-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oceanearth
őstag
''aki kisebb testű robogó vásárlásán töri a fejét csak és kizárólag yamaha jog tipusai közt mazsolázzon!!''
ez hülyeség, a honda dio zx is kurva jó, meg a suzuki hi-up R is, csak az már kicsit régi
''suzuki,honda....stb (keeway meg hasonló szutykokat említésre sem méltatnám)felejtős...'' keeway meg suzuki, honda nem egy kategória. a keeway az tényleg szar, suzuki, honda jó
a többi állítás helytálló, a superjog és a super z tényleg kurva jó motor alpból is főleg egy kis tuninggal azért nem cserélném le az aprilia rallymat ilyen kistesűre, inkább eladom.
TÉNYLEG NEM KELL VALAKINEK EGY APRILA RALLY?
[Szerkesztve] -
ngabor2
nagyúr
Igazából zsírújat szeretnék venni (részletre...), hátha az mégis keveset eszik. Arra gondoltam, hogy jóidőben ezzel járnék be dolgozni (napi zsenge 2x35km). Lehet, hogy drágább lenne, mint a bérlet (ami amúgy is megvan), de gyorsabb, nem kell másra várni, akkor indulok, amikor akarok.
A tárolási lehetőség meg azért volna jó, mert ''néha'' szoktam bevásárolni is, akkor meg egyszerűbb oda pakolni, mint nagy málhát venni a hátamra. -
neongorack
senior tag
Fos? Akkor jó, mert most nagyon úgy láccik hogy egy nagyon szuper állapotba lévő Honda dio ZX-em lesz nem is olyan soká 2hét kb ha megvan még neki...minden ki van rajta cserélve és tuti nem b@sz át mert ismerős majdnem rokoni szinten! Akkor csalódnom kell a malában sajna.....nemtudtam hogy szar
Vajon Dio-ra lehet Malosi kipufogórendszert szereltetni?
Nahh ilyenem lesz (persze csak ha megvan még) csak csont feketébe!
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
ngabor2
nagyúr
Akkor módosítok.
Mindenképp új kell, nem akarok felújíttatni, nincs ilyen téren ismerősöm. A fenti típusokhoz hasonló felépítésűeket keresek. Ha vannak boltcímek, akkor ki tudom választani a nekem tetszőt.
De ha esetleg van itt debreceni szuperszaki, aki megcsinálna egy teljes felújítást, akkor talán elgondolkodnék egy használtan... -
oceanearth
őstag
hallod, ez azért nem így van. azt írtad, hogy a régi jogoddal gyorsultál le autókat, ok mondom 50ig tuti ott hagyod. '' 150-es leonardo 2,7mp alatt gyorsul 50-re!! '' lehet, hogy így van, de ez hogy jön ide?? mind1. ''60-nál odahúztam még felállt egykerékre'' nincs olyan tuning robogó, aminek ha 60nál húzol egy kövér gázt kiáll egykerékre. akármennyire szertnéd nincs ilyen. max rántottál rajta egy jó nagyot, plusz parketta azt akkor, de azt nem hsizem el, hogy motor erőből kiállt 60nál kerékre. a tuning2es golfot még szép, hogy ott hagytad, de otthagytad 180-nál is? az 1 dolog, hogy lehagyod, de 70-80 körül úgy lehagy téged mint a szél.
[Szerkesztve] -
ReDPiTTY
tag
egyszer én átültem a sr-ről egy régi suzukira /kistestű kiskerekű/majdnem az első kanyarban elpadlóztam aztán elkeztem azt hinni hogy nem tudok motorozni,pedig régen jogom volt nekem is.szerintem teljesen más érzés a nagyobb kaszni miatt!az apriliát ledöntöm gumiszélig egy jobb kanyarban!
Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
Yaye
őstag
Mint a sicc. Két napja voltam vele a bejáratás utáni revízión. Egy kb 2 cm átmérőjű Abus golyóslakattal volt odazárva egy hatos zártszelvényhez, de ezek szerint úgy elnyisszantották (nem a szelvényt, a lakatot) mint a huzat, egy darabka fémforgács nem sok, annyi sem maradt utána. Pedig terveztem venni egy brutál láncot, mert mondták a boltban hogy a golyósok végső soron vághatók, de egy jó lánc elég drága, és most a halogatás elég szépen megbosszulta magát. Körfolyosós belső udvarról, alighanem már fényes nappal, mert délelőtt tízig a kapu (hacsak valaki nem lusta becsukni maga mögött) zárva van. Úgy összesen potom 400k-m bánja. Még jó hogy a hátsó dobozt óvatosságból többnyire leveszem, így megmaradt a dzsekim, meg a bukóm. Király, mi?
joe69: A Vespa zsír. Ne sajnáld rá a lóvét, és vedd meg a legjobb, legvastagabb motoros láncot (rendes láncot, ne golyóst) akármilyen drága és nehéz, és mocit a lábtartónál kösd oda valami vastag vashoz, ne a keréknél, mert a kereket két perc alatt lekapják, aztán a többit már viszik is. Ehhez pont olyan hosszú lánc kell, ami átéri a lábtartót, de nem lehet kibújtatni a motor elejét-hátulját. Én is ezt terveztem, de az a vas, amihez rendszeresen kötni akartam, most épp nem hozzáférhető, ezért is nem vettem még meg a hosszú láncot
[Szerkesztve] -
dbali
aktív tag
Én 0 km-rel vettem eddig 2200km van benne de nem tudom hogy miért ne tudnék még vele 7000km-t menni úgy hogy ilyen állapotban legyen....és az enyém 2003-as kb ez az év volt amikor betörtek Magyarországra na most mutass olyat aki 2 év alatt 10 -12 ezer km-t tett meg és már nem megy vagy kilehelte a lelkét. (mellesleg lehet igazad lesz,)
Okos enged ha már szenved!
-
TitiRii
senior tag
tényleg enyire figyelmetlenül olvasátok el a dolgokat?
a robogós idöszakom ezelött jó 6 ével volt ha jól számolok. akkoriban a benzin meg még hálistennek a 200 ft tol is messzi volt. akkoriban 1000 ft ért tankoltam tele, de ha 200 ra számolom is a benzin árat akkor is min 5 literesnek kellet lennie a tankjának ,és nem super Z hanem sima next zone Z japán belpiaci motor, 3ky os motorral(fekvő hengeres) de mindegy.
akkor a szerelésről: elég sokat szedtem szét és javítottam, és sztem az utakon vannak egy páran akik mai napig hálásak nekem mert rendbe tettem a motorjukat, még robikat is.
a vario az elöl van, 3 alkatrészből áll, 2 kupos tárcsából, amiben a belsö, motorblok felőliben van 3-6 ig terjedő ives ovális pálya amiben keresztben görgök vannak, amik járo motor mellet a centripetális erő hatására kifelé törekednének, de nem tudnak mivel az ives pálya beszükül, a fordulat szám hatására viszont lesz bennük a sulyuk miatt anyi kinetikus energia hogy megemeljék a tárcsát ami ezáltal a kupos felével köeleb kerül a vele szemben álo másik kupos tárcsához, igy az ékalakú ékszíj, nem tud mit tenni kénytelen feljebb kapaszkodni ezáltal nagyob kört leirni, (de mivel nem nyulik jelentösen hátul meg szétfesziti az ugyan csak kupos szerkezetett ami a röpsulyos kuplungon van) ez által változik meg az átételezése, amit fokozat mentesnek hívnak,( a görgök sulyával lehet szabályozni hogy milyen gyorsan történyen meg mindez,) igen ám de ettöl még nem indulunk el, ugyanis a hátso szerkezetben amit megpörget ezáltal egyre gyorsabban ,el kell érni azt a fordulat számot, ahol a kuplung betétek(általában 3 de a jobbakon 5-6) szintén a tehetetlenségi erelyüknél fogva anyira neki nem feszülnek a külsö dobnak(mint egy dobféknél) hogy képesek nem lesznek elforgatni,majd összetapadni vele) ami viszont már a végső átételen keresztül kapcsolatban áll a kerékkel
remélem elég kimerítő volt a technikai tudásom vázolása...
(akik meg nem értenek hozzá, legalább látyák menyi kopo dolog van egy robogoban, a kuplung szinte folyamatosan csuszik és nem olajban futos, + az ékszij és a görgök is)
és akkor a gilera:
a 180 as 2t gilerát már nem gyártyák, a 4t(wxr?) a 21 loerő, a 2t valóban nem 40 lovas volt, de nem is azt irtam hogy enyi, hanem hogy közel ál hozzá, ha jol emlékszek 35 volt de erre nem tenném a fejem. (mellesleg egy poweres 125 ös gép ha 91 elött készült akkor gyárilag 35-38le, de mint azt mindenki tudgya, a le leghatékonyabb és egyszerübb növelése a ccm növelése igy az a több mint 50ccm + enyit ért.
Mellesleg nem tudom miért irtátok hogy ne hasonlítgassam össze a robikat a nagy motorokkal, nem tettem, csakis azonos,50 ccm es motorokkal hasonlítottam össze nagyobbakal valóban nem lett volna értelme
ja, és a yamaha jog robi nem volt leharcolt, szar példány, de szimpla közuti(terep egy méter nem vot benne) normális használat mellet 10e km alatt szinte szará ment(a müanyag kasznit nem is veszme ide, azt a bpi utakra kenem, hogy mindenhol eltörtek a patentfülek vagy melletük a jo kis utak hatására,)
majd megkeresem a képet rola, milyen állapotban volt.
addig is aki kételkede hozzá értésemben vagy csak továbra is hazugságnak, lehuzásnak leszolásnak tartaná a véleményeim:
Bővebben: linkaz nyugodtan vehet pl erre egy pillantást,Bővebben: link vagy megnézheti ezt a videot
de mindez egy motoros nevü topicban már bemutatásra került...(hamarosan majd fent lesz a teljes anyag csak nem igen volt idöm foglalkozni vele
továbi kellemes robogozást, továbra is várom az épkézlább érveket mellete, ha valakinek meg szerviz kéne ugyan ugy szivesen segítek, ha tudok
jóéjszakátAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
oceanearth
őstag
hát ez az, hogy nekem is tapasztalat. ''visszatekert óra mellett'' ha vissaz van tekerve az óra, az azt jelenti, hogy több van benne szvsz akkor még jobb a gép. én arról beszélek, hogy amíg a dio zxm ment mint a gép pedig volt benne 8ezer km min. plusz még amit visszatekertek, addig a többiek robogója már rég szét volt hullva és nem volt bennük több kilóméter.
csak azt aakrom mondani, hogy az élettertam a kis robogóknál angyban függ, attól, hogyan használod, hoygan tartod karban a motort. érdemes pl. a légszűrőt tisztítani stb. de nem tanítom a sast repülni
[Szerkesztve] -
spirit007
senior tag
A léggkulcs egyben nyomatékkucs is tehát simán le lehet tekerni a csavart ui. nem a Szovjet gyártmányról beszélünk , ahol Szergej tiszta erőből rátépte a 19-es csavart a Lada felnire ...
Defektem meg sajna volt egy pár , tehát tapasztaltam , hogy a gumiköpeny simán lejön ha le van eresztve (pici taposás még kell a peremnél) , sima bringa javító készlettel (~350Ft) megfoltozható a belső .
Szóval inkább az a lényeg , hogy ''rendben'' legyen műszakilag , mert ha pl ékszíj szakadása van akkor tologathatja egy pár KM-t -
sharpapa
aktív tag
-
Topiccsendőr
addikt
Azt kétlem, hogy 17 lovas, mert 14 000 fordulattal tudtak csinálni 14 lovat. Nem hiszem, hogy a széria főtengely ennyit kibír. Oké, hogy nem vészes vele járni, de meddig? Drasztikusan csökkennek az alkatrészek élettartama, ebben biztos lehetsz. Az Alfaerre azért nem rossz márka, csak azért, mert mindenhol Polinit látsz. A karburátort meg eléggé meg kell bolygatni, minimum főfúvóka csere, de a torok átmérőd egy komolyabb hengerhez nem jó, ezt hidd el. Továbbra is azon a véleményen vagyok, hogyha valamit megváltoztatsz, akkor mindent cserélni kellene. Az oké, hogy így is működik, de hogyan? Meddig?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ha megnézed jobban a linkedet, 13 500 fordulaton ad le 17,8 lóerőt. 13 500-nál 1km uán kezetfoghatsz a széria hajtókaroddal. De ez a 17,8 ló, ez egy kicsit sok. Egy vízhűtéses Yamaha dt 80-as 12 lóerő, és viszi a 120-at (6sebességes) kevesebbet pörög és fullgázon megeszi a 7-et. Ezek szerint a te Jogod nem tud úgy elindulni, hogy ne egykerekezzen mondjuk úgy 40-50-ig. 17,8 lovat csakis úgy hozhatsz ki ebből a kis ketyeréből - hogy ezt az erőt az aszfaltra rá is tudd vinni - hogy még a kuplungodat, a variót, a röpsúlyokat, a hajtóművet is ki kell cserélni. Nem beszélve a többi dologról. Lehet, hogy Dzsordzsó meg a haverjai hátul a sufniban összerakja és működik, csakhát a 17,8 lóbol lesz mondjuk 9 ló.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Visszatérve a számok világához, nem kell minden gyári adatot elhinni. Én már csak a fékpadnak hiszek. Főleg amióta számháborúba kezdtek a gyártók... és fékpadon persze soha nem jön ki... Ehhez a 17,8 lóerőhöz hidd el, hogy kell egy rezószívócső, egy síktolattyús karburátor, szénszálas membrán, erősített hajtókar, főtengely, erősített robogóváz, mert úgy eltekeri, mint a csőtésztát, egy kúpgörgős kormánynyak, minimum Bitubo rugóstagok, versenyfékek és megváltoztatott hajtáslánc. Akkor végre megy 120-140 Km/h, ami több, mint öngyilkosság...
Kiragadok neked egy részt egy 98' Polini kit tesztből:
Árak áfával
Főtengely 42 000
Henger Evo 54 000
Kipufogo Evo 65 000
Variátor 15 000
Ékszíj 6 500
Hajtás 16 000
Indító kuplung 17 800
Tolórugó 3 000
Speed drive 21 400
25 mm szívócső 10 000
25 mm karburátor 24 600
Légszűrő 6 600
Szénszálas membrán 8 400
Daytona racing gyújtás 12 000
Daytona gyertyapipa 6 700
Hűtőventilátor 4 600
fékbetét 5200 - 2900
Az árakat kerekítettem. Gondolom ennyi mindent a te robogódban nem cseréltek ki...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Éa mit kezdesz egy szanaszétgyúrt egysejtű BMW-sel, akinél még kés is van, majd ilyen felkiáltással elkezd feléd rohanni, hogy: megszurkállak bazdmeg, megszurkállak, gyere vissza!
Szerintem azért nem kell lerugdosni a visszapillantókat, meg nem kell kicibálni az embereket a kocsijukból. Akkor ugyanolyan szinten vagy, mint ezek a balfaszok... Valahol meg kell állni, hogy ne záruljon be ez az ördögi kör. Ha te is erőszakos vagy, meg ugyanazt csinálod, mint ők, akkor aztán a motorosokat mégjobban csesztetni fogják az autósok, és fordítva.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GodHeart
senior tag
Üdv Janesz!
huh.. ezek német oldalak.. én meg eléggé hadilábon állok a némettel.. bár megnyitottam az egyiket ott és szinte majdnem mindent megértettem.. de azért angolban jobb lenne! De kösz mindenki nevében! Mondjuk azért arra a házi varió tuningra kíváncsi lennék.. mondjuk most jelenleg örülök ha a benzinre lesz pénzem a nem tervezett főtengely csere után...
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest