-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz molnarpeter #222065 üzenetére
sokszor a hibáson MINDENT javítani kell, gyak. vehetsz egy új autót, mert sokkal ritkább az, aki mindent megcsinál egy verdán de egy nagy hibával eladja, mint aki mindent elhanyagol és az első nagyobb hibánál ami már a mozgásban gátolja inkább eladja...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz kisza25 #222070 üzenetére
kezd a piac visszarendeződni, sok a milliós kedvezmény az újak között, és a használt piac csak szépen lassan szokik hozzá, hogy már nincs covid.
a 8,5-ért hirdetett 3 éves Niro helyett lehet többen elgondolkoznak egy 8,5-ért megvehető vatta új Kaskajon...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Joccc07 #222210 üzenetére
ha mégis vállalnál valami bontószökevényt ennyiért, akkor két legfontosabb szempont a minél hosszabb még érvényes műszaki vizsga és a látható rozsdásodás hiánya
én alapvetően kockázat kerülő ember vagyok (tehát magamnak csak projektként vennék 200-ért autót) de el tudom fogadni azt az élethelyzetet, ha valakinek KELL az autó.
ezt viszont neked kell eldöntened, hogy ténylegesen mennyire elkerülhetetlen egy autó vásárlása. ha csak jó lenne, ha lenne egy autód, akkor a 200k csak egy parkolódísz lesz, mert állandóan találsz majd rajta egy hibát, ami miatt nem működik rendesen.
ha meg mondjuk valamelyik rokont kell kórházba hordani, vagy a munkahelyed van autóval fél órára tömegközlekedéssel meg másfél napra, akkor viszont az kell, hogy a cucc üzembiztos legyen, és minél alacsonyabb presztizs de minél nagyobb eladott darabszám. ennek a metszete jellemzően a francia/olasz autók és a Suzuki. semmiképp ne legyen nagy, tehát CSAK kis autót nézegethetsz, a nagyokban a hibalehetőségek hatványozottan többek, és valljuk be 200-ért aki el akar adni valamit, az SZABADULNI akar tőle, tehát baja van.
hahun egyébként 0-230 ezer forint között 606 találat van most, azaz ha van türelmed, akkor akár kifoghatod a gyémántot a szalmakazalból. ennek az esélye egyébként mint egy lottó ötösnek.azért, hogy ne küldjelek el üres kézzel, én erre lehet rá alkudnék: [link]
GC azaz alapmodell, de legalább nem zavarnak össze az olyan extrák, mint a légkondícionáló, a légzsák, vagy az elektromos ablakemelő. ami kellhet: 4 gumi a használt piacról, ami nem 100 éves
esetleg: [link] autó szerűbb érzetre, mint a Stift, de csipázik a kerékjárati ív. meg lehet csinálni okosba' nyilván, és ha az alja tényleg nem rohad, akkor ebben is lehet még 2-3 év, mielőtt kileheli a lelkét- amiknek az árait nem árt megnézni, mielőtt megveszel valamit:
kuplung, 4 használt gumi, lengéscsillapítók, féktárcsa+betét, vezérlés
ezek jó eséllyel már az üzemeltetés első évében felmerülnek majd, mint költség, ha a terv a hosszabb távon való megtartás.
- amire mindenképp illik költeni az autó megvételét követően: olajcsere, szűrők cseréje, fékolaj cseréje
- amit bele kell számolni a vételbe: eredetvizsga, kötelező biztosítás, átírás költségei“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
oké, hogy bentről rohad, de a sárvédő ívet javítani azért még nem a karosszérialakatolás csúcsa - főleg ha nem is feltétel, hogy szép legyen.
jelenlegi állapotában lamellás koronggal megcsiszolni fémig, kicsi gittet rákenni, megtüsszenteni obis zöld festékkel: egy óra munka meg 10 ezer forint anyagköltség, és a következő egy évet kibírja, mire újra előjön a rohadás.ennek feltétele persze, hogy az alja TÉNYLEG ne rohadjon.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Joccc07 #222220 üzenetére
másik meg, nem árt egy profit felfogadni. no offense, de ha teljesen fogalmatlan vagy, akkor jó eséllyel melegítenek rád valami szemetet
lásd vicces videó [link]
egy korrekt átvizsgáló nagyjából 25-35 ezerbe kerül, per autó.
hosszú távon tutira megtérül meg egy olcsó autónál isa mostani kínálatot nézve szerintem olyan 600-700k az a határ, ahol már értelmezhető autót lehet venni, viszonylag alacsony hiba százalékkal, és nem kell hozzá különösebb szerencse sem.
ezekben már lesz légzsák, ABS és klíma is (mind hibalehetőség, btw) tehát nem akarod majd elátkozni a napot, amikor úgy döntöttél, hogy spórolsz. a vételárhoz számolnod kell kb 60-100 ezret alapvető szervizre (olaj- és szűrők cseréje, ha belefér akkor fékolaj csere, fékbetét csere) meg kb ugyan ennyit az átírásra, eredetvizsgára és vagyonszerzési illetékre, valamint még kb 25-50 ezret kötelező biztosításranagy vonalakban azt mondanám, hogy ha van már 700-750k a zsebben, akkor el lehet kezdeni nézegetni a 600-ért hirdetett autókat, és elkezdeni masszívan alkudni.
bármi is a kiválasztott:
- ne rohadjon az alváza, vagy fő elemei
- lehetőség szerint a 4 gumija ne legyen öregebb 5-6 évnél (DOT xx18)
- kuplung ne essen be, meg ne fent fogjon
- ne füstöljön kéken, fehéren, feketén se hidegen, se melegen
- körbe ne legyen több festék réteg rajta 300 mikronnál, tartó elemeken 150-nél se, kivéve, ha van fénykép az előzményekről, és annak alapján úgy ítéli meg a profi, hogy vehető
- futómű elemei nagyjából rendben legyenek (ehhez tuti kell profi)
- minél több műszaki (mivel jellemzően 15+ éves autókról beszélünk, ez itt maximum 2 év lehet)
- ha van benne klíma, akkor működjön, a "csak tölteni kell" dumát kerüld, mert az mindig 100+ ezres javítást jelent.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz macilaci78 #222223 üzenetére
pályázni 4 ajtóst vennék az aerodinamika miatt (vagy 5 ajtós hatchback-et)
mivel tényleg nincs ár sem megkötve, talán egy 100 ezernél kevesebbet futott 1.6 CRTDi oktávot, főleg a "GreenLine" szériából?
nekünk volt a cégben, imádták a fiúk pölö [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz wanted5 #222242 üzenetére
az irány szerintem teljesen jó: eldöntötted, hogy szedánt szeretnél, benzineset, és olyat, ami nincs alulmotorizálva, és megszabtad a keretet is. nem tudom milyen más irányból lehet még ennek neki esni
VW csoportból jók az 1.6 8 szelep verziók (a 102 lovas) de a 16 szelepes se megvetendő (105 lóerő) mindkettőnek az egyetlen igazi nyűgje a gyújtótrafó random halála, de szerencsére azt magad is tudod cserélni, nem agysebészet. ami az ilyen idős VAG csoportos autókra még jellemző: az első-hátsó ablakemelő szerkezet halála (leesik és lent marad, léteznek utángyártott "erősített" szettek) a műanyag elemekről a gumírozott bevonat hámlása (jellemzően esztétika) és emiatt a gombok kifehéredése, pl ablakemelő, rádió, stb de szerencsére aliexpressen van utángyártott olcsón, Seat-oknál illetve minden 4-es Golf származéknál a pollenszűrő rossz behelyezése miatt az utas oldali lábtér beázása.
ha lehet, akkor kerüld az FSI jelzésű 116 lovas verziókat, a korai TSi-ket meg főleg.amúgy meglepően összecsúsztak a Jetta és az A4 árak
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szőröscica #222251 üzenetére
+1 a Primerára, sőt ha már ott vagyunk, akkor az Almera is nézhető
ami még nálam standard felmerülő verda 1 milláig: Daewoo/Chervolet Nubira/Lacetti főleg a kombi - ezekből is van GM eredetű 1,6-os, igaz kicsit iszákos, de amúgy nincs eget verő hibája
illetve családilag megfontolnék egy első generációs C-max-ot is, szintén az 1.6 szívó benzinnel, 800 körül néha már facelifteset is lehet találni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz molnarpeter #222254 üzenetére
a C-Max autószerűbb, 13 centivel szélesebb is meg vagy 30 centivel hosszabb, az egy egész méret különbség az autóiparban a Meriva Corsa alapokra épül, a C-Max meg kettes Fóka
mondjuk Merivából is létezik 8 szelepes egyhatos (a 86 lóerős Z16SE) ami a világból kimegy*
*ha nem rohad szét[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tothgera30 #222257 üzenetére
ez mekkora egy putri kereskedés
kétszer voltam, soha többet nem mennék vissza“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz aujjobba #222374 üzenetére
a felhasználás (alkalom szerű város, de inkább vidék meg hosszútáv) nem egyezik az optimális hibrid felhasználási területtel, ami nagyon sok város, dugókkal meg lámpákkal és kevés országút, lehetőleg nulla pálya.
a Prius+ jó lehet, ha az S-Max nem tetszik, de ezekből sincs nagy választék, és még kevesebb az, ami nem ex-taxi
miért lett feltétel a hibridség?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz aujjobba #222379 üzenetére
a dízelt megértem, és a full elektromosat is
de a VAG csoport 1.5 TSi-jei azért annyira nem esznek sokat, hogy kerüld...a felhasználásod mellett a hibrid nem fog léptékekkel kevesebbet fogyasztani, sőt.. hibrid SUV-om van, tudom miről beszélek: Pécs-Budapest az M hatoson óvatos lábbal is 7,1-7,2 átlagfogyasztás, mert ott a 2,4 literes szívó benzin motor 'saját zsíron' megy, az akku nem tud besegíteni.
a Prius+ jó technika, de 100 éves konstrukció, ha 2019-eset vagy 2020-asat nézel. ehhez képest az amúgy szintén matuzsálemi Touran egy egész generációval frissebb például[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tothgera30 #222396 üzenetére
ne mondd, hogy neked nincs egy kis H Astra fétised
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz aujjobba #222399 üzenetére
ha abból indulunk ki, hogy a Toyota hibrid rendszere egyébként embertelenül megbízható cucc, és még default automata is, akkor megértem miért szeretnél ilyet.
mondom, nekem is van, és élem is az előnyeit: munkából haza 14km és 4,8 liter átlag fogyi. de én például szinte soha nem használom pályán (2-3 havonta egyszer) így most 24 ezer km elteltével újra 5-össel kezdődik a nagy átlagom fogyasztásban (5,98 LOL )van pár kiforrott, jól működő "kis" turbós motor, például az utóbbi évek 1.5 TSi-jei, meg a Renault/Mercedes 1.33 TCe
mivel viszonylag alulról épül fel a nyomaték, így nem is érzed, hogy annyira tiporni kellene, és ez meglátszik a fogyasztáson is. ezekkel szerintem egy élhető méretű kasztniban el lehet éldegélni 6-ossal kezdődő átlagfogyasztással[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz tototos #222407 üzenetére
a Prius+ 2011-es konstrukció, annak megfelelő aktív- és passzív biztonsági rendszerekkel, zajszigeteléssel, elérhető extrák számával, vagy fedélzeti rendszerrel. egy 2020-as Touran meg 2015-ös konstrukció, tehát van köztük 4 év, ami az autóiparban majdnem egy egész modellciklus.
és bónusz: 2011-ben a Toyota még mindig a 2005-ös szinten volt a beltéri anyagok minőségét illetően, egy B7 Passat komolyabb autóbelső, mint egy Prius+“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz aujjobba #222431 üzenetére
hajtod amíg garis, aztán eladod, és veszel egy új Dacia-t, ami akkor elérhető lesz
ezekre van 5 év vagy 100.000 km amiből neked az 5 év jön el hamarabb“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tom1939 #222458 üzenetére
szerintem ne várj csodát, én vezettem Rav4-et tesztautóként, és nem emlékszem, hogy léptékekkel csendesebb lenne a Lexus
elképzelhető, hogy bizonyos frekvenciák máshogy jönnek át, de sokszor egy-egy gumi választás jobban befolyásolja az autó hangját, mint a zajszigetelés milyensége“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
Fusion-öknek mint a vele egyidős Fiestának is nagyon hajlamos a lámpabúrája mattulni, erre is félre lehet tenni fejben 15-20 ezret adott esetben, ha a kiválasztott példány épp csak eladásra lett felpolírzva és 3 hónap múlva ismét bemattul
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ferdén van benne a motor, múltkor a szerelőmnél volt egy szétbontva
mutatta, hogy sokat állt és hozták vezérlés cserére, de mivel állt, a vezérmű tengely tetejéről lefolyt az olaj, majd egyszerűen megrozsdásodott (!!), így a vezérlés 200 ezres munkadíja egyből milliós lett, mert síkolni is kell a hengerfejet, ha már szétszeded a vezérmű tengely cseréjéhez... és 3 nap, mert szét kell borítani az egész autót“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz scott_free #222568 üzenetére
kicsit régebbiek nem játszanak?
1.6 szívó Vitarák voltak 2018-ig, és 5 milla alatt van is még választék belőlük
[link] [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz bigrob #222614 üzenetére
a Rapid egy fél mérettel nagyobb autó, mint a Fabia
szélesebb is
110 lovas 1.2 TSI-vel pedig kifejezetten élhető
csak hangos, mert kisautós a zajcsillapítása, közben meg akkora mint egy G Astra“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Gabinnyó #222626 üzenetére
Nissan Qashqai?
ez az ársáv az, ahol az első generáció faceliftjének a teteje összecsúszik a második generáció 1.2 Dig-T motoros foskazlaival, nem szabad elcsábulni a modernebb formára, a régi 1.6 és 2.0 szívó is léptékekkel igénytelenebb, mint a letérdelő turbós 1.2-es“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Gabinnyó #222638 üzenetére
esetleg Mitsubishi ASX - a beltere jó nagy, mert a kasztnihoz képest hosszú a tengelytáv, de a csomagtartó azért nem hatalmas (kb Vitara méret lehet szerintem, bár így fejből nem vágom)
ezek is vannak 1.6 szívó benzinnel, örök mint a nyomorúság
sőt, ezeket még dízellel is szabad venniilletve az első generációs CX5-ök alja is belefér 4 millába, jól meg kell nézni, hogy ne rohadjon, de a 2 literes szívó ebben is kimegy a világból. és ezek már kifejezetten nagy autók a maguk 4,5 méterével
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szebe #222647 üzenetére
Toyotából az 1.33-as szívó benzin VVTi kifejezetten hamar megy tönkre, ha nem 0w-20-at kapott, illetve korábbról a 2005 nyara előtt gyártott 1.8 szívó benzin sem tökéletes (nem megfelelő olaj esetén dugattyú-gyűrű kopás, magas olajfogyasztás, majd motorcsere, pont mint az 1.33 esetében)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Subaru topik
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Magisk
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen