-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A C5 II peldaul abszolute negyszemelyes. Oten elferunk, de teljesen nyilvanvaloan nem erre van kitalalva.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz sasa134 #88527 üzenetére
A C4 olyan, mint a Nissan Juke (vagy akar mint az uj Picasso). Megoszto, de legalabb erdekes. Ennek az ellentete a Tesla Model S, ami mindenkinek tetszik, tenyleg gyonyoru, de allati unalmas (foleg eloben, itt a kornyeken van par, es azert fotokon jobban nez ki).
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz bitpork #88633 üzenetére
Fura, nekem nem nagyon van ilyen tapasztalatom -- marmint a lelokesrol. Altalaban eleg tisztes tavolsagban lefekeznek, es megvarjak, amig lecsoszogsz eloluk.
Multkor az A8-on ugy eloztek meg, mint szerintem meg sose: kb. 190 korul mentem a kozepso savban, es egy SLS Merci meg egy GT3-as Porsche ugy ment el mellettem, mintha allnek.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Magyarorszagon (Budapesten) melyik a legjobb Citroen (vagy PSA) (marka)szerviz?
Juteszembe, C5 update: 35k km-t raktam eddig bele, most van 100k-nal, minden megy rendesen, unalmasan.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Fogyasztasi adataim kulonbozo tempoknal, autopalyan, viszonylag hosszutavon (20 km-es tav/adat) merve, tehat pl. 160 eseten az adott tav atlagsebessege 160 kmph volt:
160: 8.8
150: 7.9
140: 6.8
130: 6.4
120: 5.9(Tovabbra is a 2.2-es HDI.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
A legellenallas negyzetesen novekszik a sebesseggel, szoval ez nem igazan meglepo. Mondjuk 150-es atlagsebesseget meglepoen kevesen es kevesszer ernek el szerintem, nagyon ritka az az autopalyaszakasz, ahol 20 km-t tudsz menni 155-re allitott tempomattal ugy, hogy meg se kell poccintened a feket. 160 folottrol meg nincsenek adataim, pont ezert, 20 km-en 170-180-190-es atlagot tolni eleg nehez, mert ahol nincs limit (Nemetorszag), ott azert sokan hasznaljak a palyat.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Juteszembe, tanulmanyok szerint az atlag auto 20%-al fogyaszt tobbet 120-nal, mint 100-nal. Szoval az altalam szallitott szamok egyaltalan nem rosszak, sot. A pillanatnyi fogyasztas lehet barmennyi, szerintem nagyon keves auto fogyaszt 8 liter alatt tartos 160-as tempo mellett. A Toyota Prius pl. 8.2-t fogyaszt 160-nal, es jelentosen kisebb (aerodinamikusabb) auto, mint az enyem.
Nezzetek meg ezt:
Az 535d BMW 10 litert fogyaszt 160-as tempo mellett. A 2.0 TDI Golf 8 folott. Az 1.8-as Zafira 12-t.
Es az is szepen latszik, hogy az autok kb. 50%-al tobbet esznek 160-nal, mint 100-nal.[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Persze, sose lesz teljesen konstans. De most en pont ilyet akartam merni.
Gyakorlatban 130-140 szamomra az optimalis, mert ott meg nagyon csondes az auto, es az altalam hasznalt autopalyaszakaszokon ezzel a tempoval lehet belso/kozepso savban haladni.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Ha valakit esetleg erdekel: atlepte a 100k km-t a C5. Tovabbra sincs semmi erdekes.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
> A 3 lityós v6-os hdi C5 kombi pl. nekem is kurvára tetszik
By the way, engem errol lebeszeltek a Citroennel (volt ket kb. tok ugyanolyan auto, pont ugyaannyiert, az egyik 3L V6, a masik 2.2 sornegy). Azt mondtak, hogy joval nehezebb, tobbet fogyaszt, dragabb karbantartani, de a sornegyest ugyanugy nem nagyon lehet hallani belulrol, ugyanugy mehetsz vele 200-al, ha akarsz, es mivel ugyanaz a valto, kis fordulatnal nem is indul meg jobban, mert 450 Nm-nel limitalva van a forgatonyomatek, ennyit bir az automata.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz runner 125 #94438 üzenetére
Azért a "racionális" fogalom az én fejemben nem fér össze az anekdotalis gondolkodással Persze tudom, hogy az atlagember szerint ezek hasonló dolgok...
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
A mai Tesla-sajtotajra ki mit var? (Erdekel egyaltalan valakit rajtam kivul?)
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz runner 125 #95605 üzenetére
Mondjuk jol latszik, hogy a Mercedes vezetoasszisztensei mennyire elol vannak - a Teslaba is ezt raktak..
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz #16514048 #95687 üzenetére
Ez azert van, mert a TC-s tanacsok varosi pletyakbol taplalkoznak (Jozsinak is az vo't, es semmi baja, meg Gazsihoz a Skoda szakszervizben allandoan Skodakat visznek, szoval tuti rengeteg Skoda szar...), ez meg viszonylag nagyobb adattomegbol.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Kornel #95698 üzenetére
> csak nekem tűnik úgy, hogy legtöbbször a biciklis provokálja ki
Igen, csak neked. Eleg sokat kozlekedtem bringaval Budapest vagy nagyobb meretu nyugat-europai varosokban, es egy ilyen utan jo esellyel felfuggesztett varna a (busz)soforre, de idaig nem jut el a dolog, merthat meg sem tortenik. Itt embereletekrol van szo -- meg akkor sem jogos letolni egy bringast csuklosbusszal (csuklosbusszal, vazz!), ha a leheto legkocsogebb modon viselkedett. Ha valaki nem kepes ezt felfogni, ne menjen emberek koze.
> én rég pofán vágtam volna a legtöbbet
Hahaha, micsoda tipikus forumos beszolas
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Kornel #95701 üzenetére
Ha egy bringas vegigelozi a sort, utana sem erdemli meg azt, hogy valaki letolja az utrol autoval. Ez ennyire egyszeru. Miattam vitatkozhattok arrol, hogy ez szabalyos-e, idegesito-e, kellene-e a rendoroknek jobban csekkolni a bringasokat -- de ettol fuggetlen az, hogy szandekos eletveszelyt okozni egesz mas kategoria.
Vicces egyebkent, hogy a bringasok hulyesegei utan meg azert beirod, hogy te is fergeskedni szoktal az utcan
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz bitpork #95703 üzenetére
> A bringás magával a sor előzéssel okozza az életveszélyes állapotot
Megint keversz ket dolgot:
- a bringas eloremegy: csomo helyzetben ez tenyleg felesleges es esetleg veszelyes, de szo sincs arrol, hogy egy ember egy masik ember eletet szandekosan veszelybe sodorna
- egy sofor szandekosan okoz eletveszelyes helyzetet: ez buntetojogi kategoria, es a felveteleken lathato osszes sofort birosag ele vinnek egy rendes orszagbanwhile (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Kornel #95704 üzenetére
> Az fergeskedes, hogy nem engedem, hogy ujra esetleges veszelyhelyzet alakuljon ki?
Nem, neked nem ez a celod, hanem az, hogy szopass masokat, ez tok nyilvanvalo a lentebbi hozzaszolasokbol, szoval ne alszenteskedjunk itt
Ha egyszer a lanyodra valaki mondjuk ralo a 8. keruletben, akkor otthon jol felpofozod, hogy minek ment oda, es ezzel le is zarod a helyzetet?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #95734 üzenetére
A kornyeken a bringasok idonkent olyan elso lampat hasznalnak, ami _koraeste_ 70-100 meterrol vakit. Es ez nem tulzas. 1800 lumenes lampat 'mindossze' 250 euro korul mar lehet kapni itt-ott. Ugyebar ez erosebb, mint az autokba szerelt standard fenyszoro, csak epp nem lefele vetit, hanem a szemedbe. Video
Sot, most nezem, nem markas verziot mar 35 euroert is..
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Egyreszt teljes marhasagot csinalnak (az amcsi taxitarsasagok reg nem csinaljak ezt a suru olajcseret, nincs hatassal a motor elettartamara), masreszt tenyleg alacsonyabb oktanszamu benzinnel mennek.
The tests were run on 4.3l V8s in NYC taxis. The engines were first disassembled and the bearing clearances were measured and recorded. When the test period was completed the engine clearances were compared to original. There were three rounds of tests and the oil change intervals were 3K, 6K and 12K miles. All of the oils were APA certified and all had the same wear, regardless of oil change interval. The conclusion was to use the lowest priced APA-certified oil available and not to change any sooner that the manufacturer's recommended interval.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz TayRol #95925 üzenetére
"Családi autónak, sok pályázással, kevés rövid távú városi kiruccanással (az is inkább 10+km alkalmanként), komótos, takarékos autózáshoz kellene."
Nekem kb. pont ilyen idos C5-om van, csak mas motor/felszereltseg, szinten 60k km koruli futasteljesitmennyel kerult hozzam. Tokeletes auto arra, amit irsz -- en is pont erre hasznalom egyebkent. Kiemelkedoen csondes es kenyelmes, fantasztikus ulesekkel. A Focus es tarsai biztos jo autok a maguk kategoriajaban, de ez szerintem mas szint -- en BMW E90 helyett vettem ezt vegul, mert sokkal kenyelmesebbnek ereztem. Ha ramkeresel a topicban, akkor par dolgot irtam mar rola. Ennyi km-el gyakorlatilag ujnak kell lennie belulrol.
Van a Totalcaron is jo sok cikk rola, imadjak. Es miota a C5 II kijott (2008), azota nem derult ki rola semmilyen veszedelmes tipushiba, pedig az mar 6 eve volt.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz TayRol #95935 üzenetére
Nem ismerem az 1.6-os HDI-t, de azt latni kell, hogy ez egy nehez auto. Mint azt mar megbeszeltuk, a tomeg tul sokat nem szamit abbol a szempontbol, hogy a konstans tempot mennyire birja az auto, viszont meredek elozeseket nem fogsz tudni vele bevallalni. Nekem a valtom is masfajta automata, tehat arrol sem tudok nyilatkozni. Fogyasztasilag nem lesz jobb, mint a nagyobb motorok egyebkent, viszont olcsobb.
Szoval ez nem egy csucs-C5, nincs hidro, nincs navi, nincs 200+ LE, viszont ahogy nezem, ez a hahu legolcsobb 2011 vagy fiatalabb C5-je, raadasul elvileg megbizhato forrasbol kerulne hozzad. En azt mondom, menj vele egy probakort -- a tipus nem 'veszelyes', tehat ne azert ne vedd meg, mert fos francia. Ha tul lassu, vagy mittudomen, az jo indok, de egy megnezest meger.
De mondom, azok alapjan beszelek, amit en tapasztalok -- mas motorral, mas valtoval, mas felfuggesztessel, mas karpitozassal, stb. A zajszigeteles viszont mindegyiknel ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz TayRol #95947 üzenetére
Ja, de igazabol tokmindegy egy bizonyos szint folott (es alatt). Ugye anno leirtam, hogy probaltam 250 loero folotti 3-as BMW-ket, es azok is foslassuak, ha valaha volt mar nagymotorod -- es ha jol remlik, mi motoroztunk egyutt ejszaka Visegradra A 700 lovas Model S meg meg nincs latotavolsagban... szoval ha 'elfogadhatoan' megy, akkor az mar eleg, 'jol' menni meg ugysem fog
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Samsung LCD és LED TV-k
- iPad topik
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Programozás topic
- Milyen videókártyát?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Futás, futópályák
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs