- Max
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Milyen routert?
- Milyen program, ami...?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83377 üzenetére
Ködlámpa...mocira....?
Persze, lehet, csak arra gondoltam ér az annyit, amennyit vesződsz vele...?
Az éghajlatváltozással együtt egyre kevesebb a régi tejfölszerű ködös este, éjszaka.
Nekem régen kocsin volt, de amennyit használ, néha annyit ront is. Régen amikor a Trabantba hagyományos égő volt (Halogén előtt, nem tudom mi a hivatalos neve), úgy oldottam meg, lehetett sárga színű izzót venni. Akkoriban az izzócsere is egyszerű volt, szóval őszre betettem a sárga izzókat. Igaz hogy a fényerő kevesebbnek tűnt, de ködben határozottan jobb volt vezetni. Azóta nem is volt ködlámpám. Minden mentőautón van, legtöbbet arra van használva, hogy elhagyatott erdő melletti istenháta mögötti utakon bekapcsolva út szélét bevilágítja előbb meglátni a vadat. Igen, tudom, nem erre való, de ebbe ne menjünk bele. Csak azt akarom belőle kihozni, szerintem nem ad annyi előnyt, hogy vesződj vele, és lehet a levegőáramlásba, a hűtésbe is befolyásolna. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83379 üzenetére
Nem tudok jobbat, hivatalosan.
Vagyis....Sokszor egy régi izzó csere is sokat segít, esetleg új foncsor.
Emelt fényerejű izzó, ez teljesen hivatalos.
Ködlámpához, ha hivatalos, gondolom relé kellene, megbontani a gyári kábelezést (tompítottal együtt világíthat), ezért gondolnám, nincs annyi előnye, amennyi a macera.
Amit látok, robogókon ezek a nem hivatalos kiegészítő kínai LED lámpák, persze nekik nincs műszaki. Nekem semmi bajom vele, ha valakinek gyenge a gyári világítás, és a kiegészítő fényt elhagyatott útszakaszon használja, engem nem vakít.
De azt tanácsolom, mielőtt barkácsolásba kezdesz, nézd meg mennyi egy új foncsor, esetleg foncsor javítás, tudtommal fel tudják újítani a tükröző felületet.Ehhez egy emelt fényű izzó. Ez teljesen hivatalos, semmit nem kell gányolni, senki bele nem köthet.
Nekem is 35w-os halogén van a Piaggio-ban, hozzáteszem én este, meg ködben nem használom, de amit mentem, egész korrekt fényt ad.
Autóban kicseréltem ugyanakkora teljesítményűre a régi H4-es izzókat, még az asszonynak is feltűnt hogy "milyen világos lett".... -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83386 üzenetére
Ködlámpa, Voltmérő......De ráérsz.......
Biztos megoldható, de találtam ilyet, ócó, elvileg motorra írják: [link]
Lehet egyszerűbb, és olcsóbb lenne egy ilyet venni..... Csak egy ötlet.
Barkácsoltam ám én is régen, nekem is volt az MZ-n ködlámpa, Simsonra is barkácsoltunk hőfokmérőt, sőt, még a Trabantba is szereltem.
Pénzbe nem került, volt még TSZ (gyengébbek kedvéért Termelő Szövetkezet) és a selejtezett traktorokból kiszedték a hőfokmérőt. Az érzékelő pont passzolt a hűtőbordák közé (kis erőszakkal.. ). -
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #83386 üzenetére
Van ilyen voltmerom, igy az alap meretei meg is vannak. Van 3d nyomtatom is, igy ha gondolod, tudok segiteni. Nem igerem, hogy gyors leszek, mert keves a szabadido, de igyekszem majd. Pl ezt a veszvillogo hazat magamnak csinaltam a nagymotorra.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83412 üzenetére
Nem fékezte semmi elindulásnál, persze, aszfalton gurultam.
Szinte biztos hogy nem motor/üzemanyag hiba volt, azért pár százezer km-t motoroztam, az érzésből azonnal az villant be hogy nem pakoltam vissza a váltót 1. fokozatig...... Érdekes volt, azt hittem valami szétugrott a váltóba, bár ehhez (CVT) hülye vagyok.
Benzint csak a 100-ast, akarom mondani ez sem az már...98-as, vagy E5...Ilyet tankolok. Ebben is van adalék, de állítólag jobb, tovább eláll.
Fűnyíróba is ezt veszem, tuti kibír egy évet, a műanyag üzemanyagkannába figyeltem, egyik évben nem fogyott el..Tavaszig (kb 1 év állás) semmi baja nem lett.
Meg lehet nem ér semmit, de egy kupak szintetikus 2T olajat mindig teszek a kannába tárolt benzinhez, télre eltett feltankolt robogó üzemanyagához.
Aki gépekkel foglalkozik, olyan ember javasolta, szerinte így nem, vagy kevésbé csapódik ki a hozzáadott adalék a benzinből, hasonló mint az üzemanyag stabilizáló szerek. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83415 üzenetére
Köszi! Leszívtam a benzint belőle, áttöltöttem az autóba, nem veszik kárba....Ott elveszik az a kb 4,5 liter, ami lejött.
Büszke vagyok magamra, először sikerült köpködés-káromkodás nélkül leszívni benzint. Hiába, okosodik az ember...Vagy finnyásabb.... Átlátszó csövet dugtam a tankba, megszívtam a benzineskanna mellett guggolva, és láttam mikor odaér a benzin a csőben, ujjammal elcsíptem, benzineskannába dugtam és kész..... Régen átlátszatlan slagom volt.
Meg 200 literes benzines hordók a garázsban. 15 km-re egy Szovjet laktanya.....Gondolom mindenki érti az összefüggést. Aki nem annak mondom, benzint adtak piáért.
A mai gépeitek nem mennének el vele, MZ-be meg Trabantba jó volt, Zsiguli se szerette, gyújtást kellett állítani hozzá. Azt hiszem 86-os oktánszámú volt...Vagy kevesebb.
Még mindig a számban érzem az ízét......
Teletankolom friss benzinnel, lehűlést mondanak. Aztán mire legközelebb tankolok, szerintem 500ft felett lesz az üzemanyag......Bár ne legyen inkább igazam. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83417 üzenetére
Na..Attól félek elindítottam ma valamit...... Kiengedtem a démont a palackból...
Írtam messengeren ennek a szimpatikus Sárvári kereskedésnek, annyit írtam, hogy nézegetek nagyobb motorokat, kicsi lett a robogó, ha úgy lenne beszámolnák-e..?
10 perc múlva válasz, kaphat-e egy telefonszámot.
Hát persze...
5 perc múlva hívnak, szimpatikus hang, legalább 20 percet dumáltunk, elmondtam dióhéjban hogy vettem ezt a robogót, de valahogy nem az igazi... És az Imperial-t, és a TRK 251-et nézegetem. Azt mondta, a TRK-t javasolná inkább.
Nincs tisztában vele, mennyiért megy most a robogóm, mennyi a piaci ár, azt mondta utánanéz, menjek el valamikor, van neki TRK, nézzem meg, és pár nap múlva lesz bemutatóba Imperial is, mert ami volt eladta. Nézegessem meg.....Melyik tetszene....Ő meg utánanéz mennyiért megy a robogóm......
Ebbű' baj lesz.
2 éve ilyenkor ősszel elmentem Érdre, Motowell robogót nézni..... Akkor lett a Liberty....
Szimpatikus manusz így hang alapján ez a Sárvári Benelli-s, valódi kereskedő.....
Ha találkozik két ember, ahol az egyik eladni akar, a másik meg venni......
Azon agyalok ám, hogy tuti áremelések lesznek januártól, meg a robogóm is öregebb lesz....Tehát kevesebbet ér. Azért kéne még most meglépni. 2 éve is azért vettem a Liberty-t ősszel. Akkor 850 e. volt (+ sarcok), most 1,05M (+sarcok).
Viszont azon aggódok, hátha lesz valami príma új típus, vagy akció....Esetleg jövőre azt mondom, kevés ez a teljesítmény, inkább egy ötszázas.......Azért veszt az ember, ha messze nem is annyit mint egy új autón.
Olyan bizonytalan vagyok...Vagy mégse..? -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83422 üzenetére
Néztem az 500-ast is. Akkorát feleslegesnek gondolok.
Meg az ára ott van, hogy alig többért 500-as Hondát adnak. Nem mintha nem bíznák a Benelliben, de ha úgy adódna, Honda jobban eladható, úgy gondolom.
Tothgera30: Lehet hogy tavasszal jobban el lehetne adni a robogót, de úgy számolom az újat viszont most érdemes megvenni. Sajnos helyem sincs annyi, igaz családi házban élek, de 2 autót, 2 motort, 4 biciklit, betonkeverőt, talicskákat...etc..etc...Fedél alá tenni....
Másik dolog, jó lenne ha a motor fele árát fedezné a robogóm. Persze meglátom mit ajánlanak érte, a kereskedő tud rá hitelt biztosítani, annak aki megveszi, ért a hirdetéshez, tuti jobban eladja mint én. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83460 üzenetére
Neztem reggel a videot es kb az a velemenyem mint Csiknak. Azert a rendszamos Soco-ert se adnek penzt, ezert a Horwinert meg egyenesen nevetseges a 2m feletti ar ezert a tudasert.
A Soco-knal nalam az egyetlen pozitivum, a kiveheto akksi. En elektromos robogonal/napi varosban maszkalos motornal ezt minimum elvarasnak tartom, foleg ennyire keves hatotavnal. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83464 üzenetére
A regi 125-os is kicsit nehez volt a motor erejehez kepest, mert 11Le volt 162Kg-ra.
De ez..
Nem igazan tudom hova tenni. Kellett nagyon a sulycsokkentes, mert 8.6Le lett a motorja(ok, hogy suly/Le aranyban picit jobb, de ennyi majdnem egy izmosabb 2T-bol kijon), raadasul 5,6 literes tankja van a regi 10,5l helyett. A Suzuki Eco blokkjaval hirdetik, amivel elvileg alig 2 litert fogyaszt 100-on, de nekem ez igy egy nagyon olcsositott Burgman "light" verzionak tunik. Raadasul az a hatso 10"-os kerek, minden lesz csak nem komofortos.
Eleg sok kulfoldi promoban is ugy harangoztak be, hogy "affordable street version" Burgman.
Kivancsi leszek mit is jelent ez, de ha venni akarnek, akkor erosen elgondolkodnek meg a regi modellen.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83464 üzenetére
Ha ilyen kis töpszli robogó kell neked, nézd meg, akciós most: [link] Ennyit megérhet.
Én ezt nézegettem: [link]
Amúgy szerintem lehet ez lesz a 125-ös, a nagyobbak meg maradnak a régi kasztnlval..?
Ahhoz a kasztnihoz azért kellett a 200-as motor....
Bár ott van a nevében a "Street"" szóval lehet egy kiegészítő típus.A világ boldogabbik felén príma közlekedési eszköz lehet egy kis kerekű robogó. Nálunk nem véletlenül keresik a nagy kerekűeket. Katasztrofális az úthálózatunk.
Meg a javítás....Foltozgatás, aztán fél év múlva ugyanott a lyuk.....
Szerk: Jut eszembe, akciósan menesztik az Euro4-es motorokat, aztán drágábbak az újak az Euro5 miatt, legalábbis ezt láttam.
Van ennek jelentősége..? Nekem Euro4-es Libertym van, ránézésre meg paraméterekre semmi nem változott az idei típuson..na annyit véltem felfedezni hogy fekete lett a kipufogó hővédő lemez, de ez már Euro5.
Benelli 125-ösénél láttam olyat, hogy ugyanaz a típus, látszólag tök ugyanaz, de az Euro5-ös 150e. Ft-al több.....[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83467 üzenetére
Valoszinu, de a valoszinubb az, hogy volt mar polcon nekik ilyen blokk, a kisebb Suzuki Access-be..
Zoli bacsi: igazabol en burkolt aremelesnek erzem, mert nulla kulonbseg van az euro 4 es euro 5 verziok kozott Benellinel/Keewaynel. Maximum szoftveresen van valami megoldas.
NYPD: ecsettel is felviheted, de en megprobalnek eloszor egy kis reszt siman valami atitatott ronggyal attorolni vele.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83471 üzenetére
Jól emlékezem arra is, amikor felröppent a hír, hogy kitiltják majd a kétütemű autókat, fillérekért adták el a 2T Trabantokat.....
Most 2021 vége van, de tudtommal, ha meglenne a Trabi, nyugodtan bemehetnék vele Pestre.....
Amugy azért nem értem csak motoroknál ezt a környezetvédelmi hisztit, mert egy befecskendezős kis köbcentis motor amennyi káros anyagot kibocsájt......Az katalizátor nélkül is elenyésző lenne, egy autóhoz képest.
És ne beszéljünk arról, egy óceánjáró luxushajó mi káros anyagot enged a levegőbe.
A motor legtöbbünknél úgyis szezonális, úgyhogy nem ezzel mentjük meg a világot a katasztrófától.... -
suste
veterán
válasz FeniX- #83464 üzenetére
Hi!
A "fogyás" tényleg kellett, hogy "Street" legyen, és 125-össel is használható. De a lóerő csökkenéssel viszont adtak a szarnak egy pofont .
Én úgy érzem a PCX-nek akartak konkurenciát. De ezzel a teljesítménnyel nem fog menni.
Főleg ilyen kis kerékkel és kis tankkal.Az A1 kategóriához most már minimum 150-es kellene. Azok tudják a 15LE-t. Nem tudom van-e esély ilyen változásra?
Mekkora marhaság lenne kitiltani az Euro3-4 -es 2l-t fogyasztó robogókat? Remélem ilyenben még véletlenül sem gondolkodnak!
Autóból meg lehet venni még bőven fiatal sima szívó benzineseket!!
A miénk 2 éves 1500-as..... az egyik szempont pont ez volt a vásárlásnál ;)
Én is pont 10 évben szoktam gondolkodni autónál, de most a PCX-szel is el leszek ennyit (eddig 4-5 évente cseréltem).[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #83542 üzenetére
Pontosan tudom hogy milyen hengerszettet szeretnék. 5 évvel ezelőtt vettem egy tuning szettet, aminek a dugattyúja most megsérült, a főtengely hibája miatt. Most is ilyent fogok rá venni, de jelenleg a Motomotors-nál készlethiányt írnak. Tőlük vettem korábban is, akkor 20 ezerért kaptam, most 30 ezer lenne, nem egy nagy összeg, de sajna nincs. E-baj-en van ahol 38 Euró, van ahol 54 ugyanez a szett. Ez lenne:
Külföldről még nem rendeltem, nem ismerem a folyamatát, ezért idegenkedek tőle. -
perge666
veterán
válasz FeniX- #83559 üzenetére
Nekem nem szokott ilyesmi járni a fejemben.
Már több mint 3 hete a Typhoonnal járok dolgozni mert a Derbiből kivettem az akkut, ( beraktam a Hunterbe ) meg olajat kellene benne cserélni ami meg is van már egy ideje véve csak most ezer a dolgom és mind sürgős.
Ja meg lánckenősaprayt is venni kellene de mindig elfelejtem.
Na a lényeg hogy a Typhoon 3 hét alatt megevett annyi benzint amennyiből a Sendával kb.2 hónapig eljárok,ez elég fura nekem. -
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #83574 üzenetére
Ez jónak tűnik, gondolom ajánlott egy mérettel nagyobbat venni ilyen esetben, h aláférjen minden?
#83575 tothferenc Nekem jelenleg egy ilyen van, de van amikor nem kell, és nincs kedvem fel-le rakosgatni, plusz a szél is rángatja az oldalát menet közben, meg sokszor felgyűrődik ha felemelem a lábam földről. Ezért gondolkodom inkább valami nadrágban, abban a mozgásterem is nagyobb, és melegebb is mivel mindenhol fed. Szűk kanyarban ki kell tennem a térdem, és már gyűröm is a szélét össze, mert kicsi hozzám ez a robesz, pedig nem vagyok egy magas ember. Idom mögé kényelmesen nem is tudom pontosan betenni a lábam, csak összeszorítva, ezért folyamatosan csapja a szél.
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #83618 üzenetére
Én meg mindig azt irigyeltem aki tud hízni és van súlya. 18 évesen 56 kiló voltam 178 centihez. Irgalmatlanul sok kényszer kajálás és edzés a mai 74 kilóm eredménye 34 évesen. De még így is vékonyka vagyok. Ez olyan mint az egyenes vs göndör haj. Mindig a másik kellene
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
akos3
addikt
válasz FeniX- #83612 üzenetére
Gyakorlatilag eddig is csinálta. Főleg melegebb időben, de most elkezdte hűvösebb őszi napokon is. Egyszerűen x km után ha nem huzol rá gázt leáll. most ez egy kanyarban nagyon szuper, gondolhatod. Volt is ilyen eset De ha épp tudod húzni a gázt (pl. Rákoczi híd) akkor is érezni mikor elkezd "meghülyülni" mert olyan mintha rángatna, meg hiába húzod neki még is lassulsz. Aztán meg újra gyorsul. szóval egyenetlenül jár.
Pedig amúgy fürge, meg praktikus a nagy kereke miatt, de ezek miatt már-már súrolja a használhatatlan kategóriát. Nyáron mikor elvittem szerelőhöz, azt mondta, tiszta gány belülről nem érdemes hozzányúlni...Most úgy vagyok vele, használjuk egy darabig. Lassan jön a tél, úgy is állni fog. És amikor már az összes hajunk kihullott akkor lehet megvállunk tőle -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83632 üzenetére
Jó hogy nem vettél olyan Trabit.
Szerintem csak motor csere az kevés volt. Futóművet, hajtást (féltengelyek) meg a fékeket is illett erősíteni, az a gyári 4 dobfék.....Valamerre mindig húzott fékezéskor.
Az első Trabim 76'-os volt, az még ment jól az eredeti motorral is.
84'-ben változtattak, karburátoron is, kevesebbet evett, de 100 km/h körül volt a vége. Legfontosabb hogy a dinamó helyett generátoros, 12V-os rendszerrel szerelték...
Na, a régi Trabim is tudta szinte akasztani az órát, a gyári motorral..Sokan nem hitték el, egyenes úton, szélcsendben, igaz üveg hangon vitte a 130km/h-t (saját óra szerint. Amúgy 120-ig volt kalibrálva, de bőven túlment Aki megkérdi miért nem mértük GPS-el, azt nyakon vágom). Sok volt neki, már a futómű 100 fölött kevés volt, "kóválygott" az úton. Meg evett 8-10 litert. Nyáron.
Voltak ilyen barkácsolások, Fiat motoros (Vagy az Uno, vagy a 127-es motorja ment bele...) Trabant, Dacia motoros Barkas..Haveromnak Mercedes dízel motor volt a Volgájába..... -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #83668 üzenetére
Zolibácsi, merre laksz? Nincs módod kipróbálni amúgy egy 250-est? Hogy tudd egyáltalán, mire adod ki azt a zsák pénzt. Mondanám, hogy próbáld ki az enyémet, az kb. menetteljesítményben azt tudja, mint a TRK 251, csak sajna én pesti vagyok. Esztergom fele szoktam járni egyébként. Az neked messze van, gondolom.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83670 üzenetére
Köszönöm a kedvességed.
Volt 250-es gépem, 21 lovas, egy MZ TS 250. Nem a "peregyes", ez még négyes váltóval volt.
Emlékezem rá hogyan megy, azt hiszem nagy meglepetés nem érne egy ugyanekkora mostani 4T géppel.
Maximum tankolásnál, mert az MZ lazán beverte a 6 litert, sőt, ennél nagyobb iszákosságra is rá lehetett venni....... -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #83682 üzenetére
Anyósomnak is Ignise van, attól függ, mennyire van gazdája.
Nekem B5 Passat van kb 380k km-rel és nem találok fejfájásmentes utódot értelmes áron.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83685 üzenetére
Jaja, dilemmáztam rajta én is, hogy fiatalabbat. Arra jutottam, ha ráfizetek az árára 1-1.5M forintot, olyat kapok, amibe a kilóméter is több, meg a sorstól is többet kapott. Annyival lennék előbbre hogy fiatalabb lenne.
Amibe pótolhatatlan lenne, hogy horgászautónak használom, a hasmagassága miatt nehezen találnám az utódját. Télen garázsba áll, sót nem igazán látott, pár száz m. a munkahelyünk, hova is mennék....
125e km van benne, úgy ment át műszakin 2 utóbbi alkalommal hogy oda lett vidve, megnézték, aztán műszaki..nem kellett semmit hozzányúlni. Tavaly kapott 4 évszakos új gumikat, évente olajcsere, pár évente fékolaj, váltó olaj....Fagyálló
Kasznishoz elvittem, üregeket kifújkálta, azt mondta legalább még 10 évet ad a kasztnira.....
Törve annyit volt, hogy 2 éve éjjel jöttem haza, kiugrott egy őz...Lökhárító sarka van fújva mindene gyári.
A forgalom tempóját bírja, autópályát is, de mivel olyan a légellenállása mint a konyhakredencnek, szinte szemmel látni ahogy az üzemanyag szintmérő megy vissza.
Horgászni járva elhagyatott utakon, max 80-al hajtva (nem is nagyon lehetne gyorsabban), öregurasan vezetve, közelíthető az 5,5 l-es fogyasztás. Amúgy jóval több, de megbízható autó, olajcserekor fullra van öntve olajjal, lecseréléskor is pont annyi van benne, kb 5-6 ezret megy mostanában évente.
Ha elgondolkodom hogy cserélem, kollégák azonnal ugranak, hogy megvennék.
Még a szélvédő is gyári benne.
Ezért nem cserélem..Horgászni járni, néha kirándulni, anyámékhoz kiugrani 5km-re..Magyarán "A-ból B-be" elmenni....Mi a rossebnek egy új, újszerű autó? Lányom is megtanult rajt vezetni, aztán vett sajátot..na azt törte most össze.... Ignác megúszta.
Ja, és ami pótolhatatlan, magas. Fater Tháliájában szlnte bezártságérzetem van.
Egyetlen kritikus pont az ülés, azt szétülöm, 135 kiló voltam, ha nem több... Nem is viszem kárpitoshoz, fél év aztán megint szétülöm, ülés kellene bele.....
Hűséges autó, 2x költöztünk, mióta megvan..Én sem gondoltam hogy ilyen sokáig meglesz....
És tényleg, szeretem ha valami karban van tartva. Tavasszal-ősszel vaxolás, gumi alkatrészek átkenve glicerinnel....Zsanérok, zárak kenése....
Valami fejbajom, szerintem....
A régi, 105S Skodámat is messziről felismerték anno, fénylett mint a Salamon....őőő....
A feleségemmel mikor megismerkedtem, lánykorában egy Trabantja volt. Lelakott, tele karcokkal, garázskapu festékcsíkok az oldalán, rozsdás felnik.....
Egyszer mondtam neki, adja ide a kulcsot, nem bírtam, hazamentem vele, nekiálltam, polírpaszta, keréktárcsa ezüst..szilikon..stb. Visszavittem neki. Azt kérdezgették tőle utána az ismerősök hogy másik Trabantot vett...?
Na, a lényeg szerintem, mielőtt kidob a moderátor úr hogy szétoffolom a topikot, tessék, egy pár jó tanács, motorokhoz is:
Kis odafigyeléssel, folyamatos tisztán tartással, gondozással fenntartható egy jármű jó műszaki állapota.Felgyülemlett sár, szennyeződés a zugokban a korrózió melegágya. Ha bármi gond van, azt mielőbb meg kell javítani, vagy javítatni. Nem szabad hagyni, hogy gyűljenek a problémák, nem szabad tologatni.
Időnkénti alapos lemosás, waxolás nem csak védi a lakkot, utána könnyebben tisztítható, az üvegről, plexiről lepergeti a vizet. A waxolás arra is jó, hogy meg lehet találni a sérüléseket, leverődéseket. Műanyaghoz nem kellenek csodaszerek. Glicerin, gyógyszertárba, pár száz ft egy üveggel. Vízzel higítható, kell bele egy csepp permetezéshez használt tapadó, ezután jól elegyedik. Gumira, ülésre, műanyagra.....Ecsettel bekenve a gumiabroncsok oldalfalát nem csak újszerű lesz, repedezni sem fog.
Fékolaj csere: Cseréljétek pár évente, nedvszívó, vizes lesz. Az ABS bánhatja. Tipikus Ignis betegség az ABS kocka hibája. Költői kérdés..Enyém vahjon miért eredeti, és semmi baja, míg másnak elpusztul..?
Még annyi jó tanács: A suszter maradjon a kaptafánál.Mi férfiak ügyesek vagyunk, mindent megjavítunk. De előfordul, hogy nagyobb kárt okozunk, mint hasznot. Ha valami nem megfelelően működik, és nem ismerjük, akkor menjünk szakemberhez.
Nem tudnám összeírni mennyi mindent b...m el életemben jobbító szándékkal. Az biztos, kevesebbe került volna, ha mindent szakemberhez viszek. És a bosszúságról még nem beszéltem! -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #83681 üzenetére
Alapnak jó a kisplexi, legalábbis a felfogatása már adott. Én azt javaslom hogy keress a neten egy olyan formát, ami tetszik Neked és azt koppintsd le. Az enyém 60 cm széles és 61 cm magas, egy kis Hondáról koppintottam. Nem tudom hogy még mi érdekel, írd meg, szívesen válaszolok.
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #83750 üzenetére
Én ilyeneket az autós csoportokba szoktam belinkelni, mikor azon hisztiznek néhányan, hogy aki nem
Novoth Tibiszinten szerel, meg nem azAvalon/Boschszerviz 5x árain vesz alkatrészt az már kókler. Főleg akkor kerül elő ez a téma mikor a vidéki szerelő harmadáron megjavít egy modernebb autót, mint a fővárosi és ezen kiakadnak egyesek és javarészt bosszúságból elkezdenek köpködni, hogy de a vidéki tuti gányolta. Nem, nem gányolta, pont olyan jól ismeri az autó típust, mint a fővárosi.
India, Pakisztán stb. ahol ezek a videók készülnek ennél sokkal puritánabb módszerekkel tudnak szerelni és olykor a pár éves MAN teherautót szerelik meg ami igencsak modern ottani szemmel és mégis működik és meg tudják csinálni.
Persze a környezetvédelembe meg a saját egészségükbe masszívan bele lehet kötni. Nem egy videón öntik ki a csupasz földre az olajat, akkusavat, üzemanyagot. Itt Európában meg leköpnek ha csak euro5-ös autód van és ezzel akarják a bolygót megmenteni... LoL
Meg hát az a kéz kesztyű nélkül nem véletlenül fog atomjaira bőrrákosodni 50 éves korára az olajtól. Otthon ha valaki nem veszi fel az évi 1 olajcsere alkalmával attól semmi baja nem lesz, de ők egész életükben ebbe turkálnak, meg védőmaszk nélkül fújatja ki a kuplung meg fékport. Nem is szokásuk megélni túl magas kort.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen