- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz runner 125 #77039 üzenetére
Nekem volt ilyen VFR-em, en igazabol csalodtam. De lehet, hogy nem voltam meg eleg jo motoros hozza.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz runner 125 #77042 üzenetére
Nem, nekem egy szep kek VTEC-em volt. A VTEC-resze szuper, szepen kruzolsz az autopalyan 150 korul, a motor lazan forog ket szeleppel, aztan kielozol, 160-nal bekapcsol a masik 2, es paff, 210 (Ezt nemet autopalyan csinaltam csak, es ez nem vicc.) Turazni szuper, de mostmar inkabb konnyu motort vennek magamnak.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz zsolt19900 #78129 üzenetére
En egy No Fear matricat vennek a szelesebb gumi helyett, olcsobb, es hasonloan hasznos megoldas.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
En ezt nezegettem, amikor autot akartam venni (mondjuk kb. 2x ennyiert), de sajnos nem egy sportos kocsi a kulsejetol eltekintve, nehez, mint a dog. Kb. a C5-ommel egy sulyban van, csak gyengebb, es a C5 is csak egyenesben megy jol
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
A loero meg a nyomatek azok nem fuggetlen dolgok, konkretan tokeletesen osszefuggenek, a nyomatekdiagram es a loerodiagram egymasbol kovetkezik. Minden mas csak valto (hangolas) kerdese.
Jo pelda erre az, hogy (foleg USA-ban) kb. ugyanazt a motort neha sportkocsihoz, neha teherautohoz hasznaljak, enyhen mas vezerlessel es tok mas valtoval.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Ha megvan egy motor loero-gorbeje, akkor a nyomatekgorbe mar szamolhato.
Kerdes a konstans, nezzuk csak:
2000 rpm-nel van 180 bph loero es 450 lbft nyomatek, a konstansunk tehat:
180 = k * 2000 * 450
k = 180/(2000*450) = 0.0002Innentol a 4000 rpm-hez tartozo loero az 500 lbft nyomatek alapjan:
0.0002*4000*500 = 400... es je, stimmel.
6000 rpm-hez tartozo loero a nyomatek alapjan:
0.0002*6000*500 = 600.. ez is stimmel.
Szoval valojaban nincs szukseg a ket gorbere, csak az egyszerubb erthetosegert vizualizaljak mindkettot.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Dehogy ulok. A konstans fix, a nyomatekbol a loerot ki lehet szamolni, es vissza. Mivel nem tudtam fejbol a konstants, ezert a grafikonrol megsaccoltam, es utana azt szerettem volna bemutatni, hogy a loerogorbe es a nyomatekgorbe minden pontja azonos osszefuggest mutat.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Laraxior #78644 üzenetére
Es tok igazuk van. Az, hogy neked fingod sincs az egeszrol, az mas kerdes. Nem akarom ebben a forumban elkezdeni, de egy GSXR elso motornak nem olyan, mint egy 300 loeros kocsi elso autonak, hanem mint egy Ariel Atom elso autonak. Szinte 100%, hogy osszetorod magad. Es nyilvan nem a robogorol van szo, hanem arrol, hogy vehetnel egy 75 lovas 600-asat (mittomen, Bandit), ami nem all allandoan kerekre, ha tulhuzod neki veletlenul.
Az, hogy nincs penzed, az meg nem mentseg, keress. Te leszel az, aki majd a hasznaltgumit fogja hekkelni a GSXR-re, es nem lesz penze rendes oltozekre 300k-ert (mert annyiba kerul). Szep lesz.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Kornel #78647 üzenetére
Jopofa duma ez a donorozas, mert olyan jo tavoli dolognak tunik. A valosag sokkal prozaibb, menj be egyszer egy szmajlival a haverodhoz a korhazba, aki ugyan mondjuk nem hal meg, csak boka alatt amputaltak a labat, es lodd el neki azt a poent, hogy 'haha, meg donornak se voltal jo'. Kicsit mas az, amikor veled vagy az ismeroseiddel tortennek a dolgok.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz zsolt19900 #78654 üzenetére
> nem is azt tkratkálták, hogy 50ről kezdjen, hanem azt hogy ha vesz 600ast akkor azt megfontoltan tegye, és persze az nem tettszett nekik, hogy rögtön egy xy kategóriás autóhoz mérte az yx kategóriás motort
Igen, nyilvan nem okrok ok sem, hogy robogot javasolnak elsore. Egyszeruen csak mindenki altal ismert, nagyon rossz jel az, amikor beallit a friss jogsis hatalmas arccal, hogy o marpedig GSXR-en fog kezdeni. Sokkal jobb motoros leszel, ha olyan cuccokon tanulsz meg, aminek esetleg idonkent megkozelitheted a hatarait.
Na tenyleg vegeztem, elnezest az offert.
@hobizoli: jaja, es a motor meg tipikusan az, amire ra kell szanni a penzt, hogy uzembiztos legyen. VFR-em siman evett 7-8 korul, gumibol meg nyilvan a leheto legjobbat veszi az ember.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Stukker1987 #78703 üzenetére
Nem igazan van ez mar igy egy ideje, merthogy a hetkoznapi autok fejlesztesebe sokkal tobb penzt olnek, mint az F1-be...
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz runner 125 #79054 üzenetére
A kulcs: 1 ember vezeti. Parom es koztem van 22 centi (ooo, ertitek, magassag).
> mire elektromotor az ideális helyzetbe mozgatja veled együtt az ülést, addig 3x gyorsabban kézzel előrébb húzom, vagy megemelem.
Hat, szerintem azert nem -- foleg, ha sok parametert lehet allitani az ulesen. (C5-on ket reszletben dontheto a hattamla, az ugye 2 beallitas, derektamasz helyzete az meg 2 (mert fol-le, elore-hatra), ules elore-hatra es fel-le. Szoval van 6 szabadsagi fokod, a motor kb. 2 sec alatt allitja be pont olyanra, amilyenre belotted.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Elso komment kurvajo:
Persze, a gumik ölték meg, így történt. Ott voltak négyen galeriben, mind kopott volt már. A legkopottabb elkezdte kelteni a feszültséget, hogy "milyen élet ez, kopott testvéreim? Húztuk az igát felnivédő perem-vetve rendesen, megkoptunk, megöregedtünk és még most sem hagynak minket békén? Legszívesebben megölném ezeket!" A másik három kopott egyetértően bólogatott. A negyedik hozzátette még: "Hát mi vesztenivalónk van, testvérek? Azt mondom, cselekedjünk!" A másik három megint bólogatott és elkezdték törni a radiális szöveteiket, majd arra jutottak, hogy a dolognak látványosan kell történnie. Hogy mindenki tanuljon abból, hogy a gumikkal nem lehet szórakozni! Főleg a kopottakkal! Így hát kitalálták ezek a gonosz kopott gumik, hogy 150-nél jön el a pillanat. Így is lett. Amikor az autó 150-el ment, a gumik fogták magukat, és megölték a sofőrt és az utasát is. Miután így már nem volt, aki vezesse az autót, természetesen balesetet szenvedett és "teljesen megsemmisült".
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz [HUN]Zolee #79464 üzenetére
Két hétig kabrióztam egy ilyen motorral ellátott Megane Cabrio-val a Pireneusokban. Vicces volt.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Hat ez kicsit fajdalmas volt ma (muszaki vizsga + nagyszerviz + fekbetetcsere + kerekcsere + 50 euro a kerekek tarolasaert, merthogy a szerviznel tartom az epp nem hasznalt kerekeimet).
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz bitpork #79522 üzenetére
870.
Egyebkent meg lemostak, kiporszivoztak, es ilyenkor a kovetkezo szervizig adnak mobilitasgaranciat (nem mintha a kocsihoz egyebkent nem lenne), meg volt valami gyanum, hogy esetleg a hutofolyadek szivaroghat valahol (utana kellett toltenem egyszer), es azt megnyomasprobaztak (nincs semmi gond, ugy nez ki).
En olyan 500-ra tippeltem volna elore, mondjuk eletemben nem vittem meg autot nagyszervizre (elso auto ugye, es elso szerviz). Mondjuk az extrak (vizsga, kerek, kerektarolas) miatt jott ra meg +200, szoval kabe stimmel.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
-
nagyúr
Azert az durva lenne, 150k-nal foszlo kormany... apam Octaviajaban 500k van most, a kormany mar nem az igazi, de meg nincs romokban.
Off: ahogy nezem, az en C5-ommel valaki nagyon jol fog majd jarni, tenyleg nem hasznalom sehol mashol, csak Munchen-Bp-Munchen, tokeletes utak, rendesen szervizeltetem, stb..
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
> Te megy egy dolgot felejtesz el, nem mindegy az arány.
Persze hogy nem mindegy. Ellenben szinte mindenki ugy talalja ki ezeket az aranyokat, hogy a 'szomszede elromlott', meg 'Jani hetvenezer ota nem cserelt olajat, es meg mindig megy', aztan ezeket beirja a forumra, ahol a tobbiek fejeben is hasonlo kep alakul ki.
Ha megneznel konkret szamokat, fenntartasi koltsegeket - mondjuk flottakezeloknel, akkor nehany tipusra nezve talalhatnal megbizhato statisztikat. De alig nehanyra, mert mondjuk nagyon keves flotta van mondjuk 335i E90-bol.
A gyakorlatban a fenntartasi koltsegek alapvetoen az auto araval aranyosak, ez a legjobb utmutato. A meghibasodasokban van jopar szazaleknyi kulonbseg, de te azt nem fogod szerintem, hogy neked nem 100, hanem 1 autod van. Azaz ket auto eseten ket, alig kulonbozo eloszlasbol mintavetelezel.
"Szerinted egy Papp Tibi féle Avensis meg egy korai 307-es amivel csak a baj van, az ugyanolyan jó vétel mindkettő?"
Nem, ha egy autoval csak a baj van, akkor nem jo vetel, definicio szerint Ellenben Papp Tibi is siman belefuthatott volna valami problemaba, csak akkor nem ot hoznad peldanak, hanem valaki mast, aki megfelel a sztereotipiaidnak.
Erted, itt van a vilag egyik legnagyobb megbizhatosagi statisztikaja:
[link]Citroen Saxo a top 10-ben. Fos francia. Honda Civic a Peugeot 107 utan. Satobbi. Top 10 legrosszabb: Audi Q7, BMW M5. Persze ezeket lehet imadni, csak fos francia meg fos olasz ne legyen.
Persze ezek teged se erdekelnek, gondolom, mert x szazezer autos statisztika az biztos nem olyan megbizhato, mint a szomszedjoska meg a szerelo pista mesei.
De reszemrol orulok ezeknek, ezert lehet 2 eves C5-ot venni full extrasan felaron -- hiszen tuti szoporoller.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Ja, meg valami, a kedvencem, az autovasarlok uj megvaltoja: Becsuletesnepper, aki olyan tanacsokat ad a Totalcaron, hogy a pofam leszakad: 'Nepper, szerinted Z autot erdemes megvenni?' 'Hat, haveromnak van, nincs semmi baja, en siman megvennem, megbizhatonak tunik'.
LOL
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Tokmindegy, mennyire van kihegyezve, hogy a fenebe jon ez ide? Megbizhatosagrol beszelunk, semmi masrol. Az, hogy mi az oka annak, hogy egy kocsi lehal, az jelen esetben tokmindegy.
