-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #105822 üzenetére
A fogyasztáson kívül? Nézd ha nem versenyzel vele (a szó calssicus értélmében) akkor nem sokkal. Olaj ugyanúgy kell bele a szűrők és társai nem sokkal drágábbak. A váltóban és diffikben a polgári verzióban is fix olajcsere csiklus van (STi-ben nagyobb a hátsó diffi). Szóval egyedül a benyó ami hangsúlyos különbség meg a gumi a méretéből adódóan. A turbója motorja nem háklis, tartós ha vigyázol rá.
Én már bánom picit, hogy nem WRX-et vettem, mert a fenntartása alig lenne több. Igazából a mostani is csak kvázi hobbi célra van. Akkor meg már kb mindegy hogy 10,5-et vagy 12-t kér be szvsz. Egyedül az szól(t) mellette hogy ugyanazért a pénzért kaptam egy 3 évvel fiatalabb és cca 100k km errel kevesebbet futott darabot. Ahhoz képest, hogy ufo Kuvik és az új Lancer között vívódtam...
Snoop-y: Én olajból most 5W30 Eco-clean C2-t tettem bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #105869 üzenetére
Így van, jelenleg 5% a kötelező minimum etanol tartalom a motorbenzinekben az EU-s szabályozás szerint (differenciáltan megosztva az egyes üzemanyagok között így lehetséges, hogy pl a 95-ös superben nincs csak 4,5% etanol tartalom) amit rövidesen 10%-ra emelnek.
Tehát nem 95-ös benzint tankolsz (még akkor sem ha az van ráírva a kútfejre) hanem E5-öt amit lassan felvált majd az E10.
Németországban már 2011 óta 5%-os etanol tartalom megemelése mellett döntöttek (6,25%-ra növelték), hogy a szigorodó eu-s szabályokat tartani tudják. Mert az EU elkötelezett harcosa az egyre nagyobb arányú megújuló-energia részarány növelésben.
Érdemes megnézni a gépkönyvben, hogy a gyári ajánlás szerint max mekkora etanol tartalmú benzint visel el a gép és eszerint megválasztani a hajtóanyagot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #106071 üzenetére
Akkor egy jó Captiva?
Ha rendes awd rendszer kell akkor meg ránéznék a Forester vonalra vagy ha SUV is játszik akkor OBK.
A 2010 után gyártott dízeleik már jók és a korábbi évjáratokból is csak akkor hal be a befecskendező rendszer ha gyenge minőségű gázolajat kap ami ott kint nem fenyeget.runner: Az új HRV nekem tetszik, meg az új Vitara is egész pofás. Ettől függetlenül ebben a kategóriában csak is XV-t vennék.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LuckyL #106684 üzenetére
Nem csak az áfával ügyeskednek, hanem a környezetvédelmi besorolással is. Papíron a legkedvezőbbe soroltatja és az után fizet aztán meg a diffit egy jókora büntivel megspékelve rajtad vasalj be a nav, mert ugye papíron te intézted. És azért mondjuk egy euro 3/4-es kocsi és 6-os között elég nagy a különbözet...
Én óva intek mindenkit hogy a neppere bízza ezt, kényelmes de sok a buktató benne és súlyos százezreket lehet így bukni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez pusztán megállapodás kérdése, vele kell megbeszélni és ami a legfontosabb rögzíteni kell írásban!! Tehát a szerződésben legyen benne.
KGFB-t: a tulaj/üzembentartó a szerződő fél, tehát te de azt neten is meg lehet kötni akár ott helyben a neppernél. A lényeg, hogy ne indulj útnak kgfb nélkül mert a rendőr megbüntet ha nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz meroly #107893 üzenetére
Új Swift is pöttöm nem csak a Yaris, kiejteném ezért ha gyerek is van. G Astra eszi az olajat és szeret rohadni azt nem ajánlom annyira nyugodt szívvel és sok belőle a visszatekert levetett céges autó valós millió km-es futással.
Punto jó, régi kiforrott technika nincs benne semmi komoly buktató műszakilag.
Fiesta szívó benyósok sem rosszak vállalható de én a Corolla/Civic vonalon nézelődnék a méret miatt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Elég lesz az offolásból, fejezzétek be legyetek kedvesek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A mennyire füstöl a TDI-m kérdéskör nem tartozik szorosan a milyen autót vegyek topikba. Az autós topik pont jó hely lenne ennek a kivesézésére.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #108272 üzenetére
A mozgó útakadály listára felvenném még az 1,6-os B5.5 Passatot. A síró görcs kerülgetett...
hdman: Az kamu bizony. Nekem 6,2-t evett fix 130-nál az 1,2-es Jazz, országúton viszont tényleg el van 4,5-ből.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #108382 üzenetére
Nálam is. A levegőszűrőn alig látszik vmi de a pollenszűrő kb merő mocsok. Meg nyilván ha klímázol már csak azért is érdemes cserélni mert ott (is) előszeretettel vernek tanyát a bacik/gombák.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #108804 üzenetére
Ez a klasszik "régen minden jobb volt, még vó't benne anyag". Nyilván a mostani TSi-k nem bírnak ki majd 31 évet de ez nem azt jelenti, hogy nem kell lejönni a fáról...
Érdekességnek ok, jópofa de a valós életbe (Józsi polgár számára) átmenthetetlen amit ők csináltak ennyi pénzből.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #108860 üzenetére
Elzárod magadtól a menekülési utat adott esetben (ha pl tűz/víz miatt kéne gyorsan elhagynod a fedélzetet), nem véletlenül robbanósok azok az üvegek.
Egyébként a 90-es évek közepétől már a legtöbb kocsihoz szériában járt a hővédő, uv szűrős üvegezés... Ha tiéden is olyan van akkor totál felesleges fóliáztatnod.
mod:
DeFranco: Gondoltam. Ha te vezettél volna visszamész és pofánvered a hupikéket, hogy "ne zavarj össze, nem látod hogy vezetek?!".
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #108871 üzenetére
A színezettek uv szűrősök is (nem tudom milyen mértékben azt ne kérdezd).
Hogy hol? Általában szokott lenni akció ilyenkor tavasszal, kérj be pár árajánlatot mailben.
Defranco: Tegyél mellé egy öv vágót is, úgy a tuti.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Criton #108993 üzenetére
Menet közben is áthúzhatod S-be. És D-be is visszatolhatod bármikor. Én nem használom igazából mert sztem D-ben is tökéletes ez a váltó (S előnye még , hogy vmivel gyorsabban vált mint D-ben nem csak tovább pörgeti).
A váltó tanulékony, tehát a vezetési stílusodhoz igazítja. Nálam ilyen 1200-es fordulaton tartja a motort és 60--70-nél már bőven hatodikban gurítja az autót, nem állatkodok vele. Erre akkor jöttem rá, mikor most akksit cseréltettem benne. Ilyen 3000-ek környékén váltogatott fel. Mondom ezzel mi van?! Hívom a szervíze4s csókát, mondom te figyej a váltó furán viselkedik. Azt mondja no para mikor az akksit levettük vissza állt a gyári alap szoftver. Pár km és megtanulja a stílusod. És tényleg. Mire hazaértem vele újból ilyen 2000 környékén elváltogatott ahogy előtte.Arra figyelj, hogy van egy kapcsoló (kickdown) a gázpedál alatt. Ha tényleg ki akarsz lőni, akkor ha tövig nyomod a pedált valójában az még nem a vég, van még ott pedálút. Nyomd tovább és érzed hogy benyomod a kapcsolót a lábaddal. Na akkor ad le mindent a gép amit tud.
Ha van még kérdés csak bátran, van tapasztalat bőven.
(B)mod(/B):
Igen, ha sárágán világít akkor van csak kikapcsolva. De sztem inkább maradjon bekapcsolva.
Jah és ha kikapcsolod és leállítod a motort akkor újraindítás után megint bekapcsolt állapotba lesz. Ugyan ez vonatkozik az auto-hold-ra is (már ha a tiédben van).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Criton #109080 üzenetére
Egyértelműen érzed, ahogy kapcsol (vigyázz, addikciót okoz!!! ).
Mikor úgy érzed a padlón van a pedál nyomdd tovább.DSG meg jó váltó (bár igazából többféle konstrukciójú van belőle). Ezekben még a rendes olajban fürdős technika van, azok azért elég tartósak ha időben cseréled a váltóolajat.
Akkor kezd el tömni a malac perselyt, amikor már dobja az egyest.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Criton #109196 üzenetére
Városban igen. Sokat használom, mert nem kell a féken állni lámpánál/dugóban. Az a lényege, hogy ha 0-ra lelassítasz akkor a hátsó fék működésbe lép (mintha működtetnéd a kéziféket), megfogja az autót és gázadásra meg automatikusan kiold. Parkoláskor kikapcsolom mert a lassú manőverekhez pont jó/elég az a kis "kúszás" amit alapjáraton produkál a gép.
Működési szempontból olyan mint az esp, ha leállítod a motort és újra indítod nem jegyzi meg az előző beállítást, így újra be kell kapcsolnod mindig.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hobizoli #109303 üzenetére
Ez így van. "Jack! Itt sok kényes dolog van aminek árt ha belelőnek." [link]
A héten leizzadtam mikor a DPF szimbólumot bedobta a Paszuly és vészmódba vágta magát az ecu. Szerencsére egy reboot megodlotta de pár km után újra beadta. Aztán kivittem autópályára, most eltűnt de sajnos ez kb csak tüneti kezelés attól tartok. És a trafó is kezd megmakkani a fényszóróban.
mod:
rbalint88: Ja a németkenél már a rezsi óradíjjak is horror számba mennek. Uncsitesóék is itthon hordják a Bömbit revízióra mert sokkal olcsóbb itthon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #109315 üzenetére
Dolgoztam biztosítónál, voltak Pajzsos autók amit elloptak. Azok sem lophatatlanok. Igaz számos esetben felmerült/kiderült, hogy a tulaj összejátsz(hat)ott a tettesekkel. Volt amit nem is fizettünk ki pont ezért...
mod:
Ehh dupla hsz. Banolom magam rögvest.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest