-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz lbence #68339 üzenetére
Ahogy előttem is mondták távolítsátok el a vakcsövet, ez miatt nem kell új kipufogót venni. Ha ezt megcsináljátok akkor teljes értékű gyári kipufogó lesz. Elég sokat fog egyébként teljesítményben rajta dobni.
Amúgy tényleg szép az a schwalbe, el ne add!forandor A rezonátoros kipufogó pont hogy jobb, mint a sima "kémény".
Ez nézőpont kérdése. Ha a gyári felállást szereti egy robogóba, akkor jobb a gyári cső neki. Nem mindenki szereti a rezonátort a hangja, és a vele együtt járó nagyobb fordulatszám miatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #68342 üzenetére
A tuningot vagy szereti valaki vagy nem. Kinőni szerintem nem lehet belőle.
Nem semmi felhozatal van a képeken.
Látom van egy star is köztük...... viszont újabb blokk van beleszeparálva, nem a régi turbóhűtéses van benne.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #68346 üzenetére
Egyébként ezeknél a szoci motoroknál a bontatlan blokk volt megbízhatóság záloga. Legalább is a rendszerváltás után. Utána még egy pár évig lehetett venni hozzájuk gyári, jó minőségű alkatrészeket. De aztán elfogytak, és jöttek a olcsó kisipari utángyártott alkatrészek. Na innentől kezdődtek a bajok, ezek a töredékét sem bírták a gyári alkatrészekhez viszonyítva.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz perge666 #68348 üzenetére
Azt mondják lehet kapni normálisat is,de én nem igazán találkoztam olyannal sajnos,
Mert nem is lehet, hazugság aki ilyet állít. Kb a 90-es évek közepéig tartott ki a gyári alkatrész készlet. Persze már ekkor is voltak utángyártottak, de jó pénzért és kis ismeretséggel még lehetett szerezni gyárit. De ez már a múlt. Sajnos olyan szempontból vége van ezeknek a motoroknak, hogy hiába kíméled őket ahogy te is írod, az utángyártott cucc miatt akkor sem bírják sokáig. Amúgy biztos, hogy léteznek még gyári blokkos példányok, de azokat szerintem nem is igazán árulják, tudják a gazdájuk, hogy milyen értéket képviselnek. Sőt, tudom azt is, hogy vannak öregek akik egy rakás gyári alkatrészt felhalmoztak annak idején amiket semmi pénzért nem adnak el. Én már jártam egyszer ilyen helyen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz perge666 #68350 üzenetére
Gyári cuccokkal még meg lehet. Amikor írtam, hogy összehalmoztak készleteket gyári alkatrészekből, akkor azt zsír új dolgokra értettem nem használt bontottra. Tartottam a kezemben vadonatúj eredeti NDK-s hengert és főtengelyt becsomagolva, eredeti csapszegeket, hézagolókat, gyűrűkészletek stb....
Nem csináltál hülyeséget. Bármelyik nyugati robogóhoz vagy motorhoz tudsz eredeti, vagy az eredetivel azonos minőségű alkatrészt venni, de ezekhez a szoci motorokhoz nem. Csak a bennfentesek rendelkeznek ilyenekkel.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #68353 üzenetére
Ha 50 köbcentis 2T-ben gondolkodsz, akkor ami nagyméretű és jó az a Gilera Runner és az Aprilia SR. Az SR valamivel kisebb mint a Runner, de azért merem ajánlani, mert egy ilyet használ egy közel olyan méretű haver mint te (190 fölött van ő is, és közel 140 kiló) és elfér rajta.
Ha rendszámosban gondolkodsz akkor már bővül a kínálat, csak a pénztárcádon múlik. Akár itt is szóba jöhet a Runner, van belőle 125-200 4T is de mondom, itt már azért bele kell nyúlni a zsebbe ha papírost-rendszámost akarsz belőle venni. Még egy idősebb gép is sokba kerül.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #68359 üzenetére
Igen, ha kicseréled akkor jó lesz.
(#68364) Dtomka Gondolom az ismerősöd is az orvosi dologra értette. Az meg teljesen így van, lejárt orvosival személyautót stb (attól függ, hogy milyen jogsid van) nem vezethetsz, de segédmotort igen.
szerk: Ha akarod akár a téma összefoglaló végére is berakhatjuk a motorodat.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Dtomka #68367 üzenetére
Rendben. Csinálsz egy jó képet, elküldöd privátban és berakjuk.
Visszatérve a jogsira: Véleményem szerint egy jogsi lejártnak tekinthető ha már nem érvénytelen rajta az orvosi, tehát szerintem nem írtál hülyeséget, és nem is megtévesztő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Dtomka #68369 üzenetére
Véleményem szerint egy jogsi lejártnak tekinthető ha már
nemérvénytelen rajta az orvosi, tehát szerintem nem írtál hülyeséget, és nem is megtévesztő.Az előbb pontatlanul fogalmaztam, a "nem" szó nélkül kellett volna.
Persze, bekerülhet ez is. Látom, hogy egy SR, de add meg a többi adatot is róla, úgy mint a többi képnél.
dugynok Így van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Ez egy CR 125, nem tudom, hogy ki az a féleszű aki egy ilyet leműszakiztat? Ez egy pályára való üzemórás 2T crossmotor. Van a hondának (meg más márkának is természetesen) olyan verseny 2T enduro-ja (a pontos típus jelzését most meg nem mondom) amit már érdemes műszakiztatni, és ami akár alkalmas városi közlekedésre is. Gyakorlatilag ugyanaz mint egy CR, csak kicsit gyengébb a motorja, gyengébbek a teleszkópok, és gyárilag apró lámpákkal vannak felszerelve. De hát ez így van rendjén, hiszen verseny endurok. Az enduro versenyek nem csak zárt pályán zajlanak hanem lezárt közútra is kiterjednek ahova már rendszám kell.
Persze az is igaz, hogy manapság előszeretettel szoktak bohóckodni 250 illetve 450-es 4T leműszakiztatott cross gépekkel supermoto szettekkel közúton, és noha azok is üzemórás gépek, de azért tovább bírják mint egy 2T.
Tehát a lényeg, hogy szerintem teljesen értelmetlen egy ilyen motorra költeni, hogy műszaki legyen rajta. Ez arra való, hogy pályán folyamatos nyélgázon menjél és ugratótól ugratóig röpködj vele, aztán egy 30-40 üzemóra után teljes generál. Ha meg pályázni veszel motort, akkor arra meg nem kell műszaki, hiszen utánfutón viszed oda a gépet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz husansze #68377 üzenetére
A rajta lévő gyújtáshoz így hirtelen most nem tudok hozzászólni, de azért egy-két dolgot nem értek.
Ha randomszerűen csinálta azt, hogy egyszer jól ment egyszer meg nem, akkor minek kellett felfúrni azt a motort vagy akár szíjat is cserélni benne? Hiszen ha ezek lettek volna a hiba okozói, akkor nem az lett volna, hogy néha jól megy a motor néha meg nem. Ott valami teljesen más hiba van a háttérben.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz martin0094 #68407 üzenetére
Jó hozzá. Az is mindegy, hogy rövid vagy hosszú mina, mert a kipufogó részét nem érinti a dolog.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz perge666 #68421 üzenetére
Ne zavarodj össze, ez egy alap dolog amitől egyből meg kell szabadulni ha azt akarod, hogy normálisan menjen a motor. Igenis visszafogja a motort, hiszen ezért is találták ki, ezért rakták be!
pellesmartin Elkezded a gyertyától és ha kell szépen végigmész az egészen. A legegyszerűbb dolognál szokta kezdeni az ember. Így hasraütésszerűen senki sem fogja tudni megmondani, hogy hol keresd pontosan a hibát. Amúgy pontosan mi az, hogy nincs gyújtásod? Szikrád nincs vagy mi?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz pellesmartin #68426 üzenetére
Én a pipa és a gyertyakábel ellenőrzésével folytatnám. A CDI ha jól emlékszem az orridom alatt van elég védett helyen, nehezen tud ott kapni vizet. Ráadásul egy műanyaggal beöntött valamiről beszélünk, nagy kárt nem tudna benne tenni a víz szerintem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz lbence #68430 üzenetére
Rengeteg ilyen van. Pedig a jó pár éve életbe lépő új törvény szerint ha elkapnak egy ilyen motorral, akkor már hiába mondod a rendőrnek, hogy te úgy tudtad, hogy 50-es és az eladó is úgy hirdette azt. Régen ez volt a kibúvó, de ez most már nem működik. Neked kell megbizonyosodni afelől, hogy mit veszel.
Ha esetleg nincs nagymotorra jogsid, akkor az lesz a legkevesebb. Mellé jön még a sokkal súlyosabbnak minősülő biztosítási csalás ha 50-esként kötöttél rá biztosítást, plusz még ott lesz az okirat hamisítás vádja is. Az utóbbi kettő bűncselekménynek minősül!--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Én úgy gondolom, hogy nem. Mint ahogy a dombtetőn lévő kocsmából a járó motor nélküli kocsival sem gurulhatnék haza, hiába tenné ezt lehetővé egyébként a fizika. Hiába tekered, rajta ülve jogilag még ugyanúgy segédmotornak minősül, ha jár a motor ha nem. Aztán ha nem így van, akkor majd valaki kijavít.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Kifejezetten supermoto-ra vagy magára a főágra, az enduróra gondolsz? És ezen belül papírosra? Szerintem azért, mert sok eleve rendes dokumentumok nélkül került anno be az országba, ami miatt lehetetlen lepapírozni őket. Lásd pl a nagyobb köbcentis robogókat. Meg lehet az is, hogy sok eladó úgy gondolkodik, hogy inkább tavasszal árulja őket amikor többet el tud kérni értük. Most holtszezon van.
A múltkor linkeltél ide egyet az nem volt jó? Nem tudtál alkudni belőle?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz perge666 #68456 üzenetére
Szerintem is arra gondolhat, mást így hirtelen én sem tudok elképzelni. A kép sem olyan szögből készült, hogy pontosan lehessen látni.
(#68455) rika A hajtóműnél a fekete cső az egy szellőző/levegőző cső. Nincsen más szerepe csak ez.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #68457 üzenetére
Komolyan mondom, tök szívesen szétszedném a motorodat, teljesen gyári BWS-el még nem volt dolgom.
Amúgy nem tudom, hogy lesz-e bármilyen fojtás is a kipufogónál. Vakcső itt nincsen. A könyöknél talán lehet valami szűkítés, bár ez sem biztos. De nem tudom én sem biztosan, teljesen gyári Bws még nem járt nálam. Jó kis levegős állóhengeres minarelli.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #68460 üzenetére
Nincs külön műhelyem gyerekek, otthon a garázsomban szerelek. És még mielőtt olvassa a NAV ezt e fórumot gyors kijelentem (mint ahogy így is van), hogy csak magamnak illetve közeli ismerősöknek szerelek. Tehát ez nálam nem a pénzről szól, nincs biznisz mögötte, hanem hobbi. Régebben persze több időm volt rá, ma már kevesebb. És persze akkor azért bevállaltam/bevállaltunk egy-két komolyabb munkát tuning téren. Na jó, azokért azért kértünk némi kárpótlást ismerősi alapon.
Viccet félretéve nem vállalok el így ismeretlenben el dolgokat. Egyrészt eleve tiltja a fórumszabályzat, hogy ilyet itt megtegyek, másrészt egyébként sem. Jóval többet dolgozom mint régen így időm sem lenne rá. Örülök, hogy a magam vackaira van időm.
Amúgy esztergomi vagyok.
Csak azért írtam, hogy bevállalnám a robogódat, mert nekem is egy élmény lenne egy teljesen gyári bws-t szétszedni.
Te amúgy most melyik fekete csőről beszélsz? Ami a képen van vagy a sajátodról?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #68469 üzenetére
csere helyett ragasztották 12 k-ért, 2002-ben.
Téged sajnos nem kicsit átvertek ott és akkor.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Kikérem magamnak ezt én is, idén leszek 40.
Én 36 évesen hagytam abba a crossozást, de nem azért mert nem bírtam, hanem mert egy éven belül két komoly sérülést is elszenvedtem ezért döntöttem úgy, hogy kiszállok belőle. De most kezdem úgy érezni, hogy ez korántsem volt végleges döntés, nagyon hiányzik. Majd meglátom, hogy mi lesz. Egyébként így amatőr szinten ahogy én is toltam jó 50-es fószerek is csapatják simán, és nem is akárhogyan. Az edzettségen múlik csak minden.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Rivaul #68477 üzenetére
Gratulálok a mocihoz, biztos jó kis gépet fogtál ki.
Azokat végezd el rajta amit a többiek is leírtak, szerintem minden rendeben lesz vele.(#68484) BlackPriest Lehet cserélni csövet csak nem a legolcsóbbat kell megvenni. Egy teljesen kikeményedett csövet én mindenképp cserélnék, bármikor bármi történhet egy olyannal.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Rivaul #68487 üzenetére
Érdekes amit mondasz, mert egyébként pont, hogy nem csereszabatosak a blokkalkatrészek. Vagy műanyagokon láttad ezeket a jelzéseket?
Egyébként kívülről megszólalásig hasonló a blokk a két motorban, de mégsem ugyanaz. Az af18-ban más a henger-hengerfej, más a variátor, és még többek között más hosszúságú a hajtókar is mint a takt-ban. A karburátor elhelyezkedése is hasonló, de emlékeim szerint az sem teljesen ugyanaz. Hirtelen ezek jutottak az eszembe. Viszont maga a variátor dekli az azt hiszem, hogy ugyanaz. Nem kell szentírásnak venni amit írok, de én így emlékszem.
A hondáék akkoriban nagyon szerettek variálni.
Ami ugyanaz motorilag mint a takt, az talán a honda lead, meg talán a jazz.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Expendable #68489 üzenetére
Jó robogó. Hosszú minarelli van benne. A régebbiekben talán volt fekvőhengeres levegős, de az újabbak már fekvő vizes minarelli blokkosak. Az én szememben a vizes minarelli a legjobb, legmegbízhatóbb blokk az 50-es robogóknál. Persze piaggio sem rossz, de valamiért mindig a minarelli felé húztam. Viszont F12 jött ki gyárilag 100-as változatban is, ezeket viszont a Morini blokk miatt jobb kerülni. Azt most így hirtelen nem tudom, hogy csak azzal, vagy azzal is jött ki, de tutira van Morini blokkos belőle.
Tehát a kérdésedre a válasz igen, jó robogó.(#68491) gabe_ Én is szilikonos benzincsöveket használok és semmi gond nem volt még velük.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz perge666 #68502 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen szervizvisszajelzés lehet ezen a motoron, passz. De ha nem az, akkor csak az olajtartályban lévő érzékelő miatt villoghat. Tudom, hogy hülye kérdés, de van elég olaj benne? Nem ment már le a jelzés szint alá? Másra nem tudok gondolni egy 2T motornál.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #68504 üzenetére
Miért lenne cinkes? attól függ, hogy milyen keverési arányra van gyárilag beállítva. Nem tudom, hogy ez milyenre van állítva, de számoljunk egy sztenderd 1:50-es keverési aránnyal (valószínű, hogy nem ennyi, csak a példa miatt). Egyen 100 km-en mondjuk kb 3 litert. Ha ezt veszem alapul, akkor simán lemehetett az olajmennyiség addig a szintig ahol már jelez az érzékelő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz perge666 #68509 üzenetére
Mondtam én, hogy az olaj mennyisége körül lesz valami.
Korábban akartam még írni, hogy ilyenkor sem kell félni ha kigyullad a lámpa, bőven van még tartalék benne. Persze jobb minél hamarább utána tölteni ahogy csak lehet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz pellesmartin #68514 üzenetére
Úgy teszteled le a legegyszerűbben ha fel van szerelve, és kivezető csövet ami a karbihoz megy lehúzod róla. Ha jön az olaj ahonnan lehúztad a csövet akkor működik.
(#68515) Expendable Van itt speedfight-os kolléga is, ő lehet, hogy más véleményen van, de ha engem kérdezel akkor tutira nem kéne.
(#68517) perge666 Ez az egész csak attól függ, hogy milyen érzékeny az érzékelő benne. Ha csak be-bevillan, akkor az még nem tekinthető teljes értékű jelzésnek, az csak azt jelzi, hogy hamarosan abban lesz. Ez lehet fékezéskor, gyorsításkor, döntésnél stb, hiszen ilyenkor folyamatosan változik a szint. Álló helyzetben sík terepen kell nézni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Rivaul #68527 üzenetére
Tökig be a csavart és 1,5 ki?
Elméletileg igen, de a gyakorlatban ez csak egy sztenderd érték, nem biztos, hogy az adott motorra pont jó lesz.
Nekem annakidején ezt úgy mutatták (közben utánanéztem, és a "nagykönyv" is így írja), hogy a teljesen üzem meleg motornál teljesen betekered a levegőcsavart. Ugye ha minden jó és nem szív sehol sem falsot, akkor ilyen helyzetben nincs alapjárat a motoron. Utána elkezded szépen lassan kitekerni egészen addig amíg ez a kitekerés alapjárat növekedéssel jár. Lesz majd egy pont ahogy tekered ki a levegőcsavart, ami után már nem nőni hanem ismét csökkenni fog a fordulat. Amikor megtaláltad azt a pontot ahol a legnagyobb az alapjárat, akkor erről az értékről egy fél fordulattal beljebb tekered a csavart. Ez lesz a megfelelő érték.Az olajpumpáról annyit, hogy ha minden csövet kicseréltél akkor idő kell ahhoz, amíg az egészet újratölti olajjal.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #68535 üzenetére
Ebben 2T blokk van. Nézd meg rendesen, egy hosszúra tervezett rezonátor fut végig a blokk alatt.
Biztos, hogy nincs 40 ló benne, de 25-30 környékén simán el tudom képzelni.szerk:
De itt egy videó is ugyanerről a motorról. Itt hallod a hangját is.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Politika
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Microsoft Surface
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!