Es igen, ennek a statisztikanak is vannak problemai, nyilvanvaloan mas a mintameret minden tipusnal. Kerdes, hogy szerinted ez-e a jobb vagy a szobeszed, varosi legendak es mitoszok? Mert ez az erdekes. Nem _tokeletes_ informaciora vagyunk, hanem _a leheto legjobbra_.
Egyebkent meg hozzatennem, hogy az angolok a ceges kocsit se ugy hasznaljak, mint a magyarok.
Es _nyilvan_ nem a 107-esre hegyeznem ki a dolgot, hanem arra, hogy mondjuk egy VW Touran (tipikus csaladi auto odakint) kifejezetten rossz, pedig je, nemet, je VW. A Peugeot 307 meg atlagos. Most akkor mi van?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz DeFranco #80874 üzenetére
> vilie sem fosfranciázott ne kend rá, mert ez is egy marha nagy torzítás lesz akkor.
Nem, ezt elismerem, csak a szajhagyomanyok utjan terjedo marhasagokra kivantam reflektalni.> hogy vedd meg amelyik megtetszik és a szeretet mindent megold a többit meg betömöd pénzzel.
Persze hogy nem, viszont be kell latni, hogy a) a megbizhatosagi legendak nagyreszt alaptalanok, foleg az utobbi 10 evben b) a regi mondas, hogy 'allapotot veszunk, nem evjaratot' inkabb ugy igaz, hogy 'allapotot veszunk, nem evjaratot meg tipust', c) mindenkinek lehet szerencseje es pechje is, ezert olcsok a hasznaltautok, nem masert> nem kéne még belesimogatni a wannabe prémiumérzésbe is
De ez azzal van kapcsolatban, amit en is mondtam, hogy a fenntartasi koltseg nagyjabol aranyos az auto ujkori araval, ennyi.> igen is van különbség megbízhatóságban kategóriák között és kategórián belül is,
Ezzel mit akarsz mondani? Nyilvan van, de ez nem a FFF/nemetauto/japanauto dimenziok menten ertelmezheto. Lasd a lentebbi 307 vs. VW Touran osszehasonlitast -- garantalom, hogy barmelyik magyar forumon a Tourant megbizhatobbnak tartanak, mint a 307-est.@Qru:
Szted mekkora terhelésnek van kitéve egy M5 meg egy 107-es? Kezd el olyan körülmények között használni az 107-est (pl fordulatszám tartomány tekintetében), garantálom hogy rosszabb eredményt kapsz ennél a statisztikánál.Nem hiszem, hogy nem latod, hogy a dolog teljesen irrelevans. Ha veszek egy mobiltelefont es egy kalapacsot, akkor nem mondhatom azt, hogy a mobiltelefon egy fos, mert ha elkezdem kalapacskent hasznalni, akkor szettorik. Mindegy.
Ja, mert ott kolbászból van a kerítés, tudom a csapból is ez folyik... Kár, hogy a kint élő kb 10 ismerős folyton panaszkodik és a fele már hazajött.
En is eljottem, semmi koze ennek ahhoz, hogy hogyan hasznaljak a ceges autokat. Az, hogy a te ismeroseid soforkent hogy vezetnek, megintcsak teljesen irrelevans.[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz DeFranco #80881 üzenetére
>Ha én odamegyek 3 autószerelőhöz, és megkérdezem, hogy milyen típusú autót látnak a legtöbbet és milyen költséggel járó hibákkal, az nem urban legend lesz, hanem egy egészen releváns tapasztalat.
Nem, dehogy, nem is ertem, hogy gondolod. .
Egyreszt a szerelonek nincs pontos kepe arrol, hogy milyen aranyban hibasodnak meg az autok, csak arrol, hogy hany autot lat az adott tipusbol. Ez alapvetoen elcseszi az egeszet -- emiatt sokkal jobb pl. az a site, amit linkeltem, mert ott korrigalva vannak ezek a hibak. Az autoszerelo egeszen biztosan tobb Peugeot-t lat, mint mondjuk 7-es BMW-t, mert konkretan sokkal tobb darab van belole.
Masreszt minden autoszerelonek megvan a maga demografiaja, tehat a Hagyarosborond-alson Jozsihoz kerulo BMW-k sokkal rosszabb allapotban lesznek altalaban, mint a II. keruleti BMW-szalonba visszahordottak.
> Persze, lukra mindennel lehet futni de ennek az esélye marhára nem ugyanannyi típusok között árkategórián belül sem.
Persze hogy nem, en csak azt mondtam, hogy semmi ertelme a forumos legendakra meg haverjozsi autoszerelore hagyatkozni, foleg nem a becsuletesnepper-fele marhasagokra, amikor elerhetoek ezeknel jobb adatbazisok is.
Evek ota mondom egyebkent, hogy a 21. szazadban nem adnek erettsegit senkinek, aki nem erti a Bayes-tetelt. Egyszeruen a mai vilagban nelkulozhetetlen minimalis diszkret valoszinusegszamitas, persze lehetne neki adni valami emberkozelibb nevet. Ha valakinek errol nincs kepe, az kb. a modern analfabetizmust jelenti sajnos.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz DeFranco #80890 üzenetére
> A KSH-nak meg kiváló statisztikája van a forgalomban levő autókról típus és kor bontásban.
Amit az autoszerelo (vagy az autoszerelot kerdezok) sulyozottan korrigal. Napersze, ezt is megbeszeltuk
> A Bayes tétellel meg egészen közeli kapcsolatban voltam és tulajdonképpen vagyok még ma is, abban meg van pár éves gyakorlatom hogy milyen kis mintákból lehet következtetni nagy egészekre.
Nem rad celoztam konkretan, ha jol gondolom, szociologiaval foglalkozol/tal, ott vegulis valamennyi szo esik errol, ez teny.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz bitpork #80908 üzenetére
> amiket eddig megvettem nem voltak összevethetőek a rémtörténetekkel amikkel itt megszórtatok
Ennek sincs semmifele jelentosege, sajnos. Csak nagy mintak alapjan lehet barmifele relevans kijelentest tenni. Tenyleg, ezen felesleges vitatkozni, mert akkor nyithatnank egy topicot arrol, hogy 2+2=?, mert ugyanugy matek.
Es egyebkent az elriasztagasokkal kapcsolatban meg veled ertek egyet, csak epp mas miatt .
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz stargazer #80948 üzenetére
A +1 liter az a kocsi fenntartasi koltsegeihez kepest kb. nem oszt, nem szoroz. Kerdes, hogy mennyit mesz vele, de a fenntartasi koltseget mondjuk 5%-al megdobja a +1 liter...
Ahogy emlekszem. relative ujakat nezel, itt mondjuk az eves szerviz, idonkent gumik, neha egy-egy nagyobb javitas utan lesz mondjuk benzinen kivul egy 400-500e rendszeres kiadasod (rendes gumik, mondjuk BMW-n legalabb 17" felnid lesz, rendes nagyszervizek evente, es mondjuk ket-haromevente valami aprosag megadja magat meg pluszban). Ha emelle meg mondjuk mesz 20k km-t, akkor az 1500 liter benzin, az szinten olyan 500e korul van. 1.2 liter minusz az megsporolna kb. 100e penzt, az 10%... nem tippeltem elsore teljesen jol, de szerintem 10% sem olyasmi, ami eldonti egy auto sorsat..
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz DroneZ^ #81125 üzenetére
Ha a fogyasztas szamit egy ilyen autonal, akkor az nem neked valo.
Nyilvan fogsz talalni mindenfele adatokat 10-13 liter korul, de ha minden kiporgetesnel eszedbe jut, hogy most mennyit eszik, az nem jo.
(Hozzavetolegesen: en motorral 7.5 liter korul jartam, 600 ccm, es nem sportmotor. Le lehetett volna vinni 4-ig...)
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- LEGO klub
- Autós topik
- NBA és kosárlabda topic
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen