- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- Linux kezdőknek
- Crypto Trade
- Sweet.tv - internetes TV
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Maga az alkatrész egyáltalán nem vészes*, de a lengéscsillapítók és a stabpálcák** áldozatul eshetnek, ha a csavarok nehezen adják magukat és az imbuszkulcsnyílások is körökké nyalódnak.
Munkadíjat/órát nem tudok, én magamnak szereltem.
*Az ebben a készletben található csapágy az egyetlen jó minőségű az utángyártottak közül, mással nem érdemes próbálkozni.
**Az összes felsorolt futóműalkatrészt párban illik cserélni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216075 üzenetére
Előfordulhat, hogy nincs elegendő gáz benne, az enyém elég fagyos tud lenni.
Amúgy a GD Jazz elektronikája buta, mint a tök, semmi CAN-busz vagy bármiféle más kapcsolat a részegységek között, ennek megfelelően nem is lövi le a kompresszort, ha motorerőre van szükség. Padlógázon is hajlamos ráengedni, nem egy jó élmény, amikor előzés közben megtorpan emiatt.
Ha az emelkedő megmászásának idejére magad kikapcsolod, rögtön visszanyersz 5-10 nyamvadt pónit.Ezek közül egyiket sem. A régebbi túl drága, az újabb gyanúsan olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rhunseeker #216168 üzenetére
Itt vagyok!
Ha ez tetszik, akkor ne fogd vissza magad! De legyen pár 100k még a tarsolyban, nem azért, mert Alfa, hanem mert ennyire drága mostanság minden.
A leggyengébb része amúgy az M32-es váltó, mint megannyi más Opelben, de csak egyszer kell jól megcsináltatni, onnantól okés. -
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #216170 üzenetére
Tapasztalatom szerint semmivel nem zajosabb 80-tól fölfelé, mint mondjuk a családi flotta másik tagja, a Jazz. Elég jó a MiTo légellenállási együtthatója, 0.29 (vagy a Jazzé annyira rossz, 0.36 ).
Abarth Grande Puntót nehezebb találni, kevesebb van eladó. Meg egyéni ízlés kérdése, de szerintem a megjelenésük is kicsit boyraceres, én jobban szeretem az Alfa valamivel elegánsabb sportosságát.
Az én MiTóm egyébként kedden lett két tized híján 180 pacis.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #216176 üzenetére
Mint kiderült, abból a szempontból is irreleváns a dolog, hogy Abarth Grande Puntót nem tesztelt kb. senki.
Mindegy, a mondandóm lényege, hogy én nem tapasztalom azt, hogy zajosabb lenne azért, mert keret nélküli az ablak. Amikkel össze tudom hasonlítani (a családi flotta), azok ablakkerettel együtt sem halkabbak. De igazából akkor lenne fair az egész, ha a MiTóból létezne keretes verzió is, és azzal vetném össze.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #216181 üzenetére
Ahogy Qru is, guglival.
Amúgy az automobile-catalog.com szokott a segítségemre lenni legtöbbször, legyen szó bármilyen adatról. -
tboldi
nagyúr
Tegnap-tegnapelőtt többen is kerestek 2 millió körül városi autót, ezt ma dobta a hirdetésfigyelő: [link]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216286 üzenetére
Nálunk (kollektíve az egész családban) sosem volt szempont a későbbi eladás, addig használunk egy autót, amíg nem történik vele valami végzetes. A WagonR pl. már lassan 20 éve megvan, újonnan vettük, első tulajos. A svájci frank alapú hitelnek köszönhetően kifizettünk érte ~5 milliót (2004-es listaára 2,6M), most meg ér vagy 800-at.
De erről jut eszembe az is, hogy az én MiTóm hiába a legöregebbek közül való (2009-es), mégis értékesebb valamennyi fiatalabb, kevesebb km-es példánynál, mert elég jól felszerelt, bőrbelsős és a legeslegjobb motor van benne (1.4 T-Jet 155 pacival, a második legerősebb a palettán, de megbízhatóbb is, nincs MultiAir, illetve a 120-assal ellentétben nem repedős a turbó sem).
Előélet: Ha nem is teljes terjedelemben, de elég jól nyomon követhető a Jazz és a MiTo német, illetve svájci élete. Tű a szénakazalban esete, de nem lehetetlen ilyen külföldi autót találni, bár elsősorban az ársáv felső harmadában vannak ezek. Mondjuk ez a két típus itthon sosem volt túl népszerű, a kínálat jelentős része eleve nem magyar.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #216295 üzenetére
Biztos van olyan, az esély sosem 0.
-
tboldi
nagyúr
válasz hdanesz #216319 üzenetére
Sárga vagy zűd jobb volna?
Nekem piros van a MiTón, szerintem monoblock nyeregként jól mutat...na, ha nem marta volna meg a lecsorgó fékfolyadék. Majd amikor a fék upgrade kerül terítékre, átpingálom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #216314 üzenetére
Amúgy került fel egy 155-ös MiTo, ami nem tűnik rossznak.
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #216338 üzenetére
Én pont náluk voltam egy hete, bár manuálissal, de akkor is van miért izgulni hosszabb távon, az M32 nem a tartósságáról híres.
Elvileg 320 Nm-re van tervezve ez a váltó (innen az elnevezés is), most a 230-ból lett 288, úgyhogy ezzel nem is lenne gond, csak a gyenge csapágyak...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #216354 üzenetére
Majd egyszer megejtem a második generációsra fejlesztést, meg akkor egy short shiftert kap.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #216360 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #216429 üzenetére
Vágyni szingliként is lehet.
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216457 üzenetére
Érdemes bújni az eBay-t, Litvánia kb. bontó nagyhatalom, nagyon sok mindent lehet találni ritkább típusokhoz is. A Jazz-be pl. én éppenséggel egy FR-V-ből származó ablaktörlő kapcsolót rendeltem onnan.
(Nem azért, mert elromlott volna, hanem mert azon szabályozható a szakaszos törlés időköze, és plug&play működik, az összes ehhez szükséges elektronika a bajuszkapcsolóban van.)
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216462 üzenetére
Ebben nem lennék olyan biztos, a tipikus FB csoport látogató képtelen “outside the box” gondolkodni. Szokott lenni minden csoportban néhány bontós arc, aki eleinte nagyon reklámozza magát, aztán ha már bejáratott a neve, mások is mindig megjelölik őket kommentben, és ennyi. Ha náluk nem találnak valamit, akkor meg is állt a történet. Legalábbis a Jazz csoport 100% ilyen.
Pedig nem kellene, hogy így legyen, én több európai országból rendeltem már mindenféle bontott és új alkatrészt, sőt Japánból is importáltam már 2x. A lehetőség adott mindenki számára.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #216466 üzenetére
A CR-Z CAN-buszos, nem? Szerintem már nem lenne ilyen egyszerű a történet.
De amúgy sem lennél kisegítve a linkkel, egyrészt a formája is más a kapcsolónak, másrészt a bontott alkatrészeknél általában csak 1-1 darabokat árulnak, ha eladásra kerül, törlik is a hirdetést.
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216721 üzenetére
“20 év az pont az a kategória, hogy az autó árához képest nem éri már meg szervizelni a legtöbb esetben. Na jó, a 15 év is már efelé tendál”
Akkor azt hiszem, a mi családunk a legkevesebb eset.
A WagonR-ünk (1.3 szopóbenzin) 19 éves, apum újonnan gurította ki a szalonból svájci frank alapú hitelre, a 10 éves futamidő végén a 2,6 milliós autóból ~5 lett. 8 éves kora óta használja ingázásra Móvár és Gols között, és bár a fogyasztása nem a legkedvezőbb, a periodikus szervizeken kívül alig kér valamit, és többszörösen is visszahozta már azt az 5 misit is. Szóval ezt a Suzukit megéri életben tartani, sőt megbízhatóbb dolgozni járóst nem is nagyon találnánk annál, amit sosem használt más.De a flotta másik két tagja sem fiatal, 17 és 14 évesek, eszünk ágában sincs nem szervizelni őket, mert már nem érnek annyit.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #216815 üzenetére
Preventíve ki kell cserélni, és le van tudva. Vagy ha van ehhez is, akkor kiváltószett.
-
tboldi
nagyúr
válasz bandus #216820 üzenetére
Ja.
Vásárlás előtt csak felületesen néztem utána, hogy egyáltalán vállalható-e (igen), mélyebben csak azután merültem el a típusban, hogy
enyémanyumé lett. Úgy könnyebb a felfedezés, kiismerés, ha van mivel.De a Jazz-zel is ugyanezt csináltam, sőt sokáig szóba sem került a Honda, tök véletlenül találtam rá.
-
tboldi
nagyúr
válasz f4lcon #216825 üzenetére
Más motor, és 1742 cm³, de az egyik típusnál csak 50-re kerekítik (pl. Giulietta QV), a másiknál 800-ra (Lancia Delta).
Amúgy ha nem ragaszkodsz a benzineshez, ott a 120 pacis 1.9 8V
MultijetJTDm mint másik stabil motor, csak az M32-es váltó gatyába rázásán kell egyszer túlesni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #217014 üzenetére
Hajrá!
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #217020 üzenetére
Csak kiemelted, hogy MPI a többi különbség között, holott a Juliska is az.
Amúgy én már vissza nem váltanék szívóra, ezt már a 1.3 Multijet Ypsilonnal megfogadtam. Persze továbbra is rendszeresen vezetem a Jazz-t és a WagonR-t is a MiTo mellett, de szívom is a fogam olyankor. A tarcsit könnyű megszokni.
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #217033 üzenetére
Az a Civic nekem is meglepő volt, mikor tesztvezettem, hasonlít a karaktere egy 2 liter körüli szívóhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen