- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Dare2Live #179128 üzenetére
Ha tudsz mondani egy helyet ahol megcsinálják, akkor megcsináltatom. Itt a fővárosban már tapasztalataim szerint nem szereti senki a pepecselős munkát (hifi-s például csak a legszükségesebbet hangszigeteli, magához a hangszórókhoz mást nem). Akinek rendesen meg van csinálva, az maga csinálta (én meg ebben nem vagyok jó, meg sem próbálom...). És még egyszer nem szeretné végig szenvedni
Megrendelő biztos lenne rá kismillió (vitara/scross hangszigetelés kis reklám és jönne a nép), de mindenki csak magát az árút akarja eladni (hangszigetelő lapok és egyebek). Kézi munkás dolgok nem működnek (lehet hogy teljesen logikusan mert senki nem fizetné ki mai munkaerő költséggel).
Mondjuk tegyük hozzá hogy pl. az ablakok miatt nyilván nem lenne tökéletes, csak sokkal jobb (de ugye idáig el sem jutunk).
-
-
válasz Dare2Live #179303 üzenetére
Amiről itt még nem olvastam és kb 10/1 suzuki s-cross-t érint, hogy beázik az ajtónál (fb csoportot követem) garis hiba, mert már tudnak róla, de na, nagy eső után ömlik a víz az ajtóból.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
F-ECT$
titán
válasz Dare2Live #179303 üzenetére
A GLX szerintem már nem jön ki 6-ból, ugyanis amit nézek az az 1.4-es (MT) GL+ felszereltség, metál, extra gari, tolatóradar, téli gumi felnin, árírással 5.5M körül van. Ehhez még hozzávesszük a hangszigetelést meg egy tetőboxot (vagy legalább a sínt) és így is 6 közelébe kúszik már az ár.
Régebben családi egyterűeket néztem még (Verso, C-Max), de ezek erősen mennek ki a divatból, egyre többet már csak használtan kapni.
És persze ott vannak a kombik, de az a hosszuk miatt nem túl ideális városba, pedig ott is sokat lenne használva.
Dive ever, work never.
-
prsq
tag
válasz Dare2Live #179322 üzenetére
Vengabol még van egy 10db aztán az se lesz. De annak meg 380as a csomagtartója alapból, csak üléssort teljesen előretolva 430l. Kicsi. Meg az 1.6 szivó nem megy de zabál.
Nem 380 az. A felső rész 314, ha lerakod a csomagtérpadlót alsó állásba, akkor 440. (Az ülések hátratolt állásban vannak mindkét esetben.)
Ha lenti állásban van a csomagtérpadló és előretolod az üléseket, akkor van valami 550 liter.
A magyar és osztrák prosikban hülyeség van, a németnek lehet hinni. Meg le is mértem egy GD Jazzhez mérve (353), és megvan az a többlet. (Májusban vettem a Vengát.)Az 1.6-os tényleg zabál. De nem annyit, mint hiszed. (A fedkomp ÚSZAV, 9 litereket ír, aztán tankoláskor kb. 7 literre jön ki.)
-
-
prsq
tag
válasz Dare2Live #179327 üzenetére
Nem tudom mikor fér bele, de megpróbálom megkeresni, amikor méricskéltem mindkét autót, felírtam mindent.
Hol tudsz ilyen pontos számokat mérni?
Mondjuk mélységet? Középen, vagy szélen?
(A magasság meg a szélesség, az OK. Utóbbit gondolom kerékdobnál.)Ha az SX4 felső csomagtérpadlóval 440, akkor az nagyobb.
Azért egy kérdés: van benne pótkerék?(A Vengában még van - virsli - pótkerék, és fölötte - az alsó állásban lévő csomagtérpadló alatt van még egy kis rakodórész. (Német árlistában Unterflurstaufach 18 liter.)
Az alsó állásban lévő csomagtérpadló nem az egész csomagtérfelületen van - kétoldalt magasan marad kis rész - , ezért sem könnyű pontosakat mérni.
Amit biztosra tudok: a Jazzben volt egy műanyag láda, abban volt mindenféle vicik-vacak, ami kellhet útközben :-), annak a tartalmát a Vengában beraktam a fenti állásban lévő csomagtárpadló alá, így fent semmi nincs alaphelyzetben. Ami a Jazz csomagtartóba befért a láda mellé, az most simán befér a Venga csomagtér felső részébe.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz Dare2Live #179322 üzenetére
Pár apróság van benne, ami nem jönne rosszul, pl ahogy írod is: adaptív tempomat, vészfékasszissztens, radar elöl-hátul (bár ez utólag is beletehető), center hangszóró, a többi (navi, bőr) kevésbé izgat.
Próbáltam már, de csak városban, így nem tudom, hogy pályán mennyire lenne zajos.
Azért számolok bele mindent, mert ezeket is meg kell venni előbb-utóbb. Engem a valós ára érdekel az autó cserének, és abba ez is beletartozik. Hiába 4.7M az akciós ára a kinézett modellnek, ha 5.7-5.9M körül kell fizeni érte, mire mindent összeadok. (Természetesen a többi autó esetén is hozzáadom ezeket a költségeket, mielőtt összehasonlítanám az árakat.)
Egyébként ez az 1.4T se olyan nagyon takarékos, az önbevallós oldalak szerint inkább 7 fölött eszik, mint alatt.
Dive ever, work never.
-
prsq
tag
válasz Dare2Live #179335 üzenetére
Megtaláltam a méréseket. (Nem annyira meggyőző, ne higgy nekem, mérj inkább te is. ;-))
Venga mérések (teljesen hátratolt ülésekkel).
Magasság: 57 cm, fenti csomagtérpadlóállásnál 39 cm.
Mélység: 65-73 cm, a nagyobb érték nyilván középen.
Szélesség: kerékdobnál 116 cm (a legszélesebb részen 131 cm).Viszonyításképp, a Jazznél ezek (térfogatra 353 liternek kell kijönnie):
Magasság 56 cm,
Mélység 67-70 cm,
Szélesség 108 (130) cm.Az ülések dőlését sehol nem kalkuláltam be, az nyilván levon.
Különbség nem sok látszik, a Venga csomagtere szélesebb, és kevésbé lógnak be a kerékdobok.
Hogy hogy állt az ülések háttámlája a Vengában méréskor, már nem tudom, de a leghátsó állás alaphelyzetben túl hátradől, nekem alapban vagy kettővel előrébb van.A Jazz variálhatóságára és térkínálatára még egy kategóriával feljebb sem igazán találsz versenytársat, ezt nem is várom/vártam a Vengától, de jellemzően hosszabb utakra megyünk vele, és gond nélkül beférünk a Jazz után. (Már ha sima csomagteres utazásról van szó, mert mobilklímát csak a Jazzben tudtam elvinni, a felhajtott hátsó ülés elé beállítva.:-))
-
prsq
tag
válasz Dare2Live #179357 üzenetére
Nem esett ki.
Megvan.
GD, 13 éves.Ülés csúsztatható, igen, eddig úgy volt az egyik oldal, de mivel nem tudtam a gyereket lebeszélni róla, hogy ne rugdosson, ezért visszatoltam hátra. (Mögöttem ül, mert így az anyósülésről az asszony jobban oda tud fordulni hozzá.)
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Dare2Live #179473 üzenetére
A150k-ban van vagyonszerzési, műszaki, rendszám.... Meg kb 50eFt munkadíj
Amúgy gratula és kíváncsi vagyok, szerintem szeretni fogja, meg most tényleg jó vétel ennyiért, én is agyaltam rajta, de a formája nem gyerebe ezért elengedtem.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #179551 üzenetére
Oké. Most azt is linkeld és/vagy idézd kérlek azt a hozzászólást ahol én azt írtam, hogy a dízel városba való. Köszi.
Malacúr: Az újak is bírják. Felére kell venni az olajcsere periódust és nagyon-nagyon hosszú ideig nem lesz semmi bajuk. Az egyetlen dolog amit komolyabban megvisel az állandó rövid városi üzem az a részecskeszűrő. A többi alkatrésznek kb. mindegy. Na meg van ám a világon vízkörbe beépíthető elektromos motormelegítő is és mindjárt nem dermedt hűtőközeggel és olajjal nyekteti a traktort az ember fia télvíz idején. Ezzel a filléres utólagos extrával a motorkopás minimálisra csökkenthető.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Coyot
őstag
válasz Dare2Live #179605 üzenetére
Nálam igazából nagyon nem volt a beltérhez nyúlva még sem a műszerfalhoz műanyagokhoz. Hozzáteszem marha jól örgeszik csak az a finom tapintású gumi bevonat kopott le, de az leszedtem teljesen, ha majd lesz erőm újrafújom. Néha már valóban van ami zörög benn, ezeket filléres tétel volt megoldani eddig.
Rozsda sérülés miatt van a hátsó sárvédő és a köszöb találkozásánál (lejött a védő fólia) - szokásos ugye és 30-40 ért lesz kb megcsinálva. Garázsban sosem állt és semmilyen plusz kezelést nem kapott - de amúgy ez az ismerősi körömben minden b5-re igaz ezek jellemzően nem voltak törve. Én ezek alapján azt mondom ha az átlag autó kibír 400k+ km-t és majd 20 évet szabad ég alatt és csak ennyire rohad akkor ezen túl nagy igényem nincs. Tudom, Mazdát ne vegyek utánaAlkatrész pedig addig lesz hozzá míg fut a típus azt utakon. Tény hogy ez a nagyobb autók Suzukija, mert tonnaszám van belőle, de én pont ezért vettem, ehhez tuti lesz alkatrész még egy ideig nomeg hozzáértő szaki is.
Az út mellett hagyásról van egy jó sztorim:
Városi csodának egy Corsa C1.2 16V autót használunk, semmi de tényleg semmi nincs benne még az ülés magasságát se lehet állítani, kurblis ablak, no klíma, bulletporoof motor.
Találd ki ez hagyott az út szélén vagy a minden jóval megáldott 400k+ km-t futott majd 20 éves dízel sz*rom? Kb erről annyit hogy mennyit áll szervízbe az autó.De ha már autót veszek topic, mire cserélnétek egy Passat b5.5 1,9 PDTDI kombit? Rosszabb ne legyen, kisebb se, többet se egyen, namegpersze ne legyen 10+ éves és legyen jó konstrukció pont mint a mostani.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
nagyúr
válasz Dare2Live #179620 üzenetére
Tök más téma de ezt se értem. Kihalnak a kissebb MPVk. Pedig városban gyerekkel ez a legideálisabb kategória...
<troll on>
Mit nem lehet ezen érteni? Jönnek a SUV-ok!
Divatos, csinos, magas, jó magas a homlokfelület... mi más kellene még?
</troll off>
Nem csak a kisebb MPV-k. A nagyobbak is:
Ford Galaxy, S-Max : off 2021
VW Sharan, Touran: off 2022
Ford C-Max: off 2019-04-
Opel Zafira: off 2019-07-Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
b4zsi-
őstag
válasz Dare2Live #179620 üzenetére
Nem láttam még közelebbről Venga-t, de hihetetlen a képek alapján, hogy 440 literes csomagtartója van. Olyannak tűnik, mint egy VW Polo, Yaris, i20, stb. méret.
Nekem tetszik, kíváncsi leszek majd a Te tapasztalataidra. A másik pozitív csalódás az 5 ajtós Tipo, ami ugyancsak jó paraméterekkel rendelkezik, de ránézésre nem mondanád meg róla. -
Coyot
őstag
válasz Dare2Live #179620 üzenetére
Direkt nem írtam összeghatárt használt autónál messze nem az lesz a teljes költségem, hogy megvegyem.
Néztem ezt a Venga-t baszki ez rohadt jó lenne városba futkozni nagyobb mint egy Corsa rendes 1.6 os motor van benne, gondolom bulletproof ez is.
Amúgy ahogy írjátok én is úgy vagyok vele, hogy míg megy nem cserélem, pedig folyamatosan elcsábulnék egy jó kis 3-4 éves RS Octaviara vagy hasonló Passatra, de nem tudom azok megmaradnának-e ennyire tartós darabnak, gyanítom nem.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
válasz Dare2Live #179646 üzenetére
Ja ez a suv őrület ha kell, ha nem, mondjuk ebből is látszik, hogy több idősebb ember vesz új autót, mint fiatal
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #179689 üzenetére
Szvsz pont a CO2 kvóta miatt jobb esteben csak stangálás de reálisabb, hogy nőni fognak az árak a használtpiacon a jövőben.
Most, hogy írtad a 120gr/km CO2 átlagot kíváncsiságból körbenéztem a saját házunk táján, hogyan állunk ezzel: 196, 213, és 128 gr/km. Nem éppen jól...
#nincsbennetarcsi
-
-
pit stop
addikt
válasz Dare2Live #179699 üzenetére
"btw teherautók és hajók is megkapják a csomagjukat és ahogy látom repülés a következő. És a szénerőművek... is bajban vannak." - Mikor, hol, kitől?
Nem a vágyálmok, meg a jó lenne ha, meg tervezzük stb. szintjén, hanem konkrétan? - a linkelt cikk is elmélkedés...
Mert a hajók és főleg a repülők szintjén világ szintű szabályozás kéne, mert ha EU bevezeti, akkor majd tankol a másik célállomáson - szóval gondolkodunk még vagy tíz évet, aztán kapnak valami adót, ami hatalmas lesz összehasonlítva a mostani semmihez képest (de összességében marginális).Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
pit stop
addikt
válasz Dare2Live #179703 üzenetére
Mindegyik autózáson (vegyük bele a teherautókat is) kívüli közlekedési forma adóztatása az autózás töredékét se éri el.
Nem azt mondják, hogy akkor üzemanyagokra egységesen ugyan az az adó, hanem kipécéznek valamit és akkor most megdorgáltunk - mutathatjuk, hogy mi is zöldek vagyunk. Ez főleg a repülés helyi (értsd országos) beavatkozásánál vicces az ügy méretéhez képest.
Hazai szénerőművek... új tulajdonos jó, hogy ennek ellenére látott benne fantáziátRöviden az autózást baltával alakítják, de a többiek is féljenek, mert náluk előkerült a smirgli - nem látom az egyensúlyi kezelést, de legyen igazad
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
rbalint88
addikt
válasz Dare2Live #179767 üzenetére
én úgy kaptam meg az autót, hogy friss szerviz, friss műszaki, azóta 4000km ment bele, úgyhogy egyelőre felesleges ezen pörögni még, hogy a következő szervizre hova megy. gondolom az elektronikus szervizkönyv meg a nagy céges hunyadi flotta miatt egész jó kondival csinálja a márkaszerviz is. egyelőre legyen rá téligumi a 7 éves helyett
-
-
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179915 üzenetére
A Doblo 7 személyes ez meg 5, szűkségem van a 7 személyes mellett egy kis autóra, sokáig volt két autóm, de egyszer hoztam egy hibás döntést és most egy van, szóval ez van, a doblot még nem tudom eldönteni hogy kell-e, kis autónak egy elektromost szerettem volna de a sok makacs öszvér túlárazza 4M kérnek olyan Leafér ami szerintem 2,5 ér, napi szintem nézem a Leafokat volt akivel már beszéltem is kérdeztem mi az oka a magas leaf áraknak (azt mondta ezek ennyibe mennek) megkérdeztem akkor miért hirdeted 3 hónapja, erre nem tudta a választ.
Egy pécsi ismerősöm is árulja de nem igazán kell senkinek hiába a 150 soros marketing.
#179916) LuckyL
Ha adottak a körülmények porrá rohad az alu is, nekem is van egy ventilátor keretem ami 3 év alatt porrá rohadt maga a keret előtte 10 évig az udvaron volt, minimális oxid de semmi baja nem volt, most meg csere.
Majd lehet lefotózom ha cserélem.[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179922 üzenetére
Nincs hely hátul a rövidbe, kell egy ülés a harmadik sorban is, ha meg kinyitom 7 személyesre nem marad hely 3 taskának 3 tornazsáknak + a mi napi cuccainknak az még 3 táska. és hazafele még nem vettünk semmit.
Jövőre a benzinesek mennek a levesbe ebben a kategóriában, szerintem a dízel a király.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #179927 üzenetére
Ez az egész 95g egy baromság az eu részéről, ez csak dízelel lesz talán tartható.
Az a baj ezzel a 2,5M támogatással hogy azért nem akkora biznisz ez, a fórumon bátorkodtam megkérdezni ki miről vált 7 személyesre és ilyeneket mondtak hogy punto, corsa ,3-4 es golf.... mikor megkérdeztem hogy honnan most az erő a 250.000 forintos kocsi után, és most miért kell 7 személyes ha eddig az is elég volt akkor én voltam az ízléstelen féreg hogy bátorkodtam megkérdezni eddig miért nem vettek 7 személyest.
Mikor mondtam hogy ha eddig 6-700k se volt 7 személyesre akkor most a 3+milliós hitel biztos reális lesz, innentől fogva nem néztek jó szemmel rám hogy én elakarom venni mások örömét....pedig csak szóltam hogy lehet bele fognak bukni.
Hitel nélkül én sem tudom most megvenni a doblot ezért nem kaparok érte, viszont rendelkezésre álló keretből egész flottat tudok felállítani.
-
soldi3r
veterán
válasz Dare2Live #179927 üzenetére
Nem minden autonak kell teljesiteni a 95g/km-t, ez flotta atlagkent ertendo. Amit viszont meg sehol nem lattam tisztazva, hogy pontosan mit ertenek flotta alatt.
En kicsit arra latom kihegyezni a helyzetet, hogy megnyomjak az elektromos auto ipart. A VW-nek is lehet megeri majd nem 10.8M-s alaparon adni az e-Golfot, hanem 8-ert, mert ugy gond nelkul eladhatnak utana 3db Passat 2.0TDI-t.(#179933) máyköl, nekem a lakashitel helyett ajanlgattak, hogy szinte minden kerdes nelkul folyositjak.
E30 (oo=[][]=oo)
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #179938 üzenetére
Nem érdekel az üvegházhatás. Nem foglalkozom vele mert nem tudom befolyásolni. Tudom, tudom micsoda ostobaság, meg hülye gondolkodásmód... hát, leszarom. Ez attól még tény. Nem tudom befolyásolni. Te sem tudod. Ha holnaptól nem eszem több húst és gyalog/biciklivel járok mindenhová attól még az ég világon nem változik majd semmi. Ugyanilyen ütemben romlik majd tovább a helyzet. Aki mást állít az álomvilágban él és csak ámítja magát. Majd ha hajózást és a repülést tisztességesen beszabályozzák a föld összes foszílis erőművét bezárják tollvonással betiltják a háztartásokban a vegyes tüzelést, közúti közlekedés erőltetése helyett vasutat tolják előtérbe és még estig sorolhatnám... na majd akkor térjünk vissza az autókra. Nézzük már meg a mai autók, dízel és benzines egyaránt, mennyivel tisztábbak mint a tizenöt évvel ezelőttiek. És csak tizenöt évet írtam nem harmincat. Hiába van sokkal több autó mint tizenöt éve, azok összehasonlíthatatlanul kevesebb szart okádnak ki magukból mint a régiek, holott valójában azok sem igazán régiek mert bőven húsz évnél fiatalabb euro 3-4 autókról beszélünk. És még azokhoz képest is ég és föld egy mai autó. És ezeket akarják kukába dobatni az emberrel. Most értünk el arra szintre ahonnan már nincs tovább. Innentől már csak indokolatlanul és aránytalanul nagy anyagi ráfordítással nyerhető egy minimális emissziós javulás, szóval hagyni kéne a picsába az egészet és az autósok helyett más szereplőket a célkeresztbe venni. Rohadtul böki a csőröm, az az undorító kettős mérce. Amíg az ipar szereplői toronymagasról fosnak bele a környezetvédelembe és ez nekik nagyvonalúan el is van nézve addig a csóró kisember megint erőnek erejével lópisztolyra van húzva, mert csak. Mert vele meg lehet tenni. Mert ő nem tud kiállni magáért mert nincs pénze hatalma befolyása és senki sem áll a háta mögött. Fizessen csak a paraszt milliókkal többet egy dízel egyterűért hát mit képzel magáról, hogy szennyezi itt nekünk a környezetet és különben is! Honnan vette a bátorságot, hogy három jézusom akár négy!! gyereket nemzett a feleségének? Hiszen ezek miatt pusztul majd ki az emberiség. Túlnépesedés, klímakatasztrófa, mindenki meneküljön! Ja, hogy afrikában és a közel-keleten, indiában ezalatt 2-3-4x annyi gyerek születik a porba a nyomorba? Az nem baj? Az senkit nem zavar? Milyen érdekes. De hagyjuk is mert ez a téma baromi messzire vezet és erősen feszegeti a fórum alapelvek szabályait. Röviden összefoglalva: szarok én a globális felmelegedésre. Velem vagy nélkülem de elkerülhetetlenül bekövetkezik így is úgy is ez tény. És ez marhára nem az autókon fog múlni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #179931 üzenetére
Elég nagy átrendeződés van/lesz a piacon. Pont most néztem a Suabrunál, az Imprezából és az abból készült SUV (XV) már csak 1.6 szívóbenzinnel lesz kapható (korábban volt 2 literes szívó verzió is), a kombiváltozat az 1.6 turbó helyett 2.0 szívóval kapható csak (ami jóval gyengébb). A Forester 2.0i szívóval kapható csak 2.0 turbót kivezették, az Outback csak 2.5 szívóval kapható (pedig EU-n kívül van bele 2.4 turbó).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen