-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #218899 üzenetére
Ami nem osztozik más modellel, az egyértelműen drágább, de közel sem fog olyan vastagon a ceruza, mint mondjuk a német prémium triumvirátusnál, csak olyan Hondához hasonló szinten mozognak az árak.
Ami viszont nem egyedi, több modell is használja, az viccesen olcsó tud lenni.A ritkasággal amúgy több baj van.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #218902 üzenetére
Igen, ilyenem van. A motor a legjobb a palettáról, ha a megbízhatóságot és a teljesítményt helyezzük előtérbe, ha viszont a fogyasztást, akkor az egyik legrosszabb, városban 9-10 liter.
Viszont a leömlő nem repedős ellentétben a 120-assal, a turbó valamivel nagyobb nyomást képes tolni, kicsit agresszívebb profilú vezműtengelyt kapott (= pörgősebb), és egy lájtos remap után kvázi egy Quadrifoglio Verde MultiAir nélkül. Ja, és az Abarth Grande Punto pontosan ugyanezt a motort kapta, ha a későbbi tuning szempont lenne, van alkatrész dögivel, de akár a gyári esseesse kit dolgai is felcsavarozhatók a MiTóra is.A gyengepontja - ahogy írtad is - az M32, abból is az első generációst kapta. Viszont jó hír, hogy át lehet építeni második generációsra, ezzel nagyobb és strapabíróbb csapágyak lesznek bent, illetve a váltó háza jobb kenést és hűtést biztosít. Tulajdonképp végérvényesen problémamentessé varázsolható egy egyszeri beavatkozással. Én is ezt tervezem (3-4 búg már), meg a kuplungot is megerősíteném.
szerk.: Ugye rengeteg Opel és más egyéb gyártó/típus használta az M32-t, nálatok, Németországban is biztosan ismerik és javítják a bajait. [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #218911 üzenetére
[link]
És további hasznos dolgok itt: [link]A 120-asra meg pont azt a leömlőt teszik, ha cserélni kell, ami a 155-ösön is van gyárilag.
A legfelső hajlamos erre, ahol az öntvény teljesen egyben van a felfekvő felületnél. Nekem meg a középső van, ahol az 1-es és 4-es henger “le van fűrészelve”.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #218911 üzenetére
Egyébként ha a lehető legmegbízhatóbb kell MiTóból, akkor a 78 és 95 pacis szopóbenzinek a nyerők C510-es és C514-es váltókkal, de szerintem inkább a 120-as T-jet + C510-es váltó áll a legközelebb az eredeti kritériumokhoz. Csakhogy ezek a legritkábbak, alig 2 évig volt kapható anno.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz krypton #218928 üzenetére
Láttam itt a topikban hogy a MiTo-t ajánljátok gyakran
Tévedés, csak én floodolom a topikot vele.De ha ragaszkodsz az 5 ajtóhoz, akkor nem is jöhet szóba. Viszont a 2011 utáni Lancia Ypsilon, illetve valamennyi Musa igen, vagy akár a Fiat Grande Punto/Punto Evo is. A Honda Jazz ajánlott még a részemről, de ennyiért csak a nagykorúak vannak, az olaszokból kb. 5 évvel fiatalabbat lehet kapni.
Én nem félnék az alkatrészektől, beszerzéssel nincs gond, akár aftermarket, akár gyári, sok minden osztozik több típussal (a MiTo esetén a rugók, lengéscsillapítók az Opel Corsa D-vel is!), és az árak sem vészesek egyáltalán. Bár lehet, hogy azért tűnik viszonylag olcsónak nekem, mert van a már említett Hondából is egy a flottában.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #218944 üzenetére
Hidd el, van sokkal rosszabb is, pl. Suzuki WagonR+.
Ugye anyumnak volt egy 2007-es 1.3 dízele, de sokat vezettem én is. A kátyúkról nem nagyon tudok nyilatkozni, notórius kerülgető vagyok, de ha sikerült is elkapni egyet-egyet véletlenül, kibírta.
A 90 pacis dízel szépen mozgatta az alig egy tonnás kasztnit, autópályán sem volt vele gond, rugalmas volt.
A Kisalföldön mindig fúj a szél, nem rémlik, hogy küzdöttem volna ezzel bármikor is, vagy csak hozzá vagyok szokva, nemtom.De az IRL törésteszt is megvolt, egy elsőbbséget meg nem adó Kiába rohant bele anyum 50-60-nal, nem is volt ideje bármit reagálni, de pár kék-zöld folttal megúszta szerencsére. [kép] [kép] [kép]
-
tboldi
nagyúr
válasz diegho #218946 üzenetére
A 843-as generáció sajnos nincs az EuroNCAP tesztjei között, csak az eggyel régebbi és az eggyel újabb, de ez utóbbi már az újabb pontozási rendszer alapján kapott csak 2 csillagot, a régiben megelőlegeznék neki 4-et. A legöregebb Ypsilon meg valóban koporsó, a papír Swifttel vetekszik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz mauimagic #218949 üzenetére
Áh, csak azt ismerem, amibe beleásom magam vásárlási szándék vagy tényleges üzemeltetés okán. Fogalmam sincs a kisáruszállítókról, molnarpeter talán hasznosabb infókkal tud ellátni.
Az olasz csak egyéni preferencia, de a japánokat is kedvelem, a 2002 és 2008 közötti Honda Jazzekről is rettentően sokat értekeztem már. Viszont nem szeretem a tucat és jellegtelen jürgenwageneket.Az 1.3-as Multijet volt anyum Ypsilonjában, abból is a már 90 pacis, változó geós turbós változat, de még DPF nélkül, viszont hogy a későbbiek különböznek-e, és ha igen, miben (a részecskeszűrőt leszámítva persze), azt nemtom. Mindenesetre a röpke 13 hónap alatt nem volt vele komoly gond, csak egy elöregedett testkábel viccelt meg alacsony olajnyomásra panaszkodva.
Az 1.6-ról meg annyit tudok, hogy az olajpumpa szívókosaránál van egy tömítés, ami rendszerint szétmegy, ezt célszerű kiváltani.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A Jazz sem a zörgésről ismeretes. A lötykölődő benzin hangjáról viszont annál inkább.
Én 800 rugó környékén amúgy elfelejteném a Hondát, az épkézláb darabok 1,5-2x ennyibe kerülnek.
Ezt viszont most találtam, kár, hogy a belsejéről nincs kép. -
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #218995 üzenetére
Yep. Én sem feltétlenül a megjelenésük miatt ajánlgatom az Ypsilonokat és a Musákat, az tökre szubjektív (bár abban talán egyetérthetünk mindannyian, hogy a Fiat megfelelőikhez - 2-es Punto és Idea - képest azért érződik az feljebb pozícionálás ), viszont sok vásárlónak a radar alatt maradnak, nincsenek felhájpolva, így adott mennyiségű pénzből esélyesebb jobb állapotút kifogni. Ezzel ellentétben a sokat emlegetett Jazz-ből még a présgép alól menekítetteket is gyakran 1M fölött hirdetik.
Meg nyilván van az ajánlásaimban némi elfogultság és szeretet is e típusok iránt, de kinek nem? Mindenki azt ajánlgatja másnak, amit ismer és kedvel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A felsorolt kritériumokból egyedül az alkatrészes, ami nem 100%-ban teljesül. Mivel egy Fiat Punto van a köntös alatt, van dögivel és nagyon olcsón minden, viszont ha maga a köntös, azaz a karosszéria sérül, akkor egy kicsit nehézkesebb az utánpótlás.
Cserébe az első sárvédő tuti, hogy nem rohad, mert műanyag. De amúgy sem rohadós, ha nem volt sérült.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #219027 üzenetére
Imádom, na. Anyumnak volt egy magas felszereltségű 1.3 dízele (kép1, kép2, kép3), az indított el a lejtőn.
Amúgy a családi flottában van WagonR is, a Lancia ∞-szer különb. De ha az Ignishez hasonlítjuk, akkor sem változik az egyenlet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #219029 üzenetére
Objektíven nézve is nagyon kellemes merev hátsó híddal közlekedni rossz utakon. A csatolt lengőkar sem űrtechnika, de azért na.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #219031 üzenetére
Ezek szerint elromlott az irónia detektorod, sebaj.
Ez volna az én mondanivalóm lényege is, az említett Suzukik merev hidasak, a Lancia csatolt lengőkar.De nem csak ezért írom, hogy különb a digóhintó, a felhasznált anyagok, vagy az ülések komfortja, mind az Ypsilon javára írható pont. Még az általad ajánlott Ford Fusion is kellemesebb élmény lehet az Ignisnél vagy a WagonR-nél, bár azt nem ismerem közelről.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #219034 üzenetére
Lehet, mindenesetre a Suzuki megoldása gerincproblémákkal küzdőknek nem ajánlott.
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #219035 üzenetére
Nálunk a WagonR lassan 20 éve megvan, és apum nem akar megválni tőle, pedig több szempontból is jobban járhatna.
Engem nem zavart az Ypsilonban, pedig azelőtt egy Renault Modust vezetve én is utáltam. Próbálok visszaemlékezni, és arra jutottam, hogy talán a Lanciában távolabb volt tőlem, elég volt csak szemmel jobbra pillantani, a Renult-ban meg úgy rémlik, el is kellett fordítanom a fejem kissé, hogy lássak bármit is.
-
tboldi
nagyúr
válasz ad4m1337 #219050 üzenetére
Nem megfelelő emberekkel beszéltél.
Viszonylag zöldfülű vagyok még én is az olasz autók terén, bő 2 éve foglalkozom csak velük, de mivel én tartom őket karban (szerelés, csinosítgatás, módosítás, stb.), az alkatrészek beszerzéséről is magam gondoskodom. Egyetlen egy alkatrész volt ezidáig, amit nem tudtam beszerezni, az Ypsilon aksiját és kasztniját összekötő testkábel, mert éppen akkor zajlott a stellantisos átállás, és akadozott az ellátás. Ehelyett legyárottam én magam 50-es vezetékből, de mára már nem lenne probléma az eredeti beszerzése sem.
De még gyári katalógusos kiegészítőket (lineaccessori) is simán veszegetek, csak néha egy kicsit távolabb kell keresni. Szőnyeget éppenségel Sevillából rendeltem, mert egy bizonyos hímzésamintára és cérnaszínre volt szükségem.
A legtöbb dolog viszont egyszerűen beszerezhető a fiatalkatreszek.hu-n, és ha nincs raktáron valami, cikkszám alapján megrendelik, jellemzően pár nap alatt itt is van.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ad4m1337 #219065 üzenetére
Jónak mondod, 6 évig egy Jazz-t nyúztam, most anyum használja, és azzal sem foglalkozok kevesebbet, mint az olaszokkal.
Hondához sem feltétlenül könnyebb alkatrészt találni, előfordult már velem, hogy Japánból kellett rendelnem ezt-azt. Meg drágább is minden 20-30%-kal.
De van, ami még többel, hátsó típusjelzés pl. Alfa MiTóhoz volt 6k Ft, a Jazz-hez meg 14k. 🤷♂️Egy alapvetően rozsdásodásra hajlamos autót pedig nem hoznék egy erősen sózó országból. A miénk bajor származású, a hátsó sárvédő időről időre kirügyezik, illetve 4-ből 3 féknyereg megragadt már a korrózió miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ad4m1337 #219067 üzenetére
Véleményem szerint azt az 1-2 milliót jobban is el lehet költeni, mint egy Jazz-re, pedig szeretem azt az autót (vagy legalábbis egy bizonyos példányt közülük ). Régen én is sokat ajánlgattam, de most már akkora felára van a többihez képest, hogy egyszerűen nem éri meg. Fiatalabbat, jobban felszereltet, esetleg biztonságosabbat is lehet választani ebből az egységnyi pénzből.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Erwinke #219071 üzenetére
Úgy látom, a méret kb. mindegy.
Opel Adam, Fiat 500, Alfa Romeo MiTo, Giulietta, Lancia Delta, Volvo C30 - ezek jutottak most hirtelen eszembe.
Illetve ezek a Minik, de csakis Getrag váltóval.
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #219081 üzenetére
Qashqait nem javaslom, ha valaki 180-185 cm fölött is vezetné. Én az első és a második generációban is domborítom a tetőt a 194 centimmel.
Vicces, hogy sok kisebb (fizikai méretet és kategóriát egyaránt tekintve) autóban vígan elvagyok, a SUV-ok, crossoverek egy része meg szűk vagy alacsony, pl. a Hyundai Santa Fe is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz krypton #219121 üzenetére
Főleg az 1.3-nál (M13A) vannak problémák a nyelestengelycsapággyal, de az 1.5 (M15A) is érintett lehet időnként sajnos. Illetve az ABS kocka tönkremenetelére is számítani lehet, ha nem cseréltek benne 2-3 évente fékfolyadékot.
Amúgy ja, nekünk van egy 2004-es WagonR-ünk ugyanezzel az M13A-val, nemrég lépte át a 240k-et, no major issues so far, ahogy egy művelt indonéz mondaná.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219123 üzenetére
Így van, de azért a miénk sem annyira fényes már, mint hiszed. Hirtelen a használt piaci értékének nagy részét rá lehetne költeni, pedig semmi egetrengető (váltófelújítás, kuplung, fékek, rugók, hátsó lökhárító alatti merevítő).
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219125 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz pieceofpaper #219143 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz bandus #219150 üzenetére
Nem gondoltam rá. Igazából nem ismerem én sem jobban ezeket, mint bárki más, aki rászán egy órát és utánanéz. Bár a MiTóval van 11 hónapnyi üzemeltetési tapasztalat, és ezt-azt át lehet vetíteni a Giuliettákra is, hiszen egy érából valók, de mondjuk a régebbi Alfák nekem tök homály mind, nem foglalkoztam velük mélyrehatóan soha.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #219151 üzenetére
A Volvo C30 is nagy kedvenc, meg a Mini R55 Clubman, Lancia Delta, Musa, Thesis, Abarth Grande Punto/Punto Evo, 500/595/695...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rhunseeker #219248 üzenetére
Bravóban még nem ültem egyáltalán, és Deltát is csak üléspróbáztam, de ha abból indulok ki, hogy a 188-as Puntóhoz képest milyen a 843-as Ypsilon, akkor a Deltának is érezhetően csendesebbnek illene lennie a Fiat megfelelőjénél.
Tudom, ezzel nem igazán segítettem, én is csak feltételezek az Ypsilonnal szerzett tapasztalatok alapján.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Oké, hogy kereken 100k-rel kevesebbet futott, mint az enyém, de azért na!
[link] -
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219276 üzenetére
Nem nagyképűségből, de szerintem az enyém is van ilyen állapotban. Kivéve a vezetőülést, mert ugye a sérült lábam miatt csak 90°-kal balra fordulva tudok kiszállni, emiatt kibolyhosodott középen az ülőlap, de az ajtókárpitok pl. ennél szebbek.
Szóval ha be akarom árazni, 2M - két sérülés ténye - nagyobb km + gyári extrák = 1,8M?
-
tboldi
nagyúr
válasz Gombinyó #219275 üzenetére
Nem véletlenül kezdtünk mi is a digók fele kacsintgatni. Ezt az Ypsilont foglalóztuk le egy hete, jövő kedden hozzuk el. Persze vannak a Jazz-nek vitathatatlan előnyei vele szemben (nagyobb csomi, Magic Seat), de fordítva is igaz (magasabb felszereltség, több légzsák), és szerencsére ezek nem szálltak el árban.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219278 üzenetére
Az valami utólagos lóf...ütty, 3-5k Ft tetszőleges kínai webshopból. De igen, van gyári szárnyam meg JDM LED-es hátsó lámpám is.
De eszem ágában sincs megválni a Hondától, a WagonR eladása mellett sokkal-sokkal több érv szól, hiába kapunk érte jóval kevesebb pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219346 üzenetére
Mert időközben dupla befecsis lett (félreértés ne essék, maradt a szívócső-only, külön-külön minden szívószelepre jut egy), illetve a kipuf oldal is VVT-s.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz maximilian4 #219366 üzenetére
Inkább olcsó, az enyém 2,4M volt.
Amúgy csodálom, hogy még nem vitték el, ha nem lenne már egy a flottában, én megnézném.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz pepucs #219391 üzenetére
Pont azért ajánlja a 170-est, mert szerviz? Ha tönkremegy a MultiAir (márpedig tizenéves korban szokott), akkor csak maga az egység 460k Ft, és természetesen munkadíj meg egyéb sallangok is jönnek ehhez.
Kell az 5 ajtó? Ha nem, akkor Alfa MiTo vagy Abarth Grande Punto, mindkettőben ugyanaz a hókuszpókusz nélküli, 155 pacis 1.4 T-Jet van (Abarth esetén esseesse kittel akár 180-ra húzva).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz pepucs #219400 üzenetére
Én a MA elé venném az 1.75-öt, az 1.6-2.0 JTD-khez hasonlóan ebben is cserélni (kiváltani) kell az olajpumpa szívókosarának tömítését, más jellemző hiba nem ugrik be most hirtelen.
De ja, az egyszerű vezműtengelyes 1.4 T-jet is fasza, a repedő kollektort és turbót leszámítva azzal sincs gond. Mindkettőre van megoldás, amivel + pacikat is elő lehet csalogatni.*A Giuliettánál viszont érdemes a váltóra is odafigyelni. M32 ugyan nincs, az összes variáns C635-öst kapott, de 2012-13-ig voltak vele szinkronproblémák, az azutániakkal már nincs probléma.
*Kollektorból olyan kell, aminek a hengerfejre felfekvő felülete nem egyben van, hanem az 1-es és 4-es hengerek "le vannak fűrészelve", a 150/155 pacis T-jeteken, valamint az Abarthokon ilyen van alapból. Az IHI turbók közül meg állítólag egyedül a VL36 az, ami nem repedős, de icipici átalakítással felmegy rá a MA-esek GT1446-ja is, ami kicsit masszívabb az összes IHI-nél, és nagyobb nyomást is képes tolni. Csak a downpipe felfogatása különbözik (komplett csere vagy vágás-hegesztés), az olajcsövet kell meghosszabbítani, illetve szívócsőből kell olyan, ami a nagyobb átmérőjű kompresszor oldalra felmegy, de szerencsére ezek gyári alkatrészként is fellelhetőek, a kutya nem mondja meg, hogy nem így gurult le a gyártósorról.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz maximilian4 #219457 üzenetére
Kérlek, majd oszd meg a benyomásaidat akkor is, ha nem jönne be. Érdekelne, hogy miért nem vitte el még senki.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #219458 üzenetére
Ami kiderült számomra a 6 kép alapján.
- Az biztos, hogy a kormány közepe tapad, esetleg az ajtóbehúzó fogantyúk és az ablakemelő kapcsolók is, de ez minden tizenéves MiTóban ilyen. Ezért is látszik olyannak, mintha összekaristolták volna, de valójában csak a soft touch-szerű bevonat válik ragadóssá, és meglátszik rajta minden. Ha dudálsz, akkor a tenyérlenyomatod is.
- A kézifékkar feltűnően hozzáér a könyöklőhöz, vagy be kell állítani a féket, mert túl magasan fog, vagy a könyöklő a legalacsonyabb pozíciójában van, vagy is-is.
- A negyedik képen az ajtó sarka valszeg csak koszos, az enyém is hasonló, ha lusta vagyok áttörölni a lándzsás után.
- A lábtartó sarkán már kikopott a kárpit, én ragasztanék oda egy hasonló színű és textúrájú foltot, illetve vadásznék rá gyári fémdekort, ami a folt szélére rátakarna, így nem is lenne feltűnő. Barkácsolni csakis igényesen!
- Kopott a váltógomb, de nem érdemes átbőröztetni, a gyári új sem drága.
- A kesztyűtartó alatti "szőrős karton" kicsit lóg, lehet, hogy csak egy patent hiányzik. Nem meglepő, ha elveszik, pollenszűrőt könnyebb cserélni, ha ez és az fölötte lévő fűtéscső nincs útban.
- Hiányzik az aksi + oldaláról egy kicsike burkolat (nekem sincs meg).
- A jobbos fényszóró kicsit opálosabb, mint a másik, illetve a hátsó sárvédő matt fekete betétje kissé kiszürkült.
- Nem hiba, csak adalékinfó: svájci származású autó lévén nincs elöl nagyobbakhoz való rendszámtartó, de pótolható.Igazából egyik sem azonnali red flag.
Ja, és M32-re odafigyelni!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Escape from Tarkov
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Videós, mozgóképes topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Politika
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs