-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #2476 üzenetére
Azért nem értem a hengerfejezést, mert az a kevés koksz, ami ott felgyűlik, meg a karcok nem tudják befolyásolni a teljesítményt. Csak, ha a tömítésnél van a karc. Réges-régen történtek olyanok, hogy a dugattyúteőn lévő koksz felizzott, és gyújtás nélkül is ment a motor, ami túl jót nem tett neki. De a mostani olajok, és benzinminőség mellet ilyen nem hiszem, hogy van.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
(Kolombusz)
veterán
válasz V.Stryker #2708 üzenetére
Akkor most kell elkezdenem gyűjteni az érveket amelett, hogy mi a jó egy robogóban. Mindennemű segitséget várok:
-takarékos
-gyorsabb, kényelmesebb és hosszú távon olcsóbb , mint a városi buszjáratok
-ha a motoron ülök, akkor sem a gép előtt rohadok, hanem a friss levegőn vagyok (már amennyire egy 200k-s városban ez friss )
-még mindig kevésbé veszélyes, mintha a hegyekbe mennék terepkerékpározni, ahol nincs térerő és bármikor eshetek egy olyat, hogy eltörik a gerincem
Első körben ennyi ugrott be, na meg az élvezeti faktor. -
(Kolombusz)
veterán
válasz V.Stryker #2712 üzenetére
A pénztárcám vékony, és vákuum van benne.
Komolyra forditva a szót, használt robogót fogok venni ez 99%, új csak akkor jöhet szóba, hogyha fater megkregül és anyagi támogatást ad bele, ennek a valószinűsége pedig igen alacsony.
Mindenesetre úgy fogom venni, hogy megbeszélem az eladóval, hogy vigyük el a márkaszervizbe és nézessük át. Ha belemegy akkor ok, ha nem, akkor valami takargatnivalója van, szóval tárgytalan a biznisz. -
stargazer
senior tag
válasz V.Stryker #3458 üzenetére
sajna 40-ért nem tudok eladót de engedd meg hogy kifejtsem a véleményem a dologgal kapcsolatban. én soha nem vennék 40-ért robogót, még akkor sem ha ennél több nem áll éppen rendelkezésre kp-ban. 40-ért mit kapsz? valszeg egy nagy rakás szart. van egy szint, aminél nem érdemes lejjebb menni. persze lehet h neked megfelelne egy schwalbi is, de én mint modern fiatal, azért nem ülnék rá. ilyen modernebb robogók közül meg nem sokat érdemes megvenni. ha olyat akarsz amelyik nem fog nyekleni-nyiklani, akkor csakis a runner jöhet szóba a merevített váza miatt. én is ez miatt vettem runnert. és az miatt is vettem kicsit drágábbat, mert nem adok 200-250-et egy ütöttkopott szarért. elég sokat megnéztem és arányaiban sokkal szarabb állapotban voltak azok amik nem voltak sokkal olcsóbbak. tehát be kell tudni lőni a megfelelő ár-érték arányt. és ha már vesz az ember valamit, ha már van egy komoly elhatározása, akkor az anyagiak nem lehet akadály. tudtam azt is, hogy egy ilyen robogót pártízezer ft-bol gyári állapotra fel lehet ujjitani. és ma már olyan kedvező hitelfeltételek vannak, hogy nem lehet gond egy 350-400ezres robogó megvásárlása. nincs akkora ráfizetés ami miatt aggódni lehetne. tudom mert én is így vettem, és nem bántam meg.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
válasz V.Stryker #3460 üzenetére
hááát, ez ilyen árulom-is-meg-nem-is dolog... lehet h ez kicsit hülyén hangzik, de amikor vettem a runnert, akkor ez a 350.000 ft-os jármű elérhető volt anyagilag anélkül h különösebben földhöz vágott volna. akkor még álmomban sem gondoltam volna h nem sokra rá kocsit fogok venni. ez viszont bejött, adódott egy alkalmi lehetőségem h vegyek egy nagyon megkímélt és nagyon jó használt kocsit (ilyen sztem nagyon ritkán adódik, legalábbis az én környezetemben). mivel a kocsit részletre vettem, luxusnak érzem motoros időben az udvarban állni hagyni, miközben fizetek rá egy csomó pénzt. ha már fizetem a költségeket, használjam is ki. igazábol nem szivesen adnám el a runnert, még én is vacilálok, de mondjuk lehet h most már így h kocsim van több hasznát venném az árának, mint magának a motornak. a kocsit sem sokat használom, kiszámoltam h 10 éves korára sem lesz benne 100.000 km, ugyhogy akkor még mindig nagyon jó vétel lesz valakinek aki majd tőlem megveszi.
a hitelről meg konkrétat nem tudok mondani, csak úgy általában értettem a dolgot, illetve a kocsvásárlásra, mert legalábbis nekem a kocsivásárlás nagyon flottul ment hitelre. gondolom egy robogónál sincsen ez másképp.Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #3460 üzenetére
már nem azért, de ha !kitartóan! szétnézel kapsz 40-ért. Csak éppen 20 éves kiskerekű jog-t, vagy lead-et. A másik, meg hogy ha drágábban veszel, úgyanúgy átkúrhatnak. Nem akarmom ezt felemlegetni, de a nem gyári fényezés, az összegányolt műanyag elemek, meg a hátsó sárvédő hiánya és a kifizetett pénz mennyisége azért nem a legjobb vételről tanúskodik stargazer-nél. Főleg, hogy egy gumicserével kezdte a szezont...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz V.Stryker #11043 üzenetére
A gáz alatti bovdenállítóval csak minimális mértékben illik korrigálni a holtjátékot(!), mivel a kormány elforgatásával sokkal jobban fog feszülni a bowden. Elvileg a karburátorból kijövet, a bowdenre be szoktak iktatni egy szintúgy menetes/csavaros állítógyűrűt, amivel nagyobbakat tudsz állítani.
Alapjáratot meg soha nem gázbowdennel állítunk be. Ha megnézed a karbid, találsz rajta 2 csavart, a levegőszűrőhöz közelebb (konkrétan a toroknál) lévő csavarral a levegőmennyiségét, a másikkal az alapjáratot tudod állítani.
Hajrá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
CHIPman
nagyúr
válasz V.Stryker #11060 üzenetére
Érdekes, én pont az ellenkezőjét tapasztalom. Az enyémen alapból is elég magas az alapjárat, de ha sokáig megyek vele, és jól bemelegszik, akkor ha felhúzom bakra, pörög a kerék nem kis sebességgel.
Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
Motaba78
őstag
-
Motaba78
őstag
válasz V.Stryker #13782 üzenetére
természetesen a benzint leengeded, vagy kiszívod, a nyílást leragasztod zacsival meg celuxal, vagy valami rossz rongyal betömöd a nyílást, és ha még mágnesed is van valami erős akkor azt a közelbe rakod és az összeszedi az esetleges forgácsot is.
miután végeztél, átöblíted a tankot, kiszárítod, és élvezed munkád gyümölcsét.
-
runner 125
nagyúr
válasz V.Stryker #13782 üzenetére
Amennyire tudod óvatosan csinálod, esetleg úgy fúni, h közvetlenül mellétartod a porszívót.
+, utána veszel 200ft-ért egy üzemanyagszűrőt, ami fel fogja majd neked az esetleges reszeléket. Annál meg úgyis nagyobbak, h a fúvókán átmenjenek.
Vagy, ha nem akarsz ennyit kínlódni, veszel egy bontott tankot pár ezerért.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #15303 üzenetére
Nem ismerem a Habanát, ezért ez csak egy tipp volt a tünetekre.
(Nálam a Majesty-n valahogy így néz ki a benzincsap... Épp ma
kerültem vele közelebbi kapcsolatba - mivel tegnap este szerelés
közben véletlenül lehúztam róla a vákuumcsövet, ezt nem vettem
észre, s ma reggel pöcc-röff után kb. 2-300 métert tudtam menni,
majd leállt a gép, én meg csodálkoztam: na igen, benya nélkül...)Ha nálad is ilyesmi van, abba elvileg 2 cső kell menjen. Az egyik
megy a karbiba (azon jön a nafta), a másikon meg a vákuum van,
ha jár a motor, és ezzel nyitja a csapot... Azért gondoltam, hogy
nálad ezzel lehet vmi gond, mert ha a motor jár, akkor "nagyobb"
a vákuum, tehát nagyobb valséggel van nyitva* a csap, így át tud
jönni rajta a benya akkor is, ha már kisebb a "nyomása" (a szint
csökkenése miatt). Lehet, hogy meg kéne próbálni megszívni a
vákuumcsövet, és megnézni, hogy jön-e benzin akkor is, ha már
alacsony a szint a tankban. Kellene neki, és akkor indulna is.*: ha tökéletesen működik, akkor persze az indításkori "kisebb"
vákuumnak is elegendőnek kellene lennie a nyitásához.Szerk: ja igen, ebben az esetben a csöveket is érdemes átnézni,
nekem pl. kritikán aluli töredezett sz*rok voltak, mielőtt cserélve
lettek, ami elég érdekes anomáliákat okozhat (már csak azon az
egyszerű elven is, hogy ha nincs vákuum, akkor nincs benzin se).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #15314 üzenetére
Akkor az utángyártott 5800-ért jó vétel?
Hát ehhez képest feltétlenül.Köszönöm, hogy segítesz.
Nincs mit - de azért várd meg a többiek véleményét,
én nem vagyok vmi nagy spíler a szerelgetésben.
(A rittyegős hangra viszont van egy tippem, hogy mi
lesz a válasz: nem lehet ez alapján "távgyógyítani".)Szerk: esetleg megkockáztatnék egy olyan ötletet,
hogy ha bemelegszik, nem veszi vissza a szívatót.
(Csak ugye nem ismerem a Habanát, így azt sem
tudom, hogy automata, vagy manuális van benne.)[ Szerkesztve ]
-
-
-
kkrisi
senior tag
válasz V.Stryker #16260 üzenetére
sokmindentől lehet...Ha van szikra, meg benya, akkor még próbálj meg a fékkarokkal játszani. Nekem pl mind2 van ugye kapcsoló, és én mindig ahátsóval rúgtam be, de most az bszott ki velem beszart a kapcsoló, de az első féket behúztam és faszán bepöccent!
Vagy még a benzincsap lehet vicces, ha membrános, akkor fel szokott akadni a membrán, de ahogy írtad h jön a benya nem lehet gond! De lehet hogy gyújtáskapcsolónál vagy szakadás lesz valahol, próbáld meg kimérni valahogy! Légszűrő karbi legyen tiszta mint a babasegge!! De lehet önindítóddal lesz cumi...azt is jó lenne kipróbálni másikkal...bár azt megjegyzem, hogy ezek a pici akksik nem sokáig bírják ha nem sajnálod a kakaót.. -
Killing
addikt
válasz V.Stryker #16265 üzenetére
Nekem csak úgy indul a peugeotom ha full gázt húzok neki indítózás közben, de van mikor előtte kerreg egy jó darabig, pedig naponta használom.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #16275 üzenetére
passz.
hogyhogy menet közben?
alapjárathoz tartozó levegőmennyiséget állítod. amikor indítasz, az alapárati rendszert használod, illetve a dúsító rendszert is, ha van automata szivatód.
az egyikkel megemeled a tolózárat, a másikkal a levegő mennyiséget állítod.
ha el van teljesen tekerve az alapjárat hogy be se röffen, vagy ha a dúsító rendszerrel is baj van, akkor a tolózár magassága nem sokat ér. Azt amúgy is változtathatod, a gázkarral, hogy megnézd, miért nem indul. Túl dús, vagy túl szegény.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #16306 üzenetére
ennyi állás után a tömítések is oda szoktak lenni, a zöld cucc meg rézgálic szerűség a fúvókákból. Vagy a benzin színezék.
ha párát kapott, akkor az előbbi. az nem jó.
a karbiban a járatokat is át kéne fújni, nem csak a fuvókákat.
de mondom, fogd be a kezeddel a légszűrő nyílását, és játssz a gázzal. ha beröffen akkor szegény, ha még el se kapja, mint eddig, akkor valszeg dús. gyertyaleköpésből is következtethetsz a dúsra.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-