Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • agabe

    addikt

    Sziasztok!
    1-1,5millio kozott keresek hasznalt autot, es nagyon nehezen tudom eldonteni magat a tipust.
    Havonta kb. 50ezret tervezek folyamatosan kolteni arra, hogy legyen es hasznalhassam amikor szukseges.
    Nem sportos vezetes a lenyeg, de autopalyan es emelkedon is lehessen vele haladni 130-140kozott ugy, hogy ne kelljen kinyomni a szemet, es ne orditson a motor sem, lehessen kifogni olyan peldanyt kis szerencsevel ami a korabbi megfelelo gondozas eredmenyekeppen nem ro evente 200-300ezer Ft (vagy tobb) kolteget a varatlanul elobukkano meghibasodasokkal, elore tervezetten legalabb 50%-ban varosban lenne hasznalva es ott akar rovidebb 10-15km-es utakra, eves szinten kb 15ezer km futasteljesitmeny ami szerintem bele fog menni egyelore.
    Kis kocsit nem szeretnek, also kozepkategoriatol az egyterukig barmi johet.
    Nagyon szemezgetek a citroen xsara picassoval, bar van olyan autoszerelo ismeros aki lebeszelne rola, de topikjaban is olvasom, hogy azert ha gondos elozo tulaja volt, es figyelt a jelekre is, akkor az sem fenektelen kut, meretben es kenyelemben meg nincs parja.
    Nekem mindegy, hogy diesel vagy benzin (akar lpg), bar a fentebb irt sok varosi kozlekedeshez inkabb benzinest javasolnak tobben, de azok kozul kisebb teljesitmenyuvel mar gond lehet orszaguton, a nagyobbak meg sokat esznek (erre talan lpg jo lehet).
    3-4evre tervezem most megtartani, aztan tovabbadni es feljebb lepni arkategoriaban, de addig varhatoan gyerket is kell majd hordani vele (talan idei talan jovo evi kezdettel)
    Kis kocsit a biztonsag miatt nem akarnek (pl. honda jazz, nissan note).
    Tobb mint 10 eve ceges kocsim volt, az utolso egy automata diesel citroen c4 grand picasso, es persze tudom, hogy jocskan le kell adni az igenyekbol ahhoz kepest, de amikben mostaban ultem mar visszarantott nagyjabol a foldre :), de minel tobbet nezelodok es kerdezoskodok annal kevesbe tudom merre fele nezelodjek, milyen tipust pecezzek ki.
    Idoben nem fel ev mulva akarok venni, de par het alat remelem lesz majd olyan amit erdemes lesz megvennem ha mar tudom mit keresek konkretan.

  • agabe

    addikt

    válasz vzsryl #144442 üzenetére

    Foka tetszik :) Talan pont jovo heten ajanlanak egyet elvileg jo allapotut, de soknal olvasom hirdetesekben, hogy vezerles csere volt 120-150-200ezer km-nel, szoval ha az meg nem volt, akkor arra lehet szamitani pl. ? mondeobol megnezem milyen kinalt van mk3-asbol, mert fordok szimpik.
    Xsara pica egyszeruen kenyelmes, tagas nyugis kocsi. Igen. Nagyon meg kell nezni, es nehez jot kifogni.
    Astrak vhogy nem jonnek be, meg volt egy 6eves H astra kombi 1.7-es diesel jo allapotban amit 1.3millaert adtak el ugy, hogy nem is szoltak...na azota hiaba latok 1.5-1.6millaert hasonlokat nem akarodzik mar megvenni 300-al tobbert mint lehetett volna...amugy kicsit fapad erzetem van meg egy G astra utan is, de tenyleg igaslo ami elvisz mindenhova....viszont fordot kiprobalnam, xsara picasso meg volt sok-sok evvel ezelott (igaz ajkor ujonnan) es nem volt bajom vele.
    Toyota-kat is megnezem.

    Nissan-bol a Tiida-t ismeri valaki ? Mintha valami francia behatas lenne benne, de alig talalok anyagot rola raadasul 5ajtosban (ami epp lehetoseg lenne) tesztek se nagyon vannak.

  • agabe

    addikt

    válasz vzsryl #144451 üzenetére

    Vezerles csere melyiknel ?
    Nissan ?

    Ok. Mondeobol azokat nezem amiket ajanlotok koszi.

    Golfok ebben az arkategoriaban (1-1,5millio) nem jonnek szoba, vagy mondeok azoknal jobbak ugyanannyiert (mondjuk magasabb kategoria, de nem ismerem egyiket sem) ? Es focus-ok hogy viszonyulnak a golfokhoz szinten arkategorian belul ?

