek. Csutkára el volt zárva minden csillapítás elől. Mert ugye a kemény a sportos. Frankón alig mozgott az eleje. Beállítás után meg csodálkozott milyen jól fordul a motor. HIába van jó futómű alattad, hülyeséget azon is be lehet állítani.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #54296 üzenetére
Van egy érzésem, hogy nála is el vannak zárva... (de ha így van, akkor sem ő piszkálta el).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
baboss
őstag
Sziasztok.
Mi a szabály arra ha kitaposott nyomsávba bele megy a motor ?
Lassítani és óvatosan kijönni ?
Pár napja este jöttem haza vidékről és igen csak dobálta a motort a kitaposott nyomsáv. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #54297 üzenetére
Sztm nincs elzarva, (amikor neztem nem ereztem semmi ilyesmit) illetve ha el is lenne, ahogy Yoda is mondta, kb 2005 az az evjarat, ami utan komolyodnak a futomuvek. Addig viszont akarmit tekersz, semmi kulonbseg nem szokott lenni, legalabbis nagyon minimalis az en tapasztalataim alapjan.
Ezek altalaban a japanok, a nagy olaszokrol nincs tapasztalatom, de el tudom kepzelni, hogy ha ott elzarsz valamit, akkor all mint a szog.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54299 üzenetére
Na majd lecsekkolom kíváncsiságból...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen