Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz Qru #163553 üzenetére

    Jómúltkor vittek egy kört egy 2,5 literes szívó V6-tal (Lexus IS). A srác városban használja 10-15 km távon, ritka pályázással és az egy éves átlaga 9 liter körül volt. Mondjuk nem is egy boyracer a gyerek, mert mikor belement a próbaútba külön kérni kellett, hogy ugyan mutassa már meg mekkorát lép a kocsi. Szóval ezt a 9 litert vehetjük itt is kímélő menetnek.

    A down-sizing miatt megkezdődött turbósítás szerintem (és úgy en bloc a Mazda cégvezetés szerint is) ordas nagy kamu és a mérési ciklusokra való precíz optimalizálás. A régi jóvágású turbóknak még volt valódi haszna, mert azok a teljesítményt növelték. De az elmúlt 10 évben inkább a teljesítmény helyett raknak turbót a 2 hengeres Fordoktól kezdve mindenre, mert úgy "pont kijön a katalógusadat NEDC-vel" :D Plusz a néhai vásárlót átveri az alulról épülő nyomaték, amit ugye már a flottás dízelben is annyira szeretett, ezért sokkal erősebbnek érzi/hiszi.

    [ Szerkesztve ]

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

Új hozzászólás Aktív témák