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    válasz vzsryl #144459 üzenetére

    Par mondeot nezegettem ami tetszene:
    [Ez eleg reszletesen ir sok mindenrol] biztatonak tunik, rugotores mondjuk meg johet, de osszessegeben szimpi es nem is tul draga.

    [Ez oszintenek tunik]

    [Ezt is megnznem ha a szervizkonyv nem csak az elso 60-80ezer km-en volt vezteve ]

    [Ez eslore tetszett], de viszonylag draga, es igazabol nem tudni eloeleterol semmit mert nem sok utalas van az 51ezerig vezetett szervizkonyvon felul.

    Igy a hirdetesek alapjan ti melyiket / melyikeket neznetek meg leginkabb ?

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    válasz vzsryl #144465 üzenetére

    Koszi neked es rbalint88-nak is a valaszt.
    MkII-ot nem nezegettem eddig. Az mk3-as azert jobb kocsi, es ha belefer a keretbe az inkabb szimpatikus.
    Na belkukkantottam hirdetesekbe es alig van mondeo ami 1.6-os, maganszemelytol csak 1-1, es az sem tunik biztatonak, nagyon sok a 2,5literes benzines, de pl. 300ezer ft-ert egy olyan nagy motorral szerelt kombi ghia kivitelben tuti eleg sok plusz torodest igenyelne, kasztni is rohad pedig probaltak nem ugy fenykepezni.
    500ezer alatt van szinte mindegyik (motortol fuggetlenul), es nem az a baj, ha olcso, de ...ilyen arakon lehet jo allapotban levo kocsit kapni ?

  • agabe

    addikt

    válasz vzsryl #144484 üzenetére

    Ja focus !
    Értem. Olyanra várok ajánlatot (2006-os 130-140ezer Km-el) ismerős szerelőtől aki szerint eléggé rendben van az a járgány ami egy ügyfeléé, és mostanában lesz eladó.
    Nem újonnan behozott, mert K-s rendszáma van, új vezérlés, új kuplung, meg folyamatosan karbantartott darab, azt mondta rá ismerős (és gyerekkor óta családaink barátok, ezért megbízhatónak gondolom amit nekem mond), hogy csak bele kell ülni.
    Még nem tudok árat sem, de 1milla körül lenne valahol, felszerletségben elég magas szintű.

    Ha az tényleg jó állapotú és karbantartott, akkor te inkább azt választanád mint a linkelt mondeók közül az elsőt ...mondjuk ha mindkettő jó, és karbantartott akkor is a focus felé bilenne a mérleg? Jóval nagyobb belül a mondeó csak simán beülve (másikban ültem, nem a hirdetettben), és minőségibbnek tűnik a működése meg mintha jobban egyben lenne (állapotól függetlenül), csendesebb is...szóval érződik a magasabb kategória.

    Szal mindent összevetve szerinted inkább mégis focus MKII ajánlott mondeo MKIII ellenében (azonos évjárat hasonló árkategória, hasonlóan karbantartott példány esetén) ?

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    válasz vzsryl #144490 üzenetére

    Vilagos koszi.
    Igen focus-t konnyebb manoverezni varosban az tuti, de mostanaban (2,5 eve) c4 grand picassohoz voltam szokva ami szinten nem kicsi. Nem vagyok nagyon jo sofor szerintem csak atlagos, de elboldogultam.
    A fogyasztas mar valoban huzosabb erv lehet, de ha meg kisebb fogyasztasut akarnek, akkor honda jazz-t sem vetettem volna el. Priorizalnom kell, es egy osszessegeben szamomra megfelelo meret / fogyasztas komboval rendelkezo tipus..hat nemtom meg melyiket valasszan a ketto kozul :D
    Jelenleg a ketto kriterium (egyel nagyobb meret vagy egy lepcsovel kisebb fogyasztas) egy szintem van, igy a mondeo, es a focus is ugyanolyan jonak tunik mas-mas elonnyel/hatrannyal. C-Max most valahogy erzetre nem kell, es nem nagy a csalad meg, de nalam a nagyobb meret a nagyobb vedelmet is jelenti egyben (akar en okozok balesetet, bar remelem nem, akar csak elszenvedoje vagyok egynek) ha nagyobb / nehezebb / tobb gyurodesi terrel is rendelkezik a karosszeria, es pl. oldalrol is tobbet tud elviselni akkor azt is orommel veszem, mondhatjuk ez is valamennyire kriterium. Emiatt esett ki meg sokkal korabban a honda jazz pl.

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    Koszonom az eddigi tanacsokat is, de meg a fordok mellett azert sokfele nezegetek.
    Irtam a Peugeot, Citroën PSA topikba is, de az eleg halottnak tunik.
    Lenne egy 2011-es februari, szoval majdnem 6 eves C4 e-HDI 1.6-os diesel exclusive kivitel (ha jol tudom ezek csak robotizalt automata valtozatban voltak akkor meg) varhatoan 1,6-1,9millio kozott (ehhez mar meglevo sajat toke keves lenne, de megoldhato, es a pontos arat sem tudom meg). Futasteljesitmeny 186ezer km, szoval mentek vele rendesen. Ami miatt tetszene annak ellenere, hogy deisel, es nem ez lenne az igazan idealis szamomra, hogy egesz jo ara is lehet (hasznal piacai ar alatt tobb szazezerrel), es ha nem jon be jovore majd el tudom adni jo esetben minimalisan kevesebbert mint amennyibe kerulne.
    Meg nincs semmi infromaciom konkret allapotarol azon kivul, hogy szervizelve folyamatosan es rendesen volt, de nem tudom volt-e vezerles / ekszij / kettos tomegu, kuplung szett stb-stb. mar cserelve valamikor, de ha mondjuk eddig ezek kozul nem volt (csak a kotelezo szervizek), akkor mikre lehet erdemes szamitani osszesen ? A het vege fele tobbet tudok, de akkor sem biztos, hogy nindenrol lesz infom, es szeretnek a legrosszabbra is felkeszulni elore (most mukodik a kocsi nincs baja elvileg), hogy mi az amire (ha ezen nagyobb tetelek / 150-200ezer km-enkent cserelendo cuccok nem az utobbi egy-ket evben vagy 30-40-50ezer km-el ezelott csereltek igazoltan) szamolnom kell, es azok kb mennyibe fajhatnak ?
    Miutan mar nem garis a kocsi nem kifejezetten csak markaszerviz arakra lennek kivancsi, hanem amellett normalis hozzaerto muhelyben (nem gagyi, hanem jo alkatreszekkel meg ha utangyartott is) esetlegesen varhato arakra is.
    Ha valaki ossze tudna foglalni annak nagyon megkoszononnem :)

  • agabe

    addikt

    válasz htomi85 #144546 üzenetére

    Ok, szerintem se gaz, de sokmindent kell ennyi utan mar cserelni benne, es ha ezek meg nem tortentek meg (vagy csak reszben) arrol lenne jo egy atfogo kepet kapnom mennyit kell arra szamitanom, mert ahogy nezem hasznaltauton ilyen evjaratunak es felszereltsegunek 2,2milla vagy afolott lenne az ara (most epp csak fiatalabban van 2,5milliotol), igy ha ra kell kolteni meg 200-300ezret az is jo vetel ha 1,8millional olcsobban megkapom, de ha mar 400-500ezret is lehet ra kolteni akkor mar a plusz keretbol is kifutnek amennyivel meg tudom toldani a meglevot.

    (#144548) vzsry:
    Koszi, ilyenekre gondoltam.
    Ha csak egy - masfel evig tartom meg akkor azert talan nem nyirom ki :) Nameg ha pl. minden tankolaskor amikor elotte nem volt nagyobb mozgas varoson kivul felmegyek autopalyara Bp-Hatvan oda vissza alatt kitisztul a szuro, lendkereket meg ugy vedenem, hogy kikapcsolom az automata leallitast pl., es betennek egy elektromos melegitot a rendszerbe ami tavolrol is bekapcsolhato (neztem 50-60ezerbol megvan egy ilyen cucc, es gondolom hasznalhato is) , igy a hideginditasok is megelozhetok lennenek.

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    válasz Sukta 95 #144550 üzenetére

    Igen en irtam oda is :) Most offtopikolni se nagyon marad energiam mert allandoan kocsikat nezegetek :O
    a 2005-os meg az I-es C4 ami modellfrissites utan sem volt a megbizhatosag kiralya.
    2011-tol van a II-es szeria a C4-bol amit tesztekben dicsertek pont az elektronika megbizhatosaga szenpontjabol (is), bar sajat tapasztalatom nincs, de teljesen mas auto.

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    Újabb jelölttel bővült a keresési listám.
    1997-2002 közötti E11 -es Toyota Corollákról vannak nagyon jó véleménnyel (a későbbi verziók állítólag már nem ugyanolyanok még ha jók is) nagyon sokan, és azon belül is a 2000-es facelift előttiekre , mert azokban még nem VVTi motor volt.
    Nagyon sok nagyon magas futásteljesítménnyel van hirdetésekben, 200ezer km alattit szinte nem is találni (meg ha igen az se tuti, hogy annyit futott ugye), de állítólag ezeknél nem gond, csak tényleg cserélni kellett időben a kopó/fáradó alkatrészeket.
    Néztem E12-eseket is, abból a 2005 szeptember utánikat javasolják, de azok már mind VVTi motorral vannak, és kb (mondjuk nem véletlen) dupla áron mint az E11 -esek akár hasonló futásteljesítmény esetén is.

    Tapasztalata van valakinek ? :)

  • agabe

    addikt

    Most ilyeneket is nezek.
    Dragabb is beleferne, de az ujabbak nem tetszenek. Ez a bekaszem se szep, de legalabb erdekes, a kesobbiek meg nagyon unalmasak.
    Ami a linken van az pl. hatul torott volt meg 14eve, de allitolag mashol nem.
    Mutattam egy ismerosnek az meg egybol azt mondta teljesen felejtos ranezesre...en nem latom mi az igazan nagy baj vele.

  • agabe

    addikt

    válasz nesa #144600 üzenetére

    Hmm..na most akkor ez jo, vagy sem ? :)
    Tobb hirdetest neztem amiben semmivel nem nez ki jobban (legalabbis az en szememnek) az eleje.

  • agabe

    addikt

    válasz _ak_ #146517 üzenetére

    Elsőre valami Avensis-t ajénlottam volna (van jópár hirdetve), de városi rohangálosnak nagy lenne, viszont ahhoz, hogy el is férj benne lehet kellene ez a méret.
    Még meg lehet nézni korabeli corollákat is mint pl. ez, vagy kevésbé ugly ilyen, bár a második már külföldrül behozott (kb 3 éve) ami alapból nem lenne gond, csak sok lepusztultat sóztak-sóznak el itthon, és ha tudható az előélete az sokat számít persze amellett, hogy aktuális állapot a lényeg.
    Csak olyat vegyél amit el is tudsz vinni szervizbe állapotfelmérésre (nem biztos, hogy szakszerviz a legjobb vannak ténylerg hozzáértő szakik akik nem garázsban szerelgetnek) ahol rendesen átnézik van-e valami betegsége, szervizkönyv legyen vezetve ami valós is, hogy a folyamatos törődés látszon rajta, és ha ez megvan bármely típusnál akkor kicsi az esélye hatalmas meglepetéseknek.
    Azért javaslom a toyotákat, mert sok nézelődés után végül én is hasonlót vettem (újabb széria, de drágább is), és két hónap tapasztalat ugyan nem a világ, de fórumok és klubos tapasztalatok alapján az egyik legmegbízhatóbb és pénztárcabarátabb módon fenntartható gyártmány, csak nagyon rosszat nem szabad venni és akkor nem lesz vele gondod.

    [ Szerkesztve ]

  • agabe

    addikt

    válasz makaveli666 #146618 üzenetére

    Egy jól karbantartott autó kb mindegyik típusnál jó, de kiemelkednek a japánok megbízhatóság szempontjából és különösebb extra szervízt sem igényelnek.
    Egy ilyen corolla jó lehet, csak valahogy meg kell tudni eszi-e az olajat valamennyire, mert 2006-ig a széria hajlamos volt olajcsipegetésre.Ez teljesen változó mértékű lehet, csereperiódusonként (15ezer Km , vagy évente 5w30-as prémium olaj kell bele) nullától 3-5 decin keresztül a több literig, és a gond igazán akkor lehet, ha mondjuk 1000km-enként meghaladja a 2-3 decit.
    Ezt mondjuk előre nehéz megtudni, de jobb ha az autó (általában mindegyik típus természetesen nem csak toyota) nem kereskedésből származik, hanem tulaj adja el aki karban is tartotta.Kereskedésből vásárolni meg lutri, mert előéletéről semmit nem lehet tudni szinte sosem. Lehet az is jó, de többet elárul az az eladó és annak hozzáállása aki saját maga használt kocsit hirdet.
    Láncos vezérlése miatt a rendesen szervizelt (kötelezőkre gondolok csak) benzines toyoták esetében 200-300ezer km nem probléma még sokat elmennek azok is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák